Ongelma on siinä että ei puhalla lämmintä sisälle muuta kuin isoilla kierroksilla. Vaihdoin juuri jäähdytinnesteet, termostaatin ja raitisilmasuodattimen. Ei muuttunut tilanne siitä. Sellaista haaleaa puhaltaa normiajossa mutta kun revittää oikein niin puhaltaa lämpimämpää, ei kuitenkaan mitään polttavan kuumaa. Lämmityslaitteen meno- ja paluuletkut ovat molemmat kuumia että vesi ainakin kiertää.
Onko sähköissä vika vai kenno tukossa?
V70 TDI lämmityslaite ongelma
14
13691
Vastaukset
- Telepatiaako?
Lämpötilan säätöläppä jumissa? Lämpötila säätyy kylmän ja kuuman ilman sekoitussuhteella lämmityslaitteessa. Tuleeko molemmille puolille ja sekä jalkatilaan että kojelaudan päistä sama lämpö? Tuleeko kylmää kylmä-asennossa?
Onko automaatti-ilmastointi? Ja vuosimallikin pitäisi lukijan arvata!- timppa_v70
sori, jäi vähän kiiruussa puutteelliseksi tuo kysymys.
Vuosimalli on -98 ja on automaatti-ilmastointi. Molemmille puolille kojelaudan päihin tulee lämmintä ainakin, kylmää tulee kun kääntää lämmönsäätimen kylmälle. - sähläystä
timppa_v70 kirjoitti:
sori, jäi vähän kiiruussa puutteelliseksi tuo kysymys.
Vuosimalli on -98 ja on automaatti-ilmastointi. Molemmille puolille kojelaudan päihin tulee lämmintä ainakin, kylmää tulee kun kääntää lämmönsäätimen kylmälle."Molemmille puolille kojelaudan päihin tulee lämmintä ainakin"
Ainakin? Siis tulee haaleata mutta ei kuumaa? Pitäisi tulla 70°C tai hieman yli, kun puhallusnopeus on hiljainen-kohtalainen, vähän alle, kun täysi puhallusnopeus. Onko mitattu, mikä on lämpötila?
"kääntää lämmönsäätimen"
Ei oikein kuulosta uskottavalta. Siinähän on KAKSI säädintä, jos kerran on aut.ilm.
Josko on kenno tukossa, jos ei MOLEMMILTA PUOLILTA tule kutakuinkin yhtä kuumaa ja riittävän kuumaa, kun MOLEMMAT säätimet maksimiasennoissa ja jos termostaatti on tosiaankin kunnossa. Letkuliittimet irti konehuoneen puolelta tulipellistä ja puutarhaletkulla vettä läpi vastavirtaan reipas huuhtelu. - timppa_V70
sähläystä kirjoitti:
"Molemmille puolille kojelaudan päihin tulee lämmintä ainakin"
Ainakin? Siis tulee haaleata mutta ei kuumaa? Pitäisi tulla 70°C tai hieman yli, kun puhallusnopeus on hiljainen-kohtalainen, vähän alle, kun täysi puhallusnopeus. Onko mitattu, mikä on lämpötila?
"kääntää lämmönsäätimen"
Ei oikein kuulosta uskottavalta. Siinähän on KAKSI säädintä, jos kerran on aut.ilm.
Josko on kenno tukossa, jos ei MOLEMMILTA PUOLILTA tule kutakuinkin yhtä kuumaa ja riittävän kuumaa, kun MOLEMMAT säätimet maksimiasennoissa ja jos termostaatti on tosiaankin kunnossa. Letkuliittimet irti konehuoneen puolelta tulipellistä ja puutarhaletkulla vettä läpi vastavirtaan reipas huuhtelu.kun antaa kenkää koneelle niin molemmille puolille tulee samanlämpöistä about 50asteista ilmaa. Ei siis kunnolla kuumaa.
tarkoitin että molemmat lämmönsäätimet kun kääntää kuumalle.
Pitääpä kokeilla tuota vastavirtahuuhtelua. kiitti vinkistä
mitenkä muuten aukeaa sisäilman anturin säleikkö, jos tarkastaisi sen imurin siellä että ei ole tukossa? - Esra
timppa_V70 kirjoitti:
kun antaa kenkää koneelle niin molemmille puolille tulee samanlämpöistä about 50asteista ilmaa. Ei siis kunnolla kuumaa.
tarkoitin että molemmat lämmönsäätimet kun kääntää kuumalle.
Pitääpä kokeilla tuota vastavirtahuuhtelua. kiitti vinkistä
mitenkä muuten aukeaa sisäilman anturin säleikkö, jos tarkastaisi sen imurin siellä että ei ole tukossa?Älä riko sitä säleikköä. Se ei ehjänä irtoa.
1. Radio irti
2. käsi sisään radion reijästä ja vedetään lämmityslaitteen ohjainpaketti reijästänsä.
3. Ohjainpaketin reijästä käsi sisään
4. puristetaan anturin vastakkaisilla puolilla olevia lukituslipupoita ja vedetään anturi poterostaan sinne syvemmälle kojelaudan uumeniin ja edelleen ulos siitä ohjainlaitteen aukosta.
5. puristetaan johtoliittimen lukitusliparetta ja vedetään liitin irti anturista.
Anturin mahdollinen vika ei ole syynä kuuman puutteelle. Kun lämpötilan säätimet ovat tapissa, silloin tulee niin kuumaa, kuin on tullakseen. Lämpötilan säätöläpät ovat siis täysin kuumassa asennossaan, mikäli toimivat. - timppa_v70
Esra kirjoitti:
Älä riko sitä säleikköä. Se ei ehjänä irtoa.
1. Radio irti
2. käsi sisään radion reijästä ja vedetään lämmityslaitteen ohjainpaketti reijästänsä.
3. Ohjainpaketin reijästä käsi sisään
4. puristetaan anturin vastakkaisilla puolilla olevia lukituslipupoita ja vedetään anturi poterostaan sinne syvemmälle kojelaudan uumeniin ja edelleen ulos siitä ohjainlaitteen aukosta.
5. puristetaan johtoliittimen lukitusliparetta ja vedetään liitin irti anturista.
Anturin mahdollinen vika ei ole syynä kuuman puutteelle. Kun lämpötilan säätimet ovat tapissa, silloin tulee niin kuumaa, kuin on tullakseen. Lämpötilan säätöläpät ovat siis täysin kuumassa asennossaan, mikäli toimivat.lämmityslaitteen kennossa oli vika. Vanhan kennon huuhtelua auttoi hiukan mutta uudella kennolla puhaltaa kunnolla kuumaa. Kennossa oli sisällä jotain ihme kökköä, varmaan oli laitettu jotain syylärisementtiä tms.
Aika simppeli se oli vaihtaa.
- v70tdi 1-korissa
Onko kennossa möhnää? Konehuoneen puolelta tulipellistä letkuliittimet irti ja puutarhaletkulla vastavirtaan vettä runsaasti läpi.
Onko autoa käytetty ilman raitisilmasuodinta? Lämmitinkenno täynnä koivunlehtiä? Siihen ei auta kuin kennon irrotus ja puhdistus. Koko kojelautaa ei tarvitse siinä operaatiossa purkaa, jos auto on 1-korimallia.
Onko vesipumpusta siipi irrallaan tai siipi muuten kulahtanut? No jos lämmityslaitteen paluuletkukin on kuuma, ei tämä ole mahdollinen syy.
Lämpötilan säätöläpän moottori jumissa? Vai onko edes ilmastointia?- V70 tdi 1-kori
Jaaha vastaus olikin alempana, mutta tämä uusi sivusto teki tempun havaintokyvylle.
Hyvä että syy selvisi - volvo_puranen
V70 tdi 1-kori kirjoitti:
Jaaha vastaus olikin alempana, mutta tämä uusi sivusto teki tempun havaintokyvylle.
Hyvä että syy selvisiMuistakaa pestä välillä ne jäähdytysjärjestelmä kun uusia nesteitä laitatte.
Apteekista sitruunahappoa 100g maksaa sen1,60€.Puhdas vesi järjestelmässä ja hapot joukossa ajetaan lämmityslaitteen hana auki että vesi kiertää myös siellä .
Anna auton seisoa ,kuuma kone anna vaikuttaa tunnin verran että sakka irtoaa ja huuhdelkaa systeemi kertyneestä sakasta.
Laittakaa vaikka vedet sisälle koneseen ja ajetaan että kaikki lika lähtee pois jos muuten ei huuhtelu onnistu
Puhtaat jäähdytysnesteet koneeseen ja taasen lämpöä tulee ohjamoon.
Muistakaa ne jäähdytysnesteet on ympäristömyrkkyä eli talteen otetaan ja viedään ilmaiseksi sinne keräyspisteeseen
- Anonyymi
Kannattaa vissiin ostaa aivan uusi kenno, hintaharukassa on väljyyttä lähtöhinta 32€ ja kallein 141 € . onko hintalaatu tässä ratkaiseva, eli kallein paras..
Kannattaa vissiin ostaa uusi kenno, vai. Huuhtelut ei auttanuta juurikaan mitään. Menoputki lämmin, tuloputki kylmä..?
- Anonyymi
Alkaa mennä huumoin puolelle .
Autoni on 575000 km ajettu Volvo V70 D5 vm 05 .
Neljäs webasto vaihettiin , muutama viikko sitten,toimi noin viikon.
Tämä , ei ole vitsi.
Aiemmin,kun kaarsi vasemmalle,niin suuttimista hönki lämmintä ihan hyvin.
Nyt kun kaartaa oikealle nin lämmintä hönkii ihan hyvin.- Anonyymi
Eipä taida ketään kiinnostaa ?
- Anonyymi
Vaihdettu lämmityslaitteen kennosto , sekä puhallin,teromostaatti ja nesteet.
- Anonyymi
Mikä vika voisi olla kun keski konsoli lakkas toimimasta kokonaan en pysty säätää lämpöä eikä radio tule päälle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768372Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583253- 372576
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362139- 262138
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151713- 641670
- 181619