Tuo "Raivoajat"-keskusteluketju on niin mahdottoman massiivinen, että en itsekään jaksanut sitä kokonaan lukea. Onnea vaan ketjun aloittajalle menestyksestä!
Niin, ihmisten käyttäytymisestä tien päällä puhutaan paljon. Usein sanotaan, väitetään, että auton kanssa liikenteessä ihminen muuttuisi jonkinsorttiseksi toisenlaiseksi olioksi, eliöksi kuin mitä tämä sama ihminen, olio, eliö on normaalilta olemukseltaan muutoin eli kiltti kunnon kansalainen. Mieli tekee asettaa kyseenalaiseksi juuri tuo väittämä.
Liikenteessä ökyily tiivistetään ilmaukseen, että auto olisi pippelin jatke ja siinä asetelmassa auton avulla saataisiin lisää potenssia ja pätevyyttä, kun oikein pannaan baanaa pitkin paahtamalla. Vot! Eikä mikään jättijöötikkäkään ole niin iso, jotteiko se voisi olla unelmissa vielä olevaista isompikin.
Entä naiset? Heitäkin on tasa-arvon merkeissä liikkeellä autojen kanssa niin, etteivät meinaa mihinkään mahtua, kun mennään eikä meinata. Vot! Sanoisikohan Freud jotain pippelikateudesta? No, minä en ole Freud ja vastatkoon toiset.
Tuohon käsitykseeni, että ihminen on kokonaisuus eikä hänen liikennekäyttäytymistään voi irroittaa yleisestä persoonallisuudesta, niin siihen palatakseni sanon, että olen kallistumassa juuri sille asennoitumisen kannalle. Tien päällä kaahaaja ja öykkäröijä ja kiilaaja ja liikennesääntöjen pilkkanaan pitäjä sekä poliisien sinivuokoiksi nimittelijä, juuri hän on sama öykkäri, toheltaja ja etuilija koko elämässään yleensäkin. Vai mitä?
Kysykääpä lähimmäisiltä ja niiltä henkilöiltä, jotka joutuvat olemaan mokoman kanssa tekemisissä! Toisaalta, ihminen on epätäydellinen ja raadollinen olio, eliö. Emme ole enkeleitä emmekä elä taivaan tanhuvilla. Tässä elävässä elämässä ja yhteiskunnassa tarvitaan lakeja, sääntöjä ja lainvartijoita sekä tuomareita paukuttelemassa pöytään rangaistuksia sääntöjen rikkojille. Niin on ja pitää ollakin.
Kohelo on yleistohelo
0
117
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466