Ainako ihmisen pitäs olla

hymyilevä ja iloinen.. ainako.. en minä ainakaan jaksa olla sellainen.. jatkuvasti.. oletteko te..

Vai ootteko joskus myös surullisia.. itkettekö.. millaisia tunteita teillä on.. miten näytätte tunteenne kanssa ihmisille.. kertokaa mulle niistä..

23

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cloetta..

Ei tietenkään pidä aina olla iloinen ja hymyilevä, ei kai kukaan pystykään olemaan. Minä olen iloinen, vihainen, tympääntynyt, masentunut jne. milloin mitenkin, kuitenkin päällisin puolin olotilani on positiivinen ja iloinenkin.

Moniakaan tunteitani ei näytä muutoin kuin läheisille. Töissä teen töitä ja ammatillisuus on siellä se, josta palkan saan, en siitä, että näytän tunteeni tms. Yksityiselämä on asia sikseen. Tosin sielläkin on tilanteita, jolloin on pidettävä tunteet kurissa ja pyrittävä ottamaan asiat asioina.

Itken ja iloitsen, ja kaikkea siltä väliltä.

• handek

Mutta näin työttömänä tulee itku lähes päivittäin.
      Salainen miljonääri, Dr Phil.
      Joku koskettaa.
      Saatana vieköön.

• muuttuva maailma

on IHANA. Minä saan olla typerä, kun ei tarvitse ajatella. Voin siis pillittää ihan rauhassa ja laittaa kaiken tämän hömppä-pömppä ohjelman syyksi;*)) Meidän perheessä se selitys uppoaa täysin kuin kuuma veitsi voihin*)))

• JekkuKonttori

Aika teennäistä jos pitäisi esittää jotain mielenlaantua vain muiden vuoksi.Luonnollisuus on tressitöntä ja avain terveyteen.Itse omaan positiivisen mielenlaadun,mutta sen korostaminen naamanliikkeillä tai mairitteluilla on mielestäni turhaa ja tuhoaa myönteisyyden.Kai sinäkin huomaat miloin tuttavasi esittää tunteiden teatteria kuin paljastaa oikean itsensä.

• Inhoan yli kaiken nuorempien nykynaisten tempperamennisyyttä. Huudetaan ja kirkutaan ja hypitään kun murrosikäiset lapset. Vellotaan ihme tunnemyrskyissä ja tivataan toisiltaan milloin mitäkin. Pahaa oloaan puretaan vanhempiin ihmisiin ja näytetään jotain ihme mielenosoituksia. Ja ei vois kyllä vähempää heidän juttunsa todellakaan kiinnostaa.

Ei edes rahaautomaatilla saa käydä rauhassa, vaan aina on jotkut typerät ämmät kirkumassa ja vaahtoamassa jos ei keskenään, niin puhelimeensa, ja ihan selän takana korvan juuressa. He pilkkaavat ja ivailevat muita jonottajia ja häiretsevät kanssaihmisiään kaikin tavoin. Samaa tapahtuu usein myös kaupan kassajonoissa, hermo pettää heikompiluoteisilla näköjään ainakin näin kuumuudessa. Toivotaan että naiset pysyisivät hähän rauhallisimpana kun ollaan jo nyt syksyyn ja viileyteen menossa, heh heh.

Nykyisin toki maksan pankkikortilla aina, mutta joskus on tilanteita kun haluan antaa käteistä, synttäriä, rippijuhlaa, sun muuta pikkutipin paikkaa lapsenlapsella. Ja olenpahan huomannut kuinka hankalaa se nykyisin on. Aikuiset ihmiset eivät pysty muutamaa sekunttia seisomaan asiallisesti ja rauhallisesti odottamassa vuoroaan.

Niin, siis itse yritän toimia ystävällisesti ja rauhallisesti ja tuollaiset jatkuvat ihme tunteenpurkaukset kuuluvat mielestäni murrosikään, ei enää 20-40 vuotiaalle, saatikka viiskymppiselle naiselle.

Minä olen ok-sinä olet ok, tällaisen viestin annan mielelläni ystävilleni ja tuntemattomillekin, kaikesta huolimatta. Yritetään vaan ymmärtää, sairaushan ja vajavaisuus se on sekin, jos ei hillitse itseään yleisillä paikoilla.

• G.J.

mahtava paatos ;_)) . Kiitos.

• ihan ilottaa katella ja kuunnella sitä kotkotusta, - hyvin ilmaisit asian..

• -mama-
        Pirrejuupas kirjoitti:

ihan ilottaa katella ja kuunnella sitä kotkotusta, - hyvin ilmaisit asian..

niissä kassajonoissa ja pankkiautomaateilla. Kääntykää katsomaan ja sanokaa muutama hyvä sana ja huomaatte, etteivät he olekaan ihmistä kummempia.

• minä tyttöni
        -mama- kirjoitti:

niissä kassajonoissa ja pankkiautomaateilla. Kääntykää katsomaan ja sanokaa muutama hyvä sana ja huomaatte, etteivät he olekaan ihmistä kummempia.

kaverit tuosta kanalaumasta tunnistan. :)
        Eikä minulla olisi mitään sitä vastaan jos omani saa äänensä kuuluviin.

Hillitty alistuvaisuus ja suvaitsemattomuus tulee ehkä iän mukana?

Toivottavasti minä en ikinä unohda omaa nuoruuttani. :)

• -mama-
        minä tyttöni kirjoitti:

kaverit tuosta kanalaumasta tunnistan. :)
        Eikä minulla olisi mitään sitä vastaan jos omani saa äänensä kuuluviin.

Hillitty alistuvaisuus ja suvaitsemattomuus tulee ehkä iän mukana?

Toivottavasti minä en ikinä unohda omaa nuoruuttani. :)

tahalleen tai tahattomasti. Nuorisoa tulisi kohdella huomattavasti paremmin, kuin mitä sitä kohdellaan näinä päivinä. Kaikkea materiaa ovat saaneet, mutta missä rakkaus?

• ymmärsit
        -mama- kirjoitti:

tahalleen tai tahattomasti. Nuorisoa tulisi kohdella huomattavasti paremmin, kuin mitä sitä kohdellaan näinä päivinä. Kaikkea materiaa ovat saaneet, mutta missä rakkaus?

väärin mitä yritin sanoa.
        Aikuisen vastuulla on opettaa huomaavaisuutta ja käytöstapoja, eikä unohtaa aikojen ja tapojen muuttuvan kansainvälistymisen ja tasa-arvon edistymisen myötä.

Minä en ikinä morkkaa tyttöäni enkä kavereitaan siitä että he ottavat heille kuuluvan tilan.

• -mama-
        ymmärsit kirjoitti:

väärin mitä yritin sanoa.
        Aikuisen vastuulla on opettaa huomaavaisuutta ja käytöstapoja, eikä unohtaa aikojen ja tapojen muuttuvan kansainvälistymisen ja tasa-arvon edistymisen myötä.

Minä en ikinä morkkaa tyttöäni enkä kavereitaan siitä että he ottavat heille kuuluvan tilan.

Kaikille nuorille on elämä avoin, kaikille nuorille myös voi avaa sydämen, ei vain omalleen. Minä ja sinä ja me kaikki, eli meidän vastuulla koko nuoriso on.
        Mulle outoa on ajattelutapa: ottaa heille kuuluva tila!!? Elämä on kaikille.

• huolimatta
        -mama- kirjoitti:

Kaikille nuorille on elämä avoin, kaikille nuorille myös voi avaa sydämen, ei vain omalleen. Minä ja sinä ja me kaikki, eli meidän vastuulla koko nuoriso on.
        Mulle outoa on ajattelutapa: ottaa heille kuuluva tila!!? Elämä on kaikille.

olen samaa mieltä kanssasi, vaikka laitankin sanani väärin.
        Anteeksi että olen epäselvä viestissäni.

Hyvää yötä sinulle.

• -mama-
        huolimatta kirjoitti:

olen samaa mieltä kanssasi, vaikka laitankin sanani väärin.
        Anteeksi että olen epäselvä viestissäni.

Hyvää yötä sinulle.

hyvän yön toivotuksista.

• Pirre*
        -mama- kirjoitti:

mutta mie miellän nuorisoksi alle kaksvitoset. Kyllä yli kaksikymppisillä pitää jo olla joitain käytöstapojakin, ilottas oma 29 vuotias tirskuisi toisille jonossa olijoille, tai rääkyisi siellä kännisenä.

• Pirre* kirjoitti:

mutta mie miellän nuorisoksi alle kaksvitoset. Kyllä yli kaksikymppisillä pitää jo olla joitain käytöstapojakin, ilottas oma 29 vuotias tirskuisi toisille jonossa olijoille, tai rääkyisi siellä kännisenä.

Ja jos eivät opi käytöstapoja, niin sitten yksi hyvä puoli, ainakin meille eduksi, löytyy. Eivätpähän ole ainakaan kärkkymässä meidän työpaikkoja, missä vaaditaan ystävällisyyttä ja kärsivällisyyttäkin.

• Pirre* kirjoitti:

Ja jos eivät opi käytöstapoja, niin sitten yksi hyvä puoli, ainakin meille eduksi, löytyy. Eivätpähän ole ainakaan kärkkymässä meidän työpaikkoja, missä vaaditaan ystävällisyyttä ja kärsivällisyyttäkin.

• jokainen,,

ole joskus surullinen, tunteet pitää näyttää, mutta ei niillä saa muita kiusata.

• tietenkään. Mullakaa ei tänään ole mikään kiva päivä, mut yritän pitää itteni jotakuinkin kuosissa. Nyt on sellanen ristiriitainen olotila, surullinen ja ärsyttävä samaan aikaan.. Äh ):

• RosaLiiin

olla oma itsensä.
      Nauraa kun naurattaa ja itkee kun itkettää.
      Tunteillakin on aikansa ja paikkansa, vaikkei toisten ihmisten ehdoilla eläisikään niin huomioon on kuitenkin otettava. Syyttömien ja osattomien syliin ei tunteitaan ja esim pahaa oloaan saa kaataa, on äkäinen sille jolle on äkäinen eikä kaupan kassalle. Ainahan sitä ei edes älyä mistä on tohkeissaan siks onkin hyvä pukea tunteensa sanoiksi niin oikea kohde löytyy. Tätä mie harjottelen.
      Hyvissä ja iloisissa rakkaudentunteissa se on helppoa, jos pidän jostakin niin kyllä sen näytän ja sanonkin.
      Tunteilla mässäileminen taas tuntuu niin teennäiseltä. Aitoutta jotenkin arvostaa.
      Itken usein, niin hyvästä kuin pahasta, se puhdistaa sielua. Jo joidenkin elettyjen asioiden ja imenneitten hmisten muisteleminen saa kyyneleet silmiin.
      Pääasia se kait kuitenkin on, että on tunteita, olis se elämä köyhää jos ei olis itkun ja ilon aiheita.

• Enkeli-trio

Simmost ihmist ol olemaska ku ain olis hyväl pääl.
      Oi,ny tuli miälee mum mamma :) Ikinä nähny hänt vihasena,
      mut taatust oli pappal joskus kiukkune.Simmosel kylän p.... !
      "Vielhä tuota jääp kuormallinen hautaankin"
      Vastas kultane mamma,ku aikuisena kysyttii,oliks hän
      koskaa mustasukkane "hurmuripappast".

Mää ole ilone, valone,surulline ja mullinturpa.Kateelline ja katkera
      emmää ossa ol.

• ja lauhkee

pääasia että pylly on timmi ja reiret notkeet.

• muuttuva maailma

no ei sit mitään hätää. Kiva kuulla. Huoh!. (Huokaisee helpotuksesta).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3424
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2034
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1759
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1547
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1518
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      9
      1401
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1387
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1237
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1165
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1122
    Aihe