Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kiinnostava Rapu.

.upaR avatsonniiK

En ole ikinä tavannut merkkiä, joka olisi niin kiinnostava, että siihen haluaa perehtyä kunnolla. Olen itse Vesimies ja nousevana on Rapu. En ole uskomiseni suhteelta Astrologiaan niitä suurimpia, mutta voin sanoa, että uskon luonnepiirrekuvauksiin. Rakkaudessa ei pitäisi ikinä uskoa horoskooppeihin, eikä edes katsoa niitä päin.
Mutta miksi kiinnostuin Ravusta, kun muutkin merkit kertovat omasta puolestaan mitä uskomattomampia asioita? Ensinnäkin vuoden vanha sisarentyttäreni. Kun sain kuulla, että hän on horoskoopiltansa Rapu, päätin lukea ravusta enemmän. Toiseksi se, että se on nouseva merkkini. Olisihan se kiva ja mielenkiintoista katsoa, vaikuttaako ravussa mikään minuun.
Ravusta löytyykin mitä mielenkiintoisempia asioita, siksi kiinnostuin enemmän. Mikä voi olla noin monikerroksinen ja ailahteleva? Mikä merkki voikaan tunnetasoltaan olla niin muuttuva ja arvaamaton, salaperäinen ja kova, mutta silti niin pehmeä? Luin, että rapu on mysteeri ja voin sanoa, että lukemani perusteella, se vaikuttaa aika paljon siltä. Itsepäisyys, joka horoskoopin mukaan olisi jokaisella löydettävä piirre, täsmää itseenikin. Mielenkiintoista.
Kiinnostavaa on se, kuinka rapu on säästäväinen. Siitä, kuinka rapu on johtava merkki, mutta silti niin ovela, että ei tavoittele kaikkea suoraan. Ravun halut edetä urallaan, ja se laaja uravalikoiman mahdollisuus. Rahansäästäminen, huolehtiminen ja vielä kerran, säästäminen.
Silmääni pisti lauseet, jotka kertoivat ravun suojakuoresta ja rikkaasta mielikuvituksesta, joka saa ravusta miltei yliluonnollisen. Ravun tavat vaikuttaa tapahtumiin. Rapujen ystävällisyys ja aito kiinnostus ihmisiä kohtaan; kuunteleminen, suojeleminen. Rapuun vaikuttava kuu; näkyykö se?
Rapuja kuvailtiin ulkonäöltään pyöreäsilmäisiksi luonnonlapsiksi, joilla on vaalea hipiä. Kauniita ja komeita, laihoja ja pyöreitä. Terveydestä puhuttiin sitä, että rapua vaivaavat vatsavaivat. Myös se kerrottiin, että rapu addiktoituu nopeasti ja voi olla altis riippuvaiseksi päihteille kovin helposti.

Kaikki se, mitä oli kerrottu ravusta sai mielenkiintoni aidosti nousemaan. Millaisia ovat ravunjakson erivaiheilla syntyneet Rapunaiset ja Rapumiehet? Kertokaa minulle, millaisia olette; oletteko urheilullisia ja hyväkuntoisia vai hyviä kokkeja ja hyviä äitejä? Vai kenties suuria muusikon alkuja ja päihteiden suurkäyttäjiä? vai kenties pelkästään ahkeria työntekijöitä?
Kommentoikaa, olkaa kiltit.

4

808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukki60

      Olen rapu nainen. Kyllä tuo teksti pitää aika hyvin paikkansa ainakin minun kohdalla. Olen kotona viihtyvä hyvä äiti, teen mitä olen luvannut, kuuntelija ja suojelia. Ystäviä puolustava, mut luottamuksen jos menettää sitä ei helpolla takaisin saa. Olen helposti innostuva kaikkeen uuteen. Olen positiivinen ja iloinen luonnon lapsi???? Suojakuori kyllä minun kohdalla pitää paikkansa, ei sinne helpolla pääse sisälle. Tulen kyllä toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Alkuun kyllä olen sivusta katsoja. Mielikuvitusta kyll riittää. Täysikuu kyll valvottaa. Olen syntyny 11 pvä. Olen hoikka ja harrastan talvella latinoa ja kuntosalia silloin kun sattuu huvittaa. Mitään en harrasta "kuntoilu mielessä". Osaan rentoutua ja nukkua. Motto on mulla:Toiset tekee mitä osaa, minä teen mitä haluun.

    • rapu.....

      Mielenkiintoinen ja asiallinen teksti, jossa moni kolahti itseeni.

      Olen aikamoinen lapsi aikuiseksi ja kuulenkin monilta sen sanan; AIKUISTU.
      En ota juurikaan mitää asiaa vakavasti, enkä kylläkään voi sanoa itseäni sosiaaliseksi, koska tiedän, että viihdyn vallan hyvin myös itsekseni. Liikun paljon; ulkoilma ja etenkin luonto on tärkeä. Suojakuori löytyy ja olen mielikuvitusrikas. Olen luova ja ahkera uranuurtaja kulttuurialalla. Päihtistä sen verran, että olen kofeiiniaddiktoitunut, mutta myös alkoholi tekee teränsä. Olen syntynyt heinäkuussa.

    • kaurapuurosta

      Elämästä taiteet ja luovuus merkkaa itselleni eniten. Kuvataiteet, musiikki ja kirjallisuus - sieltä löytää niin paljon itsestään !
      Urheilua tulee myös harrastettua, koska se pitää päänupin parhaiten kasassa. Päihteitä on tullut kokeiltua ja todettua, että kaikelle on aikansa. Ehkä jotkut ravut käyttää niin paljon päihteitä siksi, että se on heidän tapansa paeta todellisuutta. Väitän, että rapu ei saisi nauttia mitään kahvia kovempaa myrkkyä. Miksi tuhota se ainutlaatuinen kipinä mikä meissä on??

      Vaikka jotkut meistä on öykkäreitä, niin uskon, että useimmat meistä ovat pohjimmiltaan hyväsydämisiä ja sentimentaalisia. Liikutun herkästi toisten ahdingosta, ja ahdistun itse, jos en kykene auttamaan mitenkään. Olen valmis antamaan vaikka paidan päältäni sitä tarvitsevalle. Tietyllä tavalla sisimmältään herkkä rapu voi kokea maailman on aika kovana ja epäoikeudenmukaisena paikkana, ja pyrkii siksi kovettamaan itseään. Meidän pitäisi vain saada liplatella meren rannalla ja kuunnella hyvää musaa :-)

      Tietty feminiinisyys on mukana kaikissa ravuissa. Jopa Mike Tysonissa ja Sylvester Stallonessa, jotka ovat tässä merkissä syntyneitä. Ja Matti Nykänen
      :-). Me naisravut taasen ollaan aika kottaraisia ;-) Ja onkin ihanaa olla nainen!

      Tiettyä arvaamattomuutta löytyy, mutta kuitenkin "omista periaatteista" kiinnipitäen. Lapsia ja vanhuksia kohdellaan eri tavalla kuin alistavia/huonosti käyttäytyviä mulkkendaaleja. Itselläni on nousevana merkkinä skorpioni ja se kai on lisännyt luonteen ehdottomuutta ja tiettyä näkökykyä ihmisten ja asioiden suhteen. Kriisitilanteissa olen se, joka ei peräänny ja hoitaa homman kotiin. Vaikka olenkin seurallinen, viihdyn syvällisten ihmisten kanssa parhaiten. Ja mielellään vielä huumorintajuisten!

      Pelkästään ahkeria työntekijöitä?? En tunne laiskoja rapuja, mutta luulen että "luovaa" laiskuutta tulee harrastettua silloin tällöin, jotta jaksaa jälleen ahertaa. Ja tätä ei saa kertoa pomoille :-D

    • Kyllä siinä oli yhtäläisyyksiä, kun alko lukemaan tarkemmin.Kyllä mä ainakin saan vatsavaivoja jos on tulossa jotain aivan itselle tuntematonta mistä ei tiedä mitään eli tulevaisuus joskus jännittää!Minä ainakin tykkään pitää kropastani jonkun huolen nostelemalla painoja ja päihteistä sen verran et alkoholia tulee otettua joskus vähän liikaakin, mutta tupakan jätin puoltoista vuotta sitten ku ei kunnolle tehny hyvää...Täytyy sanoa et kyllä minä ihmisistä välitän ja välillä oikein ihmetyttää kun vähän vieraammat alkaa mulle avautumaan elämänsä asioista, vaikeista ja helpoista.Tunteita en uskalla aina oikein näyttää ja varsinkaan niitä rakkauden täyteisiä, menee varmaan sisältä joku suoja päälle jota en saa päältä pois:DTyötä pelkäämätön olen ollut aina ja sehän on vaan hyvä asia, kyllä työtä tekevälle riittää.Musikaalisuudesta sen verran et moni on kehunut kun olen karaokessa käynyt laulamassa, soittaa en oikein osaa muuta kuin suutani..
      Ps.syntynyt olen 21.7.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe