Teeskentelevätkö Amerikkalaiset

YSTÄVÄLLINEN

Niin miten on olen käynyt kahdesti Usassa ja olin aivan ihmeissäni, koska ihmiset olivat niin ystävällisiä ja mukavia että en meinannut uskoa sitä todeksi. Olen kuullut aina että Usalaiset esittävät ystävllistä ja ovat vain niinsanotusti pintakiiltoisia eli ei laisinkaan aidosti niin mukavia kuin antaa ynmmärtää.
Jos tämä on totta niin ei ihme että siellä on niin paljon hyviä Oscar-näyttelijöitä.
Palattuani suomeen kohtasin karun todellisuuden suurimmaksi osaksi töykeitä kiittämättömiä ihmisiä
minun tuli heti palattuani ikävä takaisin Usahan.
Mitä mieltä olet yhdysvaltalaisista ihmisinä.
Itse sain sen kuvan että he todella olivat mukava kansa eikä lainkaan mahtailevia tai rehenteleviä
kuten eräät väittävät

23

3439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuya

      Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Myös siitä kuinka epäkohteliaita suomalaiset osaavat olla. Se on kyllä pistänyt silmään joka kerta kun olen USA:n matkoilta kotimaahan palannut.

    • 20v. usassa

      Ihmiset ovat kylla ystavallisia taalla ja puheliaita.
      Lomaillessa suomessa huomaa ihmiset eivat edes halua hymyilla saatikka tervehtia jos vastaan tulee.

    • jensen

      Olen ollut jenkkikoulussa ulkomailla ja tuli tutuiksi eri-ikäiset amerikkalaiset. Mielestäni he todellakin ovat mukavaa kansaa, enkä pysty käsittämään suomessakin esiintyvää ja aina vain yleistyvää amerikkalais-vihaa. en silti välttämättä haluaisi amerikkaan asumaan...

      Toki esim. suomalaisia ärsyttävät piirteet ovat usein heidän kova yrittäminen ja tohkeissaan oleminen. Täällä katsotaan pahalla jos on kunnianhimoinen tms. Minun mielestäni.

    • Suomalainen

      Eivät jenkit teeskentele. Heidän puheensa/käyttäytymisensä on heille aivan luonnollista (ehkä osin opittuakin). Eri asia on tietenkin, mitä ihmiset todella ajattelevat, eivät kai ihmiset toisistaan eri puolilla maailmaa paljon toisistaan eroa.

      • Aurora

        Yhden reissun kokemuksella jäi sellainen fiilis joistain ihmisistä että kyselivät kovasti mutteivät kuunnelleet. Esimerkiksi Suomesta kyseltiin paljon mutta vastauksia ei jaksettu kuunnella - selitinkö sitten liikaa? Small talkin taitajista kyllä tykätään.

        Suurin osa ihmisistä olivat kyllä todella ystävällisiä eikä tarvinnut miettiä kehtaako kysyä neuvoa ongelmatilanteessa. Kaupungillakaan ei saanut katsoa karttaakaan rauhassa ennen kuin joku kysyi olemmeko eksyksissä. =)


      • amerikansuomalainen
        Aurora kirjoitti:

        Yhden reissun kokemuksella jäi sellainen fiilis joistain ihmisistä että kyselivät kovasti mutteivät kuunnelleet. Esimerkiksi Suomesta kyseltiin paljon mutta vastauksia ei jaksettu kuunnella - selitinkö sitten liikaa? Small talkin taitajista kyllä tykätään.

        Suurin osa ihmisistä olivat kyllä todella ystävällisiä eikä tarvinnut miettiä kehtaako kysyä neuvoa ongelmatilanteessa. Kaupungillakaan ei saanut katsoa karttaakaan rauhassa ennen kuin joku kysyi olemmeko eksyksissä. =)

        Minulla on taalla paras ystava sellainen joka kyselee kovasti, mutta ei kuuntele. Han ei ole amerikkalainen, joten kylla kai tallaisia ihmisia on sitten muuallakin pain maailmaa.


      • Jees
        Aurora kirjoitti:

        Yhden reissun kokemuksella jäi sellainen fiilis joistain ihmisistä että kyselivät kovasti mutteivät kuunnelleet. Esimerkiksi Suomesta kyseltiin paljon mutta vastauksia ei jaksettu kuunnella - selitinkö sitten liikaa? Small talkin taitajista kyllä tykätään.

