Väärä horoskooppi?

...........

Selvitin viikolla syntymäaikani mukaan horoskooppini joka oli kalat. Kun kuvaus ei täsmännyt merkkiin kokeilin tuota ursa-ohjelmaa jolla pystyy selvittämään auringon sijainnin omalla synnyinhetkellä. Minun aurinkoni oli vesimiehen puolella, osittain kalan ja vesimiehen rajalla.

Eli onko horoskooppini vesimies vai kalat? Olen syntynyt 11.3.94 noin 20:00 aikaan. :E

8

1240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jouskarinainen-64

Ainakin horoskoopin mukaan Kalat alkaa 20.2 ja loppuu 20.3.

Mä olisin Käärmeenkantaja vaikka olenkin jouskari. ;)

Tee kartta niin siinähän selviää. ;) http://www.astro.fi/astrologinen_kartta

• .............

En valitettavasti ymmärrä tuosta kartasta mitään. :E

• t sekki

Horoskoopit on on 3000 vanhaa satua. Silloiset tieteet pyrkivät määrittelemään syntymäajankohdan mukaan , silloisen auringon sijainnin mukaan sitä sun tätä.
      Nykyisin ei edes aurinko ole niissä tähtikuvioissa missä kyseinen horoskooppi on.
      Satua ja täyttä soopaa.

• sinäkin...

selität, kun et asiasta selvästikään mitään tiedä..?
        "Horoskoopit on on 3000 vanhaa satua" - just joo, siinäpä oikea asiantuntijan lause!

• miksi horoskoopit
        sinäkin... kirjoitti:

selität, kun et asiasta selvästikään mitään tiedä..?
        "Horoskoopit on on 3000 vanhaa satua" - just joo, siinäpä oikea asiantuntijan lause!

eivät olisi 3000 vuotta vanhaa satua?

• ihan perusteita

Astrologian aamussa omaksutut eläinradan merkit ovat nyt aivan yhtä päteviä nyt kuin ne olivat alunperinkin. Niillä ei alunperinkään ole ollut kiinteää yhteyttä "tähtikuvioihin" (mm. siksi että eläinradan merkeillä on tarkasti määritellyt rajat joita "tähtikuvioilla" ei ole koskaan ollut - ja miten voisikaan olla!) eikä niillä ole sitä nytkään. Eläinradan merkit eivät yritä olla mitään "tähtikuvioita". "Tähtikuvio" on termi jolla ei ole yleispätevää sisältöä. Voisin koska tahansa keksiä tusinan uusia "tähtikuvioita" eikä kukaan voisi todistaa etteivätkö ne ole "tähtikuvioita". "Tähtikuvion" nimittäin voi muodostaa mikä tahansa joukko tähtiä.

Ekliptikan suunta tähtitaivaalla ei ole oleellisesti muuttunut tuhansien vuosien aikana. Maapallon akseli toki osoittaa eri suuntaan kuin 3000 vuotta sitten. Tällä on iso merkitys tähtitieteessä käytetylle koordinaatistojärjestelmälle jossa perussuuntana on taivaanekvaattorin ja ekliptikan leikauspiste. Kyseinen leikkauspiste (kevättasauspiste) siirtyy maapallon akselin suunnan muuttuessa. Trooppisen astrologian eläinradan merkit kuitenkin on määritelty riippumattomiksi siitä suunnasta johon maapallon akseli kulloinkin on kallellaan. Niinpä tuo asia josta halusit yrittää tehdä ongelman ei oikeasti ole ongelma trooppisessa astrologiassa.

Astrologia kun ei ole astronomiaa niin se voi määritellä omat juttunsa ihan miten itse haluaa.

• Maaliskuun Idus

nouseva vaaka, ja kuu härässä.

• onko horoskoopit?

Jos astronomiassa eli tähtitieteessä on horoskooppimerkkejä niin sitten se ilmeisesti sinulla on Vesimies.

Itse olen tietoinen vain astrologian horoskooppimerkeistä jotka eivät perustu alle 100 vuotta sitten määriteltyihin tähtitieteen tähdistöjen rajoihin, vaan astrologian eläinradan merkkeihin jotka periytyvät vuosituhanten takaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      34
      3996
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1899
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1364
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1296
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1195
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1051
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      951
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      333
      924
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      911
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      892
    Aihe