moi kaikki! aloitan nyt sanakirja tyyppisen sarjan. anoreksiasta. lukekaa vastata ei tartte. anoreksialle on kehittynyt jo oma slangi joten ois aika koota sanoja yhteen. tekstit on copyright.
1. PRO ANA:
henkilö joka sairastaa anoreksiaa ja elää sen kanssa. Hän pitää anoreksiaa hyvänä asiana elää ja voi pitää esim. sivuja internetissä sairaudestaan jota ei pidä sairautena. Usein yli 18 vuotias anorektikko sillä täysi-ikäisenä vaikeampi ohjata tarvittavaan hoitoon. paino ei kuitenkaan hengen vaarallinen, usein 37-47 kg. pro anat toimivat usein wannabe-proanoille thinspona.
2. WANNABE-PRO ANA:
henkilö joka haluaisi olla proana tai pitää itseään sellaisena vaikka hänellä ei olisi diagnosoitu anoreksiaa tai painoindeksi on yli 19. henkilö haluaisi sairastua anoreksiaan
3.THINSPIRAATIO:
anoreksiaan inspiroiva, esim. kuvat laihoista ihmisistä, julkkiksista, anoreksiasta kertova kirjallisuus... myös kavereiden kommentit, kuten "oletpa sä laihtunut!" voi toimia thinspiraationa. nimi tulee yhdistelmästä THIN=laiha ja INSPIRATION=inspiraatio.myös huippumalli haussa ohjelmat ja laihat laulajat toimivat thinspona.
4.BONEVIOLIN
(luuviulu) henkilö joka on masentunut ja sairastaa anoreksiaa. ei elä anoreksian kanssa normaalia elämää vaan on tajunnut sen mitä helvettiä se on.
SANANSELITYS ALKAA!!!PRO ANA WANNABE THINSPIRATION:::
sanakirjaanoreksiasta
3
669
Vastaukset
- itse.
pro vai wannabe?
mietin vain... - liiannuori
kyl pro ana voi olla minkä painonen tahansa, kuten anakin. mun mielestä ainaki..
- khjkfhgf
hei. mä olen kutsunut itteeni pro anaksi joskus nuorempana ku noilla sivuilla säännöllisesti kävin, sairastin bulimian tyyppistä sairautta. anorektikko en ole koskaan ollut. mun mielestä pro anaksi voi siis kutsua myös ihmistä joka ajattelee samal taval ku anorektikot tai bulimikot mut on kuitenkin normaalipainoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463232Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1372975- 492641
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271870- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871535Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391381- 391340