Luin, että Persian keltaruusua pitäisi kalkita. Käykö tuohon tarkoitukseen tuhka?
Toisena ongelman on, että ruusun muodostaa kaksi pitkää lähes lehdetöntä runkoa, joiden yläosassa oksia ja lehtiä. Ruusu ei siis näytä hyvältä ja aikaisemmin siinä onkin ollut oksia pitkin koko runkoa ja se on kukkinut runsaasti. Nyt muutama vaivainen nuppu latvassa.
Olisiko ruusulle jotain tehtävissä? Leikkaus?
Persian keltaruusu
1
2572
Vastaukset
- sdfåp
Mulla oli edellisessä asuinpaikassa Persiankeltaruusu. En mä sitä kalkinnut, mutta se on kalkisuosija, suosittelen kuitenkin varovaista annostusta. Haarat olivat aika pystyjä ja vanhemmiten haara oli alhaalta kalju, pitkien varsien päässä vain lehtiä. Leikkasin sitä vuosittain (keväällä) n. 1/4 vanhoista kaljuista haaroista pois, jolloin se uudistuis koko ajan ja näytti hyvältä. Lannoitin tavallisella yleislannoitteella.
Suosittelen, että alat hoitamaan ruusuasi vuosittaisin leikkauksin. Nyt vois napsaista sen toisen haaran poikki, jos uskaltaa. Sehän kukkii vasta toisen vuoden kasvusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733931- 1013515
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah793343Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241618
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421110Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026