Pihagrilliin "varusteita"

MarttiK

Nyt pitäisi hieman varustella uutta pihakeittiötä ja neuvot olisivat tervetulleita. Ensiksi pihagrilliin pitäisi tulisijan yläpuolelle saada jonkinlainen peltihuuva putki että savut menisivät (ehkä) paremmin katoksesta pihalle. Tärkeimpänä asiana tuolle huuvalle olisi tosin suojata yläpuolisia rakenteita kuumuudelta/tulelta/kipinöiltä. Ongelmana on nyt huuvan löytäminen/teettäminen mihin kaipaisin apua.
Toinen "varuste" olisi savustuspönttöön 2 tasoinen pyöreä verkko jaloilla sekä sitten "rasvataso" sinne pohjalle. Neliskulmaisia verkkoja kyllä löytyy, mutta ongelmana on että pitäisi olla pyöreä. Löytyykö kenties tekijöitä?

2

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puutteet

      Samanlaista huuvaa täälläkin kaivataan, lisäksi pyöreätä. Näyttää siltä että pitää sekin tehdä itse pellistä ja kuumuudenkestävä maali päälle.
      Läpiviennin kohdalle 250mm ilmastointiputken pätkä ja sisään villaa ja tulpat päihin, hormi siitä läpi katolle.

      Pyöreätä verkkoa saat kun haet romikselta jotain sopivaa ritilää ja rälläkällä leikkaat siitä sopivan kokoisia pyörylöitä.

      • puutteet

        Hain romikselta peltiä ja tekaisin itse tuollaisen lieriönmuotoisen huuvan. Ei paha homma, rälläkkää ja hitsausta vaan. Kuumuuden kestävä maali päälle niin menee täydestä kuin väärä raha. Tarvikkeet maksoi 20€ maali 24€.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      298
      6569
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      147
      5020
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2172
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1573
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1512
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1215
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1138
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      949
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      47
      867
    10. 46
      823
    Aihe