Octavia-farmari on harkittavien listalla 11 vuotta palvelleen Formanin tilalle. Mutta tuo tälläkin palstalla joskus puheena ollut maavara vähän arveluttaa. Pitäis mökillekin autolla päästä, ja muutamien naapurien autojen pohjat siinä näyttää tietä raapivan, vaikka Formanilla ei ole koskaan ollut sitä ongelmaa.
Joten: Olisiko järkevää ottaa tuo korotetulla maavaralla? Hinnastossa näyttäis olevan 275 euroa. Onko kokemukseen perustuvia näkemyksiä asiasta?
Octavia & maavaran korotus
16
12833
Vastaukset
- late
Kaverille farkku skeida korotettiin jollain korotuspaloilla ihan merkkiliikkeessä.
- Jussi60
Niin, pitikin myös kysyä, että miten moinen korotus onnistuu myöhemmin, jos ei ostaessa moista ota. Onhan sitä tosiaan kaikenlaisia madallussarjojakin, joten kai sitten korottaminenkin onnistuu. Paljonkohan maavaraa voi järkevästi korottaa?
- jokke
Eikös rengashalkaisijaakin saa kasvattaa 30mm ilman katsastusta? Hankit 16" vanteet ja niihin "normaaliprofiiliset" kumit (60...70), niin saat 1,5cm:n maavaran kasvun lisäksi näyttävyyttä, taloudellisuutta, nopeutta :)
- jth
Tuohon tehtaan maavaran korotukseen kuuluu palojen lisäksi jäykemmät jouset. Samoin pakettiin kuuluu myös teräspohjapanssari. Pohjapanssarista saat tarvikkeenakin pulittaa Suomessa lähemmäs 200 euroa.
Tuon pohjapanssarin kuuluvuudesta siihen korotukseen myyjät antoivat ainakin minulle erilaista tietoa. Osa pisti pohjapanssarista vielä 130 euroa lisähintaa. Kuitenkin se kuuluu tuohon maavaran korotukseen mukaan.
Itse laskin tuon tehdaskorotuksen tulevan edullisemmaksi.- Jussi60
Mutta onko noista jäykemmistä jousista sen kummempaa hyötyä, kun maavaran korotuksen syy ei ole erityisen raskaiden kuormien kuljettaminen, vaan se, että normaalikuormalla (neljä ihmistä ja mökkieväät) maavara _saattaa_ olla turhan pieni? Se, onko se turhan pieni selviää sitten, kun autolla ekan kerran pääsee lumien sulettua mökille. Tietysti jäykemmät jouset kai vaikuttaa maavaraan normaalikuormallakin, mutta kuinka paljon?
skoda-auto.fi:n nettisivujen tehdastilauslisävarustehinnastossa lukee pohjapanssarin kohdalla että "vain 4x4 -mallit".
Eli ei koske minun ajattelemaani mallia. - jth
Jussi60 kirjoitti:
Mutta onko noista jäykemmistä jousista sen kummempaa hyötyä, kun maavaran korotuksen syy ei ole erityisen raskaiden kuormien kuljettaminen, vaan se, että normaalikuormalla (neljä ihmistä ja mökkieväät) maavara _saattaa_ olla turhan pieni? Se, onko se turhan pieni selviää sitten, kun autolla ekan kerran pääsee lumien sulettua mökille. Tietysti jäykemmät jouset kai vaikuttaa maavaraan normaalikuormallakin, mutta kuinka paljon?
skoda-auto.fi:n nettisivujen tehdastilauslisävarustehinnastossa lukee pohjapanssarin kohdalla että "vain 4x4 -mallit".
Eli ei koske minun ajattelemaani mallia.Ei jousista oikeastaan mielestäni ole muuta vaikutusta, kuin se, että kun noilla mökkiteillä yleensäon pieniä kuoppia raiteissa, niin ei niiaa niissä niin herkästi.
Itse tilasin 1.9 81 kw HB:n ja siihen nimen omaan osa myyjistä yritti lisähintaa tunkea pohjapanssarilisällä.
Yksi tosin tarjosi samalla lämmitettävien pesusuuttimien kuuluvaksi vakiovarusteisiin, jotain siis toiste päinkin.
- on pieni
Jos naapurien autot ottaa pohjasta kiinni, niin Ocu tekee sen myös jokseenkin varmasti varsinkin neljän hengen lastissa ;-(
Ei tartte olla painuneena kovinkaan kaksiset urat renkaiden kohdalla, kun saa pelätä, että ottaa ainakin äänenvaimentajista kiinni. Tuon takia (pamahti kiveen) meni viime kesänä takapönttö vaihtoon, oli se tosin jo iältään muutenkin ehtoopuolella. - Minulla on
Tällä palstalla tuntuu olevan "asiantuntijoita", mutta totuus on Octavian tehdastilatusta korotetusta maavarasta, että se sisältää 275 €:n hintaan PIDEMMÄT JOUSET ja eri iskunvaimentimet(ei siis korotuspaloja) sekä METALLISEN POHJAPANSSARIN. Korotetussa Octaviassa on jousissa PIDEMMÄT joustovarat (parempi pito koska renkaat pysyvät paremmin tiessä vrt. B-korimallin Ascona A-ryhmä)sekä parempi matkustus mukavuus (kohta joku "viisas" väittää, että veltto alusta ja hänkin on väärässä)alusta on toimiva.Autoni on Octavia HB TDI -04 ajettu 12068 km ja edellinen autoni oli Octavia Combi TDI vm.2000, jonka jousitus oli kovempi ja herkemmin "tietä raapiva".
PS. Käytän autoani opetusajossa sekä kokonaismassaltaan 1300 kg matkailuvaunun vedossa.- Minullapa ei...
Olipa Jumalan siunaus seuranamme kun "minulla on" saapui valaisemaan asiaa.. Olivat nuo aikaisemmatkin ihan asiallisia vinkkejä.. Mikä siinä on, että näillä palstoilla monesti asioista oikeasti tietävä vaivautuu jakamaan tietoa muille jostakin asiasta, mutta kuitenkin kaiken päälle täytyy vielä halveksia muiden viestejä..
Vaikka eihän asia minulle mitenkään kuulu (ja halveksun tässä itsekin) - ei mulla ole octaviaa ainakaan vielä.. kiva että joillakin on ocsu ja hyvä itsetunto ja tieto omasta ylivoimaisuudestaan!
Kirjoittakaa vaan kaikki joilla vähänkin on tuntumaa asioista.. älkääkä välittäkö vaikka tuleekin seuraavassa mutkassa puukosta selkään.. Keskustelupalsta tämä kai on.. - paapu
Minullapa ei... kirjoitti:
Olipa Jumalan siunaus seuranamme kun "minulla on" saapui valaisemaan asiaa.. Olivat nuo aikaisemmatkin ihan asiallisia vinkkejä.. Mikä siinä on, että näillä palstoilla monesti asioista oikeasti tietävä vaivautuu jakamaan tietoa muille jostakin asiasta, mutta kuitenkin kaiken päälle täytyy vielä halveksia muiden viestejä..
Vaikka eihän asia minulle mitenkään kuulu (ja halveksun tässä itsekin) - ei mulla ole octaviaa ainakaan vielä.. kiva että joillakin on ocsu ja hyvä itsetunto ja tieto omasta ylivoimaisuudestaan!
Kirjoittakaa vaan kaikki joilla vähänkin on tuntumaa asioista.. älkääkä välittäkö vaikka tuleekin seuraavassa mutkassa puukosta selkään.. Keskustelupalsta tämä kai on..Hankin maahantuojalta Fabian etujousitukseen tulevat korotuspalat 2 x 38 euroo. Ne laitetaan etuiskarien jousilaippojen yläpuolelle ja nostavat nokkapäätä jotain 1,5 - 2 cm. Vaikutus ei siis ole suurensuuri, mutta on halpa ja helpohko lisäys itse tehden. Tiedähäntä, onko Octaviaan saatavissa samantyyppiset.
- paapu
paapu kirjoitti:
Hankin maahantuojalta Fabian etujousitukseen tulevat korotuspalat 2 x 38 euroo. Ne laitetaan etuiskarien jousilaippojen yläpuolelle ja nostavat nokkapäätä jotain 1,5 - 2 cm. Vaikutus ei siis ole suurensuuri, mutta on halpa ja helpohko lisäys itse tehden. Tiedähäntä, onko Octaviaan saatavissa samantyyppiset.
Pitää heti korjata, korotuspalat maksoivat yhteensä noin 38 eetä ...
- Borailija
Sama maavaraongelma on myös VW Borassa. Omassani on pohjapanssari asennettuna, mutta maavaraa ei näytä olevan kasvatettu, eikä ole nelivetokaan (2001 1.9 tdi).
Maavaraa olen kanssa kaipaillut ja volkkaristien keskustelupalstoilla on sitten kaiken kirjavaa konstia käytetty, mutta mitään oikeasti hyvää keinoa ei ole eteen tullut.
Tällä palstalla tuo tieto pidemmistä iskareista ja jousista ilahdutti, nehän saattavat käydä myös Boraan tai Boraan saattaakin olla saatavissa vastaavat volkkariin tarkoitetut.- 5+1
Tuon ikäluokan Octavioihin oli korokepaloja jousiin. Ne nostivat maavaraa ~2cm. Minulle laitettiin pelkät korokepalat yhteen käytettynä ostamaani Ocuun ja hyvin toimivat. En huomannut ajossa mitään muutosta> eli hyvin meni. Hinnaltaan eivät maksaneet kuin joitakin kymmeniä euroja asennus. Seuraavan tuon malliseen Ocuun (uusi) laitatin maavarakorotuspaketin johon sisältyi pohjapanssari korokehelojen ohella. Hinta oli ~200€. Kävisikö nou korokepalat Boraankin?
- Anonyymi
hinta
- Anonyymi
Vaihda mökki pois, sellaiseen johon pääsee ilman skodaa.
- Anonyymi
Mahtavaa kommentoida 16vuotta vanhaan postaukseen 😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559