        Suurin osa ihmisistä olivat kyllä todella ystävällisiä eikä tarvinnut miettiä kehtaako kysyä neuvoa ongelmatilanteessa. Kaupungillakaan ei saanut katsoa karttaakaan rauhassa ennen kuin joku kysyi olemmeko eksyksissä. =)

        "Yhden reissun kokemuksella jäi sellainen fiilis joistain ihmisistä että kyselivät kovasti mutteivät kuunnelleet. Esimerkiksi Suomesta kyseltiin paljon mutta vastauksia ei jaksettu kuunnella - selitinkö sitten liikaa? Small talkin taitajista kyllä tykätään. "

        Kyllä, selitit aivan liikaa. Toi on tosi tyypillistä että Suomalaisille käy juuri noin. Pitäisi ymmärtää että ei ne ihmiset Ameriikassa kysy sinulta asioita sen takia että heitä kiinostaisi kuulla siitä pätkän vertaa, vaan siksi että se on kohteliasta ja luo ihmisten välille turvallisen ja tervetulleen ilmapiirin. Sitä kutstutaan small talkiksi. Perus virhe suomalaisella (kun ei tajua jenkkiä-kulttuuria) on että kun joku kysyy "how are you?" tai "how you doin'?" niin ruvetaan oikeasti selittämään että mikä oma vointi on. Kuka nyt jaksaisi oikeasti olla kiinostunut ventovieraan ihmisen voinnista..? Eli se oma vointi ei todellakaan ole pointti tässä tilanteessa, vaan se että tulet saman lailla vastaan kuin kysyjä ja vastaat yhtä yksinkertaisesti (positiivisesti tietysti!) "I'm fine" tai jotain muuta vastaavaa. Eli itse keskustelu on pinnallista, mutta ystyävällisyys luo rennon ilmapiirin. Kylmä totuus on että ainakin suurkaupungeissa kukaan ei oikeasti välitä muusta kuin omista bisneksistään. Kannattaa pitää se mielessä kun siellä oleskelee niin pärjää yllättävän hyvin.


      • Aurora
        Jees kirjoitti:

        "Yhden reissun kokemuksella jäi sellainen fiilis joistain ihmisistä että kyselivät kovasti mutteivät kuunnelleet. Esimerkiksi Suomesta kyseltiin paljon mutta vastauksia ei jaksettu kuunnella - selitinkö sitten liikaa? Small talkin taitajista kyllä tykätään. "

        Kyllä, selitit aivan liikaa. Toi on tosi tyypillistä että Suomalaisille käy juuri noin. Pitäisi ymmärtää että ei ne ihmiset Ameriikassa kysy sinulta asioita sen takia että heitä kiinostaisi kuulla siitä pätkän vertaa, vaan siksi että se on kohteliasta ja luo ihmisten välille turvallisen ja tervetulleen ilmapiirin. Sitä kutstutaan small talkiksi. Perus virhe suomalaisella (kun ei tajua jenkkiä-kulttuuria) on että kun joku kysyy "how are you?" tai "how you doin'?" niin ruvetaan oikeasti selittämään että mikä oma vointi on. Kuka nyt jaksaisi oikeasti olla kiinostunut ventovieraan ihmisen voinnista..? Eli se oma vointi ei todellakaan ole pointti tässä tilanteessa, vaan se että tulet saman lailla vastaan kuin kysyjä ja vastaat yhtä yksinkertaisesti (positiivisesti tietysti!) "I'm fine" tai jotain muuta vastaavaa. Eli itse keskustelu on pinnallista, mutta ystyävällisyys luo rennon ilmapiirin. Kylmä totuus on että ainakin suurkaupungeissa kukaan ei oikeasti välitä muusta kuin omista bisneksistään. Kannattaa pitää se mielessä kun siellä oleskelee niin pärjää yllättävän hyvin.

        Tiedän kyllä että vastaus kysymykseen "how are you" on "fine, thank you", mutta nämä ihmiset oikein esittivät jatkokysymyksiä ja olivat niiiin kiinnostuneita. Ihan kivoja nuo jenkit olivat yleisesti ottaen.

        Mutta joo, varmasti selitin liikaa, kuten nytkin.


    • ellu

      Mulle sattu kerran niin et ku olin au-pairina phoenixissä, ja lähös autolla kaupan pihasta kaverin kanssa, meni auton hälytykset päälle. meillä ei ollut puhelinta mukana, emmekä osanneet poistaa hälytystä niin että auto olisi lähtenyt käyntiin. ajateltiin sit mennä kauppaan soittamaan perheellemme, kun luoksemme tuli nainen joka oli nähnyt ongelmamme. hän tarjosi puhelinta lainaksi(ilman maksua) ja koska tajusi amerikkalaisista hälytysjärjestelmistä enemmän, sai poistettua hälytyksen!
      mieleeni tuli että suomessa olisin ehkä helpommin pyytänyt apua ventovieraalta mutta jenkeissä sitä tarjotaan helpommin...
      ja toisen auton kanssa sattui myös kerran toinen tilanne, jossa heti tultiin tarjoamaan apua!

      • jensen

        On se niin ristiriitainen paikka. Kokemuksieni perusteella tuntuu siltä että jopa ns. rikolliset tai narkkaritkin ovat todella ystävällisiä. Sama mies joka on aikaisemmin ryöstänyt pankin voi puolen tunnin päästä auttaa toista hädässä...aika raju esimerkki mutta kuitenkin.


      • Kierrellyt
        jensen kirjoitti:

        On se niin ristiriitainen paikka. Kokemuksieni perusteella tuntuu siltä että jopa ns. rikolliset tai narkkaritkin ovat todella ystävällisiä. Sama mies joka on aikaisemmin ryöstänyt pankin voi puolen tunnin päästä auttaa toista hädässä...aika raju esimerkki mutta kuitenkin.

        Kyllä, ristiriitaisuutta on. Kun aikoinani muutin eteläisiin osiin, törmäsin huvittaviin ennakkoluuloihin, kun mm. naapurin rouva ei uskaltanut päästää minua ulko-ovestaan sisälle, kun minun olisi pitänyt soittaa puhelinviasta. Minä kun olin ulkomaalainen.... vaikka olin nainen ja siksi olisi voinut luulla, ettei minua pidetä niin vaarallisena.

        Toisaalta jouduin ostoskeskuksissa aina juttusille ventovieraiden kanssa milloin mistäkin syystä ja useita kertoja minulle tarjottiin kyytiä eri suuntiin. Olen jopa lähtenyt kulkemaan toiseen kaupunkiin jalkaisin, koska tiesin, että ennemmin tai myöhemmin joku tarjoaa kyytiä. Huom.huom. kuitenkin, tietty ihmisvaisto pitää olla, ettei mihin kyytiin vain siellä hyppää!

        Ja pohjoisessa myöhemmin, muuan hyvänpäivän tuttu jopa lainasi huonekalujaan, kunnes ehdin hankkia omat. Ja kun syksyllä kävin kylässä erään huvittavaa kautta tutuksi tulleen remonttimiehen perheen luona, hän otti tavakseen salaa täyttää autoni tavarasäiliön kasvattamillaan vihanneksilla, sanoi vain lähtiessäni ohimennen, että panin muutaman perunan ... ei maininnut mitään maissista, porkkanoista jne jne.

        Auton hajotessa tiellä, oli alle aikayksikön paikalla myös poliisi, joka kyseli, tarvitaanko apua. Auton pahemmin hajotessa yhdellä kaupunkireissulla, ventovieras ihminen kyyditsi ympäri hakemassa varaosaa.

        Toisaalta syvälliseen keskusteluun ei yleensä kannattanut ryhtyä. Heille oli olemassa vain Yhdysvallat ja mieluummin vielä vain oma osavaltio, joten turha tarjota Suomi-tietoa.
        Eivätkö he muutenkaan halua tietää toisesta mitään.

        Ja räjähdysherkkää löytyy siihen mittaan asti, että minun ei pitänyt yhden naapurini kanssa ruveta minkäänlaiseen väittelyyn, hänellä kun kuulemma oli turhan herkkä liipasinsormi. Toisaalta sama naapuri tarjosi oitis kyytiä kaupunkiin jne.


      • Hunkpapa
        Kierrellyt kirjoitti:

        Kyllä, ristiriitaisuutta on. Kun aikoinani muutin eteläisiin osiin, törmäsin huvittaviin ennakkoluuloihin, kun mm. naapurin rouva ei uskaltanut päästää minua ulko-ovestaan sisälle, kun minun olisi pitänyt soittaa puhelinviasta. Minä kun olin ulkomaalainen.... vaikka olin nainen ja siksi olisi voinut luulla, ettei minua pidetä niin vaarallisena.

        Toisaalta jouduin ostoskeskuksissa aina juttusille ventovieraiden kanssa milloin mistäkin syystä ja useita kertoja minulle tarjottiin kyytiä eri suuntiin. Olen jopa lähtenyt kulkemaan toiseen kaupunkiin jalkaisin, koska tiesin, että ennemmin tai myöhemmin joku tarjoaa kyytiä. Huom.huom. kuitenkin, tietty ihmisvaisto pitää olla, ettei mihin kyytiin vain siellä hyppää!

        Ja pohjoisessa myöhemmin, muuan hyvänpäivän tuttu jopa lainasi huonekalujaan, kunnes ehdin hankkia omat. Ja kun syksyllä kävin kylässä erään huvittavaa kautta tutuksi tulleen remonttimiehen perheen luona, hän otti tavakseen salaa täyttää autoni tavarasäiliön kasvattamillaan vihanneksilla, sanoi vain lähtiessäni ohimennen, että panin muutaman perunan ... ei maininnut mitään maissista, porkkanoista jne jne.

        Auton hajotessa tiellä, oli alle aikayksikön paikalla myös poliisi, joka kyseli, tarvitaanko apua. Auton pahemmin hajotessa yhdellä kaupunkireissulla, ventovieras ihminen kyyditsi ympäri hakemassa varaosaa.

        Toisaalta syvälliseen keskusteluun ei yleensä kannattanut ryhtyä. Heille oli olemassa vain Yhdysvallat ja mieluummin vielä vain oma osavaltio, joten turha tarjota Suomi-tietoa.
        Eivätkö he muutenkaan halua tietää toisesta mitään.

        Ja räjähdysherkkää löytyy siihen mittaan asti, että minun ei pitänyt yhden naapurini kanssa ruveta minkäänlaiseen väittelyyn, hänellä kun kuulemma oli turhan herkkä liipasinsormi. Toisaalta sama naapuri tarjosi oitis kyytiä kaupunkiin jne.

        Ja kaikki tämä olisi voinut tapahtua Suomessa yhtä hyvin.
        En minäkään päästä outoja ihmisiä ovesta sisään, en Suomessa enkä Usassa, vai luuletko että Suomessa voi luottaa näinä päivinä jokaiseen naiseen joka ovelle tulee.
        Nykyään ei myöskään kannata lahteä kenenkään tuntemattoman kyytiin, se voi käydä kohtalokkaaksi.

        Ja kuinka moni ihminen Suomessa jaksaa olla kiinnostunut esim. South Dakotasta, ja miten pitkälle heidän tietonsa riittää tästä osavaltiosta. Tai miten paljon yleensä tiedetään Usasta ja sen historiasta.
        Näillä keskustelufoorumeilla olen huomannut joidenkin sekoilevan jopa liittovaltio/osavaltio -termien käytössä.

        "Eivätkö he muutenkaan halua tietää toisesta mitään."
        Minulla on hyvin erilainen kokemus tästä asiasta.
        Olen asunut molemmissa paikoissa suunnilleen yhtä kauan, eli 30v kummassakin maassa.


      • Kierrellyt
        Hunkpapa kirjoitti:

        Ja kaikki tämä olisi voinut tapahtua Suomessa yhtä hyvin.
        En minäkään päästä outoja ihmisiä ovesta sisään, en Suomessa enkä Usassa, vai luuletko että Suomessa voi luottaa näinä päivinä jokaiseen naiseen joka ovelle tulee.
        Nykyään ei myöskään kannata lahteä kenenkään tuntemattoman kyytiin, se voi käydä kohtalokkaaksi.

        Ja kuinka moni ihminen Suomessa jaksaa olla kiinnostunut esim. South Dakotasta, ja miten pitkälle heidän tietonsa riittää tästä osavaltiosta. Tai miten paljon yleensä tiedetään Usasta ja sen historiasta.
        Näillä keskustelufoorumeilla olen huomannut joidenkin sekoilevan jopa liittovaltio/osavaltio -termien käytössä.

        "Eivätkö he muutenkaan halua tietää toisesta mitään."
        Minulla on hyvin erilainen kokemus tästä asiasta.
        Olen asunut molemmissa paikoissa suunnilleen yhtä kauan, eli 30v kummassakin maassa.

        Tässäpä jäi mainitsematta tämä: surkuhupaisaksi asian teki se, että minut oli vuokraemäntäni esitellyt pari päivää aikaisemmin tälle naapurille eli kyseessä ei suinkaan ollut "kuka tahansa ovelle tullut nainen".

        Mitä tulee huomautukseesi kyytiin menoihin, et tullut lukeneeksi kovin tarkkaan, koska nimenomaan itsekin tästä huomautin. Samaisessa kaupungissa torjuin kyytiehdotuksia monelta muulta juuri tästä syystä.

        Toisaalta ystävyydestä: kuinka moni Suomessa tarjoaa kyydin lumimyrskyssä kauppakasseja retuuttavalle naiselle?

        Mainitset myös, että kuinka moni Suomessa jaksaa olla kiinnostunut jne. Jälleen se korjaus, että kun jossain oli mainittava, mistä olen, kysyjä saattoi sanoa vaikkapa, että sehän on se yksi Afrikan valtioista, enkä suinkaan ruvennut esitelmöimään historiasta enkä selostamaan muutakaan kuin korjasin maanosan, ja siinä sekoamisen kyllä ymmärrän, koska toiselta mantereelta katsoen esimerkiksi moni suomalainen ei tiedä vaikkapa Afrikan valtioiden sijainteja.
        Toisaalta on aika karmeaa se, että siihen aikaan kun Libyan kanssa oli harmia, Meksikonlahden rannan osavaltiolaiset luulivat Libyan olevan siinä lahden toisella puolella.

        Enpä tiedä, missä olet asunut, mutta huomauttaisin sinulle, että olen asunut hyvin eri puolilla, eri osavaltioissa enkä suinkaan pienessä suomalaiskommuunissa.

        En suinkaan väitä, että suomalaisetkaan tietäisivät paljoa Yhdysvalloista. Mutta sehän ei ollut keskustelun aiheena.

        Sitä paitsi näytät yleistävän vähän liikaa: meitä on moneksi, niin suomalaisia kuin amerikkalaisiakin.
        Olen myydessäni omistamaani maata yhdessä etelän peräkylässä tavannut amerikkalaisen, joka innostui tavattomasti kuullessaan, mistä alunperin olen ja kertoi muille kauan ja vuolaasti Suomen sodista.
        Toisaalta törmäsin myös henkilöön, joka ei voinut uskoa, että Suomessa on autoja ja sähkövirtaa.
        Minua myös Suomeen lähtiessäni varoiteltiin menemästä, "kun Saksa on siellä niin lähellä". Ja Suomesta tullessani sain kertoa moneen kertaan, etten suinkaan ollut ryöminyt piikilankaesteiden läpi rajalla.

        Suomessa taas törmäsin ihmisiin, jotka kummastelivat, miksi en pysynyt Amerikassa, kun siellä kaikki ovat niin rikkaita
        Jne. Jne.


      • Rapakon takaa
        jensen kirjoitti:

        On se niin ristiriitainen paikka. Kokemuksieni perusteella tuntuu siltä että jopa ns. rikolliset tai narkkaritkin ovat todella ystävällisiä. Sama mies joka on aikaisemmin ryöstänyt pankin voi puolen tunnin päästä auttaa toista hädässä...aika raju esimerkki mutta kuitenkin.

        Juttusi toi mieleen kokemukseni kun joku mies erittäin ystävällisesti jutusteli bussiasemalla. Paljastui sittemmin, että oli päässyt edellispäivänä vankilasta pois.


      • ..shittiä
        Kierrellyt kirjoitti:

        Kyllä, ristiriitaisuutta on. Kun aikoinani muutin eteläisiin osiin, törmäsin huvittaviin ennakkoluuloihin, kun mm. naapurin rouva ei uskaltanut päästää minua ulko-ovestaan sisälle, kun minun olisi pitänyt soittaa puhelinviasta. Minä kun olin ulkomaalainen.... vaikka olin nainen ja siksi olisi voinut luulla, ettei minua pidetä niin vaarallisena.

        Toisaalta jouduin ostoskeskuksissa aina juttusille ventovieraiden kanssa milloin mistäkin syystä ja useita kertoja minulle tarjottiin kyytiä eri suuntiin. Olen jopa lähtenyt kulkemaan toiseen kaupunkiin jalkaisin, koska tiesin, että ennemmin tai myöhemmin joku tarjoaa kyytiä. Huom.huom. kuitenkin, tietty ihmisvaisto pitää olla, ettei mihin kyytiin vain siellä hyppää!

        Ja pohjoisessa myöhemmin, muuan hyvänpäivän tuttu jopa lainasi huonekalujaan, kunnes ehdin hankkia omat. Ja kun syksyllä kävin kylässä erään huvittavaa kautta tutuksi tulleen remonttimiehen perheen luona, hän otti tavakseen salaa täyttää autoni tavarasäiliön kasvattamillaan vihanneksilla, sanoi vain lähtiessäni ohimennen, että panin muutaman perunan ... ei maininnut mitään maissista, porkkanoista jne jne.

        Auton hajotessa tiellä, oli alle aikayksikön paikalla myös poliisi, joka kyseli, tarvitaanko apua. Auton pahemmin hajotessa yhdellä kaupunkireissulla, ventovieras ihminen kyyditsi ympäri hakemassa varaosaa.

        Toisaalta syvälliseen keskusteluun ei yleensä kannattanut ryhtyä. Heille oli olemassa vain Yhdysvallat ja mieluummin vielä vain oma osavaltio, joten turha tarjota Suomi-tietoa.
        Eivätkö he muutenkaan halua tietää toisesta mitään.

        Ja räjähdysherkkää löytyy siihen mittaan asti, että minun ei pitänyt yhden naapurini kanssa ruveta minkäänlaiseen väittelyyn, hänellä kun kuulemma oli turhan herkkä liipasinsormi. Toisaalta sama naapuri tarjosi oitis kyytiä kaupunkiin jne.

        Aivan tökeröä yleistämistä....

        Systerini on ollut vaihtarina parissa eri perheessä, ja on nykyisin naimisisssa amerikkalaisen kanssa. Molempien perheiden, myös siskoni miehen, vanhemmat olivat todella kiinnostuneita Suomesta ja ovat myös täällä käyneet. Ja heidän kanssa oli todella luontevaa olla tekemisissä, ei mitään ihme lässytystä...


    • jenkkilässä asunut

      Alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni, eivät he teeskentele. Suomalainen vain helposti käsittää voinnin kysymiset, päivälliskutsut ja sen semmoiset kirjaimellisesti. Pitäisi muistaa, että jenkkien ilmaisu "Hi, how are you" on suomeksi vain moi.

      He eivät esitä olevansa ystävällisiä, he ovat ystävällisiä. Apua ja juttuseuraa saa väkisinkin, pyysipä tai halusipa sitä tai ei. Suomalainen tekee usein tässä sen virheen, että käsittää ystävällisyyden ystävyydeksi.

      Esim. vaihtarit kokevat monesti sen, että mennessään uuteen kouluun kaikki ovat kiinnostuneita ja kyselevät innoissaan kaikkea. Vaihtari innostuu, että yes -sainpas heti paljon kavereita. Muutaman viikon päästä sitten ketään ei enää kiinnostakaan, ja ollaan taas ypöyksin. Väkisinkin tulee mieleen ajatuksia teeskentelystä ym.

      Eli todellakin, kulttuurinen ero -ei mikään valehtelukysymys. Pakko myöntää, että itsekin tosin monesti pidän heitä teeskentelevinä, pinnallisina ihmisinä.

      Rakastan Suomessa (ainakin näin jenkkivuoden jälkeen!) sitä, että...
      ...ei tarvitse pitää kestohymyä naamalla, jos ei hymyilyitä
      ...ei tarvitse harrastaa small talkia jos se ei voisi vähempää kiinnostaa
      ...ei ole pakko jutella kenenkään kanssa bussissa, saan istua aivan yksin ja hiljaa.
      ...jos joku kysyy kuulumisiani, hän on oikeasti kiinnostunut niistä (ja saan oikeasti kertoa ne)
      ...jos joku sanoo rakastavansa minua, hän myös tarkoittaa sitä, eikä se ole vain sanahelinää
      JNE.

      • mack2

        "Rakastan Suomessa (ainakin näin jenkkivuoden jälkeen!) sitä, että...
        ...ei tarvitse pitää kestohymyä naamalla, jos ei hymyilyitä
        ...ei tarvitse harrastaa small talkia jos se ei voisi vähempää kiinnostaa
        ...ei ole pakko jutella kenenkään kanssa bussissa, saan istua aivan yksin ja hiljaa.
        ...jos joku kysyy kuulumisiani, hän on oikeasti kiinnostunut niistä (ja saan oikeasti kertoa ne)
        ...jos joku sanoo rakastavansa minua, hän myös tarkoittaa sitä, eikä se ole vain sanahelinää
        JNE. "

        Kauheen pitkä lista, heti tulee mieleen miksi yleesä lähdit paikkaan jossa on avoimia ja positiivisia ihmisiä?


      • siksi
        mack2 kirjoitti:

        "Rakastan Suomessa (ainakin näin jenkkivuoden jälkeen!) sitä, että...
        ...ei tarvitse pitää kestohymyä naamalla, jos ei hymyilyitä
        ...ei tarvitse harrastaa small talkia jos se ei voisi vähempää kiinnostaa
        ...ei ole pakko jutella kenenkään kanssa bussissa, saan istua aivan yksin ja hiljaa.
        ...jos joku kysyy kuulumisiani, hän on oikeasti kiinnostunut niistä (ja saan oikeasti kertoa ne)
        ...jos joku sanoo rakastavansa minua, hän myös tarkoittaa sitä, eikä se ole vain sanahelinää
        JNE. "

        Kauheen pitkä lista, heti tulee mieleen miksi yleesä lähdit paikkaan jossa on avoimia ja positiivisia ihmisiä?

        Enhän minä silloin lähtiessä sitä tiennyt :)

        Ja mikä siinä on niin kauheeta, että diggailen Suomesta enemmän ? Mikset itse mene jenkkilään, jos se on niin avoin ja positiivinen ja paljon parempi paikka elää ?


      • Rapakon takaa

        Moni suomalainen mainitsee juuri tuosta virhetulkinnasta, että ihmisten tuttavallisuus ja esim. sanonnat tyyliin "I will call you" tajutaan 100%sen kirjaimellisesti. Periaatteessa on sama kuin suomalaisilla, kun me sanomme että "on pidellyt ilmoja".

        Olen minäkin parim kertaa erehtynyt luulemaan jotakuta ystäväksi haluavaksi, kun niin tuttavallisesti kerrotaan avioerot ja muut. Kiva ylläri seuraavalla tapaamisella, kun tyyppi tuskin muistaakaan sua tavanneensa.


    • S'visor

      Eivat valttamatta teeskentele, mutta eivat myoskaan tyoskentele. Taysin vastuuntunnotonta, laiskaa ja ammattitaidotonta porukkaa. Taytyy olla jokusia ahkeria ja patevia, ei voisi muuten olla maailman johtave valtio. Kansakunta, joka syo itsensa tuhoon. Katsoopa vaikka keskiverto jenkki naista, metrinen perse. Miehet pitaa hiukan parempaa huolta itsestaan. Jenkit ei edes kay marketissa ilman, ettei jo pitaisi saada jotai pikaruokaa. Valila nakee kaupassa, kun syovat jo pakkauksista pain. Sikaa!!!!

    • Sukua

      Kyllä amerikkalaiset teeskentelevät ystävällistä, ikinä et voi olla varma onko ihminen aito vai vain amerikkalainen!!!!!!!!

    • Anonyymi

      =/

      parempi aito, kuin amerikkalainen,

      N

      sillä, aitoa ihmistä ei korvaa ketään eikä kukaan,

      mutta, amerikkalaisen pystyy ketä tahansa korvaamaan,

      N

    • Anonyymi

      Ne on fakeniceja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3886
    2. 209
      3078
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe