Cipralex 10mg.

Täyskäännös

Moi...Sain tänään reseptin. Cipralex 10mg. Mulla on kuulemma pitkäkestoisen stressin aiheuttamaa depressiota (enkä yhtään ihmettele tuota hommaa tätä menoa)

Mulla on jo muutenkin alkanut uudestaan oireilemaan ja monta vuotta uinunut paniikkihäiriö, on ollut kuukautishäiriöitä (tiputusvuotoa), puhjennut pälvikalju, olen yrittänyt viillellä itseäni ja joskus olen toivonut että kärsimykseni päättyisivät tässä maailmassa. Seksuaalisesti olen ollut miltei täysin lamaantunut.

Luin reseptin koosteesta, että sivuvaikutuksia voisi olla seksuaalisen mielenkiinnon laskeminen ja naisilla vaikeudet saada orgasmia. Miten te muut samalla lääkityksellä olette tuntemukset tämän asian osalta kokeneet? Siis kun mullahan on mielenkiinto seksiin jo alunperin kadoksissa, kun en vaan pysty tuntemaan mielihyvää. Keho on kun puuduksissa. Olisin pikemminkin toivonut tämän lääkkeen auttavan tuohon olotilaan. Parisuhde kun on oikeasti kunnossa, asiasta pystyy keskustelemaan ja ymmärrystä löytyy.

27

5201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älyä nyt....

      Hyvä ihminen näiden mömmöjen sivuvaikutuksia.

      Ota itseäsi niskasta kiinni.....ja hanki elämä ilman kemiallisia aineita.

      • Täyskäännös

        Oletko tosissasi? Minä ainakin olen. Aion hoitaa itseni kuntoon. Serotoniini tasoni on laskenut enkä stressin vuoksi sitä pysty enää itse riittävästi tuottamaan, joten on kai loogista, että hoidan sitä lääkkeellä joka siihen vaivaan auttaa. Sinun taas kannattaisi hoitaa yleissivistyksen puutettasi vaikka jollain hyvällä kirjalla.


      • kklakdkalk
        Täyskäännös kirjoitti:

        Oletko tosissasi? Minä ainakin olen. Aion hoitaa itseni kuntoon. Serotoniini tasoni on laskenut enkä stressin vuoksi sitä pysty enää itse riittävästi tuottamaan, joten on kai loogista, että hoidan sitä lääkkeellä joka siihen vaivaan auttaa. Sinun taas kannattaisi hoitaa yleissivistyksen puutettasi vaikka jollain hyvällä kirjalla.

        ovat niin mahtavia ja hyviä niin kerropa mistä johtuu, että ihmisiä jää masennuksen tai jonkin muun vastaavan takia suuret määrät sairaseläkkeelle? Eipä taida loppupeleissä olla lääkkeestä suurta apua, kun kerran näin tapahtuu. Lääkkeen avulla jaksetaan hetki ja kohta ollaankin entistä kauheammassa kunnossa. Täytyy tehdä muutakin kuin heittää nappia huuleen, mutta kukin tavallaan.


      • tiedät
        Täyskäännös kirjoitti:

        Oletko tosissasi? Minä ainakin olen. Aion hoitaa itseni kuntoon. Serotoniini tasoni on laskenut enkä stressin vuoksi sitä pysty enää itse riittävästi tuottamaan, joten on kai loogista, että hoidan sitä lääkkeellä joka siihen vaivaan auttaa. Sinun taas kannattaisi hoitaa yleissivistyksen puutettasi vaikka jollain hyvällä kirjalla.

        että serotoniinitaso on laskenut, otettiinko sinulta verikoe jolla se ainoastaan voidaan varmistaa, minä en kyllä ilman verikoetta meinaa alottaa moisia mömmöjä, jos sulla on tutkimuksin todettu serotoniinin vajaus niin asia ok. jos ei ole tutkittu verikokeilla niin siitä ei ole apua.


      • venla72_

        Sinulle älyä nyt: ootko ihan tosissasi? Kannattaisi pari kertaa harkita mitä neuvoja toisille jakelee. Läkkeet ovat kuin kävelykepit kun on jalka poikki. Auttavat ja tehoavat kunhan löytyy oikea ja tuo saamasi voi sekin olla heti oikea.


      • minä4
        Täyskäännös kirjoitti:

        Oletko tosissasi? Minä ainakin olen. Aion hoitaa itseni kuntoon. Serotoniini tasoni on laskenut enkä stressin vuoksi sitä pysty enää itse riittävästi tuottamaan, joten on kai loogista, että hoidan sitä lääkkeellä joka siihen vaivaan auttaa. Sinun taas kannattaisi hoitaa yleissivistyksen puutettasi vaikka jollain hyvällä kirjalla.

        Toivottavasti harrastat myös säännöllistä liikuntaa lääkkeenoton lisäksi?


      • paniikkihäiriöinen
        kklakdkalk kirjoitti:

        ovat niin mahtavia ja hyviä niin kerropa mistä johtuu, että ihmisiä jää masennuksen tai jonkin muun vastaavan takia suuret määrät sairaseläkkeelle? Eipä taida loppupeleissä olla lääkkeestä suurta apua, kun kerran näin tapahtuu. Lääkkeen avulla jaksetaan hetki ja kohta ollaankin entistä kauheammassa kunnossa. Täytyy tehdä muutakin kuin heittää nappia huuleen, mutta kukin tavallaan.

        Kuuleppas kaikki tietävä, se masennus on sairaus siinä missä joku verenpainetauti tai epilepsia tai flunssa, mitä jos sinäkin lukisit kirjoja tai opiskelisit sivistystä, oletko sitä mieltä että epileptikotkin voivat olla ilman lääkkeitä?? Ja onko susta se hyvä asia että kun ne liikkuu kaupungilla niin saavat rajun kohtauksen HÄ?? Ja sama on masennus ja paniikkihäiriö, paniikkihäiriö auheuttaa pelkotilanteita sä et pysty ees ovestas ulos lähteen kun pelkotilanne tulee ja sydän lyö tuhatta ja sataa.

        Kerron esimerkin: Mulla on paniikkihäiriö ja mä en pystyny ees pankissa allekirjoittaan nimeeni kunnolla kun niskat meni lukkoon ja pelko oli päällä, mut väkisin kirjotin, ja nykyään kun syön lääkkeitä cipralexia niin ei oo mitään oireita enää. Kyllä olo helpotti kummasti kun aloin syömään lääkkeitä.


    • Moi,
      Voi sua...nuo lääkkeet on vaarallisia .siihen jää kiinni ja monta vuotta voi mennä hukkaa.Vaadi saat ammatti auttajan ja yritä saada selvää mistä ongelmat tulee.
      ja puhua ne sata kertaa..paniikki häiriöt on ikäviä kun ne vie kaiken ajan ..mut siintäkin ottaa selvää mistä ne alkanut.
      Voit kirjoitella mulle jos haluat.
      Paljon voimia ja haleja
      Birgitta

      • ciprailija

        Sain kyseiset lääkkeet vuosi sitten stressistä aiheutuneeseen olo tilaan joka oli tuonut mukanaan paniikkihäiriön. Lääkkeet teki musta ihan uuden ihmisen ja niiden lopettaminenkin kävi helposti. Hyvällä kuuntelevalla lääkärillä suuri merkitys hoidon kannalta. Vaarallisempaa on jättää vakava stressi hoitamatta!!!
        Mun mielestä jokainen tietää itse milloin apua tarvitsee ja jos kerta on olemassa lääke joka helpottaa niin miksi tekisi arjesta helvettiä.
        Ei kannata lukea netistä kauhutarinoita!Eri hoitokeinoja on monia ja kaikkeen vaikuttaa kaikki mm. muu rinnalla oleva lääkitys ym.
        Oon onnellinen että uskaltauduin kertomaan aikanaan lääkärille ongelmista ja sain elämän ilon takaisin. Toiset ehkä selviää pelkästään puhumalla mutta toiset ei!
        Tsemppiä kaikille näitä asioita pohtiville!


      • Pikku myy
        ciprailija kirjoitti:

        Sain kyseiset lääkkeet vuosi sitten stressistä aiheutuneeseen olo tilaan joka oli tuonut mukanaan paniikkihäiriön. Lääkkeet teki musta ihan uuden ihmisen ja niiden lopettaminenkin kävi helposti. Hyvällä kuuntelevalla lääkärillä suuri merkitys hoidon kannalta. Vaarallisempaa on jättää vakava stressi hoitamatta!!!
        Mun mielestä jokainen tietää itse milloin apua tarvitsee ja jos kerta on olemassa lääke joka helpottaa niin miksi tekisi arjesta helvettiä.
        Ei kannata lukea netistä kauhutarinoita!Eri hoitokeinoja on monia ja kaikkeen vaikuttaa kaikki mm. muu rinnalla oleva lääkitys ym.
        Oon onnellinen että uskaltauduin kertomaan aikanaan lääkärille ongelmista ja sain elämän ilon takaisin. Toiset ehkä selviää pelkästään puhumalla mutta toiset ei!
        Tsemppiä kaikille näitä asioita pohtiville!

        Mulle määrättiin sama lääke mutten uskalla sitä aloittaa. Liikaa riippuvaisiksi jääneitä ihmisiä ympärillä. Sressi lähti parhaiten sairaslomalla ja irtisanoutumisella stressin aiheuttajasta eli työstä. Asiat järjestyy ja elämä hymyilee näinkin! Nyt on aikaa miettiä tulevaisuutta ja suunnitella yritystoimintaa. kyllä elämä on ihanaa sittenkin! :)


      • paniikkihäiriöinen
        Pikku myy kirjoitti:

        Mulle määrättiin sama lääke mutten uskalla sitä aloittaa. Liikaa riippuvaisiksi jääneitä ihmisiä ympärillä. Sressi lähti parhaiten sairaslomalla ja irtisanoutumisella stressin aiheuttajasta eli työstä. Asiat järjestyy ja elämä hymyilee näinkin! Nyt on aikaa miettiä tulevaisuutta ja suunnitella yritystoimintaa. kyllä elämä on ihanaa sittenkin! :)

        pikku myy, älä ota näitä juttuja täällä vakavasti, kuuntele ja usko lääkäriäsi mitä se sulle sanoo! Lääkäri on asiantuntija, voin sanoo että cipralexiin ei jää kiinni kun sen lopettaa hyvin hitaasti eli asteittain lääkärin ohjeen mukaan, eikä ole ollenkaan paha asia vaikka söisit lopun elämää lääkkeitä, niin minäkin teen kun syön paniikkihäiriön lisäksi myös epilepsia lääkkeitä :) cipralex ei aiheuta riippuvuutta!

        Mutta kuuntele omaa lääkäriäsi mitä se sanoo jooko :) Tsemppiä sinulle ja kaikkea hyvää ja hyvää mieltä :)


    • avun saanut

      Minulla ei ole Cipralexista kokemusta, koska aloitin mielialalääkkeen käytön (Anafranil, puolikas 75mq/vrk tai joka toinen pv) jo 20 vuotta sitten stressin ym. vaikeiden elämänkokemusten aiheuttamien ahdistus- ja pelko-oireiden vuoksi. Silloin ei vielä ollut näitä uuden polven lääkkeitä. Anafranil pelasti minut. En tiedä missä olisin ilman lääkitystä. Koen voivani hyvin ja olevani normaali oma itseni ja olen koko ajan käynyt vaativassa työssä. Anafranilin sivuvaikutukset ovat minulla olleet hoidon alussa suun kuivuminen ja ummetus, mutta ne on poistuneet alun jälkeen ja nykyisellä annoksella. Seksihaluihin se on myös valitettavasti vaikuttanut, mutta toimeen tullaan silläkin saralla. Varmaan löytyy sellainenkin mielialalääke, joka ei vaikuta seksihaluihin, mutta koska tämä on minulla toiminut muuten niin hyvin en ole halunnut kokeilla muuta.

      Olen useita kertoja yrittänyt lopettaa, koska toki jokainen haluaisi elää elämänsä ilman keinotekoisia apuja. Oireet on kuitenkin palanneet aina muutaman kuukauden kuluttua ja olen tehnyt sen valinnan, että haluan elää elämäni ilman jatkuvaa voimakasta ahdistusta, ja se on mahdollista Anafranilin avulla.

      Totta on myös se, että jotkut joutuu kokeilemaan lukuisia lääkkeitä eikä mikään tunnu auttavan. Kaikki eivät ilmeisesti hyödy lääkityksestä, mutta suuri osa hyötyy. Ammatti-ihmisethän suosittelevat lääkityksen ja terapian yhdistelmää, mutta kaikilla ei ole mahdollisuuksia päästä terapiaan. Osa hyötyisi varmaan myös pelkästä terapiasta. Itse olen käynyt myös terapiassa, mutta sen muista hyödyistä huolimatta en ole pystynyt lopettamaan lääkitystä.

      En nyt suoraan vastannut kysymyksiisi, mutta halusin tuoda tämänkin puolen esiin vastapainoksi lääkevastaisille kannanotoille.

      • alakulo, stressi, jännit

        Olen jo muutaman talven käyttänyt juuri Cipralex 10 mg ja minua se on auttanut. Elämäntilanteeni on ollut stressaava nyt muutaman vuoden ja lisäksi poden talvisin alakuloa. Tuon lääkkeen voimin olen pystynyt käymään töissä aivan normaalisti, jopa käsittelemään töissä vaikeitakin asioita ja esiintymään palaveri- ja koulutustilanteissa. Tiedän että ilman tuota lääkettä en olisi noista vaikeista tilanteista selvinnyt ja työurani olisi lähtenyt melkoiseen alamäkeen. Tähän en ole ainakaan vielä valmis.
        Viime talvena lähisukuni tilanne oli erityisen stressaava ja lääkäri ehdotti lääkkeen käyttöä myös kesällä. Itse päädyin vähentämään lääkkeen käyttöä ja nyt puolitan tuon Cipralex 10 mgn tabletin eli käytännössä käytän 5 mg/päivä. Tiedän että kun pimeä ja talvi tulee niin joudun suurentamaan annosta.
        Ja koska elän yksin niin seksistä viis. Työ josta saan palkkaa jonka turvin saan asua omassa asunnossani ja pystyn ostamaan ruokaa ja vaatetta kaupasta on tärkeämpää kuin seksi.


      • toimii :)
        alakulo, stressi, jännit kirjoitti:

        Olen jo muutaman talven käyttänyt juuri Cipralex 10 mg ja minua se on auttanut. Elämäntilanteeni on ollut stressaava nyt muutaman vuoden ja lisäksi poden talvisin alakuloa. Tuon lääkkeen voimin olen pystynyt käymään töissä aivan normaalisti, jopa käsittelemään töissä vaikeitakin asioita ja esiintymään palaveri- ja koulutustilanteissa. Tiedän että ilman tuota lääkettä en olisi noista vaikeista tilanteista selvinnyt ja työurani olisi lähtenyt melkoiseen alamäkeen. Tähän en ole ainakaan vielä valmis.
        Viime talvena lähisukuni tilanne oli erityisen stressaava ja lääkäri ehdotti lääkkeen käyttöä myös kesällä. Itse päädyin vähentämään lääkkeen käyttöä ja nyt puolitan tuon Cipralex 10 mgn tabletin eli käytännössä käytän 5 mg/päivä. Tiedän että kun pimeä ja talvi tulee niin joudun suurentamaan annosta.
        Ja koska elän yksin niin seksistä viis. Työ josta saan palkkaa jonka turvin saan asua omassa asunnossani ja pystyn ostamaan ruokaa ja vaatetta kaupasta on tärkeämpää kuin seksi.

        Samaa mieltä! Kokemusta Cipralexista 5mg jo 3 vuotta - yritin lopettaa, ahdistus ja mielialanvaihtelu palasi melko pian,n viikon kuluttua, tosin ehdin olla joitakin päiviä nk ennenvanhaan, oma itseni, energinen ym mutta myös nopeasti ahdistuva - aloitin uudelleen enkä usko lopettavani kokonaan ! Kesällä syön vain jokatoinen ilta sen 5mg tai sitten sitäkin pienemmän eli n 3mg - kuulostaa hassulta mutta toimii. Kun tunnen masennusta nostan takaisin 5mg.. muuten myös minulla paniikkihäiriö, tosin nykyisin harvoin kohtauksia joihin olen ottanut risolid 25mg, tehoaa mutta vaikutus alkaa vasta n 20min kuluttua, silti tunnen olevan hallinnassa! Onneksi on lääkkeet, Cipralex todella hyvä lääke, juuri alakuloon ja ahdistuneisuuteen !


      • paniikkihäiriöinen
        toimii :) kirjoitti:

        Samaa mieltä! Kokemusta Cipralexista 5mg jo 3 vuotta - yritin lopettaa, ahdistus ja mielialanvaihtelu palasi melko pian,n viikon kuluttua, tosin ehdin olla joitakin päiviä nk ennenvanhaan, oma itseni, energinen ym mutta myös nopeasti ahdistuva - aloitin uudelleen enkä usko lopettavani kokonaan ! Kesällä syön vain jokatoinen ilta sen 5mg tai sitten sitäkin pienemmän eli n 3mg - kuulostaa hassulta mutta toimii. Kun tunnen masennusta nostan takaisin 5mg.. muuten myös minulla paniikkihäiriö, tosin nykyisin harvoin kohtauksia joihin olen ottanut risolid 25mg, tehoaa mutta vaikutus alkaa vasta n 20min kuluttua, silti tunnen olevan hallinnassa! Onneksi on lääkkeet, Cipralex todella hyvä lääke, juuri alakuloon ja ahdistuneisuuteen !

        Hmm, oletkohan sinä lääkäri tai hoitsu itse, kun muuttelet itse :) Ei itse sais :)


    • Ninnali

      Heippa,

      Minulla todettiin jokin aika sitten työstä ja elämäntilanteesta johtuva burnout.
      Olin sekä henkisesti että fyysisesti ihan loppu, mikään ei tuntunut miltään, en jaksanut mitään, pienikin vastoinkäyminen saattoi laukaista tunteja kestävän itkukohtauksen. Jopa päätösten tekeminen päivittäisissä asioissa aiheutti suurta ongelmaa.

      Eihän sitä tiedä ymmärtämätön ihminen, joka ei vastaavaa ole kokenut. Joten suosittelen, että jätät lukematta näiden ajattelemattomien ihmisten kommentit.

      Minulle määrättiin Cipralexia 10mg, aluksi otettavaksi puolikas päivässä kahden viikon ajan, ja sitten kokonainen tabletti. Voin kertoa, että olen kuin uusi ihminen näiden lääkkeiden ansiosta. Elämälläni on taas tarkoitus, eikä kaikki tunnu kaatuvan niskaan. En tietenkään voi mainostaa tätä lääkettä minään ihmepillerinä, mutta minulle se on tuonut apua.

      Sivuvaikutukset ovat tietämäni mukaan ihan henkilökohtaisia, mutta minulla suurin haitta oli lisääntynyt hikoilu, "kuumat aallot", lisääntynyt ruokahalu ja sitä kautta pieni painonnousu, alkoholin kanssa todella radikaaleja haittavaikutuksia, joten lääkärin kanssa kannattaa keskustella, jos aikoo jossain juhlissa maistaa pari drinksua.

      Positiivisia vaikutuksia on kuitenkin paljon enemmän kuin negatiivisia. Tunnen, että elämäni on enemmän tasapainossa ja pystyn nauttimaan asioista ajattelematta pelkkiä negatiivisia asioita.

      Niinkuin kaikki keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet, myös tämä lääke saattaa aiheuttaa riippuvuutta. Tosin, lääkärin mukaan näitä saattaa ilmetä vasta vuosien lääkkeen käytön jälkeen.

      Toivottavasti tästä oli jonkin verran apua sinulle, kyllä kaikki muuttuu vielä paremmaksi :)

      • entkäyttis

        Samoja kokemuksia kuin täällä monet kertovat. Söin aikanani Cipramil -nimisiä lääkkeitä 1,5 vuotta. Ei enää ajatukset pyörineet ympyrää vaan pääsin työstämään niitä eteenpäin. Ei sitä oikein ulkopuolinen osaa näitä kommentoida, jokaisella on oma tapansa masentua jne. Itsellä oli työ- ja parisuhdeperäistä. Hirveästi liikaa työtunteja ja pari oli sellainen vastuuton ilolintu.

        Yksi asia, mistä olen vakuuttunut on se, että meidän masentuvaiset tulisi pistää rankalla pakkourheilukuurille. Siis jaksoimme tai emme. Ei mitään lievää urheilua vaan pikku hiljaa kovempaa ja rankampaa. Se vaikuttaa aineenvaihdutaan ja ajatteluun, itsetuntoon ja jaksamiseen. "Tylsää ja...en mä nyt jaksa"!

        Jos ajattelisi enemmän, että "en jaksa urheilla, mutta ei se mitään, tätä tehdään samaan tapaan kuin töitä =pakko".

        Tämän jälkeen lääkkeitä tarvittaisiin enää murto-osa nykyisistä käyttömääristä.


    • jeps..

      ainakin minulle ei ole auhettanyt mtn seksiongelmaa, päinvastoin. sivuoireet ovat vain niin yksilöllisiä ja täältä netistä saa kaikista kauhukuvia.. kokeile rohkeasti lääkettä, kyllähän sen voi vaihtaa jos ei toimi.

      • Paniikkia 10 v turhaan

        Ei kadonnut halut minultakaan.Ainoastaan orgasmi on tiukemmassa,mutta tulee kuitenkin.Oisko seksihalujen katoamisen syynä enemmänkin masennus,johon tätä lääkettä paljon käytetään.Itse sain lääkkeen pahan paniikkihäiriön hoitoon, ja siihen se on auttanut.Lääkitystä vaihtelen 5- 10 mg välillä,eli yritän pikkuhiljaa päästä pienempään annokseen.Elämänlaatu kuitenkin koheni niin paljon että syön lääkettä mielummin vaikka loppuelämän jos on tarvis.Siihen kauhuaikaan ennen lääkettä en halua enää palata.Alkoholin käyttööni lääke on vaikuttanut.Eli se on vähentynyt huomattavasti.Alkoholin sietokyky on muutenkin kovin yksilöllistä,joten sitä kannattaa kokeilla tämän lääkkeen kanssa varoen,ei entiseen malliin.Itse huomasin varsinkin hoidon alussa,että sietokykyni laski huomattavasti. En ollut koskaan humaltunut parin oluen jälkeen, saatikka sitten että en olisi muistanut tapahtumien kulkua. Niin vain alkoi käydä. Kysyessäni ystäviltäni olin käyttäytynyt aivan normaalisti mutta halunnut lähteä esim. ravintolasta kotiin kesken illan. Kotiin pääsin aina ihan ok, ja kaikki rutiinit tuli suoritettua iltapesuineen ja nätisti nukkumaan.Edes mieheni ei herännyt kotiintulooni.Hän on tottunut siihen että tulen öisin,koska teen vuorotyötä.Toimin varmaan samoin kuin töistä tullessani. Kamalaa oli vain se,etten aamulla muistanut illan viimeisistä hetkistä mitään.En välttämättä edes sitä,mihin aikaan olen tullut kotiin ja mistä..Mutta kuten sanottu,käyttäydyin aina hyvin ja alitajuisesti huolehdin myös itsestäni.Nyt kestän jo vähän paremmin,mutta kännejä en todellakaan uskalla vetää..


    • hyvä kokemus

      Olen 44 ja kolmen lapsen yh ja pätkätyöläinen ja vaikea ero takana ja miehen jääräpäisyys, joka johti jopa oikeudenkäynteihin.
      Takana lasten monet laikkaukset sekä omat, eun aiheuttamat tulojen alenemiset ja sitä kautta pärjääminen ja miljoonan markan velasta selviytyminen.
      Olen opiskellut elämässäni monta ammattia ja todellinen yrittäjä kunnes väsyin totaalisesti
      Selvisin tästä kaikesta juuri tuon lääkkeen avulla. Voin pitää taukoja välillä esim. vuosi. Sitten taas kun elämässä on raskaampi vaihe kuten nyt töissä(minulla on lisäksi pehmytkudosreuma) otan tätä lääkettä ja en ole siis jäänyt siitä riippuvaiseksi ja orgasmi ei tule niin helposti (ennen en saanut sitä ollenkaan vaikka en käyttänyt tätä lääkettä).
      Serotoniinitasothan ovat yksilöllisiä ja joillakin jo syntyään alemmat.
      Kovalla urheilulla olen itseäni myös hoitanut, mutta nyt työ vie kaikki voimat.
      Suosittelen todellakin tätä lääkettä. Lapsetkin ovat onnellisempia kun äiti ei ole niin masis ja äkänen.

      On huojentavaa kun tietää että on tällainen lääke jos esim. joutuu sellaiseen tilanteeseen jossa pitää olla esillä. Auttaa esiintymispeloissa.

    • Mazis

      "Mulla on kuulemma pitkäkestoisen stressin aiheuttamaa depressiota (enkä yhtään ihmettele tuota hommaa tätä menoa) " ihan sama täällä. Mutta kyllä tän kanssa hengissä pysyy, ei tähän ole tähän mennessä vielä kuollut.

      • Toipuva uupunut

        Lääke oikeasti auttaa ! Mulla oli syksyllä pitkään kova stressi, sen jälkeen alkoi tulla pelkotiloja, jotka tunnistin posttraumaattiseksi stressireaktioksi. Oireet täsmäsivät täysin ja oli tosi hankala olla ihmisten ilmoilla, ahdisti älyttömästi ja itketti, olin ihan epätoivoinen. Tätä jatkui vielä serotoniinilääkityksen aloittamisenkin jälkeen, lääkitystä kun ei voi lisätä yhtäkkiä vaan ensin otetaan puolikasta viikko, sitten kokonaista viikko, sitten puoltatoista viikko ja lopulta 2 tabl. vko (siis mun lääkärin määräämänä). Kesti noin 4 vkoa ennenkuin masennus alkoi laantua, paniikit väheni pikkuhiljaa, hyvä olo alkoi olla vasta 6 vkon kuluttua lääkityksen aloittamisesta. Se on kuulemma tyypillistä juuri posttraumaattisessa stressireaktiossa että hoitovaste tulee vasta 6 vkon päästä, aikaisintaan. Toinen hyvä apu oli EMDR-terapeutin luona käynti ja hänen antama tuki. EMDR on todettu auttavan juuri PTSD:hen. Etsi tietoa ja hae apua, minua tuo auttoi niin ettei tarvinut olla pitkään saikulla. Nyt on ylläpitolääkitys mutta terapia jatkuu, tavoitteena oppia pitämään itsestään hyvää huolta ettei stressaantuisi ja uupuisi uudelleen. Tsemppiä, kyllä sä paranet !


      • Duuni PSTD
        Toipuva uupunut kirjoitti:

        Lääke oikeasti auttaa ! Mulla oli syksyllä pitkään kova stressi, sen jälkeen alkoi tulla pelkotiloja, jotka tunnistin posttraumaattiseksi stressireaktioksi. Oireet täsmäsivät täysin ja oli tosi hankala olla ihmisten ilmoilla, ahdisti älyttömästi ja itketti, olin ihan epätoivoinen. Tätä jatkui vielä serotoniinilääkityksen aloittamisenkin jälkeen, lääkitystä kun ei voi lisätä yhtäkkiä vaan ensin otetaan puolikasta viikko, sitten kokonaista viikko, sitten puoltatoista viikko ja lopulta 2 tabl. vko (siis mun lääkärin määräämänä). Kesti noin 4 vkoa ennenkuin masennus alkoi laantua, paniikit väheni pikkuhiljaa, hyvä olo alkoi olla vasta 6 vkon kuluttua lääkityksen aloittamisesta. Se on kuulemma tyypillistä juuri posttraumaattisessa stressireaktiossa että hoitovaste tulee vasta 6 vkon päästä, aikaisintaan. Toinen hyvä apu oli EMDR-terapeutin luona käynti ja hänen antama tuki. EMDR on todettu auttavan juuri PTSD:hen. Etsi tietoa ja hae apua, minua tuo auttoi niin ettei tarvinut olla pitkään saikulla. Nyt on ylläpitolääkitys mutta terapia jatkuu, tavoitteena oppia pitämään itsestään hyvää huolta ettei stressaantuisi ja uupuisi uudelleen. Tsemppiä, kyllä sä paranet !

        Katsoin myös joskus dokumentin joka käsitteli sotilaiden PSTD:tä. Jäin oikein ihmettelemään ja mietiskelemään asiaa, että voiko muka kovasta työstressistä saada jälkeen päin PSTD oireita. Ajattelin lähinnä että jos väitän moista, niin joku nauraa katketakseen. Eihän nyt töissäkäyminen voi mitenkään korrelloida rintamalla olemiseen. Mutta ainakin oireet täsmää täälläkin.


    • kun et tiedä

      Ihan perusnappeja olet saanut.
      Lievemmästä päästä tuo cipra. määrätään monesti ns. "helpoissa ei vakavissa" tapauksissa.

      • ddsvdsv

        Voiko joku sanoa palaako halut cipralex kuurin jälkeen normaalille tolalleen.


      • Outoo sakkia
        ddsvdsv kirjoitti:

        Voiko joku sanoa palaako halut cipralex kuurin jälkeen normaalille tolalleen.

        Eikö se nyt ole vaan kaikkien etu ettei haluta. Tiedätkö paljonko ihmiset tuhlaavat tuohon parisuhde sählään energiaa ja aikaa?


    • pusihalipelejä

      Hienoa, että sinulla on kuunteleva hyvä parisuhde, siitä saa voimaa, mutta seksuaalisuus on kahden ihmisen välinen asia suhteessa, älä syytä vain itseäsi, jos se ei toimi, kyllä sillä toisella osapuolellakin on avaimia kädessään sen suhteen , mitä saa sut tuntemaan.

      Valkosipulia, inkivääriä, mansikoita, ym afrodisiakkeja, niin jospa se siitä vielä lähtee. hellyyttä ja leikkimistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe