Insomnia

tanssin aamun
tanssin pitkän päivän
tallaan murheeni askelien alle
mutta yön
sen kuuntelen sydämeni ääntä

pitkien lauseiden haikeaa janaa
ja samalla huomaan
kuinka tähti on takertunut kuuseen
hehkuu pimeässä
kuin savukkeen harva, punainen pää

kuulen senkin
kuinka raskas vesi lyö rantaan
yhtä painavana
kuin ikävä rinnassani

on vain yksi ääni
yksi katse
yksi ainoa suu joka puhuu
ja suutelee väsyneet silmäni uneen

21

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

      "on vain yksi ääni
      yksi katse
      yksi ainoa suu joka puhuu
      ja suutelee väsyneet silmäni uneen"

      Siinäpä kaikki !

      Vaikka eipä silti tuo alkuosa on myös hieno. Olen itsekin joskus ihaillut kuusien latvoilla kimaltelevia tähtösiä, upee näky ja hyvin runossasi mukana.

      Kiitoksia hyvästä lukuhetkestä jälleen kerran : )

      • lindalinda1

        kaikenmaailman tohinat eilen,
        en ehtinyt palstalle ollenkaan vaikka
        olikin vakaa aikomus.

        Minä tiedän kyllä, kuinka suukottelut on
        mieleesi. Varmaan siksi tarrasit runoni
        viimeiseen säkeeseen =)

        Paljon kiitoksia lämpimästä palautteestasi.


    • Muistaakseni tämä on myös elokuvana kuin
      biisinäkin olemassa ja kuin hippu verran
      toisiaan hengeltään sivuaisivat.

      Kirjoittaa syvällä tunteella on aina ollut
      tavaramerkkisi ja sieltä löytää kirjoittaja
      kuin hänen tuntonsa.

      Voimakkaat syvälle tunkevat sanat
      olet taas luonut.

      Hieno runo ilman ylistys sanoja.

      Hyvää toivotan tähän
      hetkeesi.

      • lindalinda1

        sekä biisi, että elokuva. Elokuvana se on
        muistaakseni jännäri ja biisinä Koop Arposen.
        Leffaa en ole nähnyt, mutta biisi on ihan
        kuunneltava.

        Totta, taitaa se tavaramerkkini olla jonkinasteinen
        syvällisyys, niin koen itsekin.

        Annan arvoa palautteellesi Dolan,
        nöyrä kiitokseni.


      • lindalinda1 kirjoitti:

        sekä biisi, että elokuva. Elokuvana se on
        muistaakseni jännäri ja biisinä Koop Arposen.
        Leffaa en ole nähnyt, mutta biisi on ihan
        kuunneltava.

        Totta, taitaa se tavaramerkkini olla jonkinasteinen
        syvällisyys, niin koen itsekin.

        Annan arvoa palautteellesi Dolan,
        nöyrä kiitokseni.

        Jännärinä minäkin tuon muistan ja biisinä
        jonkun ulkomaalaisen-sten esittämänä
        mutta en vain saa muistikuvaa että kenen/
        keiden versioina... no oli tämäkin minun
        muistikuva tuosta runosi nimestä että kaikkea
        sitä mieleen juolahtaakin...jotenkin vain osui
        ja siinä yhdistin.

        Hyvää pyhäpv.tästä koleudesta mutta ei nyt
        valiteta...turhuuksista.


    • on takertunut tähänkin runoosi Linda.
      Mutta silti siinä kimaltelee pieniä toivon kipinöitä,
      päivien kätketyn murheen alta...

      ... ja minä aavistelen täällä, miltä tuo kaikki Sinusta tuntuu...

      • lindalinda1

        voin vain sanoa,
        että tiedät varsin hyvin mistä kirjoitan.
        Toivoa on aina, vaikka se joskus tuntuukin
        olevan piilossa.

        Sinulle on sydämessäni aina paikka,
        se ei kulu sieltä koskaan pois.

        Kiitos !


    • runo64-1

      ... kiire sinua kuljettaa
      mutta varjojen syvetessä kaipaus tulee
      sydäntä puristaa
      ja olet valmiina
      kuullen kaikki äänet
      ja odottaen vain yhtä
      kamarisi oven narahdusta ...

      uskomattoman kaunis on runosi
      tai kaunein rakkausrunosi on juuri tämä.
      hyvä upea herkkä linda !!!

      • lindalinda1

        sanattomana kiitän paljonpuhuvasta
        palautteestasi, olen onnekas ystävyydestäsi
        ja aina yhtä kannustavista sanoistasi.

        Kiittäen linda.


    • tiiger-66
      • lindalinda1

        miten upea liite, tosi nautinnollinen kaikin puolin.

        Kiitos siitä, myöskin kannustavasta
        palautteestasi tiikeri.


    • Kauris-62

      Tykkäsin tästä todella paljon.Aivan mielettömän hienosti rakennett runo!
      Jää rauhallinen olo.

      • lindalinda1

        mukava kuulla, että miellytti ja jätti
        rauhallisen olonkin vielä =)


    • metsänpeikko.

      huomasinhan minäkin sen tähden siellä kuusessa, mutta se tais olla jouluna :)
      Sinäkin oot tämän metsän säihkeen huomannu ja ikävissään hyvän runon kirjoittanu.

      • lindalinda1

        joulutähti on joulutähti,
        mutta oikeat ja aidot säihkyykin puissa
        ja taivaan kannella.

        Ikävissäni, niin. Sehän se taisi olla alku
        runolleni.

        Kiitos jälleen Sinä salaperäinen metsän asukki =)


    • Ei mitään voisi lisätä.
      Ei pis pyyhkiä.
      Se on siinä.
      Upea runo.

      • lindalinda1

        kaunis kiitos sanoistasi,
        toit aurigon taivaalleni.


    • tomppa2006

      ...on joskus myös täällä, mutta ainoastaan vuorotyön takia...

      Sinun runossasi hehkuu suuri tunne ja sen voima. Erittäin vahvasti kirjoitettu rakkausruno. Sinulta se luontuu. Pidin paljon runosta.

      • lindalinda1

        on hyvä jatkaa päivää sanojesi vanavedessä.

        Kiitos !


    • unohduksen päivän,
      vasta yö saa minut elämään,
      elämään,itselleni,haaveilleni
      rakkaudelleni.

      Sydän kertaa kaipuutaan
      nukkuu tuskaansa,
      silti toiveiden kirkas tähti
      luo valoaan ja uskoaan
      uupuvaan sydämeeni.

      Kuulen kuinka aalto huokaa
      iskeytyessään rannan kiviin,
      niin kuin ikävä yössä joka
      kutsuu aamua tulevaksi.

      On vain yksi tunne
      yksi valo ja sana,
      rakkaus, sen haluan nähdä
      huulillasi kun suutelet väsyneet
      silmäni ihanaan uneen.

      • lindalinda1

        enemmän kuin kiitos,
        tuollainen se olisi pitänyt olla
        joksi Sinä sen kirjoitit ja
        sanoillasi taioit.

        Joka ainoa säe, mutta erityisesti tuo
        viimeinen - siinä on elämän malja
        kukkuroillaan rakkautta.

        Kiitos !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe