Juhliminen

Mikä kumma se on, kun menee esim. mieheni sisarusten juhliin niin aina täytyy olla se alkoholi tarjolla. Mieheni ei juo, kun korkeitaan kaljapullo päivässä, josta en ole viitsinyt naputtaa hänelle. Sitten ilta menee siinä, kun katselee toisten kaljan tai boolin tai viinin litkimistä. Ruokaa ja kahvia on tarjolla, mutta kun ei huvita katsella sitä litkimistä. Mikä siinä kaljassa on niin kivaa tai siiderissä tms, että sitä täytyy koko illan litkiä? Jos itse joisin niin olisin varmaan oksentamassa jo yhden kaljapullon jälkeen. Oikein inhottaa mennä tällaisiin juhliin. On varmaan parasta jäädä seuraavan kerran kotia.

8

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiva niissä juomissa on

alkoholi.

• kuitenki

oikelle palstalle ksysymään ?
      no mitä siis vastaat ? vai mikä oli viestisi tarkoitus ?

• Hörhör..

Ei se sen kummempaa.

Yksi vanha ikijuopoksi luultu tuttava lopetti aikoinaan armottoman viinanjuonnin, ja nyt on ollut kymmenien vuosien kovan läträämisen jälkeen jo vajaat kymmenen vuotta täysin tipattomana.
      Kaverilla ei ole pipo kiristynyt yhtään, vaan kykenee istumaan juoppoporukassakin juomassa limunaatia, eikä hermostu tai tuomitse.
      Kuitenkin ajattelee varmaan mielessään; "siinähän amatöörit läträävät, kun eivät tiedä, mitä tuleman pitää, mutta se on heidän asiansa."
      Ota sama asenne.

• Spriten_voimalla

ehkä vielä senkin, että ihan ääriasenteet vähän asiassa kuin asiassa eivät yleensä tuo hyvää lopputulosta. Ei kannata sitä omaa pipoa vetää turhan tiukalle, mutta ei myöskään tarvitse lähteä "mielistelylinjalle" tai tuntemaan ylemmyyttä omasta juomattomuudesta. Loppuiltaa kohden, jos bileet muuttuvat liian sököttäviksi, kannattaa hakeutua kotiin, mutta eihän ne ihmiset parista ensimmäisestä juomasta vielä humalaan tule - edes aloittelijat.

• kaffeemuki
        Spriten_voimalla kirjoitti:

ehkä vielä senkin, että ihan ääriasenteet vähän asiassa kuin asiassa eivät yleensä tuo hyvää lopputulosta. Ei kannata sitä omaa pipoa vetää turhan tiukalle, mutta ei myöskään tarvitse lähteä "mielistelylinjalle" tai tuntemaan ylemmyyttä omasta juomattomuudesta. Loppuiltaa kohden, jos bileet muuttuvat liian sököttäviksi, kannattaa hakeutua kotiin, mutta eihän ne ihmiset parista ensimmäisestä juomasta vielä humalaan tule - edes aloittelijat.

Minulla on sellainen näppituntuma, että jos ihminen on viinalle perso (kuten minäkin olin) niin käytös tuppaa muuttumaan jo silloin kun hän pääsee boolimaljan lähelle, ja sen tuntumassa sitten viihdytäänkin pitkin iltaa. Suurin osa ihmisistä on kutsuillakin liikkeellä muun kuin boolin takia, eikä juttujen taso laske yhtä nopeasti kuin humala nousee, jos laskee ollenkaan. Suurin osa ei ole edes varsinaisesti kännissä.

• Röpsis

Juu, suosittelen vahvasti, ettet osallistu näihin juhliin.
      On muillakin sitten mukavampaa kun et murjota paheksuvasti siinä vieressä.

• bilettäjämisu

Kyllä sitä odottaa näitä juhlia ja "tarjoiluja" vesi kielellä.
      Ekan lasin kun kohottaa niin tunnelma on jo siinä vaiheessa ihan jees.
      Mitä enemmän juotavaa sen paremmat juhlat.
      Ei sun tartte mihinkään juhliin vääntyä, pysy himassa ja anna ukkos ottaa, mieli sillä tekee kuitenkin. Te tiukkapipot pilaatte aina tunnelman.

• Spriten_voimalla

Vaikka itse tässä olen kuivatellut jo reippaasti toista vuotta niin en minä halua ryhtyä kenellekään tuomariksi hänen juomisessaan. Jouduinpa tuossa ihan lähipiirissä seuraamaan erään todella tiukan nuoren neitokaisen "yök"-ilmaisuja, koska hän ei sietänyt alkoholia kenellekään missään koskaan. Sellaista nuoren intoilua se taisi olla. Niinhän siinä sitten kävi, että neito jäi yksin - oli hänellä jo kolmas poikakaveri putkeen, joka jätti, kun neito ei sietänyt sitä yhtä kaverusten kaljailtaa kuukaudessa.

Se on vähän kaiken kanssa niin, että paha se on kenenkään toiselle mennä sanomaan mitä tämän tulisi tehdä. Hyvä kun pitää omat asia järjestyksessä. Enhän minä siitä humalaan tule, jos naapuri juo :) ... ja kuten jo aikaisemmin totesin, juhlista voi häippäistä sitten, jos jutut menee sönköttämiseksi eikä itsellä enää ole kivaa.

Omaa uskoaan ei sovi toiselle tyrkyttää kuin ei myöskään alkoholia, eikö se jotenkin näin mene?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2523
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1778
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1618
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1613
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      7
      1061
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      978
    7. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      90
      957
    8. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      935
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      874
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      65
      867
    Aihe