Selvitin viikolla syntymäaikani mukaan horoskooppini joka oli kalat. Kun kuvaus ei täsmännyt merkkiin kokeilin tuota ursa-ohjelmaa jolla pystyy selvittämään auringon sijainnin omalla synnyinhetkellä. Minun aurinkoni oli vesimiehen puolella, osittain kalan ja vesimiehen rajalla.
Eli onko horoskooppini vesimies vai kalat? Olen syntynyt 11.3.94 noin 20:00 aikaan. :E
Väärä horoskooppi?
8
1089
Vastaukset
- Jouskarinainen-64
Ainakin horoskoopin mukaan Kalat alkaa 20.2 ja loppuu 20.3.
Mä olisin Käärmeenkantaja vaikka olenkin jouskari. ;)
Tee kartta niin siinähän selviää. ;) http://www.astro.fi/astrologinen_kartta- .............
En valitettavasti ymmärrä tuosta kartasta mitään. :E
- t sekki
Horoskoopit on on 3000 vanhaa satua. Silloiset tieteet pyrkivät määrittelemään syntymäajankohdan mukaan , silloisen auringon sijainnin mukaan sitä sun tätä.
Nykyisin ei edes aurinko ole niissä tähtikuvioissa missä kyseinen horoskooppi on.
Satua ja täyttä soopaa.- sinäkin...
selität, kun et asiasta selvästikään mitään tiedä..?
"Horoskoopit on on 3000 vanhaa satua" - just joo, siinäpä oikea asiantuntijan lause! - miksi horoskoopit
sinäkin... kirjoitti:
selität, kun et asiasta selvästikään mitään tiedä..?
"Horoskoopit on on 3000 vanhaa satua" - just joo, siinäpä oikea asiantuntijan lause!eivät olisi 3000 vuotta vanhaa satua?
- ihan perusteita
Astrologian aamussa omaksutut eläinradan merkit ovat nyt aivan yhtä päteviä nyt kuin ne olivat alunperinkin. Niillä ei alunperinkään ole ollut kiinteää yhteyttä "tähtikuvioihin" (mm. siksi että eläinradan merkeillä on tarkasti määritellyt rajat joita "tähtikuvioilla" ei ole koskaan ollut - ja miten voisikaan olla!) eikä niillä ole sitä nytkään. Eläinradan merkit eivät yritä olla mitään "tähtikuvioita". "Tähtikuvio" on termi jolla ei ole yleispätevää sisältöä. Voisin koska tahansa keksiä tusinan uusia "tähtikuvioita" eikä kukaan voisi todistaa etteivätkö ne ole "tähtikuvioita". "Tähtikuvion" nimittäin voi muodostaa mikä tahansa joukko tähtiä.
Ekliptikan suunta tähtitaivaalla ei ole oleellisesti muuttunut tuhansien vuosien aikana. Maapallon akseli toki osoittaa eri suuntaan kuin 3000 vuotta sitten. Tällä on iso merkitys tähtitieteessä käytetylle koordinaatistojärjestelmälle jossa perussuuntana on taivaanekvaattorin ja ekliptikan leikauspiste. Kyseinen leikkauspiste (kevättasauspiste) siirtyy maapallon akselin suunnan muuttuessa. Trooppisen astrologian eläinradan merkit kuitenkin on määritelty riippumattomiksi siitä suunnasta johon maapallon akseli kulloinkin on kallellaan. Niinpä tuo asia josta halusit yrittää tehdä ongelman ei oikeasti ole ongelma trooppisessa astrologiassa.
Astrologia kun ei ole astronomiaa niin se voi määritellä omat juttunsa ihan miten itse haluaa.
- Maaliskuun Idus
nouseva vaaka, ja kuu härässä.
- onko horoskoopit?
Jos astronomiassa eli tähtitieteessä on horoskooppimerkkejä niin sitten se ilmeisesti sinulla on Vesimies.
Itse olen tietoinen vain astrologian horoskooppimerkeistä jotka eivät perustu alle 100 vuotta sitten määriteltyihin tähtitieteen tähdistöjen rajoihin, vaan astrologian eläinradan merkkeihin jotka periytyvät vuosituhanten takaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389