Millainen on Helsingin Yliopiston hyväksymiskirje?

utelias..

Hain tänä vuonna Helsingin oikeustieteelliseen tiedekuntaan, ja vastauksia vielä täällä odottelen.. silti minua kiinnostais tietää mitä se hyväksymiskirje sisältää? Ne jotka ovat päässeet sinne, niin olis kiva, jos kirjottaisitte mitä siinä hyväksymiskirjeessä sanottiin sanoin tarkoin ja sit, et mitä kaikkee ne lähetti siinä?
En tiedä pääsenkö oikiksen listoille tänä vuonna, mut toivon parasta.. Senkin takia, jos en pääse, niin olisi kiva tietää millainen se hyväksymiskirje on!

24

4719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abrakadabra

Helsingin Yliopisto on Helsingin yliopisto.

Aika noloa, jos et edes osaa kirjoittaa koulun nimeä oikein.

Harmaa hyväksymiskirjekuori on täynnä tilpehööriä (Inter Vivos, Helsigin yliopisto pyöräilykarttoja/osakuntatietoa yms.). Varsinainen hyväksymiskirjeessä lukee onnentoivotukset sekä pistemääräsi.

• se ei

ole koulu, vaan yliopisto.

• Tulk-ki

Taidat olla itse vähän nolo kaveri. Helsigin yliopisto lienee Helsingin yliopisto?

t.maisteri

• ole ole
        se ei kirjoitti:

ole koulu, vaan yliopisto.

ole ole. Nyt ollaan Suomessa eikä Espanjassa.

• Hola !
        ole ole kirjoitti:

ole ole. Nyt ollaan Suomessa eikä Espanjassa.

se on hola ja lausutaan ola. ei ole. joten lopetappa se viisastelu. (en muuten ole viestin kirjoittaja)

• niin kai

Heh, miksi ihmeessä haluat noin tarkan selonteon?

• Myös hakenut

Koska se nyt vaan pyörii koko ajan mielessä. En ole siis alkuperäinen kysyjä, mutta ymmärrän hyvin. Itselleni tällä hetkellä suurin mysteeri on se, täytyykö kirves heittää kaivoon jos maanantaina ei kuulu kirjettä? Siitä on ristiriitasta tietoa että tuleeko se kirje kaikille jo edellisenä päivänä, vai voiko tulla vasta samana kun tulokset tulee nettiin.. Olis kiva kuulla josko jollekin olis tullu vasta silloin. :)

• jooo-o
        Myös hakenut kirjoitti:

Koska se nyt vaan pyörii koko ajan mielessä. En ole siis alkuperäinen kysyjä, mutta ymmärrän hyvin. Itselleni tällä hetkellä suurin mysteeri on se, täytyykö kirves heittää kaivoon jos maanantaina ei kuulu kirjettä? Siitä on ristiriitasta tietoa että tuleeko se kirje kaikille jo edellisenä päivänä, vai voiko tulla vasta samana kun tulokset tulee nettiin.. Olis kiva kuulla josko jollekin olis tullu vasta silloin. :)

".. silti minua kiinnostais tietää mitä se hyväksymiskirje sisältää?

Senkin takia, jos en pääse, niin olisi kiva tietää millainen se hyväksymiskirje on!"

Miksi haluat tietää hyväksymiskirjeen sisällön, jos et itse pääsisi opiskelemaan?

Tätä ihmettelen, en sitä, että odottaa vastausta, pääsikö vai ei.

• ilekkik
        Myös hakenut kirjoitti:

Itse olen ymmärtänyt, että tulokset tulisivat vasta postissakin samana päivänä kuin tulevat nettiin?

• Myös hakenut
        ilekkik kirjoitti:

Itse olen ymmärtänyt, että tulokset tulisivat vasta postissakin samana päivänä kuin tulevat nettiin?

Mut olen kuullut monilta että ne tulevat päivää ennen. Voihan se tietty olla paikkakunnastakin kiinni, että miten nopeasti posti ehtii. Ei auta kun kauhunsekaisin fiiliksin odotella. Koe tuntu kyllä tosi vaikeelta..

• pilvi1234
        Myös hakenut kirjoitti:

Mut olen kuullut monilta että ne tulevat päivää ennen. Voihan se tietty olla paikkakunnastakin kiinni, että miten nopeasti posti ehtii. Ei auta kun kauhunsekaisin fiiliksin odotella. Koe tuntu kyllä tosi vaikeelta..

Itse hain muutama vuosi sitten TKK:lle ja oma hyväksymiskirje tuli samana päivänä kuin tulokset tulivat nettiin - kaverille kuitenkin päivää aikaisemmin vaikka molemmat asumme pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti vaihtelee satunnaisesti, minä päivänä se kirje sieltä tulee. Ei kuitenkaan kannata panikoida, vaikka maanantaina ei vielä kirjettä kuuluisikaan...

Koe oli kyllä omastakin mielestäni melko kinkkinen, vaikka perusoikeuden ja hissan kysymykset vaikuttivatkin ensi katsannossa aika helpoilta. En onnistunut täydellisesti mutta toivon silti pääseväni sisään...

• jepjepwwwwww
        ilekkik kirjoitti:

Oikiksen hyväksymiskirje tulee perinteisesti päivää ennen hyväksymistä n. 90% kirjeen saajoille

• Myös hakenut
        pilvi1234 kirjoitti:

Itse hain muutama vuosi sitten TKK:lle ja oma hyväksymiskirje tuli samana päivänä kuin tulokset tulivat nettiin - kaverille kuitenkin päivää aikaisemmin vaikka molemmat asumme pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti vaihtelee satunnaisesti, minä päivänä se kirje sieltä tulee. Ei kuitenkaan kannata panikoida, vaikka maanantaina ei vielä kirjettä kuuluisikaan...

Koe oli kyllä omastakin mielestäni melko kinkkinen, vaikka perusoikeuden ja hissan kysymykset vaikuttivatkin ensi katsannossa aika helpoilta. En onnistunut täydellisesti mutta toivon silti pääseväni sisään...

Eli pieni toivon murunen säilyy jos maanantaina 20. päivä ei postiluukku käykään :)

Toisaalta pitää yrittää muistaa että täydellisestihän ei tarvikaan onnistua, riittää kun menis tarpeeksi hyvin. Toivotaan parasta!

• heiheihei33

Siis saako kirjeen jos EI pääse sisälle???

• kirjekyyhkyläinen

Vain hyväksytyt saavat KIRJEEN.

• hjälps
        kirjekyyhkyläinen kirjoitti:

Vain hyväksytyt saavat KIRJEEN.

... siis 90 % hyväksytyistä saa kirjeen jo ensi maanantaina!? Siis O-M-G!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyt meni loputkin yö unet! Olen ihan tutinoissa: paino tippuu, vaikka syön enemmän kuin koskaan! Kauhea tämä stressi! :O

• kas niin
        hjälps kirjoitti:

... siis 90 % hyväksytyistä saa kirjeen jo ensi maanantaina!? Siis O-M-G!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyt meni loputkin yö unet! Olen ihan tutinoissa: paino tippuu, vaikka syön enemmän kuin koskaan! Kauhea tämä stressi! :O

Mihinkähän nää "hyväksytyt saa kirjeen silloin ja silloin - tai sai jo!!" -jutut perustuu?? Tämä on kuitenkin äärimmäisen vakava asia!! Tiedekunta ilmoittaa hyväksyttyjen nimet ja tulokset muutenkin TIISTAINA 21.7.2009 joten siinä sitten vain tutisette ja laihdutte ihan vapaasti!!! ;D

Siihen on nyt KAHDEKSAN yötä.

• Myös hakenut
        kas niin kirjoitti:

Mihinkähän nää "hyväksytyt saa kirjeen silloin ja silloin - tai sai jo!!" -jutut perustuu?? Tämä on kuitenkin äärimmäisen vakava asia!! Tiedekunta ilmoittaa hyväksyttyjen nimet ja tulokset muutenkin TIISTAINA 21.7.2009 joten siinä sitten vain tutisette ja laihdutte ihan vapaasti!!! ;D

Kuten tossa aiemmin todettiin hyväksytyistä saa suurin osa kirjeen jo edellisenä päivänä. Ja sitten klo. 10.00 seuraavana päivänä nimet ja ilmoitustaululle.

• okorapokrapok
        kas niin kirjoitti:

Yleensä kirje tulee päivää ennen ellei posti kämmäile kirjeen kanssa tai asut pienellä paikkakunnalla. Perustuu näin mututuntumalla haastateltaessa opiskelukavereita lakimiesliiton infotilaisuudessa.

Myös tämän voit todentaa Pykälän forumeilla, joissa viestit ovat tulleet viime vuonna 17.7.09. Hyväksyttyjen nimet tulivat tällöin julki 18.7.09.

http://www.pykala.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=1278

Ymmärrän stressinne. Sain itsekkin kaksi päivää ennen valintatuloksia hirveän paniikin siitä, etten olisi päässyt sisälle, koska muistin vastanneeni väärin pariin esseetehtävään. Kyllä se kirje sitten oli tullut postilaatikosta sisään.. mahtava fiilis!!!:)

Voimia odottelijoille :)

• hjälps
        okorapokrapok kirjoitti:

Yleensä kirje tulee päivää ennen ellei posti kämmäile kirjeen kanssa tai asut pienellä paikkakunnalla. Perustuu näin mututuntumalla haastateltaessa opiskelukavereita lakimiesliiton infotilaisuudessa.

Myös tämän voit todentaa Pykälän forumeilla, joissa viestit ovat tulleet viime vuonna 17.7.09. Hyväksyttyjen nimet tulivat tällöin julki 18.7.09.

http://www.pykala.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=1278

Ymmärrän stressinne. Sain itsekkin kaksi päivää ennen valintatuloksia hirveän paniikin siitä, etten olisi päässyt sisälle, koska muistin vastanneeni väärin pariin esseetehtävään. Kyllä se kirje sitten oli tullut postilaatikosta sisään.. mahtava fiilis!!!:)

Voimia odottelijoille :)

SEITSEMÄN yötä!!!!!!!!

hjälps kirjoitti:

SEITSEMÄN yötä!!!!!!!!

Itse sain kirjeen samana päivänä, kun tulokset julkaistiin. Hain Turun yliopistoon v -96 ja asuin Tampereella.

• öhöhöhöhööh
        *** kirjoitti:

Itse sain kirjeen samana päivänä, kun tulokset julkaistiin. Hain Turun yliopistoon v -96 ja asuin Tampereella.

Tääl forumilla puhutaan Helsingin huippuyliopistosta eikä mistään leikkiyliopisto/AMK:sta.

• niinpä niin
        öhöhöhöhööh kirjoitti:

Tääl forumilla puhutaan Helsingin huippuyliopistosta eikä mistään leikkiyliopisto/AMK:sta.

Helsingin HUIPPUyliopisto :D:D:D hahaha

• sisään pääsin .)
        niinpä niin kirjoitti:

Helsingin HUIPPUyliopisto :D:D:D hahaha

hki kutsuu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3270
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1650
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1503
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      862
    Aihe