Voiko kofeiiniton kahvi aiheuttaa paniikkihäiriönomaisia oireita kuin tavallinen kahvi kuulemma voi? Entäs jos syö paljon makeaa? Voiko liiallinen makean syönti aiheuttaa kohtauksen?
kofeiiniton kahvi
9
5232
Vastaukset
- kofeiinista
auttoi, kun vaihdoin kofeiinittomaan.
- $$$$$$$$$$$$
paniikkihäiriöitä,sillä siinä ei ole kofeiinia.Kofeiinitonta teetäkin on olemassa.Kaikki Teet,mitä kauppojen hyllyillä on Liptonin ym.myöskin Minttu ja vihreätee-sekoite sisältävät kofeiinin kaltaista ainetta teiiniä.Teiiniä suurina annoksina käytettäessä,tulee paniikkikohtauksia.Kannattaa katsella kauppojen hyllyiltä tarkkaa ja lukea,mikä tee todellakin on kofeiiniton,sillä niitä ei ole kuin ihan muutamia.
Makea aiheuttaa hiilihydraattihumalan.Mikä tarkoittaa väsymystä.Ne,joilla veren sokeripitoisuus helposti nousee enemmän kuin terveillä eli diabeetikoilla,väsymys ja hyvässä lykyssä tajunnantason heikkeneminen on seurauksena ja lopulta tajuttomuus.Terve ihminen syödessään sokereita ja runsaasti vaaleita hiilihydraatteja sisältäviä munkkeja,leivoksia,kakkuja,ym.tulee tavallista levottomammaksi.Lapsilla on paljonkin levottomuutta mm.kolajuomien ja Hamburgerilaisten syönnin seurauksena ja kesäaikana makeat jäätelöt ja karkit.Huono homma jos makeeta popsii.Ei kannata.kahvi aivan helvetin pahaa. Maistuu kahville joka jätetty liian laihaks. juo bambukahvia, näyttää kahvilta, jopa maistuu sille, eikä tasan ole kofeiinia.
- KIIA-KAJAANISTA-83
Todellla suuri kiitos sinullle valaisevasta mielipiteestäsi, se auttoi ainakin mua näkemään paniikkokohtauksen ja kahvin yhteyden toisiinsa.... :) Itse kuulun juuri niihin ihmisiin, joilla sitä kahvia kuluu, voisi jopa sanoa, että mullla on kahvi-riippuvuus.....
- güntar
Ns. "kofeiiniton" kahvi on vähäkofeiinista. Jos normaali kahvi aiheuttaa paniikkia, niin vaihtaminen kofeiinittomaan vähentää oireita merkittävästi. Mutta mä jotenkin herkistyin kofeiinille niin että se "kofeiinitonkin" (eli siis vähäkofeiininen) aiheutti lievää paniikkia. Parempi on kokonaan ilman.
Kofeiiniton kahvi auttaa kahvinjuonnin lopettamisessa. Mä join sitä "pannullisen" päivässä kunnes sitten pääsin sitten siitäkin eroon.- kofeiinitonta
kahvia? tai bambukahvia??
olisin kiinnostunut. kofeiinitonta kirjoitti:
kahvia? tai bambukahvia??
olisin kiinnostunut.kaupoista.Eiköhän kofeiinitonta kahvia saa isommista kaupoistakin. Ite olen niin pirun laiska, että tilaan netin kautta. Pikkukylässä asun, pitäis kuitenkin nähdä se vaiva että lähtee hakemaan.
- Jaska1133
Kofeiiniton kahvi ei aiheuta paniikkiahäiriöitä.
Itselläni oli aika hankalia paniikkikohauksia ja levoton ja ahdistuntu olo usein. Lopetin sitten kofeiinin käytön lähes kokonaan siirtymällä teehen ja kofeiinittomaan kahviin.
Elämä muuttui totaalisesti kun paniikkihäiriöt katosivat melkein olemattomiin. Edelleen pidän kahvin mausta ja se saa päivän käyntiin. Ilmeisesti pelkkä maun antama mielikuva riittää siihen. :) - ex-kofeinisti
Kofeiinittomassa kahvissa on jäljellä noin 3% kofeiinista, sekin saattaa aiheuttaa oireita erityisen herkälle yksilölle.
Pitkän, oireilevan kofeiiniriippuvuuden katkaiseminen aiheuttaa aivojen herkistymisen kofeiinille siten, että jopa "kofeiiniton" kahvi voi aiheuttaa ahdistuneisuutta. Ilmeisesti stressihormonien säätelyjärjestelmä on vaurioitunut kofeiinin aivosoluja tappavan vaikutuksen vuoksi eli kofeiini on aiheuttanut selvästi diagnosoitavan aivovaurion.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723