Olisko jollakin tietoo, /kokemusta tälläisestä raivurista, Minkä kokoinen moottori,? Ostin tälläisen, tosi vähän käytetyn, tarkoitus tehdä pientä taimikonhoito raivausta,
Tuntuu käteen kevyeltä,ja on hyvässä kunnossa,
En oo ennen raivuria omistanut, Sahoja kylläkin monia,,
Husqvarna 39r
17
3557
Vastaukset
- peli on
vanha se on ku taivas, mutta ei sillä väliä ku kone on kunnossa.
- Anonyymi
Husqvarna 39r raivaussahassa 40 cc kaksitahtimoottori.
Polttoaineseos erikoisöljyllä 2%.
Terän halkaisija 20 cm.
Tuo saha on ikiliikkuja hyvällä huollolla (oikea 2% bensaseos, tulpat, ilman putsari, kulmavaihderasvaus).
Käynnistyy herkästi eikä turhia säätämisiä, myös alkuperäiset valjaat hyvät.
Oma saha käytössä uudesta saakka jo 20 vuotta ja toimii paremmin kuin uudet nelarit!- Anonyymi
Huom laadukas 2 t öljy ...itse köytän 2,5% vanhemmissa koneissa.36r ja rs280 ..valmisbensaa näihin vanhempiin ei suositella jos on hieman karstainen kone..katalyyttibensalla käy kuumempana ja karsta voi syttyä palamaan jne...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huom laadukas 2 t öljy ...itse köytän 2,5% vanhemmissa koneissa.36r ja rs280 ..valmisbensaa näihin vanhempiin ei suositella jos on hieman karstainen kone..katalyyttibensalla käy kuumempana ja karsta voi syttyä palamaan jne...
2% käy kaikkiin käyttösahoihin. Ei tarvi tehdä omia prosentteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2% käy kaikkiin käyttösahoihin. Ei tarvi tehdä omia prosentteja.
Riippuu öljylaadusta...husgvarna tekniset tiedot ja öljyn seosuhteet 39r löytyy kooglettamalla...huom hyvälaatuiselle öljylle 2% ja huonommalle öljylle enempi rosentteja ....itse olen käyttänyt 2,5% vanhemmissa sahoissa .....kannattaa katsoa youtubes ammttlaisten mietteitä valmisbensasta ja öljyjen seossuhteista,,,eikä vänkyttää vastaan..
- Anonyymi
Hyvässä normaalissa kunnossa olevan sahan kierrokset ei heijaile tai hiivi ylemmäs säädetystä, pyörii tyhjäkäyntiä moitteettomasti ja käynistyy parilla/muutamalla vedolla. 2T tekniikan oikeasti ymmärtävä havaitsee jo kuuntelemalla onko joku vialla ja käytössä ilmaantuva muutos huomataan heti.
Paljonko sinun 39R kiertää kun pidä kaasua pohjassa terä paikallaan vaikka 3-5s ? kuumalla koneella.
- Anonyymi
Korkea aika olikin aloitukseen vastaille, tuskinpa aloituksen saha enää toimii...
- Anonyymi
Nii nii mutta onko Polaric riittävän hyvä öljy 2% seokseen. Vai pitääkö olla valmistajan erikoisöljy.
- Anonyymi
siinäpä se vitsi onkin kun sahanvalmistajat sanoo et hyvälaatuista öljyä 2%..niin lähtisin siitä että joko husgvarnan öljy tai sthil....litran pänikällä tekee 50l bensaa...
vanhempiin sahoihin annettaan ohjeeksi hyvällatuiselle öljyille esim husgvarna 39R 1:50 normaali tavallinne öljy 1:25 .. sthil fs 280 1:40 hyvälaatuinen öljy ja tavallinen öljy 1:25 , jonserd 1:40 ....... kyllä itse laittaisin 1:40 eli 2,5%...polaric öljyä...seuraavan putiskan ostaisin joko husgvarna tai sthil öljyä....kannattaa katsoa yotubesta videot sahojen 2t öljyt...niin näet hyvien ja huonojen öljyjen erot tai mitä liika öljy aiheuttaa esim kun laittaa halpaa öljyä.....
itse olen miettinyt tätä asiaa joa vuosia ja shaillut 2.5% ilman ongelmia sthil öljy ja motul synteettiset..
- Anonyymi
Jännäkakka tulee aina oikealla prosentilla.
- Anonyymi
Risiiniöljyllä ainakin ja ilman jännittämistä !!
- Anonyymi
Kaksi riittää. Ei tarvi varmuusvaroja paitsi jos on pakko.
- Anonyymi
makuasia
meene alas kun ei makustele......2% uusiin ja 2.5% vanhoihin....uusiin valmis bensaa , vanhoihin 98 +2%-2% hyvää sthil tai husgvarna öljyö ,, talvella synteettinen, kesällä menee mineraali.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
makuasia
meene alas kun ei makustele......2% uusiin ja 2.5% vanhoihin....uusiin valmis bensaa , vanhoihin 98 2%-2% hyvää sthil tai husgvarna öljyö ,, talvella synteettinen, kesällä menee mineraali..Kaksi riittää ellei ole pakko makustella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi riittää ellei ole pakko makustella.
kerta kiellon päälle eli korkillinen kahden prosentin päälle..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerta kiellon päälle eli korkillinen kahden prosentin päälle..
Varmuuden vuoksi.
- Anonyymi
häkä pönttö...päivän sahaa niin saa illan yskiä....uus tilhi ja katalyyttibensaa nii jo vot..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034563Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831335- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86950Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10837