W211

Xenonvalot

Toinen ajovalo sitten posahti. Nyt pitäisi saada uusi. Vehossa polttimo maksaa aivan tolkuttomasti ja siihen tietysti asennus päälle. Ohjekirja sanoo tyypiksi D2S 35W ja samanlainen löytyy Biltemasta 39 eurolla. Ero on huikea, vaan mikä sitten lienee laatuero, vai onko sitä? Lisäksi ohjekirja sanoo, ettei polttimoa saa vaihtaa itse. Miksei? Onko todellakin jokin syy, miksei polttioa saisi vaihtaa itse.

9

1170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ladamies

      Mulla meni ja xenonlamppu niin ajelin Vehoon ja sanoivat että käy hakemassa palanut lamppu niin ne antaa sitten uuden tilalle. Sain kyllä ajovalon luukun auki niin enempää en itse osannutkaan vaan piti pyytää korjaamopäällikkö apuun eikä sekään saanut lamppua vaihdettua pihalla vaan auto piti ajaa halliin. Tässä on lasku.
      Poltin 172e työt avl 226e yhteensä.
      Sanoivat että halpislamppujakin löytyy mutta ne ovat eri kirkkauksia. Varmaankin pitäisi vaihtaa sitten kaikki halpiksia. Kestävyydestä ei ole sitten takeita.
      Autoni on muuten MB E320 CDI. Ps hyväksyyky katsastus erilaiset lamput?

      • mersuun

        tulleissa xenon-polttimoissa oli vuoden takuu, autooni vaihdettiin 3 lamppua takuuaikana. E-mersuun vm 2006 vaihdettiin 3*2 pkl, itse vaihdoin kaksi kertaa ja veholla kerran. Vehon hinta polttimolle noin 190 euroa ja motomarketin hinta noin 70 euroa. Molemmat polttimot oli samaa merkkiä.

        Polttimon vaihtotyö on hankala, vaihtotyötä ei näe, työ on tehtävä tuntumalla. Mikäli omistaa liian ison "tumpun" epäilen että polttimon vaihto ei onnistu.

        Itse valot kyseisessä mallissa olivat minulla olleista autoista ylivertaisesti kehnoimmat.

        Käytössä polttimoiden valoteho häviää selkeästi muuttuen keltaiseksi. Kaksi polttimoa on "poksahtanut" käytössä.


    • Mizzka

      Suosittelen vehoa , tulee vaa kalliimmaksi rikkoa ite rautalangan kiinnikkeet umpiosta

    • Paskapaketti

      Xenonit ovat pelkkää rahastusta. En todellakaan toista kertaa siihen miinaan astuisi.

    • Museomersuilija

      Ostin Saksan Ebaystä D4S-tyyppisen poltinparin. Maksoi parikymppiä ja oli helppo vaihtaa itse. Ei siitä mitään sähköiskua saa jos ei ole virta ja valot päällä kun vaihtaa. Kun oli aito japanilainen auto niin vaihto oli suunniteltu melko helpoksi tällaiselle tavallisellekin ihmiselle.

    • MikaOjantaus

      Polttimoa ei saa vaihtaa itse koska Xenon käyttää 12 voltin sijasta yli 2000 volttia virtaa, tämän takia autoissa on muuntajat jotka muuntavat voltti määrän suuremmaksi, xenon vaatii suuren määrän virtaa toimiakseen, vaihtoon liittyy riski saada kova sähköisku.

      • höpö höpö
        aivan yhtä helppoa kuin h4 vaihto


    • Iha.ite

      Meinaatko että niitä joku vaihtaa virrat päällä? Tuskin vaihtaa edes normi halogeenihehkua. Ihan tavallinen lamppu se on vaihtaa, pitää vaan huolen ettei koske paljain sormin hehkun lasiin. Muita polttimoita ei kannata edes ostaa kuin Osramin Xenarc night breakereita ja vaihto aina molemmin puolin yhtä aikaa.

    • ettästiedätte

      Mulla on -07 faceliftista palanut toinen ajovalo halogeeni H7.
      En ala itse yrittämäänkään, viimeksi vaihtoon kului minulta 24h ja valo näytti metsiin. Kun ei siellä ole käsille tilaa, pitäisi purkaa puskuri jne. Vien vasta syksymmällä vaihtoon samalla kun huoltoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe