niin vuotaa jäähdytysnestettä pikkaisen kannen välistä.
kuulin,että talvella voi alkaa vuotaa enemmän. onko kokemuksia näistä "paikkausaineista" nesteen joukkoon, onko apua vai pitääkö kansi avata??
pikku vuoto
17
4075
Vastaukset
- remppa....
edessä, nimittäin noita paikkaus aineita ei kannata käyttää sillä voi tukkia samalla muitakin tärkeitä vesikanavia!
- miäts.
Voi riittää pelkkä kannen kiristys, jos ei ole vuodellut kovin pitkää aikaa.
- se,
pieni nesteen vuoto ole vakavaa. Ajoa vaan ilman paikkausaineita, muista toki tarkistaa nesteet säännöllisesti. Mazdassakin vuoti useamman vuoden ilman ongelmia.
- volvo_puranen
Elä käytä paikkausaineita.Häviääkö nestettä paisuntasäiliöstä paljonkin vai onko sellaista hikoilua vain joka ei hävitä nesteitä.
Minkäs mallinen auto on sinulla on.
Itse suosittelen kansiremonttia josain vaiheessa ne oljyt ja vedet menee sekaisin ja sitten autolla ajo loppuu.Sama homma näissä talo hommissa jos kattovuotaa korjaa heti ei niin paljon ongelmia kuin 2 vuoden päässä.Terve- 740 GL kat -90. 206tkm
moi. ei häviä nestettä juuri mitään. vaihdatin juuri uuden jakohihnan ja vesipumpun. tuli punaiset nesteet, huomaa vaan tihkumisen niin selvästi.
katellaan rupeeko häviämään enemmän. - kohtaa
740 GL kat -90. 206tkm kirjoitti:
moi. ei häviä nestettä juuri mitään. vaihdatin juuri uuden jakohihnan ja vesipumpun. tuli punaiset nesteet, huomaa vaan tihkumisen niin selvästi.
katellaan rupeeko häviämään enemmän.hikoilee ?Yksi vuotava kohta siinä voi olla termostaatin tiiviste josta pieni vuoto voi näyttää kannen vuodolta.Neste valuu reunaa pitkin ja imusarjan tiivistettä pitkin aika hämäävästi.Termarihan siinä ylempänä.
- B200F
kohtaa kirjoitti:
hikoilee ?Yksi vuotava kohta siinä voi olla termostaatin tiiviste josta pieni vuoto voi näyttää kannen vuodolta.Neste valuu reunaa pitkin ja imusarjan tiivistettä pitkin aika hämäävästi.Termarihan siinä ylempänä.
tarkistaa. kiitti vinkistä :)
- 960
B200F kirjoitti:
tarkistaa. kiitti vinkistä :)
kannen alta. Itsellä vuotaa 960 2,5l -95 moottorin takapäästä pakosarjan puoleiselta kulmalta kannen ja lohkon välistä aika reilusti, noin tippa kolmessa sekunnissa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla enemmän. Nestettä täytyy lisätä joka kolmas päivä se puoli litraa :) Öljyn seassa ei ole nestettä eikä nesteen seassa öljyä. Mitäs ehdotatte kannattaako ajella vain ja lisäillä nestettä (kuluu muuten vähän vähemmän nestettä kun on ps:n korkki auki ja tukittu hengittävällä materiaalilla) vai korjata, kun olisi tarkoitus vaihtaa muutenkin koko kone verovapaan V90:n 3litraiseen ja automaattiin heti kun rahapula hellittää?
Yritin paikata vuotoa ulkoisesti lohkojentiivistys silikonilla. Hyvä putsaus ja silkkaria pintaan. Onnistuikin siltä osin kun sauma oli nk. "näkyvissä". Osa vuotosaumasta on sellaisessa kolossa johon ei mahdu sormella lääppäisemään silikoonia. :(
Millaista hintaa pidetään kansipahvin vaihdolla kyseiseen autoon? Olisihan sillä moottorilla sitten parempi jälleenmyyntiarvo kun pahvi vaihdettu.
Onko muuten tuonlaisesta moottorin vaihto projektista kokemuksia? Meneekö ihan heittämällä rakenteellisesti? Sähköt ei ongelma, tulee nimittäin jälkimarkkinoiden ohjainboxit sekä moottorille että vaihteistolle. - X5
960 kirjoitti:
kannen alta. Itsellä vuotaa 960 2,5l -95 moottorin takapäästä pakosarjan puoleiselta kulmalta kannen ja lohkon välistä aika reilusti, noin tippa kolmessa sekunnissa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla enemmän. Nestettä täytyy lisätä joka kolmas päivä se puoli litraa :) Öljyn seassa ei ole nestettä eikä nesteen seassa öljyä. Mitäs ehdotatte kannattaako ajella vain ja lisäillä nestettä (kuluu muuten vähän vähemmän nestettä kun on ps:n korkki auki ja tukittu hengittävällä materiaalilla) vai korjata, kun olisi tarkoitus vaihtaa muutenkin koko kone verovapaan V90:n 3litraiseen ja automaattiin heti kun rahapula hellittää?
Yritin paikata vuotoa ulkoisesti lohkojentiivistys silikonilla. Hyvä putsaus ja silkkaria pintaan. Onnistuikin siltä osin kun sauma oli nk. "näkyvissä". Osa vuotosaumasta on sellaisessa kolossa johon ei mahdu sormella lääppäisemään silikoonia. :(
Millaista hintaa pidetään kansipahvin vaihdolla kyseiseen autoon? Olisihan sillä moottorilla sitten parempi jälleenmyyntiarvo kun pahvi vaihdettu.
Onko muuten tuonlaisesta moottorin vaihto projektista kokemuksia? Meneekö ihan heittämällä rakenteellisesti? Sähköt ei ongelma, tulee nimittäin jälkimarkkinoiden ohjainboxit sekä moottorille että vaihteistolle.Kun painetta kehittää systeemiin niin silloin tiputtaa enemän(paisuntasäiliön korkki kiinni)
Tässäkin sama homma jos vesihana tiputtaa niin kyllä ne kuntoon laitetaan.Teilläkin voi käydä niin kun ajelet vika lisääntyy ja tulee moottorille isompi vahinko.Osta korjauskirja jossa on ne momentit niille kansipulteille tee itse ja näin säästit tukun euroja. - 960
X5 kirjoitti:
Kun painetta kehittää systeemiin niin silloin tiputtaa enemän(paisuntasäiliön korkki kiinni)
Tässäkin sama homma jos vesihana tiputtaa niin kyllä ne kuntoon laitetaan.Teilläkin voi käydä niin kun ajelet vika lisääntyy ja tulee moottorille isompi vahinko.Osta korjauskirja jossa on ne momentit niille kansipulteille tee itse ja näin säästit tukun euroja.volvossa on varoitusvalo jäähdytinnesteelle, niin ei tule ajettua vajaana. Korjauskirjakin löytyy, mutta tällä hetkellä aika aika tiukilla, ettei kerkiäisi itse vaihtamaan.
Tuleeko mieleen mahdollisia vikoja, joita voisi kumuloitua jos vuotoa ei tukikaan, mutta pitää nesteen sallituissa rajoissa? Itselle tulee mieleen että rupeaa vuotamaan myös öljyn sekaan, silloin kyllä vaihdan kansipahvin. Tosiaan on siis tarkoitus vaihtaa koko mootori uudempaan parempaan lähitulevaisuudessa ja tehdä siihen uuteen täydellinen koneremontti.
Muodostaako vesi ja glykoli homogeenisen seoksen? Tarkoitan siis että tuleeko vuotoreiästä molempia vettä ja glykolia? Vai pelkkää glykolia tai muita lisäaineita?
Moottorissa vuotaa myös molemmat kampiakselin stefat. Öljyä tarvitsee lisätä n. neljä kertaa vaihdon välillä. - X5
960 kirjoitti:
volvossa on varoitusvalo jäähdytinnesteelle, niin ei tule ajettua vajaana. Korjauskirjakin löytyy, mutta tällä hetkellä aika aika tiukilla, ettei kerkiäisi itse vaihtamaan.
Tuleeko mieleen mahdollisia vikoja, joita voisi kumuloitua jos vuotoa ei tukikaan, mutta pitää nesteen sallituissa rajoissa? Itselle tulee mieleen että rupeaa vuotamaan myös öljyn sekaan, silloin kyllä vaihdan kansipahvin. Tosiaan on siis tarkoitus vaihtaa koko mootori uudempaan parempaan lähitulevaisuudessa ja tehdä siihen uuteen täydellinen koneremontti.
Muodostaako vesi ja glykoli homogeenisen seoksen? Tarkoitan siis että tuleeko vuotoreiästä molempia vettä ja glykolia? Vai pelkkää glykolia tai muita lisäaineita?
Moottorissa vuotaa myös molemmat kampiakselin stefat. Öljyä tarvitsee lisätä n. neljä kertaa vaihdon välillä.Kuten tiedätte se alkava vuoto on merkki että korjaa vika ajoissa .Sama homma jos vesipumpun laakerit antaa ääntä niin vaan varaosakauppaa ostamaan uutta pumppua ja vaihtamaan siinä 5 vahinko muuttuu äkkiä 10 vahingoksi.Tämä' stefojen vuoto oletko tarkistanut autossasi sen huohotinjärjestelmän .Puhdistus auttaa joskun mutta teillä on ilmeisesti jo vahinko syntynyt joten teille jää se korjaaminen tai vaihtokoneen asentaminen joskin ne stefat kannattaa tarkistaa ennen asentamista että kimmoiset ja ei vuotoja.Volvo autoillu on sellaista että mitä nesteitä aina huoltojen välillä lisätään on ainoastaan tuulilasinpesunestettä.Autoillu on huoletonta ja tämä että autosta vuotavaa öljyä jotka valuvat pohjaveteen ei ole sellaista ekologista toimintaa.Varmaakin teillä tämä systeemi pelaa mutta onhan siitä vaivaa teille.
- 960
X5 kirjoitti:
Kuten tiedätte se alkava vuoto on merkki että korjaa vika ajoissa .Sama homma jos vesipumpun laakerit antaa ääntä niin vaan varaosakauppaa ostamaan uutta pumppua ja vaihtamaan siinä 5 vahinko muuttuu äkkiä 10 vahingoksi.Tämä' stefojen vuoto oletko tarkistanut autossasi sen huohotinjärjestelmän .Puhdistus auttaa joskun mutta teillä on ilmeisesti jo vahinko syntynyt joten teille jää se korjaaminen tai vaihtokoneen asentaminen joskin ne stefat kannattaa tarkistaa ennen asentamista että kimmoiset ja ei vuotoja.Volvo autoillu on sellaista että mitä nesteitä aina huoltojen välillä lisätään on ainoastaan tuulilasinpesunestettä.Autoillu on huoletonta ja tämä että autosta vuotavaa öljyä jotka valuvat pohjaveteen ei ole sellaista ekologista toimintaa.Varmaakin teillä tämä systeemi pelaa mutta onhan siitä vaivaa teille.
neuvoista.
Huohotin on puhdistettu n.3v sitten. Öljy vuoto oli jo olemassa kun ostin auton reilu 4v sitten. Jos ei halua lisätä muuta nestettä kuin pissinestettä, niin pitää hankkia n.-90 nissani. Itsellä oli 1,4l sunny ja 400 tonnia mittarissa eikä syöny pisaraakaan öljyä eikä nestettä. - ak 85
X5 kirjoitti:
Kun painetta kehittää systeemiin niin silloin tiputtaa enemän(paisuntasäiliön korkki kiinni)
Tässäkin sama homma jos vesihana tiputtaa niin kyllä ne kuntoon laitetaan.Teilläkin voi käydä niin kun ajelet vika lisääntyy ja tulee moottorille isompi vahinko.Osta korjauskirja jossa on ne momentit niille kansipulteille tee itse ja näin säästit tukun euroja.mistä saa hankittua 960 korjausoppaan tietäikö kukaan?
- volvo_puranen
ak 85 kirjoitti:
mistä saa hankittua 960 korjausoppaan tietäikö kukaan?
Kilauta tänn näkyy olevan malliin 940 kirja mutta sama teknikkaa on siinä onko pellin nallaa 3 litrainen kone vai 2,3.
http://www.tietonikkari.fi/niks/virmamenu.htm#postimyynti
Toinen on Alfamer josta saa kirjallisuutta. - Volvo_Markkanen
volvo_puranen kirjoitti:
Kilauta tänn näkyy olevan malliin 940 kirja mutta sama teknikkaa on siinä onko pellin nallaa 3 litrainen kone vai 2,3.
http://www.tietonikkari.fi/niks/virmamenu.htm#postimyynti
Toinen on Alfamer josta saa kirjallisuutta.Ja kolmas http://www.ago.fi josta noi saa 30-50% halvemmalla.
- joskos 960
960 kirjoitti:
neuvoista.
Huohotin on puhdistettu n.3v sitten. Öljy vuoto oli jo olemassa kun ostin auton reilu 4v sitten. Jos ei halua lisätä muuta nestettä kuin pissinestettä, niin pitää hankkia n.-90 nissani. Itsellä oli 1,4l sunny ja 400 tonnia mittarissa eikä syöny pisaraakaan öljyä eikä nestettä.Kokemuksesta tiedän, että kannattaa säännöllisesti itse huoltaa autoa ja määräajoin tarkistaa letkujen yms liitosten kunto. Välttyy monilta harmeilta, koska huolloissa näitä asioita usein laiminlyödään kiireen takia.
- KuuVee
joskos 960 kirjoitti:
Kokemuksesta tiedän, että kannattaa säännöllisesti itse huoltaa autoa ja määräajoin tarkistaa letkujen yms liitosten kunto. Välttyy monilta harmeilta, koska huolloissa näitä asioita usein laiminlyödään kiireen takia.
Haynesin oppaasta on hyvä tarkastaa asioita, kun tekee noita huoltotöitä, välttyy isommilta virheiltä. 23 euroa ei ole paha hinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384178- 892029
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152011Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi591643Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541462Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341427VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001338- 741246
- 981161
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070