Maakilpikonna ja vesikilpikonna

konnalle koti

Olen ajatellut ostaa maakilpikonnan, miel. nelivarvaskilpikonnan. Ihan vain siksi että ne miellyttää eniten ulkoisesti :D Minulla on jo punakorvakilpikonna ja ajattelinkin kysyä että tuleeko nämä kaksi eri lajia toimeen keskenään? Eli onko havaittavissa mitään kanssakäymistä? Punakorvani on ainakin todella sosiaalinen toisten punakorvien kanssa.

Sitten mietin että ostaisin vauvakonnalle (ellei jostain löydy jo vähän isompaa konnaa) pienen terraarion, taikka ihan kaninhäkin jonne sitten laitan lämpölamppua jne tarvittavaa. Mutta, kun konna kasvaa ajattelin että se olisi enemmänkin vapaana. Tietysti sille järjestettäisiin oma pikkupaikka jossa olisi tavaraa jonka alla myllätä ja vesikuppi lähellä sekä tietysti se lämpölamppu sopivassa paikassa. Tällä pikkupaikalla tarkoitan lähinnä esim koria jossa olisi sitten jonkinasteinen laatikko jonne konna voi mennä kokonaan piiloon, tai sitten halutessaan kaivautua esim. fleece kankaan alle. Kuulostaako tämä ihan järjettömältä?

Punakorvani nimittäin on vaapaana päivisin ja vedessä suuressa altaassa (n.250l) yöaikaan. Konna tykkää olla vapaana ja rentoutuu parhaiten patterin vieressä makoillessa :D Olen huomannut että konna ei tykkää olla altaassaan kovin paljoa vaan mielummin seurustelee päivät meidän kanssa ja chillailee :D

Muutenkin jos on jotain vinkkejä mistä voisi nelivarvaskilpikonnia saada sopivaan hintaan niin olisi mukavaa jos kertoisitte. Ja mitä nyt vain tulee mieleen kertoa maakilpparin hankkijalle.