Dodii, tässä on vuosikaudet taisteltu tuon naapurin kanssa. Karhunköynnös vain leviää ja leviää, vaikka välissä on hyvin hoidettua nurmea sekä sepelikäytävää yms. "estettä".
Rouvan mielestä kasvi on niin kaunis ja eihän se heidän puolellaan pääse enempää leviämään, tulee meidän puolelle ja on aiemmin levinnyt kahteen muun naapurin pihaan.
Nyt roiskin roundappia siihen tyyliin, että menköön kaikki pensaatkin mennessään. Pakko saada nujerrettua tuo etokasvi, joka levittäytyy JUURIENsa avulla.
Jättibalsamiakin naapuri luuli joksikin linnunherneeksi, voi hyvää päivää.
Piti oikein kuva etsiä lehdestä ja näyttää, että kyseessä on jättibalsami ja levisi myös meidän pihalle tosi rajusti.
Polvillani anelen: älkää istutelko ja kylväkö näitä tautisesti leviäviä kasveja. Tuossa lähikaupan parkkipaikalla on asfaltin keskellä noin viisi metriä korkea nuori lehmus. Sekin on aivan tämän karhunköynnöksen puserruksissa. Tuo köynnös siis kieputtaa itsensä tiukkaan ja vetää ainakin nuoret ja taipuisat oksat suppuun ja jopa kaataa pensaita.
Itku tulee...
karhunköynnös, perhkeletto
4
631
Vastaukset
- tarvitsijoille ;)
Täällähän joka kevät kysellään, mistä saisi karhunköynnöstä. Pyydä heidät silloin paikalle ja anna lapio käteen ;)
Pirullinen kasvi, onneksi ei ole itsellä, mutta lähettyvillä olen katsellut erästä pihaa..voi voi.- oli pihassa,
tai siis pihaa ei oltu hoidettu mitenkään ja karhunköynnös oli ottanut vallan...nyt olen kynnet verillä kiskonut sitä 5v aina kun näen ja se alkaa näyttää luopumisen merkkejä!
- kasvoi
Vanhalla naapurilla kasvoi "elämänlanka" pihalaattojen välistä rivitalon tilliseinää pitkin, ja se oli tosi kaunis. Itse sitä aina "himiöin", mutta en uskaltanut sitä pihalleni ottaa, koska tiesin tuosta tappavasta leviämistavasta.
Nyt minulla on lasitettu parveke ja olen laittanut sitä isoon ruukkuun. Olen todennut, että sieltä se ei kyllä pääse leviämään ei-toivottuuihin paikkoihin.- mihinkään sinun parvekke
lta leviä.
Mutta kun monilla ihmisillä loppuu se maalaisjärki niin lyhyeen. Luullaan, että kun sitä kasvia ei näy siinä omalla leikatulla nurmella niin miten se voi naapurin puolelle muka levitä.
Jos nyt joku tuota kasvia himoitsee niin - laittakaa sitä johonkin idioottivarmaan purnukkaan kasvamaan. Purnukan alla ei sitten saa olla nurmea tai hiekkaa, johon juuret voivat purkin pohjasta levitä. Uskokaa pois.
Itselläni on paljon kärhöjä ja köynnösruusua. Senkun maahan lykkää ja muistaa kastella niin on kaunista eriväristä kukkaa niin paljon enemmän kuin naapurin karhunköynnöksessä.
Kärhöllä pitää vain tyvessään olla joku suojaperenna, ettei juuret kuumene.
Muitakin köynnöksiä siis on pilvin pimein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.465025- 723142
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3071989Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2631808Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151699Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531286Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951249- 701192
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331167Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137