Miksi HD on

Paras?

Onko syynä länsimaiselle ihmiselle suunniteltu ja sopiva mitoitus?
Klassinen mallisto ja tekniikka, jota ei tarvitse joka vuosi päivittää?
Hyvä arvostus ja jälleenmyyntiarvo?
Hyvät ajo-ominaisuudet yhdistettynä persoonallisuuteen?
Vai muut merkin positiiviset ominaisuudet?

79

5365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei varmaan

      väitä, että jousittamaton täysin jäykkärunkoinen Jenkkien Japanilaisten avustuksella valmistama laite olisi paras, ainakaan moottoripyöränä, maataloustöihin se kyllä osin soveltuu, niissä hommissa kun ei ole totuttu mukavuuksiin, korjausohjeet löytyy sudenpentujen käsikirjasta.

      • se totuus

        tuli, JAPANILAISET laittoivat harrikan koneen käyntiin, jenkin ei siinä itse onnistuneet, no ok, suuri pörssromahdus, ym. hyvä ettei kaatunut koko yritys, mutta tuon tosiasian huomioonottaen HARRIKKAMIESTEN pitäisi olla hyvin nöyriä japsimopojen edessä, ja pysytellä taka-alalla.


      • tällä tavalla
        se totuus kirjoitti:

        tuli, JAPANILAISET laittoivat harrikan koneen käyntiin, jenkin ei siinä itse onnistuneet, no ok, suuri pörssromahdus, ym. hyvä ettei kaatunut koko yritys, mutta tuon tosiasian huomioonottaen HARRIKKAMIESTEN pitäisi olla hyvin nöyriä japsimopojen edessä, ja pysytellä taka-alalla.

        Koska et tunnu asiasta mitään ymmärtävän taikka tietävän asia on niin
        että Harrikka auttois japanilaista mp teollisuutta pääsemään alkuun.
        H-D möi niille vanhan tuotantolinjan josta sitten jaappaninpojat aloitti
        noitten kopioiden valmistamisen.

        Lue H-D 100 V. historiikki 6 vuoden takaa.
        Ohos. Niitä on valmistettu jo 106 vuotta.

        Ainavaan lakkamatt kläppä.


      • xj...
        tällä tavalla kirjoitti:

        Koska et tunnu asiasta mitään ymmärtävän taikka tietävän asia on niin
        että Harrikka auttois japanilaista mp teollisuutta pääsemään alkuun.
        H-D möi niille vanhan tuotantolinjan josta sitten jaappaninpojat aloitti
        noitten kopioiden valmistamisen.

        Lue H-D 100 V. historiikki 6 vuoden takaa.
        Ohos. Niitä on valmistettu jo 106 vuotta.

        Ainavaan lakkamatt kläppä.

        aikoinaan kun amerikkaa kovasti vielä rakennetiin, syntyi harirkka ihan vahingossa, joku hieman yksinkertainen maanrakennusmies oli saanut nostettua senaikaisen sorantiivistäjä-lätkän kottikärryyn, ja oli näyttänyt kaverilleen kuinka komeasti tuo tärytin käy siinä kärryssä, siitä se legenda sai alkunsa. Eipä ole paljoa maailma muuttunut.


      • Vee2
        xj... kirjoitti:

        aikoinaan kun amerikkaa kovasti vielä rakennetiin, syntyi harirkka ihan vahingossa, joku hieman yksinkertainen maanrakennusmies oli saanut nostettua senaikaisen sorantiivistäjä-lätkän kottikärryyn, ja oli näyttänyt kaverilleen kuinka komeasti tuo tärytin käy siinä kärryssä, siitä se legenda sai alkunsa. Eipä ole paljoa maailma muuttunut.

        Pahasti meni vikaan arviosi.
        Puutumpa senverran keskusteluun.
        Vahingossa H-D ei todellakaan syntynyt vaan tarpeesta kun 4 kaveria
        halusivat kulkea paikkoihin helpommin kuin vain kävellen.
        Luehan historiaa, mihin tuo edellinenkin kirjoittaja jo vetosi.


      • 300 vuotta
        tällä tavalla kirjoitti:

        Koska et tunnu asiasta mitään ymmärtävän taikka tietävän asia on niin
        että Harrikka auttois japanilaista mp teollisuutta pääsemään alkuun.
        H-D möi niille vanhan tuotantolinjan josta sitten jaappaninpojat aloitti
        noitten kopioiden valmistamisen.

        Lue H-D 100 V. historiikki 6 vuoden takaa.
        Ohos. Niitä on valmistettu jo 106 vuotta.

        Ainavaan lakkamatt kläppä.

        Miksi hd käyttää japsi osia???? Hitachi, Showa, Nissin yms ja rungotkin tehdään Kiinassa. Onko kopiot menneet edelle??? Ainakin nopeasti oppivat kun nykyisin myyvät puolet osista harrikoihin. Hd on nykyisin lähes yhtä japsi kuin aito japsi, ja ovat muuten käyttäneet jo 30v Showan jousitusta. Mullakin on melkein HD, Hondani takajousessa lukee Showa...Suurin ero on aidon japsin ja harrikan välillä että japsien rungot tehdään japanissa, harrikoiden kiinassa.


      • nyt mr. Tietävä
        300 vuotta kirjoitti:

        Miksi hd käyttää japsi osia???? Hitachi, Showa, Nissin yms ja rungotkin tehdään Kiinassa. Onko kopiot menneet edelle??? Ainakin nopeasti oppivat kun nykyisin myyvät puolet osista harrikoihin. Hd on nykyisin lähes yhtä japsi kuin aito japsi, ja ovat muuten käyttäneet jo 30v Showan jousitusta. Mullakin on melkein HD, Hondani takajousessa lukee Showa...Suurin ero on aidon japsin ja harrikan välillä että japsien rungot tehdään japanissa, harrikoiden kiinassa.

        mihin perustuu tietosi Harrikan runkojen valmistusmaasta?
        Ainakin vielä vuoteen 2009 asti rungot on tehty Jenkkilässä. Sitä en mene sanomaan, etteikö joku vinosilmä niitä Jenkkilässä väsää.
        Pai tö vei, mun Softailin takaiskareissa ei lue Showa!


      • ohjelma jossa
        nyt mr. Tietävä kirjoitti:

        mihin perustuu tietosi Harrikan runkojen valmistusmaasta?
        Ainakin vielä vuoteen 2009 asti rungot on tehty Jenkkilässä. Sitä en mene sanomaan, etteikö joku vinosilmä niitä Jenkkilässä väsää.
        Pai tö vei, mun Softailin takaiskareissa ei lue Showa!

        kerrottiin harrikan valmistuttavan runkoja kiinassa vuodesta -01. Se jos sun pyörässäs ei lue showa ei paljoa paina on niitä muitakin pyöriä kuin sinun softail. On yleisesti tiedossa että harrikoissa on hitachi, showa, nissin brembo yms yms ei jenkkiosia, Jenkkiosien määrä nykyisessä harrikassa on 14, muut 86 prossaa ovat japsi, meksiko yms maiden osia. esim tankit ja lokarit tulevat meksikosta, vanteista osa yms yms...sähköt, ruiskut yms tulevat muualta..sassa kaasarit ovat keihinin, samoja kuin hondassa ja triupissa


      • mr tietävä
        ohjelma jossa kirjoitti:

        kerrottiin harrikan valmistuttavan runkoja kiinassa vuodesta -01. Se jos sun pyörässäs ei lue showa ei paljoa paina on niitä muitakin pyöriä kuin sinun softail. On yleisesti tiedossa että harrikoissa on hitachi, showa, nissin brembo yms yms ei jenkkiosia, Jenkkiosien määrä nykyisessä harrikassa on 14, muut 86 prossaa ovat japsi, meksiko yms maiden osia. esim tankit ja lokarit tulevat meksikosta, vanteista osa yms yms...sähköt, ruiskut yms tulevat muualta..sassa kaasarit ovat keihinin, samoja kuin hondassa ja triupissa

        että v-rodeissa on sakujen palikoita ja työtä vähän helvetisti, esim alkupään lohkoissa oli porgen logo. no v-rodhan ei ole monenkaan mielestä harley..


      • jooooo
        300 vuotta kirjoitti:

        Miksi hd käyttää japsi osia???? Hitachi, Showa, Nissin yms ja rungotkin tehdään Kiinassa. Onko kopiot menneet edelle??? Ainakin nopeasti oppivat kun nykyisin myyvät puolet osista harrikoihin. Hd on nykyisin lähes yhtä japsi kuin aito japsi, ja ovat muuten käyttäneet jo 30v Showan jousitusta. Mullakin on melkein HD, Hondani takajousessa lukee Showa...Suurin ero on aidon japsin ja harrikan välillä että japsien rungot tehdään japanissa, harrikoiden kiinassa.

        HONDA VT SHADOW 1100 Valmistusmaa USA, USA ,USA


      • ????
        jooooo kirjoitti:

        HONDA VT SHADOW 1100 Valmistusmaa USA, USA ,USA

        Voisitko kertoa missä maassa Honda Vt Shadow on valmistettu????


      • sä kaikkeen
        ohjelma jossa kirjoitti:

        kerrottiin harrikan valmistuttavan runkoja kiinassa vuodesta -01. Se jos sun pyörässäs ei lue showa ei paljoa paina on niitä muitakin pyöriä kuin sinun softail. On yleisesti tiedossa että harrikoissa on hitachi, showa, nissin brembo yms yms ei jenkkiosia, Jenkkiosien määrä nykyisessä harrikassa on 14, muut 86 prossaa ovat japsi, meksiko yms maiden osia. esim tankit ja lokarit tulevat meksikosta, vanteista osa yms yms...sähköt, ruiskut yms tulevat muualta..sassa kaasarit ovat keihinin, samoja kuin hondassa ja triupissa

        mitä tulee telkusta?
        Mä taas tiedän, et rungot tehdään Jenkkilässä!

        Tarkkaanpa olet laskenut prosentit, onko varmasti oikein?

        Mut taas pai tö vei, mitä haluat vuodatuksellasi sanoa?


      • tehdään tosiaankin
        sä kaikkeen kirjoitti:

        mitä tulee telkusta?
        Mä taas tiedän, et rungot tehdään Jenkkilässä!

        Tarkkaanpa olet laskenut prosentit, onko varmasti oikein?

        Mut taas pai tö vei, mitä haluat vuodatuksellasi sanoa?

        kiinassa, noi prosentit on kyl joku muu laskenu, oli ainanaan hd, kerhon sivuilla, löydät ne itsekin netistä jos vähän viitsit vaivautua.


      • olla se
        sä kaikkeen kirjoitti:

        mitä tulee telkusta?
        Mä taas tiedän, et rungot tehdään Jenkkilässä!

        Tarkkaanpa olet laskenut prosentit, onko varmasti oikein?

        Mut taas pai tö vei, mitä haluat vuodatuksellasi sanoa?

        pyörä minkä minäkin joskus hankin, kun aika ja rahat riittävät. Tosin ei jokin muukin merkki ole pois suljettu. Mutta mitä noihin runkojen valmistukseen tulee niin kaverin H D.n rungossa valmistusmaa Indonesia ja broidin Honda Gold Wingissä made in USA. Muista osista en tiedä, mutta jotkut väittää et G W on enemmän jenkki kuin H D. Mulle se ja sama, tällä hetkellä H D kiinnostaa eniten.


      • Junnulan poeka
        tällä tavalla kirjoitti:

        Koska et tunnu asiasta mitään ymmärtävän taikka tietävän asia on niin
        että Harrikka auttois japanilaista mp teollisuutta pääsemään alkuun.
        H-D möi niille vanhan tuotantolinjan josta sitten jaappaninpojat aloitti
        noitten kopioiden valmistamisen.

        Lue H-D 100 V. historiikki 6 vuoden takaa.
        Ohos. Niitä on valmistettu jo 106 vuotta.

        Ainavaan lakkamatt kläppä.

        Ja tässä tapauksessa kopio onkin huomattavasti parempi.


      • thank you Japan
        ohjelma jossa kirjoitti:

        kerrottiin harrikan valmistuttavan runkoja kiinassa vuodesta -01. Se jos sun pyörässäs ei lue showa ei paljoa paina on niitä muitakin pyöriä kuin sinun softail. On yleisesti tiedossa että harrikoissa on hitachi, showa, nissin brembo yms yms ei jenkkiosia, Jenkkiosien määrä nykyisessä harrikassa on 14, muut 86 prossaa ovat japsi, meksiko yms maiden osia. esim tankit ja lokarit tulevat meksikosta, vanteista osa yms yms...sähköt, ruiskut yms tulevat muualta..sassa kaasarit ovat keihinin, samoja kuin hondassa ja triupissa

        Ihan hyvä, ettei HD enää käytä halpoja jenkkiosia pyörissään, laatu paranee luonnollisesti vuosien vieriessä.

        Kiinalaiset teräs rungotkin parempia kuin ruostuvat patarauta jenkkiputki-kehikot.

        Bikerit saavat parempaa vastinetta rahoilleen! Jees!

        HD forever.


      • Lätkä_60
        300 vuotta kirjoitti:

        Miksi hd käyttää japsi osia???? Hitachi, Showa, Nissin yms ja rungotkin tehdään Kiinassa. Onko kopiot menneet edelle??? Ainakin nopeasti oppivat kun nykyisin myyvät puolet osista harrikoihin. Hd on nykyisin lähes yhtä japsi kuin aito japsi, ja ovat muuten käyttäneet jo 30v Showan jousitusta. Mullakin on melkein HD, Hondani takajousessa lukee Showa...Suurin ero on aidon japsin ja harrikan välillä että japsien rungot tehdään japanissa, harrikoiden kiinassa.

        Mistä ihmeestä nämä tupperware muovikippotyypit ammentaa noi ns.tietonsa. Mun Hd-dynan runk on tehty Usa.ssa eikä takajousissa lue tosiaankaan mitään iwojimaa tai Shovaa tai Nagasakia. Näin on.


    • hulluenska

      Ei harley ole maailman paras moottoripyörä: Se ei ole syy miksi niillä ajan:Ensinnäkin pidän harrikan moottorista:yksinkertainen ja helppo huoltaa sekä korjata:Sitten sen rajaton muuneltavuus itselleen sopivaksi: Helppo rakentaa ja muokata itseään miellyttävä pyörä: Jälleenmyynti arvo ja helppo vaihdokki johonkin toiseen harrikkaan:Tosin lama vaikuttanut niidenkin hintoihin: Ajo_ominaisuudet hyvät kruisailuun: Mutta ei kovaan ajoon ainakaan vanhemmat: No fiilistelyyn kyllä yksi parhaimmista: Ja se parasta näissä on se koneen käyntiääni: Sitä ei ole japanilaiset saaneet kopioida: Sitten se mitoitus: Näihin on helppo saada jalkatapit:asinlaudat;ohjaustanko:penkki juuri semmoiseksi kuin haluaa: Näitä asioita on niin paljon että kirjan vois kirjoittaa: Jos joku ottaa taas kirjoituksesta herneen nenään: pilkuista sekä isoista kirjaimista niin kerron että tämä näppäimistö sökö

      • japanilaiset..

        tai jopa venäläiset kopioida jos osaavat. Hd yritti aikanaan patentoida äänen mutta se ei mennyt läpi. Ääneen ei saa patenttioikeutta ja tää on fakta. Ja noista pilkuista ja pisteistä totean että jos tekstin ymmärtäminen kaatuu niihin niin kantsii pyytää mutsilta jelppiä.


      • enska varmaankin tark
        japanilaiset.. kirjoitti:

        tai jopa venäläiset kopioida jos osaavat. Hd yritti aikanaan patentoida äänen mutta se ei mennyt läpi. Ääneen ei saa patenttioikeutta ja tää on fakta. Ja noista pilkuista ja pisteistä totean että jos tekstin ymmärtäminen kaatuu niihin niin kantsii pyytää mutsilta jelppiä.

        Niin hän kirjoitti äänistä.Mutta tarkoitti moottorin ääniä.Eli harrikan moottoria eivät nipponin pojat saa kopsata.Ja sieltä ne äänet tulee.Sylinterin iskunpituus. Hei saivartelia Ei sinun Hondassakaan joka osa ole japanissa tehty.Sähköjen kasaukset ja juotokset tehdään Taiwanissa,renkaat timbuktussa.rauta josta rungot tehdään Venäjältä.Muovi osat kierräys muovista.Tää on tätä nykyaikaa.Osat tehdään missä milloinkin.Halpatyövoimaa apuna käyttäen.Se on taas ihan sama , mitä osia mun Harrikassa käytetty ja missä se on tehty.Harley on aina Harley Ja sinä et sille mitään voi urpo.Onkos sullakin jenkki HONDA kun vt 1100 Shadowissa lukee valmistus maa USA . Jenkkien piti sekin tehdä kun japsit eivät osanneet


      • haluat niin
        enska varmaankin tark kirjoitti:

        Niin hän kirjoitti äänistä.Mutta tarkoitti moottorin ääniä.Eli harrikan moottoria eivät nipponin pojat saa kopsata.Ja sieltä ne äänet tulee.Sylinterin iskunpituus. Hei saivartelia Ei sinun Hondassakaan joka osa ole japanissa tehty.Sähköjen kasaukset ja juotokset tehdään Taiwanissa,renkaat timbuktussa.rauta josta rungot tehdään Venäjältä.Muovi osat kierräys muovista.Tää on tätä nykyaikaa.Osat tehdään missä milloinkin.Halpatyövoimaa apuna käyttäen.Se on taas ihan sama , mitä osia mun Harrikassa käytetty ja missä se on tehty.Harley on aina Harley Ja sinä et sille mitään voi urpo.Onkos sullakin jenkki HONDA kun vt 1100 Shadowissa lukee valmistus maa USA . Jenkkien piti sekin tehdä kun japsit eivät osanneet

        siitä huolimatta harrikan äänen SAA KOPIOIDA jos osaa. Harrikka on aikanaan anonut äänelle patenttia jota se EI SAANUT. harrikan äänet johtuvat pitkälti sytytysjärjestyksestä. Eikös nyt ollut kyseessä mistä harrikan osat tulevat??? Minulla ei ole shadow vaan cbr tupla x jota jenkit eivät ole tehneet..Älä liikaa elvistele Harrikan osaamisella joka on kivikaudelta ja nyky harrikat ovat täynnä muiden osia, lähinnä japsien. Honda ei vielä ole ollut vaikeuksissa toisin kuin harley. Niin ja minulla on MYÖS HARLEY ja vuosimallia -03.. Vai sylinterin iskunpituudesta tulee harrikan poikkeuksellinen ääni,, Heh heh No, miksei sit japsien Customit käy kuten Harrikka niissähän on pidempi iskunpituus.tai laivanmoottori, tai kaivinkone???.Se on poika sytytys josta se poikkeuksellinen ääni tulee. Suosittelen ettet noilla tiedoillasi ala pyörääsi korjailemaan voi jäädä se ääni tulematta... Iskun pituus hehhehhehhe


      • äänistä ja
        enska varmaankin tark kirjoitti:

        Niin hän kirjoitti äänistä.Mutta tarkoitti moottorin ääniä.Eli harrikan moottoria eivät nipponin pojat saa kopsata.Ja sieltä ne äänet tulee.Sylinterin iskunpituus. Hei saivartelia Ei sinun Hondassakaan joka osa ole japanissa tehty.Sähköjen kasaukset ja juotokset tehdään Taiwanissa,renkaat timbuktussa.rauta josta rungot tehdään Venäjältä.Muovi osat kierräys muovista.Tää on tätä nykyaikaa.Osat tehdään missä milloinkin.Halpatyövoimaa apuna käyttäen.Se on taas ihan sama , mitä osia mun Harrikassa käytetty ja missä se on tehty.Harley on aina Harley Ja sinä et sille mitään voi urpo.Onkos sullakin jenkki HONDA kun vt 1100 Shadowissa lukee valmistus maa USA . Jenkkien piti sekin tehdä kun japsit eivät osanneet

        iskunpituuksista; Ah, that Harley Davidson rumble. Just listening to that sound on one Harley stirs the testosterone in the guys and makes the ladies squirm with delight. Put three Harleys together and the effect goes up ten times. Put a hundred or more together, and the very universe smiles.

        That sound is extremely unique and has become a critical component of Harley Davidson branding. A myth out there is that Harley Davidson had the sound patented. That is not true. In legalese, you cannot patent a sound. You can, however, trademark a sound if it is deemed something that is specific to the brand of the product. And that is exactly what Harley Davidson did in 1994.

        So where does that sound come from? Simple. To explain it quickly and simply, we need to turn to the motor itself and look at how things come together. This is how it works:

        * A piston fires.
        * The next piston fires at 315 degrees.
        * There is a 405-degree gap.
        * A piston fires.
        * The next piston fires at 315 degrees.
        * There is a 405-degree gap.
        * Repeat.

        The result of this is a sound that sounds a little like potato-potato-potato-potato. Or more like pub pub-pub pub-pub pub.


      • on rekisteröity
        äänistä ja kirjoitti:

        iskunpituuksista; Ah, that Harley Davidson rumble. Just listening to that sound on one Harley stirs the testosterone in the guys and makes the ladies squirm with delight. Put three Harleys together and the effect goes up ten times. Put a hundred or more together, and the very universe smiles.

        That sound is extremely unique and has become a critical component of Harley Davidson branding. A myth out there is that Harley Davidson had the sound patented. That is not true. In legalese, you cannot patent a sound. You can, however, trademark a sound if it is deemed something that is specific to the brand of the product. And that is exactly what Harley Davidson did in 1994.

        So where does that sound come from? Simple. To explain it quickly and simply, we need to turn to the motor itself and look at how things come together. This is how it works:

        * A piston fires.
        * The next piston fires at 315 degrees.
        * There is a 405-degree gap.
        * A piston fires.
        * The next piston fires at 315 degrees.
        * There is a 405-degree gap.
        * Repeat.

        The result of this is a sound that sounds a little like potato-potato-potato-potato. Or more like pub pub-pub pub-pub pub.

        EI PATENTOITU mikä on kaksi TÄYSIN ERI ASIAA..


      • lissää saudeista

      • että Honda
        enska varmaankin tark kirjoitti:

        Niin hän kirjoitti äänistä.Mutta tarkoitti moottorin ääniä.Eli harrikan moottoria eivät nipponin pojat saa kopsata.Ja sieltä ne äänet tulee.Sylinterin iskunpituus. Hei saivartelia Ei sinun Hondassakaan joka osa ole japanissa tehty.Sähköjen kasaukset ja juotokset tehdään Taiwanissa,renkaat timbuktussa.rauta josta rungot tehdään Venäjältä.Muovi osat kierräys muovista.Tää on tätä nykyaikaa.Osat tehdään missä milloinkin.Halpatyövoimaa apuna käyttäen.Se on taas ihan sama , mitä osia mun Harrikassa käytetty ja missä se on tehty.Harley on aina Harley Ja sinä et sille mitään voi urpo.Onkos sullakin jenkki HONDA kun vt 1100 Shadowissa lukee valmistus maa USA . Jenkkien piti sekin tehdä kun japsit eivät osanneet

        Shadowilla pääsee esim Super Rallyyn, nähtävästi, sinnehän pääsee kaikilla jenkeissä valmistetuilla, eli Hd , Indian, Boss Hoss ja Honda , . Viddu ihmeellistä. KIITOS TIEDOSTA


      • ei kaippaa
        on rekisteröity kirjoitti:

        EI PATENTOITU mikä on kaksi TÄYSIN ERI ASIAA..

        selittelyi


      • Road King
        että Honda kirjoitti:

        Shadowilla pääsee esim Super Rallyyn, nähtävästi, sinnehän pääsee kaikilla jenkeissä valmistetuilla, eli Hd , Indian, Boss Hoss ja Honda , . Viddu ihmeellistä. KIITOS TIEDOSTA

        hondallasi Yyteriin. Superrallliinkin pääsi yksi honda ja oikein kunniapaikalle. Eiköhän sinulle järjestetä samanlainen mesta.


      • tuollaista ole
        Road King kirjoitti:

        hondallasi Yyteriin. Superrallliinkin pääsi yksi honda ja oikein kunniapaikalle. Eiköhän sinulle järjestetä samanlainen mesta.

        vaan se on tämä yks superrellyn kävijä joka änkkää että Honda Shadow on jenkkipyörä. Onko sinulla jonkinlaisia vaikeuksia ymmärtää lukemaasi vai etkö lue ketjua ja vastailet vain mitä sattuu..


      • paikalla
        tuollaista ole kirjoitti:

        vaan se on tämä yks superrellyn kävijä joka änkkää että Honda Shadow on jenkkipyörä. Onko sinulla jonkinlaisia vaikeuksia ymmärtää lukemaasi vai etkö lue ketjua ja vastailet vain mitä sattuu..

        super rallissa ja se hondan kusijuttu oli noin niinkuin lapsellisinta mitä aikuiset keksii...vaikka ajankin harrikalla..


      • taas yks
        haluat niin kirjoitti:

        siitä huolimatta harrikan äänen SAA KOPIOIDA jos osaa. Harrikka on aikanaan anonut äänelle patenttia jota se EI SAANUT. harrikan äänet johtuvat pitkälti sytytysjärjestyksestä. Eikös nyt ollut kyseessä mistä harrikan osat tulevat??? Minulla ei ole shadow vaan cbr tupla x jota jenkit eivät ole tehneet..Älä liikaa elvistele Harrikan osaamisella joka on kivikaudelta ja nyky harrikat ovat täynnä muiden osia, lähinnä japsien. Honda ei vielä ole ollut vaikeuksissa toisin kuin harley. Niin ja minulla on MYÖS HARLEY ja vuosimallia -03.. Vai sylinterin iskunpituudesta tulee harrikan poikkeuksellinen ääni,, Heh heh No, miksei sit japsien Customit käy kuten Harrikka niissähän on pidempi iskunpituus.tai laivanmoottori, tai kaivinkone???.Se on poika sytytys josta se poikkeuksellinen ääni tulee. Suosittelen ettet noilla tiedoillasi ala pyörääsi korjailemaan voi jäädä se ääni tulematta... Iskun pituus hehhehhehhe

        neropatti!

        Ai ihanko sytytys sen tekee? Ei wittu. *nauraa*

        Sulla on sitten maailman ainoo H-D, missä sytys saa sen äänen aikaan.
        Kumpi sulla on single, vai dual fire? Tosin kumpikaan ei saa sitä ääntä aikaan.
        Tosi turha kysymys, koska et tiedä vastausta, etkä myöskään sitä mikä ero niillä on, mut kuukleta ensin, niin voit vastata viisaana!!!!!


      • pätkääkään
        taas yks kirjoitti:

        neropatti!

        Ai ihanko sytytys sen tekee? Ei wittu. *nauraa*

        Sulla on sitten maailman ainoo H-D, missä sytys saa sen äänen aikaan.
        Kumpi sulla on single, vai dual fire? Tosin kumpikaan ei saa sitä ääntä aikaan.
        Tosi turha kysymys, koska et tiedä vastausta, etkä myöskään sitä mikä ero niillä on, mut kuukleta ensin, niin voit vastata viisaana!!!!!

        englantia, tos alla on useampi linkki joka ketoo nuijimmallekin että juuri sytkäjärjestyksestä se ääni johtuu, pyydä äittees tulkkaa, helvein duo nuija.


      • ei tuu ääntäkään
        taas yks kirjoitti:

        neropatti!

        Ai ihanko sytytys sen tekee? Ei wittu. *nauraa*

        Sulla on sitten maailman ainoo H-D, missä sytys saa sen äänen aikaan.
        Kumpi sulla on single, vai dual fire? Tosin kumpikaan ei saa sitä ääntä aikaan.
        Tosi turha kysymys, koska et tiedä vastausta, etkä myöskään sitä mikä ero niillä on, mut kuukleta ensin, niin voit vastata viisaana!!!!!

        helvetin neropatti, Widdu vai iskunpituus tekee äänen Hahhahahaaahhaaa Sulla on maailman ainoo harrikka johon iskunpituus tekee äänen hehheh onko se isku välillä lyhempi kun ääni ei oo tasainen hehheheee Taitaa olla dual stroke. Tos harrikan omilta sivuilta napattu selitys äänen muodostukseen, ei puhuta iskusta mitään helvetin valopää, Pyydä pikkusiskoltas käännösapua So where does that sound come from? Simple. To explain it quickly and simply, we need to turn to the motor itself and look at how things come together. This is how it works:

        * A piston fires.
        * The next piston fires at 315 degrees.
        * There is a 405-degree gap.
        * A piston fires.
        * The next piston fires at 315 degrees.
        * There is a 405-degree gap.
        * Repeat.

        The result of this is a sound that sounds a little like potato-potato-potato-potato. Or more like pub pub-pub pub-pub pub.


      • Vt Shadow 1100
        tuollaista ole kirjoitti:

        vaan se on tämä yks superrellyn kävijä joka änkkää että Honda Shadow on jenkkipyörä. Onko sinulla jonkinlaisia vaikeuksia ymmärtää lukemaasi vai etkö lue ketjua ja vastailet vain mitä sattuu..

        Jaa Miksi siinä lukee MADE IN USA Eli siellä valmistettu nipponi


    • on paras

      Kävin juuri äsken ajaa pikku lenkin näin sunnuntain kunniaksi.Ihan tommoisen kolme sataa kilsaa.Oli kivaa ja hauskaa.Tosi rentouttavaa.Minulla Heritage 1994 jossa 2 jalkatapit.keula laskettu kanssa pari tuumaa. 12 ape. Ja muuta en voi sanoa kuin että , jos tuotte pihalleni pyörän joka parempi ajettava kuin minun. Niin lupaudun ostamaan sen teiltä pois.

      • ??????

        mikä se tollanen 300 km, ei mikään. oliko huoltoauto perässä?????paljonko tippu osia????pääseekö ennätysten kirjaan??? saisko sopiin vielä kolmannet tapit, saattas olla vielä parempi...onko koko kylällä liputuspäivä saavutuksesi johdosta???palkitseeko tasavallan presidentti ajosuorituksen mitalilla????kaivariako kiersit??????


      • uudelleen
        ?????? kirjoitti:

        mikä se tollanen 300 km, ei mikään. oliko huoltoauto perässä?????paljonko tippu osia????pääseekö ennätysten kirjaan??? saisko sopiin vielä kolmannet tapit, saattas olla vielä parempi...onko koko kylällä liputuspäivä saavutuksesi johdosta???palkitseeko tasavallan presidentti ajosuorituksen mitalilla????kaivariako kiersit??????

        Siinähän lukeekin pikku lenkki. Vitun tollo. Missään en kehunutkaan että olisi suurikin saavutus.Pisin matka jonka olen yhden päivän aikana ajanut. Hanko-Kemi, Ja sekin harrikalla.Mutta kuten sanoin jos sinun pyöräsi on parempi ajettava.Ja huom,Paikat ei puudu.Niin lupaan ostaa sen pyytämälläsi hinnalla


      • luki et
        uudelleen kirjoitti:

        Siinähän lukeekin pikku lenkki. Vitun tollo. Missään en kehunutkaan että olisi suurikin saavutus.Pisin matka jonka olen yhden päivän aikana ajanut. Hanko-Kemi, Ja sekin harrikalla.Mutta kuten sanoin jos sinun pyöräsi on parempi ajettava.Ja huom,Paikat ei puudu.Niin lupaan ostaa sen pyytämälläsi hinnalla

        mun pyörä olis myytävänä, kiertele sinävaan hanko-kemiä romullasi huoltoauto perässä


      • valinnan???
        uudelleen kirjoitti:

        Siinähän lukeekin pikku lenkki. Vitun tollo. Missään en kehunutkaan että olisi suurikin saavutus.Pisin matka jonka olen yhden päivän aikana ajanut. Hanko-Kemi, Ja sekin harrikalla.Mutta kuten sanoin jos sinun pyöräsi on parempi ajettava.Ja huom,Paikat ei puudu.Niin lupaan ostaa sen pyytämälläsi hinnalla

        Kuka päättää kenen pyörä on parempi ajaa, et ainakaan sinä, silloinhan se ratkaisu olisi puolueellinen. Yleensä testit joita tekee arvostetut lehdet ovat aina arvostelleet Harrikan ajettavuuden häntäpäähän. Se että on ajanut kerran välin Hanko-Kemi ei vielä tee pyörästäsi suomen parasta ajettavaa kuten yrität selittää."jos sinun pyöräsi on parempi ajettava.Ja huom,Paikat ei puudu.Niin lupaan ostaa sen pyytämälläsi hinnalla" Mistäs sinä edes tiedät mikä pyörä tulla kaverilla on, eihän sitä ole missään mainittu. Ei ehkä kannattaisi haukkua muita tolloiksi jos itse kirjoittaa huonommin kuin apukoululainen.


      • hhhhhhhttttttt
        valinnan??? kirjoitti:

        Kuka päättää kenen pyörä on parempi ajaa, et ainakaan sinä, silloinhan se ratkaisu olisi puolueellinen. Yleensä testit joita tekee arvostetut lehdet ovat aina arvostelleet Harrikan ajettavuuden häntäpäähän. Se että on ajanut kerran välin Hanko-Kemi ei vielä tee pyörästäsi suomen parasta ajettavaa kuten yrität selittää."jos sinun pyöräsi on parempi ajettava.Ja huom,Paikat ei puudu.Niin lupaan ostaa sen pyytämälläsi hinnalla" Mistäs sinä edes tiedät mikä pyörä tulla kaverilla on, eihän sitä ole missään mainittu. Ei ehkä kannattaisi haukkua muita tolloiksi jos itse kirjoittaa huonommin kuin apukoululainen.

        Testikuskit ovat ostettuja.Kuka eniten maksaa,sitä parempi pyörä.Jos kaverilla ei ole harrikkaa niin sitten tiedän. Hyvää kesää sinulle Opettaja


    • Jarmo J

      HD:ssa on mielestäni nykyään parasta se, että se on yleistynyt valtavasti ja siitä on tullut ns. tavallisen kansan pyörä, sen voi ostaa tällainen tavallinen ihminenkin ilman pelkoa turhasta huomiosta missään tai leimautumisesta johonkin "bikereihin". Tällainen perusekonomi, joka ei muutenkaan halua erottua joukosta, voi ostaa Harleyn ja ajella sillä huomaamatta pikku lenkkejä viikonloppuisin. Toisekseen myös uudet Harleyt on nykyään tehty enemmän meille tavallisille ihmisille kuin elämäntapavärkkääjille, tehtaan markkinointiorganisaatio lienee saanut äänensä kuuluville ja pyöristä on tehty kohtuuhintaisia kansanpyöriä, jotka eivät yritä erottua massasta millään ihme konsteilla ja erikoisuuksilla. Äänet on saatu kuriin ja rytmi tasaisemmaksi. Summa summarum, pyörän voi ostaa jo tavallinenkin ihminen, joka nimenomaan ei halua erottua joukosta.

      • Twincam rules

        Jep. Vielä reilu kymmenen vuotta sitten ei viitsinyt ostaa HD:ta, pyörät ei olleet niin hyviä, vaan täristäviä, huonosti käyviä putputtimia ja harrastajakunta sellainen, ettei siihen halunnut leimautua, vanhoissa nahkaprutkuissa kulkevia outoja tyyppejä. Nykyään on pyörät paljon parempia, käynti on tasainen ja värinät poissa. Kun harrastajakuntakin on muuttunut pääosin kunnollisista, tavallisista ihmisistä koostuviksi normaaleiksi perheellisiksi, mikä näkyy myös ulkonaisesti, siistejä huoliteltuja ihmisiä hyvissä, moderneissa ajovarusteissa ja myös käytös asiallista ja kohteliasta, niin on ollut mukava hankkia Harley ja liittyä joukkoon. Ja varmasti se on ollut myös merkille ja valmistajalle pelastus ja taloudellinen menestys, että pyörästä on saatu tehtyä ja markkinoitua nimenomaan tavallisen kansan ajopeli, alakulttuuriväen sijaan.


      • Inssimies
        Twincam rules kirjoitti:

        Jep. Vielä reilu kymmenen vuotta sitten ei viitsinyt ostaa HD:ta, pyörät ei olleet niin hyviä, vaan täristäviä, huonosti käyviä putputtimia ja harrastajakunta sellainen, ettei siihen halunnut leimautua, vanhoissa nahkaprutkuissa kulkevia outoja tyyppejä. Nykyään on pyörät paljon parempia, käynti on tasainen ja värinät poissa. Kun harrastajakuntakin on muuttunut pääosin kunnollisista, tavallisista ihmisistä koostuviksi normaaleiksi perheellisiksi, mikä näkyy myös ulkonaisesti, siistejä huoliteltuja ihmisiä hyvissä, moderneissa ajovarusteissa ja myös käytös asiallista ja kohteliasta, niin on ollut mukava hankkia Harley ja liittyä joukkoon. Ja varmasti se on ollut myös merkille ja valmistajalle pelastus ja taloudellinen menestys, että pyörästä on saatu tehtyä ja markkinoitua nimenomaan tavallisen kansan ajopeli, alakulttuuriväen sijaan.

        Samoilla linjoilla ollaan. Vielä joitakin aikoja sitten en olisi voinut kuvitellakaan ostavani Harley Davidson moottoripyörää. Syyt pitkälle samat, pyörät olivat täriseviä ja epävakaita ja harrastajat pitkäpartaisia/tukkaisia epäsiistin näköisiä alakulttuuri-ihmisiä jengitunnuksineen, ei sillä että minulla olisi heitä vastaan mitään, mutta ei halua leimautuakaan samaan kastiin. Tuolloin olisi saanut osakseen huomiota, josta ei välitä niin töissä kuin vapaallakin.

        Asiat ovat muuttuneet nopeasti. Harley on kehittänyt twincam sarjan myötä pyöränsä paljon paremmiksi. Ne eivät todellakaan enää tärise ja niissä on nätti ja tasainen käynti. Markkinointi on suunnattu tehokkaasti meille tavallisille ihmisille ja hinnatkin on tulleet samalle tasolle muiden moottoripyörien kanssa. Oheis- ja varustekauppa on myös ollut kiitettävää, merkin myyntiä tukevia kunnollisia goretex ajovarusteita on tarjolla runsaasti. Kaiken tämän seurauksena vaikuttaisi siltä, että nykyään käyttäjistä suurin osa on siistejä, huoliteltuja, koulutettuja, tavallisia yhteiskunnassa normaalisti mukana olevia kansalaisia. Kun lähden ajamaan pyörälläni, en tunne leimautuvani enkä saavani mitään erityistä huomiota osakseni, mitä en kaipaakaan. Olen vain osa isoa harrastajaporukkaa ja tykkään ajamisesta, mikä on pääasia. Samankaltaisessa seurassa.


      • Uusi HD mies
        Inssimies kirjoitti:

        Samoilla linjoilla ollaan. Vielä joitakin aikoja sitten en olisi voinut kuvitellakaan ostavani Harley Davidson moottoripyörää. Syyt pitkälle samat, pyörät olivat täriseviä ja epävakaita ja harrastajat pitkäpartaisia/tukkaisia epäsiistin näköisiä alakulttuuri-ihmisiä jengitunnuksineen, ei sillä että minulla olisi heitä vastaan mitään, mutta ei halua leimautuakaan samaan kastiin. Tuolloin olisi saanut osakseen huomiota, josta ei välitä niin töissä kuin vapaallakin.

        Asiat ovat muuttuneet nopeasti. Harley on kehittänyt twincam sarjan myötä pyöränsä paljon paremmiksi. Ne eivät todellakaan enää tärise ja niissä on nätti ja tasainen käynti. Markkinointi on suunnattu tehokkaasti meille tavallisille ihmisille ja hinnatkin on tulleet samalle tasolle muiden moottoripyörien kanssa. Oheis- ja varustekauppa on myös ollut kiitettävää, merkin myyntiä tukevia kunnollisia goretex ajovarusteita on tarjolla runsaasti. Kaiken tämän seurauksena vaikuttaisi siltä, että nykyään käyttäjistä suurin osa on siistejä, huoliteltuja, koulutettuja, tavallisia yhteiskunnassa normaalisti mukana olevia kansalaisia. Kun lähden ajamaan pyörälläni, en tunne leimautuvani enkä saavani mitään erityistä huomiota osakseni, mitä en kaipaakaan. Olen vain osa isoa harrastajaporukkaa ja tykkään ajamisesta, mikä on pääasia. Samankaltaisessa seurassa.

        Kääntäen ajatellen tämä asia on myös niin, ettei "vanhan liiton" harrastajat, jotka eivät halua samaistua meihin taviksiin, enää hanki uusia Harleytä, vaan värkkäävät noista vanhoista itselleen mieluisia. Sehän on käynyt selväksi jo tällä foorumillakin, kun jotkut ei halua olla tekemisissä eikä leimautua meihin goretex uusiomotoristeihin. Vaan eipä tuo haittaa. Silloinhan kaikki on tyytyväisiä, kun kaltaisemme normaalit kengänkuluttajat olemme tulleet suurin joukoin merkin pariin kun HD:t on nyt halpoja ja tavallisia pyöriä, kuten myös käyttäjät, ilman pelkoa leimautumisesta pahikseksi tai ökyilijäksi ja toisaalta perinteiset harrastajat pyörivät omissa porukoissaan rakennetuilla pyörillään kerhoissa, joihin ei ole meillä "taviksilla" asiaakaan, jos ei haluakaan. Kaikki saa sitä mitä haluaa. Ok.


      • avopotan
        Uusi HD mies kirjoitti:

        Kääntäen ajatellen tämä asia on myös niin, ettei "vanhan liiton" harrastajat, jotka eivät halua samaistua meihin taviksiin, enää hanki uusia Harleytä, vaan värkkäävät noista vanhoista itselleen mieluisia. Sehän on käynyt selväksi jo tällä foorumillakin, kun jotkut ei halua olla tekemisissä eikä leimautua meihin goretex uusiomotoristeihin. Vaan eipä tuo haittaa. Silloinhan kaikki on tyytyväisiä, kun kaltaisemme normaalit kengänkuluttajat olemme tulleet suurin joukoin merkin pariin kun HD:t on nyt halpoja ja tavallisia pyöriä, kuten myös käyttäjät, ilman pelkoa leimautumisesta pahikseksi tai ökyilijäksi ja toisaalta perinteiset harrastajat pyörivät omissa porukoissaan rakennetuilla pyörillään kerhoissa, joihin ei ole meillä "taviksilla" asiaakaan, jos ei haluakaan. Kaikki saa sitä mitä haluaa. Ok.

        viime kesänä umpitattiin (toki mattamustaan sellaiseen) ja nahat Goreen. Ikää on jo liki 4-kymppiä ja takana 15 kesää Harrikan dragbarissa roikkuen. Ei vaan jaksa enää leikkiä kapinallista. Mukavuus ja käytännöllisyys on jees, vaikka kone on edelleen pultattu suoraan runkoon ;-)


      • Uusi HD mies
        avopotan kirjoitti:

        viime kesänä umpitattiin (toki mattamustaan sellaiseen) ja nahat Goreen. Ikää on jo liki 4-kymppiä ja takana 15 kesää Harrikan dragbarissa roikkuen. Ei vaan jaksa enää leikkiä kapinallista. Mukavuus ja käytännöllisyys on jees, vaikka kone on edelleen pultattu suoraan runkoon ;-)

        Vaikka uusi harrastaja olenkin, niin umpikypärä on tiukasti päässä ja värikkäät Goretexit päällä, joskus ruuhka-aikaan matkustaessa huomioliivikin. Pyörä on uudenkarhea, tärinävaimennettu ja äänet on hiljaiset ja kone käy ruiskun ansiosta tasaisesti. Ja tien päällä on aina kiva jutella muiden HD -harrastajien kanssa, toki myös muilla merkeillä ajavien motoristien, onhan tämä suuren joukon yhteinen ja yhdistävä harrastus. Sitä paitsi ei meikäläinen ainakaan edes aina erota muita merkkejä Harleystä ennen kuin pääsee lähemmäs tihrustamaan tankin kyljestä tekstin. Mutta nostetaan kättä tien päällä ja torstaina Turenkiin!


      • vai rulettaa
        Twincam rules kirjoitti:

        Jep. Vielä reilu kymmenen vuotta sitten ei viitsinyt ostaa HD:ta, pyörät ei olleet niin hyviä, vaan täristäviä, huonosti käyviä putputtimia ja harrastajakunta sellainen, ettei siihen halunnut leimautua, vanhoissa nahkaprutkuissa kulkevia outoja tyyppejä. Nykyään on pyörät paljon parempia, käynti on tasainen ja värinät poissa. Kun harrastajakuntakin on muuttunut pääosin kunnollisista, tavallisista ihmisistä koostuviksi normaaleiksi perheellisiksi, mikä näkyy myös ulkonaisesti, siistejä huoliteltuja ihmisiä hyvissä, moderneissa ajovarusteissa ja myös käytös asiallista ja kohteliasta, niin on ollut mukava hankkia Harley ja liittyä joukkoon. Ja varmasti se on ollut myös merkille ja valmistajalle pelastus ja taloudellinen menestys, että pyörästä on saatu tehtyä ja markkinoitua nimenomaan tavallisen kansan ajopeli, alakulttuuriväen sijaan.

        Hyvä että olet twin camiin tyytyväinen.Itse omistin Heritage ja fat boy twin camin.Mutta sielu oli pilattu.Piti oikein tuijottaa tankin merkkiin että tiesi ajavansa harrikalla. Nyt on taas evo ja fiilikset taivaassa.Luotettava ,kestävä kone.Minä en enää evoa uudempaa osta. evo rules hah älä ota nokkiisi,sillä minäkin kuulun kunnollisiin bikereihin.


      • Twincam rules
        vai rulettaa kirjoitti:

        Hyvä että olet twin camiin tyytyväinen.Itse omistin Heritage ja fat boy twin camin.Mutta sielu oli pilattu.Piti oikein tuijottaa tankin merkkiin että tiesi ajavansa harrikalla. Nyt on taas evo ja fiilikset taivaassa.Luotettava ,kestävä kone.Minä en enää evoa uudempaa osta. evo rules hah älä ota nokkiisi,sillä minäkin kuulun kunnollisiin bikereihin.

        Ihan hyvä kommentti sulta. Sehän vahvisti omaa käsitystäni. Twincamien ja uusien harrikoiden myötä kuten V-rod sekä oikean markkinointistrategian avulla HD:sta on tehty meidän tavallisen kansan pyörä, kaiken lisäksi kun hinnatkin on samaa tasoa muiden merkkien kanssa, niin käyttäjäkunta on muuttunut sellaisiksi tavallisiksi ei-bikereiksi, jota minäkin edustan, ilman leimautumisen pelkoa. On meille kaikille tilaa tässä maailmassa. Tietenkään en ota nokkiin.


      • vai rulettaa
        Twincam rules kirjoitti:

        Ihan hyvä kommentti sulta. Sehän vahvisti omaa käsitystäni. Twincamien ja uusien harrikoiden myötä kuten V-rod sekä oikean markkinointistrategian avulla HD:sta on tehty meidän tavallisen kansan pyörä, kaiken lisäksi kun hinnatkin on samaa tasoa muiden merkkien kanssa, niin käyttäjäkunta on muuttunut sellaisiksi tavallisiksi ei-bikereiksi, jota minäkin edustan, ilman leimautumisen pelkoa. On meille kaikille tilaa tässä maailmassa. Tietenkään en ota nokkiin.

        Joo kyllä meille kaikille tilaa löytyy.Myöskin muilla merkeillä ajavat mahtuvat joukkoon. Niin se vaan on , paras että itse pyörästään tykkää. Niin sitten hinnoista. Suzukin iso 1800 custom 2008 pyörii viidentoista tuhannen paikkeilla ja Sillä rahalla saa aika vanhoja harrikoita.Siis softail mallistosta. Jos saman vuosimallin Harleytä etsii niin, saa pulittaa Kympin tuon susnan hinnan päälle.


      • Minäsetä
        Inssimies kirjoitti:

        Samoilla linjoilla ollaan. Vielä joitakin aikoja sitten en olisi voinut kuvitellakaan ostavani Harley Davidson moottoripyörää. Syyt pitkälle samat, pyörät olivat täriseviä ja epävakaita ja harrastajat pitkäpartaisia/tukkaisia epäsiistin näköisiä alakulttuuri-ihmisiä jengitunnuksineen, ei sillä että minulla olisi heitä vastaan mitään, mutta ei halua leimautuakaan samaan kastiin. Tuolloin olisi saanut osakseen huomiota, josta ei välitä niin töissä kuin vapaallakin.

        Asiat ovat muuttuneet nopeasti. Harley on kehittänyt twincam sarjan myötä pyöränsä paljon paremmiksi. Ne eivät todellakaan enää tärise ja niissä on nätti ja tasainen käynti. Markkinointi on suunnattu tehokkaasti meille tavallisille ihmisille ja hinnatkin on tulleet samalle tasolle muiden moottoripyörien kanssa. Oheis- ja varustekauppa on myös ollut kiitettävää, merkin myyntiä tukevia kunnollisia goretex ajovarusteita on tarjolla runsaasti. Kaiken tämän seurauksena vaikuttaisi siltä, että nykyään käyttäjistä suurin osa on siistejä, huoliteltuja, koulutettuja, tavallisia yhteiskunnassa normaalisti mukana olevia kansalaisia. Kun lähden ajamaan pyörälläni, en tunne leimautuvani enkä saavani mitään erityistä huomiota osakseni, mitä en kaipaakaan. Olen vain osa isoa harrastajaporukkaa ja tykkään ajamisesta, mikä on pääasia. Samankaltaisessa seurassa.

        Sen verran pakko kommentoida tuohon kun sanoit että Hoodeet ovat hinnaltaan muiden mopojen tasolla, Sporsterit kyllä, mutta kun mennään suositumpaan Shovel ja Touring mallistoon niin hinnat ovat selvästi muita kalliimmat, esimerkiksi eräs Suomalainen autoliike myy uutta Heritagea hintaan 25 tuh. ja Kawa VN 2000 hintaan 16900...ai että miksikö puutuin tähän pikku asiaan, siksi kun olen ostamassa uutta Harley Dee merkkistä moottoripyörää ja olen noita hintoja joutunut vertailemaan.


      • Inssimies
        Minäsetä kirjoitti:

        Sen verran pakko kommentoida tuohon kun sanoit että Hoodeet ovat hinnaltaan muiden mopojen tasolla, Sporsterit kyllä, mutta kun mennään suositumpaan Shovel ja Touring mallistoon niin hinnat ovat selvästi muita kalliimmat, esimerkiksi eräs Suomalainen autoliike myy uutta Heritagea hintaan 25 tuh. ja Kawa VN 2000 hintaan 16900...ai että miksikö puutuin tähän pikku asiaan, siksi kun olen ostamassa uutta Harley Dee merkkistä moottoripyörää ja olen noita hintoja joutunut vertailemaan.

        Juu, en tarkoittanutkaan kirjaimellisesti ja pilkuntarkasti muiden mopojen tasolla, vaan verrattuna entiseen ja ajatellen merkitystä hankinnan kannalta.

        Kun puhuin hinnasta, tarkoitin hintakehitystä viimeisen kymmenen vuoden aikana, jolloin HD:t on (onneksi) halventuneet todella roimasti entiseen nähden ja suhteessa muihin.

        Ihan hintoja vertailtaessa normaali jälleenmyyjien tasolla, eikä yksittäisiä tarjouskappaleita katsellen, japanilaiset isot customit eli 1600-2000 kuutioiset maksavat pääosin jotain 17-20 tonnia, HD:n halvin tuossa kokoluokassa on Street Bob, joka on noin 18 tonnia, Dyna malliston hintojen pyöriessä muutoinkin parinkymmenen tonnin paikkeilla. Softail mallisto on sitten siellä 25 tonnin huitteilla, Touringit 25-30 tonnin haarukassa. Minä en esim. katso sitä pyörässä olevien peltikoteloiden määrää, vaan kuutioita ja pyörän tyyliä. Niinpä meikäläiselle esim. tuo mieluinen Dyna mallisto on käytännössä kilpailijoiden tasolla, toisin kuin vielä joskus 90 -luvulla, kun HD:n hinta oli tuplat muihin nähden ihan perusmallitasollakin. Ja jos haluaisin Softailin, niin ei se mulle kyllä enää olisi merkittävästi kalliimpi, jos pyörä maksais viisi tonnia enemmän tai vähemmän, kun kuitenkin liikutaan parinkymmenen tonnin hintaluokassa.

        Touring pyörissä muun maalaisten tarjonta on lähinnä Gold Wing tyylisiä pyöriä, tosin Kawallakin näyttää olevan customiin pohjautuvaa touring mallistoa esim. VN 1700 voyager, hintaluokassa 25 tonnia, Wingien hintojen ollessa 35-40 tonnin haarukassa matkabemarikin maksaa 1300 kuutioisella koneella 24-25 tonnin luokassa.

        Ja japanilaiset sekä eurooppalaiset pikkucustomit on järkyttävän kalliita, seiskapuolikkaatkin jo 12 tonnin paikkeilla, kun halvemmalla saa kunnollisen, ilmajäähdytteisen 883 kuutioisen Sportsterin.

        Summana voi todeta, että pienissä vehkeissä Sportster lyö hinnalla(kin) muut laudalta, jos malli muuten miellyttää. Isoissa meikäläisen mielisarja Dyna on samoissa hinnoissa muiden merkkien yli 1500 kuutioisten kanssa ja Dynassa on sentään ilmajäähdytteinen Big Twin. Softailit on sen neljänneksen-viidenneksen kalliimpia, joka ei mulle ainakaan olisi merkittävä hinnanero ja Touringeissa HD:t lähtee samoista hinnoista, mitä Kawan tai BMW:n touringit, Gold Wingin ollessa halvimmillaankin järkyn kallis.

        Onneksi on takana ne ajat, kun HD maksoi tuplasti muiden hinnan, vaan nyt painitaan samassa hintaluokassa! Tämä on onnin monessakin suhteessa. Ensinnäkin hankinta ei ole rahasta kiinni, jos nyt kuitenkin on laittamassa parikymmentä tuhatta - muutama tonni pyörään kiinni, toisekseen pyörän kehitys tärinättömäksi, luotettavaksi ja muutenkin vähemmän erikoiseksi yhdessä järkevän hinnoittelun kanssa on tehnyt HD:sta suositun "jokapojan" pyörän, joten käyttäjäkuntakin on 90%:sti tavallisia perusihmisiä kuten meikäläinen, eikä merkki enää leimaa millään tavalla mihinkään alakulttuuriin. Kaikki tämä on pelkkää hyvää ja meikä ainakin pysyy merkissä niin kauan, kun hinnat on noin kilpailukykyiset ja näitä ilmajäähdytteisiä malleja on saatavilla. Jos oikeesti on hinnasta kiinni, osta Dyna sarjan pyörän ja saat periaatteessa saman tekniikan kuin Softailissa, etkä maksa sitä viittä tonnia isoista pelleistä ja valejäykkäperäisestä rungosta.


      • Inssimies
        vai rulettaa kirjoitti:

        Joo kyllä meille kaikille tilaa löytyy.Myöskin muilla merkeillä ajavat mahtuvat joukkoon. Niin se vaan on , paras että itse pyörästään tykkää. Niin sitten hinnoista. Suzukin iso 1800 custom 2008 pyörii viidentoista tuhannen paikkeilla ja Sillä rahalla saa aika vanhoja harrikoita.Siis softail mallistosta. Jos saman vuosimallin Harleytä etsii niin, saa pulittaa Kympin tuon susnan hinnan päälle.

        Ei kai kukaan vertaa mitään 1800 Intruder suzukia Softailiin, pyöräthän on ihan erilaisia. Uusi suiza näkyy maksavan jotain 18 tonnia ja sillä kyllä ostaisin itse tuhat kertaa ennemmin uuden Street Bobin, vaikka sekin on täysin eri tyyliä tuon Suzukin kanssa. Tuon Intruderin tuominen viivalle on sama kuin toisi Gold Wingin siihen vielä rinnalle :)

        Ja jos oikeasti haluat Softailin ja olet valmis ostamaan käytetynkin, niin voi kyllä sanoa, että esim. vuoden 2005 ja siitä uudempia on jo nettimotossakin pitkä rimpsu 18-20 tonnin pyynnillä, vähän ajettuja ja monissa paljon rahanarvoista custom -osaa jopa tuhansien edestä, joten ei se kyllä rahasta ole kiinni, on erot niin pieniä. Ja Dyna malliston pyöriä löytyy jo muutaman vuoden vanhoja alle 15 tonnin pyynnistä lähtien, ne vasta herkkuja pyöriä onkin :)

        Eletään hienoja aikoja, uudenkarheita Big Twinejä saa reilu kymppitonnista 20 tonniin menevässä haarukassa hienoilla lisävarusteilla ja pienillä kilometreillä pilvin pimein! Ja kaikki tuolla kunnollisella, tasaisesti käyvällä twincam koneella, jonka kanssa ei perse puudu pitkilläkään etapeilla.


      • Minäsetä
        Inssimies kirjoitti:

        Juu, en tarkoittanutkaan kirjaimellisesti ja pilkuntarkasti muiden mopojen tasolla, vaan verrattuna entiseen ja ajatellen merkitystä hankinnan kannalta.

        Kun puhuin hinnasta, tarkoitin hintakehitystä viimeisen kymmenen vuoden aikana, jolloin HD:t on (onneksi) halventuneet todella roimasti entiseen nähden ja suhteessa muihin.

        Ihan hintoja vertailtaessa normaali jälleenmyyjien tasolla, eikä yksittäisiä tarjouskappaleita katsellen, japanilaiset isot customit eli 1600-2000 kuutioiset maksavat pääosin jotain 17-20 tonnia, HD:n halvin tuossa kokoluokassa on Street Bob, joka on noin 18 tonnia, Dyna malliston hintojen pyöriessä muutoinkin parinkymmenen tonnin paikkeilla. Softail mallisto on sitten siellä 25 tonnin huitteilla, Touringit 25-30 tonnin haarukassa. Minä en esim. katso sitä pyörässä olevien peltikoteloiden määrää, vaan kuutioita ja pyörän tyyliä. Niinpä meikäläiselle esim. tuo mieluinen Dyna mallisto on käytännössä kilpailijoiden tasolla, toisin kuin vielä joskus 90 -luvulla, kun HD:n hinta oli tuplat muihin nähden ihan perusmallitasollakin. Ja jos haluaisin Softailin, niin ei se mulle kyllä enää olisi merkittävästi kalliimpi, jos pyörä maksais viisi tonnia enemmän tai vähemmän, kun kuitenkin liikutaan parinkymmenen tonnin hintaluokassa.

        Touring pyörissä muun maalaisten tarjonta on lähinnä Gold Wing tyylisiä pyöriä, tosin Kawallakin näyttää olevan customiin pohjautuvaa touring mallistoa esim. VN 1700 voyager, hintaluokassa 25 tonnia, Wingien hintojen ollessa 35-40 tonnin haarukassa matkabemarikin maksaa 1300 kuutioisella koneella 24-25 tonnin luokassa.

        Ja japanilaiset sekä eurooppalaiset pikkucustomit on järkyttävän kalliita, seiskapuolikkaatkin jo 12 tonnin paikkeilla, kun halvemmalla saa kunnollisen, ilmajäähdytteisen 883 kuutioisen Sportsterin.

        Summana voi todeta, että pienissä vehkeissä Sportster lyö hinnalla(kin) muut laudalta, jos malli muuten miellyttää. Isoissa meikäläisen mielisarja Dyna on samoissa hinnoissa muiden merkkien yli 1500 kuutioisten kanssa ja Dynassa on sentään ilmajäähdytteinen Big Twin. Softailit on sen neljänneksen-viidenneksen kalliimpia, joka ei mulle ainakaan olisi merkittävä hinnanero ja Touringeissa HD:t lähtee samoista hinnoista, mitä Kawan tai BMW:n touringit, Gold Wingin ollessa halvimmillaankin järkyn kallis.

        Onneksi on takana ne ajat, kun HD maksoi tuplasti muiden hinnan, vaan nyt painitaan samassa hintaluokassa! Tämä on onnin monessakin suhteessa. Ensinnäkin hankinta ei ole rahasta kiinni, jos nyt kuitenkin on laittamassa parikymmentä tuhatta - muutama tonni pyörään kiinni, toisekseen pyörän kehitys tärinättömäksi, luotettavaksi ja muutenkin vähemmän erikoiseksi yhdessä järkevän hinnoittelun kanssa on tehnyt HD:sta suositun "jokapojan" pyörän, joten käyttäjäkuntakin on 90%:sti tavallisia perusihmisiä kuten meikäläinen, eikä merkki enää leimaa millään tavalla mihinkään alakulttuuriin. Kaikki tämä on pelkkää hyvää ja meikä ainakin pysyy merkissä niin kauan, kun hinnat on noin kilpailukykyiset ja näitä ilmajäähdytteisiä malleja on saatavilla. Jos oikeesti on hinnasta kiinni, osta Dyna sarjan pyörän ja saat periaatteessa saman tekniikan kuin Softailissa, etkä maksa sitä viittä tonnia isoista pelleistä ja valejäykkäperäisestä rungosta.

        Ok, oli ainakin hyvin perusteltu.
        Dyna kävisi vallan hyvin, mutta pakko tähyillä Touring suuntaan, kun on tuo tarakkaharakka ja paljon ajetaan matkaa.


      • Miksi ei voisi
        Inssimies kirjoitti:

        Ei kai kukaan vertaa mitään 1800 Intruder suzukia Softailiin, pyöräthän on ihan erilaisia. Uusi suiza näkyy maksavan jotain 18 tonnia ja sillä kyllä ostaisin itse tuhat kertaa ennemmin uuden Street Bobin, vaikka sekin on täysin eri tyyliä tuon Suzukin kanssa. Tuon Intruderin tuominen viivalle on sama kuin toisi Gold Wingin siihen vielä rinnalle :)

        Ja jos oikeasti haluat Softailin ja olet valmis ostamaan käytetynkin, niin voi kyllä sanoa, että esim. vuoden 2005 ja siitä uudempia on jo nettimotossakin pitkä rimpsu 18-20 tonnin pyynnillä, vähän ajettuja ja monissa paljon rahanarvoista custom -osaa jopa tuhansien edestä, joten ei se kyllä rahasta ole kiinni, on erot niin pieniä. Ja Dyna malliston pyöriä löytyy jo muutaman vuoden vanhoja alle 15 tonnin pyynnistä lähtien, ne vasta herkkuja pyöriä onkin :)

        Eletään hienoja aikoja, uudenkarheita Big Twinejä saa reilu kymppitonnista 20 tonniin menevässä haarukassa hienoilla lisävarusteilla ja pienillä kilometreillä pilvin pimein! Ja kaikki tuolla kunnollisella, tasaisesti käyvällä twincam koneella, jonka kanssa ei perse puudu pitkilläkään etapeilla.

        verrata? Intruder C1800 on classic-mallin cruiseri. M1800 on sitten hieman jotain muuta, Molemmat silti Intikoita.


      • Lätkä_60
        vai rulettaa kirjoitti:

        Hyvä että olet twin camiin tyytyväinen.Itse omistin Heritage ja fat boy twin camin.Mutta sielu oli pilattu.Piti oikein tuijottaa tankin merkkiin että tiesi ajavansa harrikalla. Nyt on taas evo ja fiilikset taivaassa.Luotettava ,kestävä kone.Minä en enää evoa uudempaa osta. evo rules hah älä ota nokkiisi,sillä minäkin kuulun kunnollisiin bikereihin.

        Samaa mieltä Mulla on evo, ja siinä on munaa ja tytinää. Sen kun laittaa käyntiin, aina tuntuu sielussa ja vanhat annetaan anteeksi.

        Meikän Dyna moottori on kumiripusteinen, joten tärinä ei minua haittaa. Sitäpaitsi monet kauniimman sukupuolen edustajat tykkää siitä tärinästä. Evo ja vanhemmat moottorit on vähän kuin rock musiikki, ei kermaperseille.


    • PUOLIVALMISTE.

      Muut valmistajat viimeistelevät tuotteensa. Harrikka jättää tuotteensa tarkoituksella puolitiehen, jolloin loppukäyttäjä voi viimeistellä ne makunsa mukaan.

      Terkuin
      Nimim. "Reilu vuosikymmen tyytyväisenä puolivalmisteella"

    • keijo-

      oon huomannu että kaikki rumat miehet ajelee harrikalla. en ymmärrä miks jotkut siitä tykkää, eihän ne kuljekaan mihenkää verrattuna näihin tonnisiin kyykkypyöriin. lisäksi noita harrikoita ei jaksa kuunnella ku hirvee pärinä vaikka liikkuu ihan hiljaa.

      • tv:tä mahallasi

        maaten otsa tv:tä kohti? Kyykkymiehet tekevät niin. Rasittaa varmaan niskaa. Minä katson tv:tä mukavasti sohvalla istuen. Samanlaisessa istuma-asennossa ajan myös tuota "rumien ihmisten pyörää", nilkat vertikaalisti ranteiden etupuolella.


      • miesten

        pyörä :) Tekeeks se rumaks kun näyttää miehekkäältä? Omaa mukavan hyvän asenteen elämään ym.
        Harrikasta tykkääminen taitanee olla jonkinlainen verivetää juttu, ajaminen tuntuu hyvältä, kulkee kyllä hyvin, mut ei taida vetää vertoja kyykyille, mut se ei liene tarkoituskaan vaan päristelystä ja ajosta nauttiminen.
        Mulla on ainakin hyvä fiilis kun paan pyörän käyntiin, äänet hienot, kuulee ja tuntee mikä jyllää vanha kunnon Evo vaik -09.
        Niin joo ja täytynee vielä mainita et japsipyörä "äijät" käy aika kiimasena perään ja kehuu pyörää ja Harrikkaa ylipäätään kun tuolla ajelee, täällä ne reppanat sit haukkuu harrikkamiehiä, voi teitä ja teiän kanssa, ettekö ikinä opi.
        Ps. Arvatkaas onko kirjoittajana ruma hd mies? Ei vaan Lady biker


    • on aina se parhain

      Itellä HD, ja tietty se musta paras. Se on tunneperäinen kokemus mikä on paras kellekin. Yritämme tietty järjellisillä syillä perustella, vaikka pohjimmiltaan se oma kokonaisvaltainen fiilis sanelee millä tykkää ajella.

      Keskustelua lukiessa huomaa, että vahvasti tunneperäistä asiaa käsitellään, kun niin paljon täytyy käyttää alatyylin kieltä ja haukkumista.

      • juuuuuuuuuuuuuuu

        No jo on vaikeeta..ittellä harrikka ja suzuki..kummassakin hyvät puolensa..ja mitä tulee jälleenmyynti arvoon niin se ja sama..en ostaisi kyllä pyörää sijoituskohteeksi vaan ihan ajeluun..kasvakaa aikuisiksi..kyllä tähän maailmaan mopoja mahtuu..ja jos on pilkut ja pisteet viturallaan niin minusta on toki kiva tuottaa sisältöä elämääsi..


    • Motoristi

      Kuinka vanhoja te oikeen ootte kun jaksatte sössöttää tällaista
      mikä on parenpi pyörä.
      Menkää lastentarhaan kinastelemaan leikkikaluistanne.
      Kukin ajaa tykkäämällänsä pyörällä.

    • Kaksi tyhmää....

      Et sitten "Motoristi" katsonut kuinka wanhaa ketjua lähdit kommentoimaan... Minä olen myös tyhmä kun tyhmän viestiä lähdin lueskelemaan!

    • mopoilija

      Motoristi on silti oikeassa. Täällä jankuttavista urpoista 99% ei edes saa ajokorttia - vieläkään, vaikka suurin osa viesteistä on neljän vuoden takaa.

    • Harrikavaimoko

      Nimimerkki "Kaksi tyhmää" piti tyhmänä ihmistä (ja itseäänkin), joka kommentoi vanhan ketjun kirjoituksia. Miksi ihmeessä ei voisi kommentoida näin yleisessä asiassa muutaman vuoden vanhaa keskusteluketjua? Ei nämä asiat näin pian vanhene.

      Mies harkitsee meillä harrikan ostoa ja minua kiinnostaa, mikä siinä harrikassa on niin hyvää - siksipä näitä lueskelen, mutta vielä en ole päässyt käsitykseen, miksi HD olisi se paras hankinta...

      Kertokaa lisää, kiitos! =)

    • Harrikkavaimoko

      Heh, olipa sulla hauska viesti nimim. "Järki käteen", vaikket sitä kai hauskaksi tarkoittanut.

      Miehelläni on ollut moottoripyörä jo vuosia, eri merkki vain. Ajelemme yhdessä aika paljon. Mistä päättelet, että talousrahaa on vähän?

      Mieheni on niin kätevä ja pätevä, että korjaa aika nopsaan monenlaiset viat - ei ole se aika pois suhteestamme - järjestelykysymys, miten haluaa asiat hoitaa.

      Jos ostaa vähän vanhemman HD:n, niin eihän se enää kovin paljon maksa.

      Edelleen toivon, että harrikoista kokemusta omaavat kertoisivat, miksi se on paras hankinta. Myös olisi kiva tietää, miksi joku on päättänyt harrikasta luopua.

      Tack taas! =)

      • Luovuin Harrikasta

        koska tajusin,että muut merkit ovat parempia ajaa ja ovat vielä halvempiakin vaikkei tuolla rahalla minulle juuri merkitystä ollut tässä asiassa. Koeajoin juurikin Japanin Cruisereita neljän Harrikan jälkeen ja se oli menoa,hullusti parempia vehkeitä kaikella tavalla. No joo äänet oli vaisummat,mutta tuo muuttuu paremmaksi putkiston vaihtamalla. Suuri osa Harrikka-kavereista jäi,mutta jääköön, minä omistan nykyään moottoripyörän ajamista varten enkä jotain nurkkahöperöitten risunaamojen elvistelijöiden kanssa parveilemista varten. Ja tuo merkkivaatteissa keekoilu tosiaan on totisinta totta alkoi itseäni loppuvaiheessa hävettämään moinen noloilu. Harvat Harrikkaharrastajat uskossaan horjuu kun eivät edes halua nähdä totuutta,joillakin silmät aukee ja viisaimmat ei edes lähde siihen touhuun ollenkaan.


    • Harrikkavaimoko

      Hmm... Nimimerkille "Luovuin Harrikasta": Ei millään pahalla, mutta jostain syystä tuntuu, että kertomuksesi ei taida olla ihan todenperäinen, mutta ehkäpä naisen vaistoni on väärässä.

      Olit siis sinäkin ennen risunaama HD-mies ja nykyään ehkä siisti siloposki. No pääasia, että olet tehnyt itseäsi ajatellen oikean ratkaisun. Pieniä juttujahan kuitenkin ovat nämä ajokkiasiat.

    • harrikkavaimoko

      Tarkennukseksi: Mielestäni elämässä on aika paljon suurempia ja vakavampiakin asioita kuin se, omistaako harrikan, japsipyörän tms.

      Näihin isoihin asioihin verrattuna tuntuu oudolta se, että aikuiset ihmiset jaksavat inttää pyörien paremmuudesta ja jotkut moittivat aika reippaastikin toisten valitsemaa pyörämerkkiä. Miksipä ei annettaisi ihmisten ajella just niillä ajoneuvoilla, jotka hyviksi ja sopiviksi itselleen kokevat?

      Minulle on henkilökohtaisesti ihan sama, minkä pyörän kyydissä istun, kunhan pyörä on kunnossa ja kyyti on mukavaa, ja kuskina oma ihana mieheni, joka nyt sattuu olemaan kiinnostunut harrikoista. Hänellä on kokemusta monista muista pyöristä ja on ymmärrettävää, että myös HD kiinnostaa.

      Jos HD:n ostoa harkitsee ja kysyy täällä hd-kuskien kokemuksia, niin aina riittää myös niitä mollaajien kommentteja... vaikka kyse on siis edelleen vain moottoriajoneuvoista, joita myös ajokeiksi joskus kutsun... Ugh - olen puhunut.

    • Järki käteen

      Sinäänsä HD:ssä ei ole mitään vikaa... muuta kuin se että hintaansa nähden vaatimaton suorituskyky, heikko luotettavuus ja surkeat ajo-ominaisuudet. Mutta enemmänkin naurattaa se ko. merkin ympärille syntynyt HD-uskovaisten heimo. Mieti nyt pikku vaimo ihan järjellä, että jos joku kulkisi kesät talvet BMW t-paidassa. Vyössä olisi BMW solki ja takissa jumalattoman iso bemun logo. Kiimaisimmat bemarimiehet tatuoisivat käsivarteen komean BMW-logon. Eikö tällaiselle pellelle naurettaisi joikaisella kyläraitilla saati sitten kaupungeissa? Miten tuo BMW-pelle eroaa vastaavasta HD-miehestä!??!?

      No, ei mitenkään!!! ;)

    • moottöripää...

      No kyllä te HD:n omistajatkin voisitte katsoa joskus peiliin ihan aikuisten oikeasti. Kyllä teidänkin "Heimossa" löytyy paljonkin sellaisia tyyppejä, Jotka ylenkatsovat muilla merkeillä ajavia.....Hei kamoon.....Tää on vaan moottoripyöräilyä, Eikä mitään elämää suurempaa!!!!

    • Mopotyttö ;)

      MULLON MOPO JA HARRIKAT ON RUMIA. T. CUSTOM-MOPOA AJAVA TYTSY.

      • hampaatonharleywomen

        Mitä uusia haukkumis juttuja oli nyt hd kokoontumisajoissa? Oliko joku partajehu keksinyt taas jotain uusia nipponi vitsejä?


      • Hhd

        On keksitty, nyt uutta oli tällänen lausahdus, hd starttimoottorissakin on enemmän tehoja kun japanilaisten pyörissä!


      • Jutustelija1
        Hhd kirjoitti:

        On keksitty, nyt uutta oli tällänen lausahdus, hd starttimoottorissakin on enemmän tehoja kun japanilaisten pyörissä!

        Tuo on vanha :-)


      • Anonyymi
        Hhd kirjoitti:

        On keksitty, nyt uutta oli tällänen lausahdus, hd starttimoottorissakin on enemmän tehoja kun japanilaisten pyörissä!

        Vain kihdin vaivaamat käivänät tarttee starttimoottoria.


    • ihmettelijä

      Harrikka kasataan usassa mutta osat tulee brasiliasta ja taiwanista? Silti haukutaan joka kokouksessa muita merkkejä kilpaa? Miksi? Onko harrikka miesten itsetunnossa parantamisen aihetta vai mikä tekee idiootin ihmisestä?

    • Anonyymi

      Harrikkamolot ovat huonokuuloisia.Ja hampaissa eivät paikat pysy .

    • Anonyymi

      Alkaa taas tää jokakeväinen hd mollotus , pannaan persaukisen mieltä.

      • Anonyymi

        Pitäiskö jatkaa tälläkin keväällä? 😉
        Jäi viime keväänä vähän lyhyeksi...


    Ketjusta on poistettu 53 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4813
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4583
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4194
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3167
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2701
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2172
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe