Luin, että Persian keltaruusua pitäisi kalkita. Käykö tuohon tarkoitukseen tuhka?
Toisena ongelman on, että ruusun muodostaa kaksi pitkää lähes lehdetöntä runkoa, joiden yläosassa oksia ja lehtiä. Ruusu ei siis näytä hyvältä ja aikaisemmin siinä onkin ollut oksia pitkin koko runkoa ja se on kukkinut runsaasti. Nyt muutama vaivainen nuppu latvassa.
Olisiko ruusulle jotain tehtävissä? Leikkaus?
Persian keltaruusu
1
2535
Vastaukset
- sdfåp
Mulla oli edellisessä asuinpaikassa Persiankeltaruusu. En mä sitä kalkinnut, mutta se on kalkisuosija, suosittelen kuitenkin varovaista annostusta. Haarat olivat aika pystyjä ja vanhemmiten haara oli alhaalta kalju, pitkien varsien päässä vain lehtiä. Leikkasin sitä vuosittain (keväällä) n. 1/4 vanhoista kaljuista haaroista pois, jolloin se uudistuis koko ajan ja näytti hyvältä. Lannoitin tavallisella yleislannoitteella.
Suosittelen, että alat hoitamaan ruusuasi vuosittaisin leikkauksin. Nyt vois napsaista sen toisen haaran poikki, jos uskaltaa. Sehän kukkii vasta toisen vuoden kasvusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991536Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131196- 2271179
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2641032Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81989- 141960
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179943Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15909Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33792- 71787