"HÄMEENKYRÖ ASUINPAIKKANA"

mauriveikko

"Mitä sinä tunnet asuinpaikkaasi kohtaa"?. Minä en ole syntymäperäinen Hämeenkyröläinen, mutta ne yli 30 vuotta kun olen asunut täällä niin se aika on mennyt kuin siivillä. Täällä on monia järviä joissa voi virkistäytyä uimalla, tai monet myöskin kalastelevat niissä. Ja palvelut ovat aika hyvät mitä jokapäiväisessä elämässä tarvitaan. Ja jos haluaa jotain erikoista mitä täältä ei saa niin ei ole pitkä matka Tampereen suuntaankaan.

Täällä on hyvät harrastus mahdollisuudet myöskin lapsiperheille, on monen moista paikkaa missä voi nauttia liikunnasta. Kyllä tämä kunta on ainakin minun mieleinen sen huomaa aina kun tulee Tampereelta. Kun laskee mäkeä alas ja aukenee näkymä missä taustalla on Kirkkojärvi sekä kirkko, niin silloin huomaa että on taas tullut "kotiin" suuresta hulinasta. Ei tällaista maalaismaisemaa voita mikään täällä on se rauha vielä tallella, mitä kaupungeissa ei ole ollenkaan ihmisillä.

Onhan tietysti joka paikassa jotain mitä voisi tai haluaisi parannella, mutta kokonaisuutena tämä on ihanteellinen paikka elää ja asustella. "Minkälaisena sinä koet kotiseutusi"

Joten hyvää keskikesän jatkoja teille kaikille Hämeenkyröläisille ja tuokaa mielipiteenne julki tästä asiasta tälle palstalle. Terkut!!!!!!

65

3430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Invalidi-X

      Harvoin olen pystynyt viime vuosina synnyinkunnassa käymään, mutta kyllä se kotikunnalta todella tuntuu silloin kun siellä liikkuu.

      Eipä silti, niinhän se synnyinkunta aina tuntuu - järviähän löytyy tämän maan jokaisesta kunnasta, samoin liikuntamahdollisuuksia eli siinä mielessä Hämeenkyrö ei suuresti muista maalaiskunnista eroa.

      Palvelut ovat todella ensiluokkaiset, olen niihin täysin tyytyväinen. Jos jotakin puuttuu, niin se on uimahalli tai jonkunlainen virkistysuimala. Tämä tosin tuntuu aika kohtuuttomalta toiveelta tässä yltäkylläisessä maassa.

      • synnyinpaikka

        on aina rakas missä haluaa ainakin silloin tällöin käydä. Aina se ei tahdo onnistua kovin helposti kun syntymäpaikka jäi rajan taakse. Mutta onhan tämä nykyinenkin paikka tullut tutuksi ja on ollut hyvä asua ei sen puoleen. Sanotaan että missä ihmisen on hyvä olla niin siellä sen koti.


      • korven tyttö

        täällä on ihana olla kun ottaa nöyrästi asiat eikä valita eräiden marinoista moikka.


    • että täällä

      Hämeenkyrössä eletään kusi sukassa, eikä täällä siten tapahdu yhtikäs mitään. Nuorisolle tulee jotkin "ryyppybileet" vaikka niitä tänne ei tarvitsisi tulla ollenkaan. Tämähän on tuppukylä ja siksi jää.

      • mauriveikko

        kai sitä tuolle nuorisolle täytyy olla jokin tapahtuma mistä he tykkäävät. Eletään tätä aikaa ja siihen kuuluu myöskin nuorison vestarit. Ja pari päivää se vaan kestää joten kyllä sen vanhempikin ihminen täytyy hyväksyä. Kunhan ei tapeltaisi turhista asioista siellä, vaan nauttisivat hyvästä musiikista kun sitä näköjään on siellä. Iloista vestaria kaikille.


      • Vestarit
        mauriveikko kirjoitti:

        kai sitä tuolle nuorisolle täytyy olla jokin tapahtuma mistä he tykkäävät. Eletään tätä aikaa ja siihen kuuluu myöskin nuorison vestarit. Ja pari päivää se vaan kestää joten kyllä sen vanhempikin ihminen täytyy hyväksyä. Kunhan ei tapeltaisi turhista asioista siellä, vaan nauttisivat hyvästä musiikista kun sitä näköjään on siellä. Iloista vestaria kaikille.

        on ihan hyvät pippalot myös vanhemmillekin ihmisille. Onhan siellä Paula Koivuniemikin laulamassa, että joka ikäluokalle on jotain. Itse käyn joka kerta niissä ja vielä molempina päivinä. En ymmärrä mitä pahaa niissä jokusen mielestä on. Lisää vaan Hämeenkyröön tämän tapaisia tapahtumia niin emme sammaloituisi.


      • että oikein
        Vestarit kirjoitti:

        on ihan hyvät pippalot myös vanhemmillekin ihmisille. Onhan siellä Paula Koivuniemikin laulamassa, että joka ikäluokalle on jotain. Itse käyn joka kerta niissä ja vielä molempina päivinä. En ymmärrä mitä pahaa niissä jokusen mielestä on. Lisää vaan Hämeenkyröön tämän tapaisia tapahtumia niin emme sammaloituisi.

        Koivuniemen Paula laulaa siellä no sitten minunkin tarttee tulla sitä kattomaan. En olekaan ennen käynyt missään vestareissa joten kerta se ensimmäinenkin. Paljonkohan sinne on pääsyliput?? No maksoi mitä maksoi niin kyllä se on sen väärtti kun Paulan näkee ja kuulee.


      • pahaa
        Vestarit kirjoitti:

        on ihan hyvät pippalot myös vanhemmillekin ihmisille. Onhan siellä Paula Koivuniemikin laulamassa, että joka ikäluokalle on jotain. Itse käyn joka kerta niissä ja vielä molempina päivinä. En ymmärrä mitä pahaa niissä jokusen mielestä on. Lisää vaan Hämeenkyröön tämän tapaisia tapahtumia niin emme sammaloituisi.

        ole, mutta kyllä melu on haitta lähiasukkaille vestarit vaikka lentokentälle ei haittaa ketään.


      • hyvä että
        että oikein kirjoitti:

        Koivuniemen Paula laulaa siellä no sitten minunkin tarttee tulla sitä kattomaan. En olekaan ennen käynyt missään vestareissa joten kerta se ensimmäinenkin. Paljonkohan sinne on pääsyliput?? No maksoi mitä maksoi niin kyllä se on sen väärtti kun Paulan näkee ja kuulee.

        saadaan elävää musiikkia kuultavaksi, kun tuo suurlavakin hiipuu kokonaan näköjään. Lisää vaan erilaisia musiikkitapahtumia ainakin näin kesäisin toivoo.


      • aukio!?!
        hyvä että kirjoitti:

        saadaan elävää musiikkia kuultavaksi, kun tuo suurlavakin hiipuu kokonaan näköjään. Lisää vaan erilaisia musiikkitapahtumia ainakin näin kesäisin toivoo.

        Luulen ma, että kunta. Joka ilmoittaisi rehellisesti, ettei alueellaan järjestetä mitään kesätapahtumaa, jonka osallistumiseen kuntalaista pakotetaan/syyllistetään, niin vetäisi uusia asukkaita pilvin pimein!

        Miksei ihminen saa rauhassa olla edes kesällä, vaan oikein paikallislehden liitteessä kysellään; "Oletko jo käynyt kesäteatterissa, ja miks et"..

        Oikein tympii ajatella, mikä pakkosyöttö tulee tähän Perkiömäen, Sillanpään marssilaulusta vääntämään, tappamista ihannoivaan "kesä"-tapahtumaan.
        -Toivottavasti kunta ei lähde siihen mukaan tappiontakaajaksi!

        -Kesäyrmy-


      • Anonyymi

        Ihanaa!


    • mauriveikko

      Vaan ihme kun yrittää laittaa tänne kuinka asiallisen aloituksen tahansa, niin joku aina venkoilee ja nälvii kirjoittajia. Jos ei ole muuta asiaa kuin toisten halventaminen, niin olisi parempi kun ei vastailisi ollenkaan silloin. Mikähän kumma tarve on ihmisillä että "aina" haetaan hakemalla eripuraa toisistaan.

      Sellaiset henkilöt ovat varmaan kovin huonossa henkisissä varannoissa, sillä ei muuten kukaan viitsisi nähdä aina huonoja puolia toisista. Onko se sitten "lapsellisuutta" tai mitä se oikeastaan sitten on kun ei pystytä asiallisesti vastaamaan kirjoituksiin.

      Minusta ainakin olisi mukavampaa lukea rakentavaa puhetta, ennekuin jotain mikä ei liity asiaan ollenkaan. Onko se tämä ajan henki jolloin monella ihmisellä on huono itsetunto, ja kireät henkiset paineet mitkä ovat tietenkin jokaisella omat. Mutta siitäkin huolimatta koetetaan pysyä edes vähän ystävällisemmällä linjalla näitten kirjoituksien kanssa. En tiedä onko liikaa pyydetty mutta voipi olla niin että näin ompi.

      • Kyrön-Pärskijä

        .. asiallisuutta. Avauksesi ovat aina olleet asiallisia, vaikka jotkut eivät niistä syystä tai toisesta ole pitäneet.

        Mutta tosiaan voihan se olla hyvä, että sellaiset jotka ei muutoin uskalla mitään sanoa voivat sitten rääpiä ja arvostella näitä kirjoituksia.
        Ehkä se vähentää henkistä pahanolon tunnetta, ja vaikkapa ehkäisee kotiväkivaltaa.

        Että hyvä kun joku aloittaa. Kyllä siihen sitten joku jatkaa!

        Aurinkoa toivoen ja toivottaen:

        Kyrön Pärskijä


      • mauriveikko
        Kyrön-Pärskijä kirjoitti:

        .. asiallisuutta. Avauksesi ovat aina olleet asiallisia, vaikka jotkut eivät niistä syystä tai toisesta ole pitäneet.

        Mutta tosiaan voihan se olla hyvä, että sellaiset jotka ei muutoin uskalla mitään sanoa voivat sitten rääpiä ja arvostella näitä kirjoituksia.
        Ehkä se vähentää henkistä pahanolon tunnetta, ja vaikkapa ehkäisee kotiväkivaltaa.

        Että hyvä kun joku aloittaa. Kyllä siihen sitten joku jatkaa!

        Aurinkoa toivoen ja toivottaen:

        Kyrön Pärskijä

        Olen tosissaan yrittänyt olla asia linjoilla vaikka kansakoulun koulutuksella ei saa liikaa vaatia kaikkia hienouksia kuten oikeinkirjoitusta. Ja kun vanhalla iällä opettelee koneen käyttöä niin väkisin menee joskus jokin metsähallituksen puolelle.

        Mutta harva meistä varmaan kukaan on mitään Nobel-kirjailijoita. Joten kirjoitellaan ilman mitään katkeruutta ilkeyttä toisiamme kohtaan, sillähän emme varmaankaan sitä tosissamme tarkoita. Se ei mene minun vähäiseen viisauteen silti mikä minun "nimimerkilläni" aloittamani keskustelu aiheuttaa useimmiten suuren "vihan ja nöyryyttämisen aallon".

        Mutta silti niitä kuitenkin luetaan ja myöskin vastaillaan, jos ne ovat niin sanotusti p......tä niin älkää ihmeessä lukeko niitä vaan hypähtäkää juttu ylitse.
        Niin minä ainakin teen asioille jotka ei kiinnosta minua ollenkaan. Onneksi omaan hyvän "itsearvoni" vaikka olenkin ruumiillisesti loppuun kulunut, mutta henkisesti vielä täysin terve ja elämänhaluinen. Siis ei kun eteen päin täyttä höyryä.


      • sinäkin
        mauriveikko kirjoitti:

        Olen tosissaan yrittänyt olla asia linjoilla vaikka kansakoulun koulutuksella ei saa liikaa vaatia kaikkia hienouksia kuten oikeinkirjoitusta. Ja kun vanhalla iällä opettelee koneen käyttöä niin väkisin menee joskus jokin metsähallituksen puolelle.

        Mutta harva meistä varmaan kukaan on mitään Nobel-kirjailijoita. Joten kirjoitellaan ilman mitään katkeruutta ilkeyttä toisiamme kohtaan, sillähän emme varmaankaan sitä tosissamme tarkoita. Se ei mene minun vähäiseen viisauteen silti mikä minun "nimimerkilläni" aloittamani keskustelu aiheuttaa useimmiten suuren "vihan ja nöyryyttämisen aallon".

        Mutta silti niitä kuitenkin luetaan ja myöskin vastaillaan, jos ne ovat niin sanotusti p......tä niin älkää ihmeessä lukeko niitä vaan hypähtäkää juttu ylitse.
        Niin minä ainakin teen asioille jotka ei kiinnosta minua ollenkaan. Onneksi omaan hyvän "itsearvoni" vaikka olenkin ruumiillisesti loppuun kulunut, mutta henkisesti vielä täysin terve ja elämänhaluinen. Siis ei kun eteen päin täyttä höyryä.

        oppisit kunnioittamaan myös muiden mielipiteitä.


      • mauriveikko
        sinäkin kirjoitti:

        oppisit kunnioittamaan myös muiden mielipiteitä.

        näytä "yksikin kirjoitus missä väitän" ettei muut tiedä mitään. Ihan vaan malliksi.


      • suurin osa
        mauriveikko kirjoitti:

        näytä "yksikin kirjoitus missä väitän" ettei muut tiedä mitään. Ihan vaan malliksi.

        vastauksistasi muille on pelkkää omaan nenään tuijottamista, kun lukee noita pitkiä ketjuja sen huomaa että luulet olevasi aina oikeassa ja mariset kun joku kritisoi


      • mauriveikko
        suurin osa kirjoitti:

        vastauksistasi muille on pelkkää omaan nenään tuijottamista, kun lukee noita pitkiä ketjuja sen huomaa että luulet olevasi aina oikeassa ja mariset kun joku kritisoi

        Minähän pyysin sinua näyttämään "yksikin" kirjoittelu missä leuhkin ja ala arvostan muitten kirjoituksia. Jos niitä löydät niin ne on kovin helppo kopioida ja tuoda esille. Ja sille asialle en voi mitään jos on pitkiä ketjuja, sillä enhän ole niitä "yksin" kirjoittanut. Sekö sinua hatuttaa kun en suostu olemaan "NÖYRÄ".


      • ristamäentien tietäjä
        suurin osa kirjoitti:

        vastauksistasi muille on pelkkää omaan nenään tuijottamista, kun lukee noita pitkiä ketjuja sen huomaa että luulet olevasi aina oikeassa ja mariset kun joku kritisoi

        tämän olen minäkin huomannut


      • sillä
        ristamäentien tietäjä kirjoitti:

        tämän olen minäkin huomannut

        Ojamonriesalla kovetut tarinat.
        Johtuuko se siitä että tuomarin vihkimaksut on ulosotossa?


      • taidat tietää
        ristamäentien tietäjä kirjoitti:

        tämän olen minäkin huomannut

        ainoastaan "kurkuista".


      • totisesti
        taidat tietää kirjoitti:

        ainoastaan "kurkuista".

        sinun omaa tietämystäsi


      • viesti esimerkki
        sillä kirjoitti:

        Ojamonriesalla kovetut tarinat.
        Johtuuko se siitä että tuomarin vihkimaksut on ulosotossa?

        luulisi että moinen soopa poistetaan


      • tämäkin marina
        taidat tietää kirjoitti:

        ainoastaan "kurkuista".

        valvonta herää


      • kertakaikkiaan kunnolla
        mauriveikko kirjoitti:

        Minähän pyysin sinua näyttämään "yksikin" kirjoittelu missä leuhkin ja ala arvostan muitten kirjoituksia. Jos niitä löydät niin ne on kovin helppo kopioida ja tuoda esille. Ja sille asialle en voi mitään jos on pitkiä ketjuja, sillä enhän ole niitä "yksin" kirjoittanut. Sekö sinua hatuttaa kun en suostu olemaan "NÖYRÄ".

        jo olet


      • riesaa
        tämäkin marina kirjoitti:

        valvonta herää

        ottaa ilmiesesti siihen lihavaan olemukseen, mutta hän ei kuitenkaan itse huomaa omaa typerää kirjoitustyyliään, joka on todella loukkaavaa ja vailla mitään inhimillistä - ja ihmisarvoista ulosantia.

        Ehdotankin: Lopeta se turhanpäiväinen posekenpaukutelu näillä kanavilla ja miehisty, vaikka suunnaton ylensyömisesi onkin tuottanut sinulle ongelmia ja yli-painosi on tullutkin sinulle taakaksi, niin muista kuitenkin se, että itse lihasi kannat, mutta jos loukkaat täällä jotain kirjattua nimimeriikä, niin olet lakituvassa vastuussa kirjoitteluistasi, eikä poliisin ole mitenkään vaikeaa löytää sinua - ja tietokonettasi, jossa kaikki herja-kirjoittelusi pysyy ikuisesti muistissa.

        Hyvää ja ruhallista yötä sinulle!


      • mauriveikko
        riesaa kirjoitti:

        ottaa ilmiesesti siihen lihavaan olemukseen, mutta hän ei kuitenkaan itse huomaa omaa typerää kirjoitustyyliään, joka on todella loukkaavaa ja vailla mitään inhimillistä - ja ihmisarvoista ulosantia.

        Ehdotankin: Lopeta se turhanpäiväinen posekenpaukutelu näillä kanavilla ja miehisty, vaikka suunnaton ylensyömisesi onkin tuottanut sinulle ongelmia ja yli-painosi on tullutkin sinulle taakaksi, niin muista kuitenkin se, että itse lihasi kannat, mutta jos loukkaat täällä jotain kirjattua nimimeriikä, niin olet lakituvassa vastuussa kirjoitteluistasi, eikä poliisin ole mitenkään vaikeaa löytää sinua - ja tietokonettasi, jossa kaikki herja-kirjoittelusi pysyy ikuisesti muistissa.

        Hyvää ja ruhallista yötä sinulle!

        Ketä oletkin niin kiitos myötätunnosta "mauriveikko" nimimerkkiä kohtaan. Itse pyrin kirjoittelemaan asiaa enkä myöskään pidä itseäni mitenkään yli- ihmisenä. päin vastoin. Mutta jos "nimimerkkiäni" kohtaan kirjoitellaan herjoja niin ne lähtee alle aika yksikön nyt ja aina. Onneksi ylläpito huomaa koska tulee raja vastaan. Ja miksi ei ihmiset voi vastata muulla lailla kun "herjaamalla". Sovulla tarina kulkee paljon paremmin silloin se ei töki ja takertele. Onko se mahdoton asia joillekin siis "sopu".
        Hyvää alkavaa syksyä kaikille palstojen lukioille.


      • Jokin proti
        mauriveikko kirjoitti:

        Ketä oletkin niin kiitos myötätunnosta "mauriveikko" nimimerkkiä kohtaan. Itse pyrin kirjoittelemaan asiaa enkä myöskään pidä itseäni mitenkään yli- ihmisenä. päin vastoin. Mutta jos "nimimerkkiäni" kohtaan kirjoitellaan herjoja niin ne lähtee alle aika yksikön nyt ja aina. Onneksi ylläpito huomaa koska tulee raja vastaan. Ja miksi ei ihmiset voi vastata muulla lailla kun "herjaamalla". Sovulla tarina kulkee paljon paremmin silloin se ei töki ja takertele. Onko se mahdoton asia joillekin siis "sopu".
        Hyvää alkavaa syksyä kaikille palstojen lukioille.

        kirjoituksilla täytyy olla, jos ei muuta osaa kun solvauksia heittää ilmoille.


      • asiaton asiaton
        tämäkin marina kirjoitti:

        valvonta herää

        sehän on suuri kunnia jos joku sinua mainitsee kurkku- asiantuntijaksi.


      • sovussa
        mauriveikko kirjoitti:

        Ketä oletkin niin kiitos myötätunnosta "mauriveikko" nimimerkkiä kohtaan. Itse pyrin kirjoittelemaan asiaa enkä myöskään pidä itseäni mitenkään yli- ihmisenä. päin vastoin. Mutta jos "nimimerkkiäni" kohtaan kirjoitellaan herjoja niin ne lähtee alle aika yksikön nyt ja aina. Onneksi ylläpito huomaa koska tulee raja vastaan. Ja miksi ei ihmiset voi vastata muulla lailla kun "herjaamalla". Sovulla tarina kulkee paljon paremmin silloin se ei töki ja takertele. Onko se mahdoton asia joillekin siis "sopu".
        Hyvää alkavaa syksyä kaikille palstojen lukioille.

        etkä poistelisi toisten mielipiteitä, sitä ihmettelen täällä ikaalisissa.


      • mauriveikko
        sovussa kirjoitti:

        etkä poistelisi toisten mielipiteitä, sitä ihmettelen täällä ikaalisissa.

        Kaikki kirjoitukset joissa ihmistä nöyryytetään poistuu nyt ja tulevaisuudessa. Ja sano vaan asuinpaikaksesi Lohja.


      • mielestäsi
        sovussa kirjoitti:

        etkä poistelisi toisten mielipiteitä, sitä ihmettelen täällä ikaalisissa.

        Mielipide joissa yritetään nöyryyttää toisia kirjoittelijoita, se ei ole mielipiteiden ilmaisuja vaan yritys nöyryyttää ja alentaa toisia.


      • Kotiseutusi
        suurin osa kirjoitti:

        vastauksistasi muille on pelkkää omaan nenään tuijottamista, kun lukee noita pitkiä ketjuja sen huomaa että luulet olevasi aina oikeassa ja mariset kun joku kritisoi

        niin huono että kritisoit aloitusta vastaan. Kyllä jokaisella luulisi kotiseutu olevan kovinkin rakas paikka. Vaikka minun kotiseutuni onkin pieni plätti "Koskenkorva" niin on se silti minulle paras paikka missä elää ja olla. En lähtisi etelän suuriin kaupunkeihin millään asumaan, käydä voin mutten muuttaa asumaan. Sen verran olen juurtunut juurilleni että tämä paikka on minulle paras.


      • sinun kääntää
        mielestäsi kirjoitti:

        Mielipide joissa yritetään nöyryyttää toisia kirjoittelijoita, se ei ole mielipiteiden ilmaisuja vaan yritys nöyryyttää ja alentaa toisia.

        pikaisesti naama tuuleen lisähapen saamiseksi, sillä kahteen kertaan ilmaistu, yksi ja sama mielipide, vaatii jo syvällisempää tutkimusta, ellei peräti lääkinnällistä hoitoa.
        Minulla onkin sinulle ehdotus jolla voi olla parantava vaikutus " ole nöyrä" kirjoituksiisi jotka ovat sinulle ns. pakkotoimintoja ja se on hyvin yksinkertainen.

        Heti aamulla kun heräät-----tai päivällä, joka on ilmeisemmin sinun heräämisaikasi, niin otat purkin valkosipulitahnaa ja laitat sitä vahvan kerroksen kaikkiin sormiisi, jonka jälkeen suoritat saman tempun kumpaankin silmääsi niin eiköhän tuo " ole nöyrä" kirjoittelun pakkotoiminto pääty pikaisesti ja tuoksut itsekin hieman paremmalle kuin aikoihin, sillä alkuvaikeuksista päästyäsi huomaat taatusti olotilasi paremmaksi etkä tervitse sen jälkeen enää suuria määriä rauhoittavia lääkkeitä.


      • lohjalla
        mauriveikko kirjoitti:

        Kaikki kirjoitukset joissa ihmistä nöyryytetään poistuu nyt ja tulevaisuudessa. Ja sano vaan asuinpaikaksesi Lohja.

        vaan Hämeenkyrössä ristamäentiellä, on muuten ihan kiva paikka.


      • se on
        mielestäsi kirjoitti:

        Mielipide joissa yritetään nöyryyttää toisia kirjoittelijoita, se ei ole mielipiteiden ilmaisuja vaan yritys nöyryyttää ja alentaa toisia.

        mielipide siinä missä muutkin kirjoitukset.


      • sama missä
        lohjalla kirjoitti:

        vaan Hämeenkyrössä ristamäentiellä, on muuten ihan kiva paikka.

        Asut mutta kurkku Äidin poika silti.


      • pitää
        sama missä kirjoitti:

        Asut mutta kurkku Äidin poika silti.

        kurkusta kun siitä jankutat, no tapansa kullakin


      • lihottaa
        pitää kirjoitti:

        kurkusta kun siitä jankutat, no tapansa kullakin

        joten muista, ettet syö koko synttäri-täytekakkua yksinäsi, sillä punottavan pulloposkesi nahka ei enää kestä lisätalia, vaan se repeää ylensyömiseen.


      • on monta
        lohjalla kirjoitti:

        vaan Hämeenkyrössä ristamäentiellä, on muuten ihan kiva paikka.

        nimeä mutta sama pullo-poski on kuitenkin asialla.


      • herralla
        pitää kirjoitti:

        kurkusta kun siitä jankutat, no tapansa kullakin

        ilma kulkee paremmin.


    • Kirjoituksesi

      Kun selasin eri kuntien kirjoituspalstoja. Minä jäin eläkkeelle viikko sitten ja myös
      palasin kotikonnuilleni Savonlinnaan asustelemaan. Niin kyllä ihminen parhaiten viihtyy siellä missä on lapsuuden ajan viettänyt. Ei sitä kaipaa enää mitään hulinaa näin iäkkäämpänä vaan leppoisia ja iloisia päiviä itselleen.
      Nyt on aikaa istua ongella ja katsella maailman menoa sivusta. Ennen oli kello kaulassa ja meno minuutilleen kun oli sellainen kuljetus palveluammatti mistä täytyi leipä kaapia. Nyt olen kellon laittanut kaappiin ja siellä saapi pysyäkin kun kiireet ovat loppuneet. Nytkin taidan lähteä tässä vähän katsomaan kavereita tuonne Prinsessa Armadan terassille ja ottamaan yhden mukin, mitä ei ole voinut ennen tehdä kun oli aina mentävä töihin. Joten kiireettömiä päiviä myös sinne Hämeenkyröönkin ja iloista kesän jatkoa. Terveisin: Hessu.

      • Hämeenkyrössä

        ja pitänee sanoa, että se oli kaunis ja ikimuistoinen paikkakunta.
        Hyvää kesän jatkoa kaikille Hämeenkyröläisille!


      • että kyllä
        Hämeenkyrössä kirjoitti:

        ja pitänee sanoa, että se oli kaunis ja ikimuistoinen paikkakunta.
        Hyvää kesän jatkoa kaikille Hämeenkyröläisille!

        ihmiset muuallakin päin Suomea tuntevat Hämeenkyrön kukin eri tavalla. Mutta kauniina paikkana ovat jokainen sanoneen sen olevan. Ja ovat uhanneet tulla uudestaankin käymään. Mikäs siinä TERVETULOA vaan kaikille.


    • mauriveikko

      tänne on kenenkään kirjoitella mitään koska asiallisia vastauksia ei saa sitten millään. Pelkkää ivauksia ja loukkauksia tulee esille mitä ylläpito saa työkseen poistaa. No kirjoitelkoon itselleen sitten jos niin on parempi, mutta jos menee henkilökohtaisuuksiin niin silloin on virkavallan asia puuttua siihen. Moro.

      • paikkansa kyllä

        että Hämeenkyrössä saa osakseen kaikkea muuta kuin ymmärrystä osakseen. Piipahdan tänne sivustoille silloin tällöin ja sama rata jatkuu aina. Joten koettakaa kestää toisianne vaikka se on lähes mahdotonta kylläkin. Pölhölä mikä pölhölä.


      • se oli järkyttävän hyvä
        paikkansa kyllä kirjoitti:

        että Hämeenkyrössä saa osakseen kaikkea muuta kuin ymmärrystä osakseen. Piipahdan tänne sivustoille silloin tällöin ja sama rata jatkuu aina. Joten koettakaa kestää toisianne vaikka se on lähes mahdotonta kylläkin. Pölhölä mikä pölhölä.

        Pienien kiusattujen ihmispoloisten surkea kohtalo kaiken maallisen rienan ja
        vouhotuksen keskellä riipaisi ainakin minua - koko kouluaikanani kiusattua
        joka yritti ilkeiden vanhempiensa komennossa edes hengissä pysyä sen ajan että
        koulusta päästyä pääsi kesätöiden jälkeen vakituiseen työhön - ja edes vähän irti
        kotikyykytyksestä. Kyykytys jatkui työmailla- kilttiä ja hiljaista on helppo kyykyttää
        ja ivata ja teettää ilmaiseksi ylimääräistä työtä. Onneksi ei kukaan sentään listinyt.
        En voinut Runarin ja Kyllikin näytelmän lopussa heidän noustuaan ikihaudoistaan
        muuta kuin itkeä. Kuka karsisi nuorten ja herkkien lasten loppuun asti kiusaamisen?


      • paljon kokenut
        se oli järkyttävän hyvä kirjoitti:

        Pienien kiusattujen ihmispoloisten surkea kohtalo kaiken maallisen rienan ja
        vouhotuksen keskellä riipaisi ainakin minua - koko kouluaikanani kiusattua
        joka yritti ilkeiden vanhempiensa komennossa edes hengissä pysyä sen ajan että
        koulusta päästyä pääsi kesätöiden jälkeen vakituiseen työhön - ja edes vähän irti
        kotikyykytyksestä. Kyykytys jatkui työmailla- kilttiä ja hiljaista on helppo kyykyttää
        ja ivata ja teettää ilmaiseksi ylimääräistä työtä. Onneksi ei kukaan sentään listinyt.
        En voinut Runarin ja Kyllikin näytelmän lopussa heidän noustuaan ikihaudoistaan
        muuta kuin itkeä. Kuka karsisi nuorten ja herkkien lasten loppuun asti kiusaamisen?

        Kaikki lapset eivät edes halua tulla suojelluksi vaan haluavat olla kaikkien suosikki. Ja siihen tarvitaan "koviksen" maine jota ei hevillä saada toisilta. Siihen tarvitaan monet toisen kaverin kiusaamiset ja halventamiset. Mutta entä se toinen osapuoli jota kiusataan päivästä toiseen. Niille se ei ole mikään mukava olotila, vaan erittäin
        raskas henkisesti kun saa pelätä aina kun ilmestyy toisten ilmoille. Mutta entä ne kaverit jotka "vierestä" seuraavat kiusaamista. Niin mitä he saavat siitä itselleen?
        Olen varma jos porukka sanoisi että riittää jo sille kiusaajalle, niin se veisi häneltä koko ylivallan pois. Hän olisi porukan edessä yksin ja aika avuton. Ja siihen olisi aina pyrittävä,sillä ne jotka siinä vieressä katsovat ovat niitä kaikkien "SURKEIMPIA" otuksia mitä voipi olla. Siis puolustakaa rohkeasti porukalla heikompia, se auttaa ihan varmasti ja silloin tuntee tehneensä jotain järkevää sekä oikeaa.


      • lasten puolustaja
        paljon kokenut kirjoitti:

        Kaikki lapset eivät edes halua tulla suojelluksi vaan haluavat olla kaikkien suosikki. Ja siihen tarvitaan "koviksen" maine jota ei hevillä saada toisilta. Siihen tarvitaan monet toisen kaverin kiusaamiset ja halventamiset. Mutta entä se toinen osapuoli jota kiusataan päivästä toiseen. Niille se ei ole mikään mukava olotila, vaan erittäin
        raskas henkisesti kun saa pelätä aina kun ilmestyy toisten ilmoille. Mutta entä ne kaverit jotka "vierestä" seuraavat kiusaamista. Niin mitä he saavat siitä itselleen?
        Olen varma jos porukka sanoisi että riittää jo sille kiusaajalle, niin se veisi häneltä koko ylivallan pois. Hän olisi porukan edessä yksin ja aika avuton. Ja siihen olisi aina pyrittävä,sillä ne jotka siinä vieressä katsovat ovat niitä kaikkien "SURKEIMPIA" otuksia mitä voipi olla. Siis puolustakaa rohkeasti porukalla heikompia, se auttaa ihan varmasti ja silloin tuntee tehneensä jotain järkevää sekä oikeaa.

        Se on totta että on se kiusattukin lapsi on ihminen, jota tarvitsee kunnioittaa myöskin häntä. Kyllä sillä kiusatun lapsen sydän on surua täynnä vaikkei se näy ulospäin. Nyt mennään vähän asiasta toisen mutta halusin vastata äskeiseen kirjoitukseen. Nähkää kaikki lapset toisenne tasavertoisina ja olkaa ystäviä toisillenne. Ja nauttikaa vielä tästä loppukesästä uiden koska järviveden lämpö on vielä aika korkea. Ja onhan niitä monta muuta kivaa mitä voipi tehdä raikkaassa ulkoilmassa. Siis ulkoilemaan.


      • silmät auki
        paikkansa kyllä kirjoitti:

        että Hämeenkyrössä saa osakseen kaikkea muuta kuin ymmärrystä osakseen. Piipahdan tänne sivustoille silloin tällöin ja sama rata jatkuu aina. Joten koettakaa kestää toisianne vaikka se on lähes mahdotonta kylläkin. Pölhölä mikä pölhölä.

        On sitten PÖLHÖLÄ kun muutamat eivät osaa kuin pari kolme vakio sanaa tuoda ilmoille. Tai sitten sen kirjoittajan omalla paikkakunnalla ei tapahdu yhtikäs mitään, ehkä siksi on puhe jäänyt kovin vähäiseksi ja junnaa paikallaan.


    • ovat kauniita,

      mutta ihmiset hirveitä. Puliukkoja ja sosiaalipummeja on varmaan joka kolmas, nuorison tekemisistä ei välitetä ollenkaan vaan viina ja huumeet saavat kuulua elämään. Itse lähdin pois heti, kun pääsin. Omia lapsiani en uskalla siellä kasvattaa.

      • paikkoja

        on kauniita Hangosta- Inariin samoin kuin ihmisiäkin on kaikenlaisia paikasta riippumasta. Mutta ehkä Hämeenkyrössä on hieman normaalista poikkeava sisäänpäin kääntyvä ihmiskunta. Onko siinä kateus tai ylpeys takana, siitä ei oikein saa selkoa. Ei täällä oikein hyvää päivän toivotusta saa, katsotaan vaan hieman yli luomien. Enemmän hymyä ja suvaitsevuutta Hämeenkyröläiset tavallisen arkeenne niin hyvä tulee. Terveiset päivittäisestä ohikulkijalta.


      • Lapsissa

        on työsarkaa ihan riittämiin ja jos aikoo siitä kunnialla läpäistä, niin on siinä monet naurut jos itkutkin itketty. Ei lapset enää ole sellaisia mitä oli 50 luvulla. En tarkoita että silloin ne olisivat olleet jotenkin parempia, mutta ehkä kuri ja kunnioitus olivat ehkä enemmän silloin esillä. Eikä ollut kaikenlaisia houkutuksia mitä nykyjään on, silloin leikit tarvitsi itse keksiä ja metsä olikin hyvä leikkipaikka kunhan vaan mielikuvitus oli paikallaan. Ei nuo tietokone pelitkään ole niitä parhaita opinahjoja. Onneksi lapseni ovat jo ajat sitten olleet aikuisia, joten ei ole sellaisia murheita enää kannettavana. Mutta kaikki kunnioitus niille vanhemmille jotka nykyjään joutuvat painimaan monen moisen ongelmien edessä. Kestämistä heille ja myöskin rakkauden suomista kaiken muun opin mukana. Hyvää loppukesää niin lapsille kuin heidän vanhemmilleen.


      • huuleen!
        paikkoja kirjoitti:

        on kauniita Hangosta- Inariin samoin kuin ihmisiäkin on kaikenlaisia paikasta riippumasta. Mutta ehkä Hämeenkyrössä on hieman normaalista poikkeava sisäänpäin kääntyvä ihmiskunta. Onko siinä kateus tai ylpeys takana, siitä ei oikein saa selkoa. Ei täällä oikein hyvää päivän toivotusta saa, katsotaan vaan hieman yli luomien. Enemmän hymyä ja suvaitsevuutta Hämeenkyröläiset tavallisen arkeenne niin hyvä tulee. Terveiset päivittäisestä ohikulkijalta.

        Olen samaa mieltä, että ihmiset täällä voisivat ehdottomasti hymyillä enemmän ja olla ystävällisempiä. Hämeenkyröläisiin on mielestäni varsin vaikea tutustua ja he ovat minustakin jotenkin sisäänpäin kääntyneitä. Jollain tavalla totista porukkaa, joihin on vaikea saada kontaktia. Omalla kotipaikkakunnallani kun on ihmisillä tapana jututtaa niin tutut kuin tuntemattomatkin. Itse olen tänne muualta tullut ja täällä muutaman vuoden asunut, loppuelämäkseni en tänne aio jäädä. Maisemat ja puitteet ovat kauniit, mutta tunne Hämeenkyröstä jää kylmäksi. Loppupeleissä juuri ne ihmiset ja se tunne tekevät paikasta hyvän tai huonon, siinä ei kansallismaisematkaan auta jos fiilis on huono. Minäkin siis toivon teiltä hyvät hämeenkyröläiset enemmän hymyä ja positiivisuutta. Se ei minusta ole liikaa vaadittu :)


      • Hymyä hymyä
        huuleen! kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että ihmiset täällä voisivat ehdottomasti hymyillä enemmän ja olla ystävällisempiä. Hämeenkyröläisiin on mielestäni varsin vaikea tutustua ja he ovat minustakin jotenkin sisäänpäin kääntyneitä. Jollain tavalla totista porukkaa, joihin on vaikea saada kontaktia. Omalla kotipaikkakunnallani kun on ihmisillä tapana jututtaa niin tutut kuin tuntemattomatkin. Itse olen tänne muualta tullut ja täällä muutaman vuoden asunut, loppuelämäkseni en tänne aio jäädä. Maisemat ja puitteet ovat kauniit, mutta tunne Hämeenkyröstä jää kylmäksi. Loppupeleissä juuri ne ihmiset ja se tunne tekevät paikasta hyvän tai huonon, siinä ei kansallismaisematkaan auta jos fiilis on huono. Minäkin siis toivon teiltä hyvät hämeenkyröläiset enemmän hymyä ja positiivisuutta. Se ei minusta ole liikaa vaadittu :)

        Tuo syksykin pakkaa päälle joten älkäämme vaipuko synkkyyteen, vaan kyllä se elämä siitä huolimatta jatkuu. Nauttikaamme vielä tulevasta syksyn väriloistosta joka on vielä tulematta. Ei kun ulos ja nauttimaan kauniista luonnostamme, sillä sitä ei joka paikassa olekaan ei ainakaan kaupungeissa. Siis huulet korviin asti levälleen niin kyllä se siitä lähtee.


      • Syksy ihminen
        Hymyä hymyä kirjoitti:

        Tuo syksykin pakkaa päälle joten älkäämme vaipuko synkkyyteen, vaan kyllä se elämä siitä huolimatta jatkuu. Nauttikaamme vielä tulevasta syksyn väriloistosta joka on vielä tulematta. Ei kun ulos ja nauttimaan kauniista luonnostamme, sillä sitä ei joka paikassa olekaan ei ainakaan kaupungeissa. Siis huulet korviin asti levälleen niin kyllä se siitä lähtee.

        on tosiaan kaunis vuodenaika myöskin kunhan osaa ottaa sen sellaisenaan. Itse ole ruskan suuri ihailija joka oikein haen niitä paikkoja. Jos muualta ei löydy niin Lapista kyllä sitten löytyy ainakin. Kaunista loppukesää ja hyvää tulevaa värikästä syksyn odotusta.


      • mauriveikko

        Niin ihmisen rumuus ja kauneus jokaisen silmissä erilainen. Itse en ole nähnyt sitä nyt ihan noilla sanoilla. Ja kyllä joka kylään mahtuu niin muutama känninenkin kuin kaunis tai rumakin. Ja omat lapseni kasvoivat täällä aikuisiksi joilla on jo omia lapsiakin. Ei niistä tullut juoppoja eivät polta edes tupakkaa, että ei se asuinpaikasta johdu jos joku hairahtuu väärille urille. Kyllä se kaikki juontaa kodista ja omasta itsestään, miten hoitaa omaa ruumiin ja sielun elämää. Että kyllä Hämeenkyrössä asua voipi ihan rauhassa, kun muistaa olla itse sen arvoinen. Ja mikä on se "arvo" sen jokaisen pitää itse sisimmässään tietää ja tuntea. Joten rauhallista rinnakkaiseloa kaikille niin näteille kuin vähemmän näteille.


      • mauriveikko
        Syksy ihminen kirjoitti:

        on tosiaan kaunis vuodenaika myöskin kunhan osaa ottaa sen sellaisenaan. Itse ole ruskan suuri ihailija joka oikein haen niitä paikkoja. Jos muualta ei löydy niin Lapista kyllä sitten löytyy ainakin. Kaunista loppukesää ja hyvää tulevaa värikästä syksyn odotusta.

        Tosissaan alkoi niin kuin virallisesti mutta kyllä se tuo myöskin kauniin väriloisteen tullessaan. Kyllähän jokainen vuodenaika on mukava kun vaan ottaa sen sellaisenaan millaisena se vastaan tulee. Joten ne jotka tykkäävät sienestää kannattaa lähteä metsään niitä poimimaan, kunhan jättää ainakin kaikki valkoiset sienet poimimatta. Samoin puolukkaa tulee kuulemma mukavasti ei kun poimurit käteen vaan sitten. Itse en enää metsässä pysty kuljeksimaan mutta ystävät tuovat kyllä sen verran puolukkaa minulle että "mustanmakkaran" kanssa saa maistella sitä. Hyvää syksyn alkua kaikille ja silti kepeää ja hyvää mieltä myöskin.


    • Huvittuneena

      seuranneena aloituksiin niin ei tässäkään monikaan kirjoita siitä mistä tässäkin aloituksessa kysytään. Olisi oikein että se joka vastaa johonkin toisi oman tuntemuksensa siihen asiaan miltä on asua ja elää omassa kotikunnassaan. Ei kai tässä ole mistään huutokaupasta kysymyskään, vaan miltä kultakin ihmiseltä tuntuu ja viihtyykö asuin paikassaan. Itse olen 70 vuotta asunut samassa talossa olen siis syntynytkin siinä. Ja täytyy sanoa ettei ole kertaakaan tullut mieleen muuttaa jonnekin muualle asumaan. Kai se olisi turhaakin näin vanhana enää vaihtaa paikkaa, mutta se ettei ihmiset osaa tai ei halua tuoda sitä ilmoille ihmetyttää. Kun ihmiset osaavat tuolla kadulla keskustella asiallisesti, niin miksi sitten ei täällä osata tehdä samoin. Joten malttia siihen mitä kirjoittaa sillä turha suun soitto ei asiaa tuo esille.

    • tienkulkija

      sama missä asun kunhan on jonkinlainen katto pään päällä. On helppo muuttaa kun ottaa muovipussin käteensä ja nokka kohti niin sanottua uutta kotiseutua. Ei siinä sen kummempaa tarvita elämältä.

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe