Ensin testit, sitten eläin!

ole fiksu ihminen

Käy ENSIN allergiatestissä terkkarissa. Kanna vastuusi asiassa ihmisenä siltä osin. Myöskään tunnesidettä ei ehdi syntyä.

Kannusta leikkauttamaan, niin näitä ´voi kun niillä on niin söpöjä pentuja -mielijohteesta otettuja vahinkopentueita ei synny.

Kissa elää jopa 20 vuotta. Lue ja valmistaudu niin kuin lapsen tuloonkin, toki mitään hysteriaa ei tarvi lietsoa ja hurahtamista.

Tervettä järkeä ja vastuullisuutta, harkintakykyä. Jota edustaa testeillä sen pois rajaamisen mitä niillä voi rajata pois.

Kissanpennut tulee erottaa äidistään kun ne ovat 12 viikkoa vähintään. Koko pentueen kerralla leikkauttaminen plus äidin on edullisinta. neuvottele eläinlääkäriaseman kanssa maksuista.

Vai sysäätkö holtittomasti lisääntyvien kissojan kiinnioton, sairaanhoidon ja kotien etsimisen muiden eli vapaaehtoisten harteile.

Mieti. Liity myös SEY.n alajärjestöön, saat tietoa eläinsuojelsuta. Useimmiten työ on eläinten suojelua ihmisiltä, nimenomaan niin päin.

Valmistautukaa etukäteen ja ajatelkaa muita - niitä eläimiä ja vielä syntymättöämiä eläimiä ja muita ihmisiä ja toki säästäkää itseänne mutta oikeissa kohdin.

Terveisin turhautunut ja huolissaankin

5

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testaa jos

      tarkoituksena on vain testauttaa voiko vai eikö voi ottaa lemmikin!!!!
      '

      Yksityiselle testiin noilla kriteereillä!

    • ei kerro

      Testit ei välttämättä kerro totuutta. Jotkut pystyvät pitämään eläimiä, vaikka testit näyttäisivätkin allergiaa. Sitä paitsi nykyään ei suositella edes varmuuden vuoksi välttämään eläimiä.

      Ja juttua kuuluu eläinsuojelupalstalle eikä tänne.

      • ongelmahan

        on se, ettei testit välttämättä näytäkään allergiaa jos ei ole altistunut esim. koiralle tai kissalle jne. Ja vielä on se ongelma, että allergia voi kehittyä vasta vuosien päästä ja voi olla yksilöllinen, esim. itselläni on sellainen että vain jotkut koirat aiheuttaa oireita ja osa ei mitään.


      • on
        ongelmahan kirjoitti:

        on se, ettei testit välttämättä näytäkään allergiaa jos ei ole altistunut esim. koiralle tai kissalle jne. Ja vielä on se ongelma, että allergia voi kehittyä vasta vuosien päästä ja voi olla yksilöllinen, esim. itselläni on sellainen että vain jotkut koirat aiheuttaa oireita ja osa ei mitään.

        Kannatan kyllä vastuullisuutta tässä asiassa, mutta kuten aiemmissa viesteissä todettu, asia ei ole noin yksiselitteinen ja mustavalkoinen! Itselleni paha kissa-allergia (luokka 5) kehittyi 4 vuoden altistumisen jälkeen. Eli mulla on ollut kissat vajaat 5 vuotta. Mulla on aina ollut eläimiä, eikä koskaan aiemmin mitään allergiota ole ollut ja lääkärini kertoikin, että kissa-allergian puhkeaminen vaatii usein 5 vuoden altistumisen k.o. kissan eläinpölylle, koiralla aika on keskimäärin puolet lyhyempi. Asia oli minulle shokki. Nyt pärjäilen ihan hyvin päivittäisillä lääkkeillä, vaikka kissat kotona edelleen. Astman PEF-tutkimus parasta aikaa käynnissä, mutta siihenkin on olemassa hoito. Ostin lähes 500e maksavan ionisoivan ilmanpuhdistimen ja siitä on ollut apua. Kissoista luovun vain jos tulee ihan äärimmäinen pakko. Allergiatestejä ei ainakaan minun kotikaupungissani kunnallisella puolella tehdä, ellei oireita ole. Eli ei voi mennä terv.keskukseen ja sanoa, että otetaan kaikki testit, koska haluan tietää, onko minulla allergia. Minulla on lapsena allergiatestit tehty ja silloin ei ollut mitään eläinallergiaa. Nyt 3-kymppisenä on ja yritän sen kanssa parhaani mukaan pärjäillä.


    • haaveilee koirasta

      Kiinnostuin keskustelusta, koska meidän perheessä asia on juuri käsitteillä. Olen aina rakastanut ja haaveillut koirista, mutta vanhempani sanoivat että ota sitten kun olet omillasi. Olen nyt 23-vuotias ja vakavassa parisuhteessa elävä joka haluaisi ottaa koiran. Miehelläni on pienenä todettu lievä koira-allergia, joten en halua miettiä koiran ottamista liian pitkälle ennen kuin tiedän onko se mahdollista. Mieheni on menossa julkiselle sektorille allergia-testeihin ja ilman lähetettä, joten ainakin meidän kaupungissamme tämä on mahdollista. Mutta vaikka tulokset olisivat myönteisiä koiran ottoon voinko luottaa siihen. Koko ajan vaan on kuullut kuinka testit ovat suuntaa-antavia eikä pidä luottaa 100%. Olemme hoitaneet kaverin koiraa viikonloppuisin eikä oireita tule edes nukkumisesta samassa sängyssä, mutta se on vaan yksi rotu? Haluisin antaa rakastavan kodin koiralle, mutta en voisi ajatellakaan että joutuisin sit luopumaan siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe