Olen hankkimassa uutta octavia combia, kuulisin mielelläni mielipiteitä asiasta. Budjettini on sen verran rajallinen, aika tarkkaan 25k€, ettei ihan kaikkea haluamaani saa mukaan.
1.4 ja 1.8 koneiden hintaero on tällä hetkellä niin pieni, että olen kallistunut 1.8 tsi ostoon. Lisäksi vielä lyhyempi toimitusaika tukee tätä ajatusta.
Elegance tai ambiente tulisi varustetasoksi, ambienteen saisi ehkä vielä budjetin puitteissa dsg-vaihteiston. mitäs tästä olette mieltä, onko korkeampi varustetaso vai dsg parempi sijoitus. Dsg:n tapauksessa tulee tietty sitte myös hieman korkeammat huoltokulut.
Lisävarusteina moottorinlämmitin sisäpistokkeella, ja jos löytyy joku muovimatto tavaratilaan koiraa varten. Metalliväri mahdollisesti, jos vaimo niin vaatii. Pitäisikö hommata myös joku verkko tavaratilan ja matkustamon väliin, ettei tuu tavarat (tai koira) niskaan?
ambiente 1.8 tsi dsg: 25125
elegance 1.8 tsi : 25400
lisukkeet:
lämmitin: 450e
toimituskulut: 600e
tavaratilan matto 70e (?)
kokonaishinnaksi tulisi noin 26300 ja 26500. Metalliväri olis vielä sen 500e. saisikohan alennuksella 25k€? En anna vaihdokkia, vaan pidän romun itselläni. Miten paljon olette saaneet käteisalennusta suorassa kaupassa?
Octaviaan 1.4 vai 1.8 tsi, entä dsg?
81
6871
Vastaukset
- 3/09
Combi Elegance 1,4TSI:n käsivalintaisena,DSG:tä arvosteltu aika rajusti VW:n palstalla.TM 6/09 kertoi koeajossaan seuraavasti:Octavian hienosti toimiva käsivalintainen vaihteisto ei anna aihettea DSG:n ostoon. 1,4 potku ja ajettavuus riittää hyvin ja kulut pienemmät,1,8 lisää voimaa
Itse otin lisävarusteisiin lisäksi SunSet takalasit n.200€(edullinen) olisi varmaan hyvät jos on koirakin ja vetokoukun. - lämpöö...
Tuo 1.8 saattas olla talvella lämpimämpi...1.4 tsi-koneisia golffii ja suberpia ovat moittineet kylmäksi. Kertoisko joku kokemuksia Octavia 1.4 tsi:n lämppäristä, ekathan tuli ajoon jo talvella ?
- M37
Suoraan ostamalla, eli ilman vaihtoautoa, tavoitealennus on n. 7%. Pyydä tarjous useammalta kauppiaalta. Jos asut pääkaupunkiseudulla, pieni matkustus voi olla hyvinkin kannattavaa.
Huomaa että tarvitset myös talvirenkaat vanteilla, n. 1000e laadusta riippuen. Sisäpistokkeeseen pitää vielä saada se lämmitinlaite, jonka voi yrittää tinkiä mukaan. - 3/09
veljekset... Käteisalennus oli keväällä 7%. En tiedä onko markkinatilanteen vuoksi muuttunut.Kannattaa pyytää tarjouksia useasta paikasta.
- 1.8 Ambiente DSG HB
Automaattivaihteistoon tottuneena päädyin tuohon DSG:hen. Tarkoituksena oli hankkia 1.4 DSG, mutta kun toukokuussa arvioitiin n. puolen vuoden toimitusaikaa, niin päädyin sitten tähän isompaan. Tingitty hintaero on vain 1300 € ja tuo teho on toista luokkaa... Auto pitäisi tulla mulle elokuun alussa.
- Skoda melkein pihassa
Jos ajamisen helppoudelle ja vaivattomuudelle arvoa laskee, niin itse olen ajatellut asian niin, että :
automaatti ja vakkari(toki tietysti ilmastointi) pitää autossa olla, monesta muusta tingentangelista voi luopuakin.
Yksnelosesta eivät välttämättä edes tee sitovia kauppoja tällä hetkellä, kun toimituksista ei ole tietoa. Ja tuo hintaero on kuitenkin sen verran pieni kun uutta autoa ostaa, että ota ihmeessä se ykskasi DSG ambiente. Ei ole paha lisähinta 38 lisähevosesta.
DSG on mainio väline. Se kestää jos on kestääkseen, kokemuksesta voin sanoa että KAIKISSA automaattivaihteistoissa nykyään on kestävyyden kanssa ollut ongelmia merkistä riippumatta, siihen on turha vedota. - meikäläinen tässä vain
Skoda melkein pihassa kirjoitti:
Jos ajamisen helppoudelle ja vaivattomuudelle arvoa laskee, niin itse olen ajatellut asian niin, että :
automaatti ja vakkari(toki tietysti ilmastointi) pitää autossa olla, monesta muusta tingentangelista voi luopuakin.
Yksnelosesta eivät välttämättä edes tee sitovia kauppoja tällä hetkellä, kun toimituksista ei ole tietoa. Ja tuo hintaero on kuitenkin sen verran pieni kun uutta autoa ostaa, että ota ihmeessä se ykskasi DSG ambiente. Ei ole paha lisähinta 38 lisähevosesta.
DSG on mainio väline. Se kestää jos on kestääkseen, kokemuksesta voin sanoa että KAIKISSA automaattivaihteistoissa nykyään on kestävyyden kanssa ollut ongelmia merkistä riippumatta, siihen on turha vedota.voin sanoa että KAIKISSA automaattivaihteistoissa nykyään on kestävyyden kanssa ollut ongelmia merkistä riippu
- tuo on täyttä roskaa!
Itselläni on viimeisen 9 vuoden aikana ollut 7 automaattivaihteista autoa.
Merkkeinä Opel, Honda, Passat ja Audi. Eikä mitään kestävyys ongelmia.
Voin siis todella sanoa kokemuksesta.
Toi on niitä esson baarissa kuultuja juttuja taas. - Skoda jo pihassa
meikäläinen tässä vain kirjoitti:
voin sanoa että KAIKISSA automaattivaihteistoissa nykyään on kestävyyden kanssa ollut ongelmia merkistä riippu
- tuo on täyttä roskaa!
Itselläni on viimeisen 9 vuoden aikana ollut 7 automaattivaihteista autoa.
Merkkeinä Opel, Honda, Passat ja Audi. Eikä mitään kestävyys ongelmia.
Voin siis todella sanoa kokemuksesta.
Toi on niitä esson baarissa kuultuja juttuja taas.No sehän se jotain todistaa jos sinulla ei ole ollut ongelmia....voi veetu näitä vatipäitä. Mistä näitä oikein tulee ?
- eritoten ongelmia
meikäläinen tässä vain kirjoitti:
voin sanoa että KAIKISSA automaattivaihteistoissa nykyään on kestävyyden kanssa ollut ongelmia merkistä riippu
- tuo on täyttä roskaa!
Itselläni on viimeisen 9 vuoden aikana ollut 7 automaattivaihteista autoa.
Merkkeinä Opel, Honda, Passat ja Audi. Eikä mitään kestävyys ongelmia.
Voin siis todella sanoa kokemuksesta.
Toi on niitä esson baarissa kuultuja juttuja taas.Tiptronic-automaatin kanssa!Vai ei muka ongelmia.Se ei todista mitään, jos yksi auto toimii! Vältä Audin automaatteja, jos takuuta ei ole, sanon minä.
- bnbnbnb
eritoten ongelmia kirjoitti:
Tiptronic-automaatin kanssa!Vai ei muka ongelmia.Se ei todista mitään, jos yksi auto toimii! Vältä Audin automaatteja, jos takuuta ei ole, sanon minä.
ongelmia ollut varsikin muutama vuosi sitten MULTITRONIC vaihteiston kanssa eikä TIPTRONIC vaihteiston kanssa. Multitronic on ns. variaattorivaihteisto, jossa on jotkut hihnasysteemit. Ns. portaaton ja nykäyksettömästi vaihtava vaihteisto. noiden kestossa oli ongelmia ja kaikenlaisia vikoja jotka kalliita korjata. Audi käyttää edelleen tuota Multia S-tronicin lisäksi (se taas on kuten DSG). En tiedä miten multitronicit sitten nykyään kestää ja onko ollut vikoja.
- ollut jo viikon
Ensivaikutelmat TODELLA positiiviset ! Tosin eihän vielä ole paljon kilometrejäkään, mutta on toi DSG loistava ! ! Mulla oli Honda Civic -07 automaatti sedan ja siinäkin tuntui olevan automaatti parhaasta päästä, mutta ei pärjää DSG:lle ! Katotaan nyt sitten millanen auto tää on, olen meinaan ajanut japseilla 30 vuotta...
- Omakehut
Skoda jo pihassa kirjoitti:
No sehän se jotain todistaa jos sinulla ei ole ollut ongelmia....voi veetu näitä vatipäitä. Mistä näitä oikein tulee ?
Minulla on ollut kaksi ocua 1,9 diesel ja 1,8l bensiini moitteetta toimineet.Kateelliset hakevat virtuaalivirheitä toistenautoista.Kaikkiautot menevät rikki holtittomalla käytöllä.Kyllä tällä bensakoneella pärjää kiihtyvyydessä ja nopeudessa pärjää monelle autolle vaikka on ilman lastua.
- ostoaikeissa
Elegancen suurimmat erot näyttäisivät olevan (ambienteen verrattuna):
-ksenon-valot
-climatronic autom.ilm. joku hajusuodatin
-kevytmetallivanteet
-nahkainen ohj. pyörä
-kaikenlaista pientä, mm. tummentuva peili, sadetunnistin, boarding spot(?) ...
-sisustus ja viimeistely
Ksenonit on kaiketi se suurin lisä. En ole sellaisia koskaan omistanut, tuoko käytössä lisäarvoa? Monet ainakin tuntuvat pitävän niitä ehdottomina.
Miten toi automaatti-ilmastointi eroaa halvemmasta? lämpöä säädetään jolloin mekaanisella vivulla vs. tietokoneen kautta? Onko muuta eroa?
Vanteet on varmaan kivat olla. toisaalta toisen rengas vannesetin joutuu kuitenkin ostamaan, peltivanteet voi silloin laittaa vaikka talvikumeille.
Nahkainen ohjauspyörä on ihan kivan näköinen/tuntuinen, ei nyt kovin merkittävä kuitenkaan. erikseen ostettuna kyllä hintava.
Tummentuville peileille yms. en oikeen osaa antaa mitään arvoa, ei ole kokemusta moisista. Vaikea kuvitella niitä minkään arvoiseksi.
Noita sisustus ja viimeistely juttuja on aika vaikea verrata, osaako joku sanoa miten merkittävästi ulkonäkö/laatuvaikutelma muuttuu?
Periaatteessa tekisi mieli ostaakoko setti 1.8 dsg elegance, mutta näissä autoasioissa homma karkaa helposti lapasesta. Rahaahan voi laittaa autoon loputtomasti, eikä mikään koskaan ole riittävästi.- M37
Omat kokemukseni ovat Superbista ja aikaisemmista autoista, Octaviaa ei ole.
Ksenonit näyttävät paremmin kuin halogeenit eli valottomalla taipaleella turvallisuutta tulee enemmän. Kääntyvät ovat erityisen pop mutkaisella tiellä, en tiedä onko Octaviassa niitä.
Automaatti-ilmastoinnissa asetetaan lämpötila ja käytettävät suuttimet, tietokone tekee loput. Manuaalisessa joudut säätämään sisääntulevaa lämpötilaa ja puhallusvoimakkuutta itse. Automaatin paras puoli on juuri se, että siihen ei tarvitse koskea.
Jos haluat mukavuutta, ota mahdollisimman pienet vanteet ja niihin korkeaprofiiliset renkaat. On olemassa myös talvikelpoisia alumiinivanteita suunilleen samalla hinnalla kuin peltivanteet, mutta tämä on sitten makukysymys. Itse sain paikallisesta liikkeestä alkuperäisiä vanteita hyvin paljon muistuttavat kolmannen valmistaman version melko edullisesti. Alkuperäiset olisivat olleet huimasti kalliimmat autokaupasta hankittuna ja nakit vielä päälle ylihintaan. Sanoivat suoraan että "edullisemmin saat rengasliikkeestä".
Tummentuva peili olisi ihan kiva jos se oikeasti tummentuisi. Se pieni tummuus mikä tulee ei vastaa normaalin peilin kääntämistä, joten olen harkinnut peilin teippaamista tummennuskalvolla. Päiväajossa ei häiritse paljoa, mutta yöllä kuitenkin olisi häikäisyapuna. Superbissa tummentuvat sivupeilit ovat kuitenkin toimivat.
Ohjauspyörässä ehkä enemmän vaikuttaa mieltymys siihen, pitääkö sen olla 3- vai 4-puolainen. Toiset tykkää toisesta, joillekin tuo sitten on ihan sama. Nahkassa käsi pysyy paremmin kiinni ja antaa hieman ulkonäköä, mutta merkittävää eroa tuolla ei sinänsä ole.
Sadetunnistin on ihan kiva, mutta ei pakollinen. Ilmankin pärjää ihan mainiosti. Itselläni tuo on aina päällä ja toimii kiitettävästi. Lisävalot (lähestymis-, poistumis- ja ovi-) toimivat jos joudut parkkeeraamaan pimeällä valottomalle alueelle, kuten mökille. Kaupungissa niillä ei hirveästi mitään tee.
Ulkonäkökysymykset ovat ihan täysin katsojan silmässä. Käy läpi eri vaihtoehdot kaikkien niiden kanssa jotka kanssasi autoa käyttävät. Itse valitsin sisätiloihin vaalean ja tumman yhdistelmän koska se antaa mielestäni pirteyttä; puhdas tumma on tylsä. Nahkaa en ottanut koska en siitä istuimissa pidä. Mutta joku muu saattaa ajatella toisin.
Auto ostetaan yleensä kerran useaan vuoteen, joten kannattaa ostovaiheessa katsoa tarkkaan mitä autolta haluaa. Jälkikäteen varusteita voi olla vaikea hankkia tai se tulee kalliiksi. Kerran se kirpaisee jos jotakin oikeasti mukaan haluaa. Kartoita se mitä ihan aikuisten oikeasti haluat ja sitten laske auton hinta eri varustetasoilla. Jos ero seuraavaan on marginaalinen, kannattaa miettiä pientä lisäinvestointia mukavuuslisän vuoksi. Eipähän tarvitse sitten jossitella.
Kun itse ensimmäisen automaattilaatikon hankin, päätin että vispaaminen loppui omalta kohdaltani siihen :-) Nyt on sitten kolmas automaattivaihteinen alla: 7-pykäläinen DSG on ihan parasta mitä olen koskaan ajanut. - 1.4 TSI DSG
Omasta mielestäni Ambienteen saatavissa oleva vaalean harmaa sisustus on kivemman näköinen kuin Elegancen kokonaan musta tai beige. Se on eräs syy, miksi itse valitsin Ambienten. Lisäksi tuulettimen suuntauksen ja tehon manuaalinen säätäminen ei loppupeleissä aiheuta kovin suurta vaivaa verrattuna automaattiseen.
- valitsin seuraavia
niin muutama havainto;
-ksenon-valot
Nämä otin (tuplaxenon automatiikka) en ole katunut! Ovat niin paljon paremmat kuin aiemmat halogeenit. Ehdoton valinta.
-climatronic autom.ilm. joku hajusuodatin
Omassani automaatti-ilmastointi. Siinä saa laitettua eri lämpötilat eri paikoille. Ennenkin oli vastaava ja on paljon parempi kuin manuaali ilmastointi (myös kokemusta), jota saa olla koko ajan säätämässä kun on joko liian kylmä tai kylmä.
-kevytmetallivanteet
Melkein kaikissa autoissa jo vakiona. Minulle tuli 18" vanteella ja ainoa mitä hieman olen katunut, niin on ollut puhkeamattomat renkaat (pieni takatila, enkä halunnut sinne vararengasta). Kaverilla on melkein vastaava auto 17" vanteilla ja normirenkailla ja on paljonkin miellyttävämpi. Paikkasarjan kanssa ei vararengas ole välttämättömyys.
-nahkainen ohj. pyörä
On hyvä valinta ja paljon mukavampi kuin joku muoviratti (itselläni sellainen viimeksi joskus teininä). Otin tosin nahkaa muutenkin sisälle, joten söintuu sitten ihan silmääkin miellyttävästi.
-kaikenlaista pientä, mm. tummentuva peili, sadetunnistin, boarding spot(?) ...
Tummentuvat peilit (kompassia sun muuta), kääntyvät peilit, valaistut ovenkahvat, sadetunnistin sun muuta tuli kanssa otettua. Näitä ilman pärjää kyllä. Tummentuva peili on hyödyllisin.
Tulin ottaneeksi myös navin ja erilaista ulkonäköjuttua, mm. kromisarjaa ihan omaksi ilokseni. Hyädyllisin on kuitenkin sähköinen vetokoukku, joka menee täysin piiloon ja toimii takakontissa olevan napin avulla. Tykkään kovasti. Kattoluukkua harkitsin, mutta jäi ottamatta.
Tällaisia kokemuksia siis. Auto on mulla eri merkkinen, mutta toivottavasti oli sulle apua. - vielä,
valitsin seuraavia kirjoitti:
niin muutama havainto;
-ksenon-valot
Nämä otin (tuplaxenon automatiikka) en ole katunut! Ovat niin paljon paremmat kuin aiemmat halogeenit. Ehdoton valinta.
-climatronic autom.ilm. joku hajusuodatin
Omassani automaatti-ilmastointi. Siinä saa laitettua eri lämpötilat eri paikoille. Ennenkin oli vastaava ja on paljon parempi kuin manuaali ilmastointi (myös kokemusta), jota saa olla koko ajan säätämässä kun on joko liian kylmä tai kylmä.
-kevytmetallivanteet
Melkein kaikissa autoissa jo vakiona. Minulle tuli 18" vanteella ja ainoa mitä hieman olen katunut, niin on ollut puhkeamattomat renkaat (pieni takatila, enkä halunnut sinne vararengasta). Kaverilla on melkein vastaava auto 17" vanteilla ja normirenkailla ja on paljonkin miellyttävämpi. Paikkasarjan kanssa ei vararengas ole välttämättömyys.
-nahkainen ohj. pyörä
On hyvä valinta ja paljon mukavampi kuin joku muoviratti (itselläni sellainen viimeksi joskus teininä). Otin tosin nahkaa muutenkin sisälle, joten söintuu sitten ihan silmääkin miellyttävästi.
-kaikenlaista pientä, mm. tummentuva peili, sadetunnistin, boarding spot(?) ...
Tummentuvat peilit (kompassia sun muuta), kääntyvät peilit, valaistut ovenkahvat, sadetunnistin sun muuta tuli kanssa otettua. Näitä ilman pärjää kyllä. Tummentuva peili on hyödyllisin.
Tulin ottaneeksi myös navin ja erilaista ulkonäköjuttua, mm. kromisarjaa ihan omaksi ilokseni. Hyädyllisin on kuitenkin sähköinen vetokoukku, joka menee täysin piiloon ja toimii takakontissa olevan napin avulla. Tykkään kovasti. Kattoluukkua harkitsin, mutta jäi ottamatta.
Tällaisia kokemuksia siis. Auto on mulla eri merkkinen, mutta toivottavasti oli sulle apua.urheilualustahan tuo tuli myös otettua kun on sellaisiin tottunut. En osaa olla ilman. Mutta moni osaa, joka haluaa pehmeämmän tuntuman.
- Skoda melkein pihassa
M37 kirjoitti:
Omat kokemukseni ovat Superbista ja aikaisemmista autoista, Octaviaa ei ole.
Ksenonit näyttävät paremmin kuin halogeenit eli valottomalla taipaleella turvallisuutta tulee enemmän. Kääntyvät ovat erityisen pop mutkaisella tiellä, en tiedä onko Octaviassa niitä.
Automaatti-ilmastoinnissa asetetaan lämpötila ja käytettävät suuttimet, tietokone tekee loput. Manuaalisessa joudut säätämään sisääntulevaa lämpötilaa ja puhallusvoimakkuutta itse. Automaatin paras puoli on juuri se, että siihen ei tarvitse koskea.
Jos haluat mukavuutta, ota mahdollisimman pienet vanteet ja niihin korkeaprofiiliset renkaat. On olemassa myös talvikelpoisia alumiinivanteita suunilleen samalla hinnalla kuin peltivanteet, mutta tämä on sitten makukysymys. Itse sain paikallisesta liikkeestä alkuperäisiä vanteita hyvin paljon muistuttavat kolmannen valmistaman version melko edullisesti. Alkuperäiset olisivat olleet huimasti kalliimmat autokaupasta hankittuna ja nakit vielä päälle ylihintaan. Sanoivat suoraan että "edullisemmin saat rengasliikkeestä".
Tummentuva peili olisi ihan kiva jos se oikeasti tummentuisi. Se pieni tummuus mikä tulee ei vastaa normaalin peilin kääntämistä, joten olen harkinnut peilin teippaamista tummennuskalvolla. Päiväajossa ei häiritse paljoa, mutta yöllä kuitenkin olisi häikäisyapuna. Superbissa tummentuvat sivupeilit ovat kuitenkin toimivat.
Ohjauspyörässä ehkä enemmän vaikuttaa mieltymys siihen, pitääkö sen olla 3- vai 4-puolainen. Toiset tykkää toisesta, joillekin tuo sitten on ihan sama. Nahkassa käsi pysyy paremmin kiinni ja antaa hieman ulkonäköä, mutta merkittävää eroa tuolla ei sinänsä ole.
Sadetunnistin on ihan kiva, mutta ei pakollinen. Ilmankin pärjää ihan mainiosti. Itselläni tuo on aina päällä ja toimii kiitettävästi. Lisävalot (lähestymis-, poistumis- ja ovi-) toimivat jos joudut parkkeeraamaan pimeällä valottomalle alueelle, kuten mökille. Kaupungissa niillä ei hirveästi mitään tee.
Ulkonäkökysymykset ovat ihan täysin katsojan silmässä. Käy läpi eri vaihtoehdot kaikkien niiden kanssa jotka kanssasi autoa käyttävät. Itse valitsin sisätiloihin vaalean ja tumman yhdistelmän koska se antaa mielestäni pirteyttä; puhdas tumma on tylsä. Nahkaa en ottanut koska en siitä istuimissa pidä. Mutta joku muu saattaa ajatella toisin.
Auto ostetaan yleensä kerran useaan vuoteen, joten kannattaa ostovaiheessa katsoa tarkkaan mitä autolta haluaa. Jälkikäteen varusteita voi olla vaikea hankkia tai se tulee kalliiksi. Kerran se kirpaisee jos jotakin oikeasti mukaan haluaa. Kartoita se mitä ihan aikuisten oikeasti haluat ja sitten laske auton hinta eri varustetasoilla. Jos ero seuraavaan on marginaalinen, kannattaa miettiä pientä lisäinvestointia mukavuuslisän vuoksi. Eipähän tarvitse sitten jossitella.
Kun itse ensimmäisen automaattilaatikon hankin, päätin että vispaaminen loppui omalta kohdaltani siihen :-) Nyt on sitten kolmas automaattivaihteinen alla: 7-pykäläinen DSG on ihan parasta mitä olen koskaan ajanut.Eli automaatti-ilmastoinnissa ei tarvitse valita mitään muuta kuin lämpötila, ei edes käytettäviä suuttimia. Jos kirjottaja ei sitten tarkoittanut sitä, että laittaa itse suuttimista kiinni/auki ne, joita tarvitaan. Suuntauksenkin automatiiikka hoitaa itse.
Ocussahan ei ole varsinaista manuaalista ilmastointia vaan halvimmillaankin ns. puoli-automaaatti, jossa on (kai) ainakin se lämpötilan automaattinen pitäminen oikein. - omia kokemuksia
Varustelun suhteen Ambientessa on periaatteessa kaikki tarvittava, Elegance tuo sitten mukanaan lisää lähinnä mukavuusvarusteita, joskin ne mielestäni saa kohtuullisella lisähinnalla mukaan. Itse päädyin Eleganceen, lähinnä siitä johtuen että liikkeessä istuin ekana Elegance-varusteisessa autossa, jonka jälkeen kokeiltu Ambiente tuntui suoraan sanottuna aika ankealta, johtuen lähinnä muoviratista ja halvemmasta verhoilumateriaalista. Ja Elegancen lisävarusteet on ihan kivat, vaikka mikään niistä ei itselleni täysin välttämätön olekaan.
DSG:n tarve riippuu varmaan aika paljon omista mieltymyksistä, itse olin sen verran epäluuloinen sen kestävyyden suhteen (etenkin kun tarkoitus on pitää autoa pidempään kuin pari vuotta), että otin mieluummin käsivaihteisen. Tai itse asiassa päädyin nelivetoon, johon ei saa kuin keppivaihteet mutta etuvetoisenkin olisin ottanut manuaalina.
Nykyisellä hinnoittelulla 1.8 on suhteessa lisätehoon edullinen, ja ainakin kuuleman mukaan se lämpenee talvella paremmin.
Suoralla kaupalla pitäisi hinnasta lähteä pois 7-8 %, elleivät sitten viimeaikaiset hintamuutokset ole pienentäneet neuvotteluvaraa. Mulla perusauton osalta (auto joitakin tehdaslisävarusteita mutta ilman esim. talvirenkaita ja lämmitintä) hintahaitari suoran kaupan tarjouksissa oli yli 1500 euroa, eli kannattaa kysellä usemmasta paikasta. - vaikutus
Varustelun suhteen: Jos aiot vaihtaa autoa parin-kolmen vuoden päästä ja asiaa tarkastelee vain jälleenmyyntiarvon suhteen, on Ambiente hyvin todennäköisesti järkevämpi valinta, euroissa sen arvo laskee vähemmän. Uutenahan hintaeroa on vajaa 2000 euroa, ja ainakin yhden automyyjän mukaan käytettynä Elegancesta saa hyvityksenä noin 1000 euroa Ambientea enemmän.
Toisaalta oman kokemuksen pohjalta melkein sanoisin että jos yhtään tuntuu että Elegance -varustelu kiinnostaa niin kannattaa se ottaa, lisähinta suhteessa auton hintaan on kuitenkin aika pieni. Muuten todennäköisesti alkaa ennemmin tai myöhemmin harmittamaan että pitikin säästää juuri siinä. Kaikkein eniten sitten rahaa palaa jos auto menee ennenaikaisesti vaihtoon vain sen takia ettei siihen alunperin tullut otettua sopivaa varustelua. - Skodan ostanut
Täällä mainostella pillereitä, joita itse joutuvat syömään....
- oikea vaihtoehto
1. Unohda DSG-vaihteisto. Aivan liian paljon ongelmia koko vaihteistossa ruuhka-ajossa. Jos kuitenkin ajat 80% maantieajoa, niin sitten voisi harkita, mutta eipä siellä maantiellä tarvitse paljoa vaihdekeppiin koskea, joten turha kok DSG vaikka automaatti on muuten mukava, jos toimii, DSG ei toimi...
2. Vältä kaikkea lisähilkutinta, tulee vaan lisää kallista korjattavaa ja se tärkein; maksaa ostettaessa maltaita ja parin käyttövuoden jälkeen täysin arvotonta vika-altista sälää, siis Ambiente varustelu...
3. Ota tuo 1,8 moottori, 1,4-moottorin ja sen apulaitteiden kestävyydessä on ollut ongelmia, joten huolettomamman koneen saat tuosta 1,8:sta....
4. Kummimatot ja muut saat yleensä 0.- euron hintaan kunhan tingit ne kauppaan mukaan viimeiseksi, jos aloitat niistä joudut maksamaan...
5. Kierrä kauppoja, nyt on ostajan markkinat...- väittämäsi
1,4 moottorinja sen apulaitteiden kestävyydessä on ollut ongelmia. Ensinnäkin niissä on samat apulaitteet. Ensimmäisen kerran kuulen väitettävän ettei 1,4TSI kestä,joten perustele väitteesi.
Oletko koskaan ostanut uutta autoa?Epäilen,koska alat kirjoittamaan kumimattojen ostosta.Itse olen ostanut 8kpl uusia 9 tulossa yhteenkään ei ole tarvinnut ostaa kumimattoja erikseen,ne sisältyvät toimituskuluihin.
Kirjoituksesi on hyvin lähellä PROVOA! - oikea vaihtoehto
väittämäsi kirjoitti:
1,4 moottorinja sen apulaitteiden kestävyydessä on ollut ongelmia. Ensinnäkin niissä on samat apulaitteet. Ensimmäisen kerran kuulen väitettävän ettei 1,4TSI kestä,joten perustele väitteesi.
Oletko koskaan ostanut uutta autoa?Epäilen,koska alat kirjoittamaan kumimattojen ostosta.Itse olen ostanut 8kpl uusia 9 tulossa yhteenkään ei ole tarvinnut ostaa kumimattoja erikseen,ne sisältyvät toimituskuluihin.
Kirjoituksesi on hyvin lähellä PROVOA!Pelkästään 2000-luvulla 6 kpl. Mukana 1 Skodakin. Joihinkin saat gummimatot veloituksetta joihinkin et. 1,4 turbiinin ja kompressorin osissa ollut ongelmia, jos tätä et tiennyt, olet pihalla kuin lumiukko.
Työnnä provarit, sanonko minne... - jos saisi
oikea vaihtoehto kirjoitti:
Pelkästään 2000-luvulla 6 kpl. Mukana 1 Skodakin. Joihinkin saat gummimatot veloituksetta joihinkin et. 1,4 turbiinin ja kompressorin osissa ollut ongelmia, jos tätä et tiennyt, olet pihalla kuin lumiukko.
Työnnä provarit, sanonko minne...Oiskohan jotain tietolähdettä (esim. keskustelupalstaa) noille 1.4 tsi:n ongelmille, eka kerran niistä kuulen vaikka omasta mielestäni aika aktiivisesti seuraan esim. merkkifoorumeita? Se on totta että kaksoisahdetussa tsi:ssä on ollut jonkin verran murheita, mutta sitä konettahan Octaviassa ei ole.
- oikea vaihtoehto.
jos saisi kirjoitti:
Oiskohan jotain tietolähdettä (esim. keskustelupalstaa) noille 1.4 tsi:n ongelmille, eka kerran niistä kuulen vaikka omasta mielestäni aika aktiivisesti seuraan esim. merkkifoorumeita? Se on totta että kaksoisahdetussa tsi:ssä on ollut jonkin verran murheita, mutta sitä konettahan Octaviassa ei ole.
Kunhan jauhan paskaa palstallanne!
Mutta sen sanon: Toyota on hyvä auto! - on ollut
oikea vaihtoehto kirjoitti:
Pelkästään 2000-luvulla 6 kpl. Mukana 1 Skodakin. Joihinkin saat gummimatot veloituksetta joihinkin et. 1,4 turbiinin ja kompressorin osissa ollut ongelmia, jos tätä et tiennyt, olet pihalla kuin lumiukko.
Työnnä provarit, sanonko minne...autot 6kpl joihin et ole saanut gummimattoja.Taidat olla surkea kaupantekijä jos olet maksanut ne erikseen. Itse 9 uutena ostamastani autosta on eri merkkisiä 5kpl yhteenkään ei ole tarjottu ostettavaksi mattoja erikseen.
En ole pihalla kuin lumiukko,1,4 Tsi Touranillamme ajettu 74000km ilman ongelmia. - TOYOBOY
oikea vaihtoehto. kirjoitti:
Kunhan jauhan paskaa palstallanne!
Mutta sen sanon: Toyota on hyvä auto!jolla on selkärankaa myöntää jauhavansa paskaa tällä palstalla.
Ottakaa muut Toyot esimerkkiä! - Mä vaan
Skodissa ja Volkkareissa on toki ollut vikoja DSG vaihteistoissa lähinnä sähköohjatun vaihdelaatikon ns. aivoissa eli mekatroniikassa ja niitä on sitten takuuaikana ja takuuajan jälkeen vaihdeltu viallisiin laatikoihin/autoihin. Joihinkin autohin on jouduttu vaihtamaan se mekatroniikka kahteenkin otteeseen kun on pettänyt useampaan kertaa auton olemassaoloaikana. Joissain nuo nykimiset, empiset ja vastaavat vaihdelaatikon sekoamiset ja toimintahäiriöt on korjaantuneet pelkällä uudella softalla, paljon on toki jouduttu vaihtamaan mekatroniikkoja jopa niin paljon että varsinkin Vokkaripuolella on jopa ollut ongelmia osien saatavuudessa kun ne mekatroniikat ja kokonaiset vaihtolaatikot on yleensä ns. X-osia ainakin Vokkaripuolella eli tehdaskunnosettuja vaihto-osia jotka sitten laitetaan tilalle kuin jotain lojahtaa. Joskus ongelmat on olleet niin pahoja että mekatroniikan vaihdosta ei ole olut hyötyä ja on pitänyt vaihtaa kokonaan uusi laatikko. Joskus nykimiset ja oudot viat on aiheuttanut viallinen tai rikkoontunut kaksoiamassavauhtipyörä joka eli varsinaisesti liity laatikkoon vaan on sen ulkopuollle oleva osa/asia.
Mekatroniikka siihen Liittyvät osat työt kustantaa noin 1700,00 EUR JOS SIIS EI MENE enää takuuseen
Kaksoismassavauhtipyörä maksaa noin 500 ekua työt päälle jos se lojahtaa ja ei mee takuuseen
Koko laatikko maksaa noin 4000-8000eur jos ei mene takuuseen/takuu päättynyt.
Nuo mainitsemani ongelmat ovat kiusanneet lähinnä niitä Skodia, Volkkareita ja Audeja joissa on kuusiportainen ns. ensimmäisen sukupolven DSG/S-tronic (s-tronic on sama kuin DSG vain Audin käyttämä nimitys).
Tämä uusi seiskavaihteinen DSG on tuosta kuusilovisesta kehittyneempi ja parannellumpi versio jossa on kestävämmäksi suunnitellut ja parannellut kaksoiskytkimet joiden suunnittelun lähtökohtana on ollut kestää koko auton elinikä. Tuon seiskaportaisen DSG huoltokustannukset ovat murto-osa kuusiportaiseen verrattuna kosa vaihdettavaa öljyä on vain murto-osa eli alle litra. Kuusiportaseen menee öljyä vajaat kuusi litraa. Öljyt vaihdetaan kumpoaankin 60.000 välein ja tässä uudessa lootassa ne eivät ole iso kustannus. Tuossa uudessa laatikossa tuo seitsemäs pykälä on selkeästi ns. loikkari ja matkavaihde/tasanopeuksien vaihde ja laatikko vaihtaa kiihdytyksissä hanakasti pykälää tai kahta pienemmälle kunnes sitten palaa sinne isoimmalle pykälälle.
Tuo seiskavaihteine DSG on myös kooltaan pienempi ja kevyempi kuin edeltäjänsä kuusivaihteinen DSG. Myös vaihdot ja kiihdytykset sekä liikkellelähdöt tapahtuvat siinä vielä huomaamattomammin kuin vanhemmassa versiossa. Myös vaihto S:ltä D:lle tai päinvastoin pelaa sutjakammin ja viiveettömämmin tässä uudessa laatikossa. Nyt kaikkien DSG vaihteisten autojen yhteydessä on myös vakionvarusteena autoa ylämäessä paikallaan pitävä mäkilähtöavustin joka on pirun näppärä keksintö. Tuossa seiskavaihteisessa mysös vaihteiden siirtäminen esim. D:ltä R:lle jne. sujuu pehmeämmin ilman voimankäyttöä koska vaihdekeppi liikkuu kaaviossa herkemmin kuin kuusilovisen vastaava.
Käyttäjäkokemuksia on itselläkin sekä vanhemmasta että tästä uudesta laatikosta ja tämä uusi on selkeästi parempi. kaikkien VAG:n TSI/TFSI moottorien yhteydessä olevat automaatit jotka on DSG/S-troniceja ovat tätä uutta seiskavaihteista mallia.
ja tämä seiskavaihteinen uusi DSG loota on osoittatunut huomattavasti vähempi vikaiseksi kuin se kuusiportainen. Tiedossani ei ole tällä hetkellä kuin yksi seiskaportaisen DSG:n rikkoontuminen/viallisuus uudesta asti. Kyseessä oli uusi Seat Ibiza seitsenportaisella DSG:llä.
Hyvää kesää kaikille vaan.
Tervesin Skodien, Seatin ja Volkkarin parissa työskentelevä. - hghfjhjgiuio
on ollut kirjoitti:
autot 6kpl joihin et ole saanut gummimattoja.Taidat olla surkea kaupantekijä jos olet maksanut ne erikseen. Itse 9 uutena ostamastani autosta on eri merkkisiä 5kpl yhteenkään ei ole tarjottu ostettavaksi mattoja erikseen.
En ole pihalla kuin lumiukko,1,4 Tsi Touranillamme ajettu 74000km ilman ongelmia.nykyisin aina kuluitta kahdet mattosarjat eli kangasmatot sekä kumimatot. Skoda ja Seat puolella hommat taitaa mennä niin että asiakas saa valita kummat haluaa ja saa vaan sitten toiset vaihtoehdot ilman lisärahaa.
- 1.4 TSI kiven alla
Skodaan ei tällä hetkellä saa 1.4 TSI-konetta. Moottorilla on suuren kysynnän vuoksi vakavia toimitusvaikeuksia. Vaihtoehdoksi jää siis 1.8 joka ei sekään ole huono.
- toimitusajat
1.4 tsi dsg amb tilattu maaliskuun lopussa. Piti valmistua kesäkuun alkupuolella... Viimeisin tieto on että jouluksi saisi.
Nyt jos kauppaa menisin uutta hakemaan olisi se 1.8 tsi dsg. Kesäkuussa lupailivat sitä 10 vk toimitusajalla ja eroa hinnassa tosiaan hieman yli tonni.
ja kannatta kokeilla DSG:tä. Toimii kuin ajatus. - Jouluna saa..
toimitusajat kirjoitti:
1.4 tsi dsg amb tilattu maaliskuun lopussa. Piti valmistua kesäkuun alkupuolella... Viimeisin tieto on että jouluksi saisi.
Nyt jos kauppaa menisin uutta hakemaan olisi se 1.8 tsi dsg. Kesäkuussa lupailivat sitä 10 vk toimitusajalla ja eroa hinnassa tosiaan hieman yli tonni.
ja kannatta kokeilla DSG:tä. Toimii kuin ajatus.Octavia tilattu Maaliskuun lopussa,valmistettu vko26.Saan auton elokuun alkupuolella.
Ei tarvitse joulua odottaa!
- IlkkaM
Itse ostin 6.4.09 Ocun Combi 1.8TSI DSG Ele bluetooth väliverkon, moottorilämmittimen met.väri kitkarenkaat. Mittarissa kohta 20 000 km.
Auto on hieno tietokone. Moottori on upea, varman 1.4 olisi yhtä hyvä. Vain DSG-vaihteista on sanottavaa. En osaa arvioida Ocun käsivaihdetta, mutta DSG on vaivattomampi (joku voi sanoa pitkästyttävä).
DGS:ssä on D- ja S-asennot. D:ssä on vielä tiptronic. En löydä perustetta sille. Vaihteisto osaa hakea yleensä itse taloudellisimman vaihteen. S-asento ilmeisesti hakee pienempää vaihdetta. Sitä ajomallia en tarvitse. Kaupunkinopeuksilla kiihdyttäessä joissakin tilanteissa kaasu tuntuu tukehtuvan, seuraa pieni viive ja sitten mennään kovaa. Kehittymätön, tai sivistymätön, ominaisuus minusta. S-asento on tarpeen vain rallimielisille - siis turha liikenteessä. Moottorissa on helkutisti voimaa. Jollei paina varovasti kaasua, sutii pyörät liikennevaloista lähdettäessä. Alussa opettelun paikka. Sateella saat olla tarkkana ettei vispaa. Kun pito lakkaa, pomppii keula epämiellyttävästi.
Kun kerran autoon on saatu tietokoneohjauksia ja -säätöjä, olisi mielestäni ollut parempi suunnitella S-asento kuten nykyinen D. D-asento saisi sitten toimia kuten vapaasti hengittävä moottori lähtökiihdytyksessä.
Mitenkähän noilla kitkoilla pärjää talvipakkasilla risteysalueilta lähdetäessä, jotka yleensä tuppaavat olemaan sileiksi kiilotettuja?
Harmi 1.4:n osalta, että toimitusajat ovat pitkiä. Itse odottelin 10 viikkoa. Muuten se bluetooth on hyvä, jos puhut paljon ajaessa. Siitä rengasmelusta on riittävästi puhuttu. En halua nastamelua, mutta turvallisuutta kyllä. Pitänee keventää kaasujalkaa entisestään talveksi. - fgty66
ottaisin 1.8 dsg:n on nimittäin parempi jälleenmyyntiarvo.Ei vaan ihan oikeesti..
- nyt hyvä ihminen
oletko aivan järjiltäsi?maksat skodasta moisia summia,kun tuolla hinnallahan saa monen muunkin merkkisiä autoja!ja ei tarvitse hävetä kun sanoo millä ajaa.
- Hävettää vietävästi
Kyllä nämä pojat ovat järjiltään. Eikä ne edes ymmärrä että niitä pilkataan ja niille hymyillään.
- nou hätä
Hävettää vietävästi kirjoitti:
Kyllä nämä pojat ovat järjiltään. Eikä ne edes ymmärrä että niitä pilkataan ja niille hymyillään.
enempi hymyillään näille jumiutuneille, jotka eivät tajua tosiasioita, eivätkä elä tätä päivää, vaan kuvittelevat jonkin auton merkin olevan se ainoa autuaaksi tekevä asia. Rajoittunut ajatusmaailma on eräs pahimmista mitä voi olla...
- haittaa
nou hätä kirjoitti:
enempi hymyillään näille jumiutuneille, jotka eivät tajua tosiasioita, eivätkä elä tätä päivää, vaan kuvittelevat jonkin auton merkin olevan se ainoa autuaaksi tekevä asia. Rajoittunut ajatusmaailma on eräs pahimmista mitä voi olla...
He "jumiutuneet" tekee raskaimmat työt!!!!!
- ostoaikeissa
Ihmettelin, kun tuli alkuun pelkästään asiallisia viestejä. Kiitoksia niistä vastanneille.
Suomi24 on niin tunnettu turhasta paskanjauhannasta, etten yleensä viitsi tänne mitään kirjoittaa. Ainoastaan työttömillä tai lapsilla on aikaa kirjottaa turhanpäivästä paskaa palsta pullolleen.
No, takaisin aiheeseen. Olen nyt viikonlopun vatvonut asiaa, ja aika vahvoilla on 1.8 elegance manuaalivaihteistolla. DSG:n hinnan lisäksi mietityttää lisääntyvät vikaantuvat osat, sekä kasvavat huoltokulut. Minulla tulee kuitenkin suhteellisen vähän ajoa, josta suurin osa on vieläpä melko tasaista maantielenkkiä. Automaatin edut ovat kuitenkin lähinnä kaupunkiajossa. - ostoaikeissa
ostoaikeissa kirjoitti:
Ihmettelin, kun tuli alkuun pelkästään asiallisia viestejä. Kiitoksia niistä vastanneille.
Suomi24 on niin tunnettu turhasta paskanjauhannasta, etten yleensä viitsi tänne mitään kirjoittaa. Ainoastaan työttömillä tai lapsilla on aikaa kirjottaa turhanpäivästä paskaa palsta pullolleen.
No, takaisin aiheeseen. Olen nyt viikonlopun vatvonut asiaa, ja aika vahvoilla on 1.8 elegance manuaalivaihteistolla. DSG:n hinnan lisäksi mietityttää lisääntyvät vikaantuvat osat, sekä kasvavat huoltokulut. Minulla tulee kuitenkin suhteellisen vähän ajoa, josta suurin osa on vieläpä melko tasaista maantielenkkiä. Automaatin edut ovat kuitenkin lähinnä kaupunkiajossa.Lisäystä vielä: Valkoisena ajattelin skuudan ottaa, köyhällä kun ei ole varaa kultaväriin. Myyjän mukaan muut ilamiset vaihtoehdot on kommunismin punainen ja keltainen. Vähän ihmettelen, ettei mitään perus tummaa saa ilman lisähintaa, mutta kyllä se valkoinenkin ihan hyvältä näytti liikkeessä.
- sinähänseostat
ostoaikeissa kirjoitti:
Lisäystä vielä: Valkoisena ajattelin skuudan ottaa, köyhällä kun ei ole varaa kultaväriin. Myyjän mukaan muut ilamiset vaihtoehdot on kommunismin punainen ja keltainen. Vähän ihmettelen, ettei mitään perus tummaa saa ilman lisähintaa, mutta kyllä se valkoinenkin ihan hyvältä näytti liikkeessä.
mutta; valkoinen on herkkä likaantuu, valkoinen on talvella kolariherkempi, valkoinen on jälleenmyytäessä halvempi. Ystävällisesti!
- sullonnyt
plomssassa, saaatko 2rahaa heti pöytään?
t. fellu - DSG:n omistaja
ostoaikeissa kirjoitti:
Ihmettelin, kun tuli alkuun pelkästään asiallisia viestejä. Kiitoksia niistä vastanneille.
Suomi24 on niin tunnettu turhasta paskanjauhannasta, etten yleensä viitsi tänne mitään kirjoittaa. Ainoastaan työttömillä tai lapsilla on aikaa kirjottaa turhanpäivästä paskaa palsta pullolleen.
No, takaisin aiheeseen. Olen nyt viikonlopun vatvonut asiaa, ja aika vahvoilla on 1.8 elegance manuaalivaihteistolla. DSG:n hinnan lisäksi mietityttää lisääntyvät vikaantuvat osat, sekä kasvavat huoltokulut. Minulla tulee kuitenkin suhteellisen vähän ajoa, josta suurin osa on vieläpä melko tasaista maantielenkkiä. Automaatin edut ovat kuitenkin lähinnä kaupunkiajossa.Kuinka kauan ajattelit pitää uutta autoa? Siksi sitä kyselen kun DSG:n kasvavia huoltokuluja ajattelet. Tuon uuden 7-pykäläisen vaihteiston huollot kun ei paljoa lompakkoa kuluta sillä siihen ei varsinaisia määräaikaishuoltoja tehdä. Lyhyellä alle 5v pitoajalla on epätodennäköistä, että siitä syntyy siis huoltokuluja ellei aja paljon vuodessa, mutta silloin tuskin harkitsisit bensamallia.
Toki DSG varmasti vanhemmiten on on tietenkin vikaherkempi kuin manuaali, kun se enemmän tekniikkaa sisältää - mutta näinhän on kaikissa automaateissa. - Skoda nyt pihassa
DSG:n omistaja kirjoitti:
Kuinka kauan ajattelit pitää uutta autoa? Siksi sitä kyselen kun DSG:n kasvavia huoltokuluja ajattelet. Tuon uuden 7-pykäläisen vaihteiston huollot kun ei paljoa lompakkoa kuluta sillä siihen ei varsinaisia määräaikaishuoltoja tehdä. Lyhyellä alle 5v pitoajalla on epätodennäköistä, että siitä syntyy siis huoltokuluja ellei aja paljon vuodessa, mutta silloin tuskin harkitsisit bensamallia.
Toki DSG varmasti vanhemmiten on on tietenkin vikaherkempi kuin manuaali, kun se enemmän tekniikkaa sisältää - mutta näinhän on kaikissa automaateissa.Jos kilometrejä tulee vähän, ei ne huoltokulut DSG:ssä näyttele minkäänlaista osaa. Öljyähän siinä laatikossa on muutenkin minimaalisesti ns. vanhaan DSG:hen verrattuna.
Keltainen ei muuten ole mikään normiväri, vaan taitaa kuulua räsän vaihtoehtoihin....harmi sinänsä. Itse olisin ottanut heti jos tavalliseen malliin olisi saanut. - ostoaikeissa
DSG:n omistaja kirjoitti:
Kuinka kauan ajattelit pitää uutta autoa? Siksi sitä kyselen kun DSG:n kasvavia huoltokuluja ajattelet. Tuon uuden 7-pykäläisen vaihteiston huollot kun ei paljoa lompakkoa kuluta sillä siihen ei varsinaisia määräaikaishuoltoja tehdä. Lyhyellä alle 5v pitoajalla on epätodennäköistä, että siitä syntyy siis huoltokuluja ellei aja paljon vuodessa, mutta silloin tuskin harkitsisit bensamallia.
Toki DSG varmasti vanhemmiten on on tietenkin vikaherkempi kuin manuaali, kun se enemmän tekniikkaa sisältää - mutta näinhän on kaikissa automaateissa.Olen 5 vuoden pitoaikaa miettinyt. Käytännössä voi olla 3 - 10 vuotta. Ajoa tulee ehkä 10 - 15 tkm vuodessa.
Jos pystyisin jotenkin perustelemaan itselleni DSG:n tarpeellisuuden, silloin sen varmaan myös ottaisin. Omassa päivittäisessä ajossani ei kuitenkaan yleensä tarvitse kovin monta kertaa vaihdetta vatkata, siksi vajaa parin tonnin sijoitus tuntuu perusteettomalta. Lisääntyvä vikaherkkyys yms. ovat ainoastaan lisäperusteita.
Eikö laatikkoon vaihdeta öljyt 60 tkm huollossa? Tästä tullee ainakin joitain satasia lisähintaa? - ostoaikeissa
sinähänseostat kirjoitti:
mutta; valkoinen on herkkä likaantuu, valkoinen on talvella kolariherkempi, valkoinen on jälleenmyytäessä halvempi. Ystävällisesti!
Eipä tullu mieleen että valkoinen ei näkyisi talvella. Kyllähän tuossa tietysti on jotain perustetta. Mutta mustaakaan ei kannata ottaa, se kun ei taas erotu tiestä kesällä :) Punainen olisi tietysti tässä suhteessä hyvä ratkaisu, sellasta en vaan halua. Niinkuin joku taisi tossa mainitakin, keltaista ei löytynyt värikartasta. Olisko sitte tuo dynamic bleu, jonka saa ilman lisähintaa.
Jälleenmyydessä saa minun puolestani ollakin sen 500e halvempi. Toki lika, lukuunottamatta ehkä lokinpaskaa, näkyy valkoisessa aika rumana.
No, mietin vielä tota väriä, jos saan hinnan muuten sopivaksi. - ex-dsg
ostoaikeissa kirjoitti:
Olen 5 vuoden pitoaikaa miettinyt. Käytännössä voi olla 3 - 10 vuotta. Ajoa tulee ehkä 10 - 15 tkm vuodessa.
Jos pystyisin jotenkin perustelemaan itselleni DSG:n tarpeellisuuden, silloin sen varmaan myös ottaisin. Omassa päivittäisessä ajossani ei kuitenkaan yleensä tarvitse kovin monta kertaa vaihdetta vatkata, siksi vajaa parin tonnin sijoitus tuntuu perusteettomalta. Lisääntyvä vikaherkkyys yms. ovat ainoastaan lisäperusteita.
Eikö laatikkoon vaihdeta öljyt 60 tkm huollossa? Tästä tullee ainakin joitain satasia lisähintaa?DSG vaihteiston kanssa tulee vaan merkkihuollon huoltotiski helv** tutuksi heti uudesta alkaen, joten kannattaa todella miettiä mikä kannattaa!
Aikaa menee ja huoltokertoja tulee heti ihan riittävästi. - DSG:n omistaja
ostoaikeissa kirjoitti:
Olen 5 vuoden pitoaikaa miettinyt. Käytännössä voi olla 3 - 10 vuotta. Ajoa tulee ehkä 10 - 15 tkm vuodessa.
Jos pystyisin jotenkin perustelemaan itselleni DSG:n tarpeellisuuden, silloin sen varmaan myös ottaisin. Omassa päivittäisessä ajossani ei kuitenkaan yleensä tarvitse kovin monta kertaa vaihdetta vatkata, siksi vajaa parin tonnin sijoitus tuntuu perusteettomalta. Lisääntyvä vikaherkkyys yms. ovat ainoastaan lisäperusteita.
Eikö laatikkoon vaihdeta öljyt 60 tkm huollossa? Tästä tullee ainakin joitain satasia lisähintaa?'Vanhoissa' 6-vaihteisessa vaihdellaan öljyjä 60tkm välein, kun ne 'ui' öljyssä ja öljyä on litratolkulla siinä. 7-vaihteisessa ei ole öljynvaihdot virallisesti huolto-ohjelmassa, mutta toki ne sinne voi vaihtaa ja tosiaan niissä öljyn määrä on melko pieni verrattuna vanhempiin 6-vaihteisiin.
Itse olen päässyt normaaliajossa pienempään kulutukseen automaatilla varsinkin kun ajaa keskustassa, tosin koneessa palaa diesel. 7-vaihteisessa toki on hyötyä se manuaaliin verrattuna, että siinä tiuhempi välitys joten sen kulutus on helpompi optimoida eri nopeusalueille. DSG ajaa yllättävän pienillä kierroksilla optimoiden kulutusta paremmin kuin itse pystyn manuaalivaihteisella tekemään. Tosin tuhansien säästön saavuttamiseen ajoa tarvittaisiin aika paljon, joten sitä tuossa ei oikein voi laskeskella 'säästöksi' ;)
Mukavuudesta itse kyllä maksan sen erotuksen mielelläni. - uusi laatikko
ex-dsg kirjoitti:
DSG vaihteiston kanssa tulee vaan merkkihuollon huoltotiski helv** tutuksi heti uudesta alkaen, joten kannattaa todella miettiä mikä kannattaa!
Aikaa menee ja huoltokertoja tulee heti ihan riittävästi.Onko sinulla jotain oikea kokemusta uudemman vaihteiston kestävyydestä, vai kerrotko vaan vanhoja hevosmiesten juttuja?
- ocuisti
ostoaikeissa kirjoitti:
Olen 5 vuoden pitoaikaa miettinyt. Käytännössä voi olla 3 - 10 vuotta. Ajoa tulee ehkä 10 - 15 tkm vuodessa.
Jos pystyisin jotenkin perustelemaan itselleni DSG:n tarpeellisuuden, silloin sen varmaan myös ottaisin. Omassa päivittäisessä ajossani ei kuitenkaan yleensä tarvitse kovin monta kertaa vaihdetta vatkata, siksi vajaa parin tonnin sijoitus tuntuu perusteettomalta. Lisääntyvä vikaherkkyys yms. ovat ainoastaan lisäperusteita.
Eikö laatikkoon vaihdeta öljyt 60 tkm huollossa? Tästä tullee ainakin joitain satasia lisähintaa?6-vaihteiseen DSG-lootaan vaihdetaan öljyt 60 tkm välein, mutta kuivaan 7-vaihteiseen ei vaihdeta mitään määräaikaishuolloissa.
Meidän 2.0 TDI DSG:n 60tkm huolto jarrunesteiden vaihdolla, DSG-litkuilla, LL-öljyillä, öljyn-, ilman-, ja raitisilmansuodatin vaihdettuna maksoi merkkiliikkeessä 560 euroa. Onko se nyt sitten paljon vai vähän. Riippu varmaan vastaajan lippiksen logoista. - hapa7
ocuisti kirjoitti:
6-vaihteiseen DSG-lootaan vaihdetaan öljyt 60 tkm välein, mutta kuivaan 7-vaihteiseen ei vaihdeta mitään määräaikaishuolloissa.
Meidän 2.0 TDI DSG:n 60tkm huolto jarrunesteiden vaihdolla, DSG-litkuilla, LL-öljyillä, öljyn-, ilman-, ja raitisilmansuodatin vaihdettuna maksoi merkkiliikkeessä 560 euroa. Onko se nyt sitten paljon vai vähän. Riippu varmaan vastaajan lippiksen logoista.Meikäläisen autoon on tulossa syksyllä 60tkm huolto DSG-öljyineen. Kertoisitko mistä sait tuolla hinnalla? Etkä vienyt esim. omia öljyjä mukana?
- ocuisti
hapa7 kirjoitti:
Meikäläisen autoon on tulossa syksyllä 60tkm huolto DSG-öljyineen. Kertoisitko mistä sait tuolla hinnalla? Etkä vienyt esim. omia öljyjä mukana?
Kyseessä on Helsingissä sijaitsena virallinen merkkihuolto. En nyt laita tarkkaa nimeä, kun huolto oli viime kesänä, joten hinnat voi olla muuttunut. Soitin puhelimella kaikki Helsingin, Vantaan ja Järvenpään huollot läpi, eli täältä:
http://new.skoda-auto.com/fin/retailers/Pages/retailers.aspx
Kyseessä oli siis vähän isompi huolto, mutta silti yllätyin, että hintaeroa kalleimman ja halvimman välillä oli yli 150 euroa. Ja tässä vertailussa mukana siis vain merkkihuollot. Ja mitään omia tarvikkeita en vienyt mukanani. - ocuisti
ocuisti kirjoitti:
Kyseessä on Helsingissä sijaitsena virallinen merkkihuolto. En nyt laita tarkkaa nimeä, kun huolto oli viime kesänä, joten hinnat voi olla muuttunut. Soitin puhelimella kaikki Helsingin, Vantaan ja Järvenpään huollot läpi, eli täältä:
http://new.skoda-auto.com/fin/retailers/Pages/retailers.aspx
Kyseessä oli siis vähän isompi huolto, mutta silti yllätyin, että hintaeroa kalleimman ja halvimman välillä oli yli 150 euroa. Ja tässä vertailussa mukana siis vain merkkihuollot. Ja mitään omia tarvikkeita en vienyt mukanani.Tiskiltä kun kävin avaimia hakemassa, niin huollon kaveri pyysi ihan eri hintaa kuin puhelimessa oli luvattu. Ihmettelin asiaa, kun mitään ylimääräistä ei oltu tehty. Aikansa kun kaveri tietokonetta räpläsi, niin puhelimessa luvattu hinta löytyi.
- Ford
Onko ostamassa autoa vai muitten arvostusta. Skoda on erittäin hyvä auto. Jos on niin huono itsetunto että joutuu ostamaan auton joka miellyttää muita, kannattaa hakea ammattiapua.
- kkhjkhjkhjkljklhj
ocuisti kirjoitti:
6-vaihteiseen DSG-lootaan vaihdetaan öljyt 60 tkm välein, mutta kuivaan 7-vaihteiseen ei vaihdeta mitään määräaikaishuolloissa.
Meidän 2.0 TDI DSG:n 60tkm huolto jarrunesteiden vaihdolla, DSG-litkuilla, LL-öljyillä, öljyn-, ilman-, ja raitisilmansuodatin vaihdettuna maksoi merkkiliikkeessä 560 euroa. Onko se nyt sitten paljon vai vähän. Riippu varmaan vastaajan lippiksen logoista.ja kysyin tästä mielipiteitä et kun toiset väittää että tähän uuteen 7-vaihteiseen ei kannata tai ei vaihdeta öljyä niin kaikissa niissä VAG tuotteita myyvissä ja huoltavissa liikkeissä sanottiin että älä hulluja puhu tottakai ne vaihdetaan siihenkin 60.000km:n välein ja todellakin kannattaa vaihtaa myös tähän uuteen lootaan ja se huolto ei paljoo paskaakaan maksa kun tähän 7-pykäläiseen menee vaan yks kusen luikaus sitä öljyä yks suodatin ja pari o-rengasta. Ei paljoo maksa lisää siinä 60.000km:n huollon yhteydessä. Soitin useaan Bernerin pisteeseen , Laakkoselle, Auto-Suniin jne. ja kaikissa suositeltiin öljynvaihtoa 60.000km:n määräajoin oli sitten mikä DSG hyvänsä.
Jos noin tiukkaa tekee auton hankinta että ei voi ottaa sitä ja ei voi ottaa tätä niin ota autolainaa pankista tai liikkeestä tai jätä koko homma jäihin ja säästä rahaa tai hanki auto myöhemmin. Sillä jos nyt et voi hankkia jotain sellaista jota pidät lähinnä turhana sen takia kun rahat ei riitä/budjetti ei anna periksi niin saatat myöhemmin katua et kun ei tullut otetuksi sitä ja sitä juttua ja sitten se vasta kalliiksi tulee kun pitää autoa vaihtaa yms.
Autossa on takuu 2 vuotta ilman kilometrirajaa joten itse ainakin uskaltaisin ottaa DSG:n ja just ne varusteet kuin haluan ja katson mielenkiintoiseksi ja tarpeelliseksi ja joita ilman en halua tai voi olla.
- 5 Skodaa
Ota 1,8 Tsi.Ja varustelutaso niin että on ksenonit keulalla.
- turhuudenmarkkinat
Mitä niillä ksenon valoilla tekee päiväkäytössä?
Ksenoneita ei tarvita muulloin kuin syksyn pimeydessä ja ainoastaan vesisateella. Ja silloinkin vain sellainen autoilija joka ajaa alvariinsa yöaikaan. Satunnainen kulkija ei niitä tarvitse silloinkaan. Lisäksi skodassa ne näyttävät lähes aina taivaan tuuliin, joten hyötyäkään n iistä ei ole kuin lintubongareille.
PISTE. - Occu
turhuudenmarkkinat kirjoitti:
Mitä niillä ksenon valoilla tekee päiväkäytössä?
Ksenoneita ei tarvita muulloin kuin syksyn pimeydessä ja ainoastaan vesisateella. Ja silloinkin vain sellainen autoilija joka ajaa alvariinsa yöaikaan. Satunnainen kulkija ei niitä tarvitse silloinkaan. Lisäksi skodassa ne näyttävät lähes aina taivaan tuuliin, joten hyötyäkään n iistä ei ole kuin lintubongareille.
PISTE.Oletko koskaan edes ollut Suomessa?
Täällä Suomessa meillä on semmoinen pieni juttu kuin talvi ja talvella päivät ovat lyhyitä ja yöt pimeitä. Se on semmoinen jännä juttu, että sitä valoa kaipaa silloin pimeällä ja jännästi vaan noista xenoneista sitä valoa saa :)
Ja Octavian xenonit eivät näytä kohti taivaita, vaikka moni kokee ne 'häikäisevän' kirkkaiksi - se vain on taas kateellisten valituksia kun omassa Horollassa ei halogeenit näytä metriä pidemmälle ;) - kehiin
turhuudenmarkkinat kirjoitti:
Mitä niillä ksenon valoilla tekee päiväkäytössä?
Ksenoneita ei tarvita muulloin kuin syksyn pimeydessä ja ainoastaan vesisateella. Ja silloinkin vain sellainen autoilija joka ajaa alvariinsa yöaikaan. Satunnainen kulkija ei niitä tarvitse silloinkaan. Lisäksi skodassa ne näyttävät lähes aina taivaan tuuliin, joten hyötyäkään n iistä ei ole kuin lintubongareille.
PISTE."Mitä niillä ksenon valoilla tekee päiväkäytössä? "
Ei mitään. Minä olenkin kirkkaassa päivänvalossa sumaripelle juuri sen takia, että silloin ei niillä valitettavan hinnakkailla ksenoneilla tee yhtään mitään.
Sitten kun se pimeä aika alkaa (mikä kestää Suomessa vaivaiset viisi kuukautta), annan valon palata näkökenttään ja ajelen tyytyväisenä lähivaloilla, millä aikuisten oikeasti näkee hyvin. Ocu on meidän ensimmäinen ksenonauto ja 100% varmuudella en enää palaa halogeeniaikaan. Meidän toisessa autossa on testien mukaan ihan hyvät halogeenit, mutta on ne surkeat tuikut ksenoneihin verrattuna. Varsinkin kun tienpinta on pimeällä vähänkään kostea. Silloin se ero on jotain järkyttävän ja mielettömän välillä.
Olen siis sumaripelle kesällä sen takia, että ajelen autolla yleensä sen karvan alla 100 tkm mittariin ennen vaihtoa ja tuon matkan selviää ilman ksenonien vaihtoa, kun käyttää niitä vain silloin kun alkaa hämärtämään. Ksenonithan ei yleensä sammu laakista, vaan himmenevät hiljalleen surkeiksi tuikuiksi. Käytetyissä autoissa ei siis välttämättä pääse nauttimaan ksenonien todellisista ominaisuuksista, ellei polttimoita ole äskettäin vaihdettu. - kehiin
turhuudenmarkkinat kirjoitti:
Mitä niillä ksenon valoilla tekee päiväkäytössä?
Ksenoneita ei tarvita muulloin kuin syksyn pimeydessä ja ainoastaan vesisateella. Ja silloinkin vain sellainen autoilija joka ajaa alvariinsa yöaikaan. Satunnainen kulkija ei niitä tarvitse silloinkaan. Lisäksi skodassa ne näyttävät lähes aina taivaan tuuliin, joten hyötyäkään n iistä ei ole kuin lintubongareille.
PISTE."Mitä niillä ksenon valoilla tekee päiväkäytössä? "
Ei mitään. Minä olenkin kirkkaassa päivänvalossa sumaripelle juuri sen takia, että silloin ei niillä valitettavan hinnakkailla ksenoneilla tee yhtään mitään.
Sitten kun se pimeä aika alkaa (mikä kestää Suomessa vaivaiset viisi kuukautta), annan valon palata näkökenttään ja ajelen tyytyväisenä lähivaloilla, millä aikuisten oikeasti näkee hyvin. Ocu on meidän ensimmäinen ksenonauto ja 100% varmuudella en enää palaa halogeeniaikaan. Meidän toisessa autossa on testien mukaan ihan hyvät halogeenit, mutta on surkeat tuikut ksenoneihin verrattuna. Varsinkin kun tienpinta on pimeällä vähänkään kostea. Silloin se ero on jotain järkyttävän ja mielettömän välillä.
Olen siis sumaripelle kesällä sen takia, että ajelen autolla yleensä sen karvan alla 100 tkm mittariin ennen vaihtoa ja tuon matkan selviää ilman ksenonien vaihtoa, kun käyttää niitä vain silloin kun alkaa hämärtämään. Ksenonithan ei yleensä sammu laakista, vaan himmenevät hiljalleen surkeiksi tuikuiksi. Käytettyjen autojen ostajat eivät läheskään aina pääse nauttimaan ksenonien todellisista ominaisuuksista, koska autoon ei välttämättä ole koskaan vaihdettu polttimoita. Sitten ihmetellään näitä suoli24:sen ylistyslauluja, vaikka omasta mielestä vanhat H-nelosetkin oli paremmat. - uudessa Ocussa
kehiin kirjoitti:
"Mitä niillä ksenon valoilla tekee päiväkäytössä? "
Ei mitään. Minä olenkin kirkkaassa päivänvalossa sumaripelle juuri sen takia, että silloin ei niillä valitettavan hinnakkailla ksenoneilla tee yhtään mitään.
Sitten kun se pimeä aika alkaa (mikä kestää Suomessa vaivaiset viisi kuukautta), annan valon palata näkökenttään ja ajelen tyytyväisenä lähivaloilla, millä aikuisten oikeasti näkee hyvin. Ocu on meidän ensimmäinen ksenonauto ja 100% varmuudella en enää palaa halogeeniaikaan. Meidän toisessa autossa on testien mukaan ihan hyvät halogeenit, mutta on surkeat tuikut ksenoneihin verrattuna. Varsinkin kun tienpinta on pimeällä vähänkään kostea. Silloin se ero on jotain järkyttävän ja mielettömän välillä.
Olen siis sumaripelle kesällä sen takia, että ajelen autolla yleensä sen karvan alla 100 tkm mittariin ennen vaihtoa ja tuon matkan selviää ilman ksenonien vaihtoa, kun käyttää niitä vain silloin kun alkaa hämärtämään. Ksenonithan ei yleensä sammu laakista, vaan himmenevät hiljalleen surkeiksi tuikuiksi. Käytettyjen autojen ostajat eivät läheskään aina pääse nauttimaan ksenonien todellisista ominaisuuksista, koska autoon ei välttämättä ole koskaan vaihdettu polttimoita. Sitten ihmetellään näitä suoli24:sen ylistyslauluja, vaikka omasta mielestä vanhat H-nelosetkin oli paremmat.sitä varten on päiväajovalot. Tosin ne on alhalla sumareiden vieressä jolloin monet todelliset sumarinvihaajat räpsyttelevät vastaantulijalle valojaan kun luulevat että sieltä tullaan sumuvalot pällä keskellä päivää. Vaan niinhän ei ole..
- meikäläinen tässä vain
Occu kirjoitti:
Oletko koskaan edes ollut Suomessa?
Täällä Suomessa meillä on semmoinen pieni juttu kuin talvi ja talvella päivät ovat lyhyitä ja yöt pimeitä. Se on semmoinen jännä juttu, että sitä valoa kaipaa silloin pimeällä ja jännästi vaan noista xenoneista sitä valoa saa :)
Ja Octavian xenonit eivät näytä kohti taivaita, vaikka moni kokee ne 'häikäisevän' kirkkaiksi - se vain on taas kateellisten valituksia kun omassa Horollassa ei halogeenit näytä metriä pidemmälle ;)itse ajan varmaan 80-90% ajoistani "kehä III" ympärillä.
Xenon valoista ei ole kaupunki alueilla mitään lisäetua,
toisaalta eipä ole haittaakaan.
Ellei aja jossain pimeillä maanteillä niin valojen merkitys ei ole
niin suuri. Kehä teiden ruuhkissa kun peräkkäin körötellään,
on ihan sama millaiset valot keululla on.
- Oculaari
Heitetäänpä oma lusikka tähän soppaan:
Eilen allekirjoitettiin tilaussopimus otsikon autosta. Veroton hinta 20.720, lisävarusteet 4.845, arvioitu autovero 7.195,30 eli yhteensä 32.760,30.
Toimitusaika ei vaikuttanut isomman koneen valintaan. "Nuhapumpulla" ajelu vaan ei yksinkertaisesti kiinnostanut (vaikka 1.4 TSI:n suoritusarvot paperilla näyttävätkin varsin hyviltä). Isomman koneen luulisi myös tuottavan hieman enemmän lämpöä kabiiniin talviajossa.
Manuaalilootaa olen hämmennellyt vuosien varrella han riittävästi, joten automaatti oli luonnollinen valinta. Enkä epäile ollenkaan, etteikö tuo DSG normaalissa käytössä kestäisi sitä kolmesta viiteen vuotta, jonka yleensä autoa pidän.
Nyt ei sitten auta muuta kuin odotella ja kärvistellä, että tsekin pojat saavat auton kasaan ja Suomeen. Pari kuukautta oli arvioitu aika ja pitkältä se tietenkin tuntuu...- näkökohta
sekin, että käytetystä DSG-lootasesta ei käytetyn ostattelija maksa extraa, tosiasiahan on, että huolto tulee tomaattaatti- rasiaselle tutuksi, ainakin vanhenmuten, eli siis,...
- epäilen
DSG:n luotettavuutta. Vierailen välillä VW:n eri keskustelupalstoilla,niillä VW:n omistajat kertovat usein DSG ongelmistaan uusissakin autoissa. Hämmennän mielummin hyvää manuaalilootaa kuin vien tiuhaan DSG:tä korjattavaksi.
- ex-Mosse
epäilen kirjoitti:
DSG:n luotettavuutta. Vierailen välillä VW:n eri keskustelupalstoilla,niillä VW:n omistajat kertovat usein DSG ongelmistaan uusissakin autoissa. Hämmennän mielummin hyvää manuaalilootaa kuin vien tiuhaan DSG:tä korjattavaksi.
Ne palstat kun on usein sitä varten, että niissä keskustellaan ongelmista, niin mitä muuta odotat sieltä lukevasi kuin ongelmista valitusta :)
Vain tojo-pellet kirjoittelee miten hyvin heidän tojonsa toimii tänään ja miten siitä ei ole koskaan mitään vikoja - normaalit auton omistajat voivottelevat niistä vioista tai muutoin ovat kirjoittamatta palstalle.
Kuinka tiuhaan tuota DSG:tä muuten pitäisi sinun mielestäsi viedä korjattavaksi? Kun ei ole tullut yhtään noista kolmesta omistamastani DSG vaihteisesta autosta erikseen huollossa DSG:n vuoksi käytettyä ja määräaikaishuolloissakin on riittänyt ne öljyn ja suodattimen vaihdot 60tkm välein. - ocuisti
ex-Mosse kirjoitti:
Ne palstat kun on usein sitä varten, että niissä keskustellaan ongelmista, niin mitä muuta odotat sieltä lukevasi kuin ongelmista valitusta :)
Vain tojo-pellet kirjoittelee miten hyvin heidän tojonsa toimii tänään ja miten siitä ei ole koskaan mitään vikoja - normaalit auton omistajat voivottelevat niistä vioista tai muutoin ovat kirjoittamatta palstalle.
Kuinka tiuhaan tuota DSG:tä muuten pitäisi sinun mielestäsi viedä korjattavaksi? Kun ei ole tullut yhtään noista kolmesta omistamastani DSG vaihteisesta autosta erikseen huollossa DSG:n vuoksi käytettyä ja määräaikaishuolloissakin on riittänyt ne öljyn ja suodattimen vaihdot 60tkm välein."Ne palstat kun on usein sitä varten, että niissä keskustellaan ongelmista, niin mitä muuta odotat sieltä lukevasi kuin ongelmista valitusta :)"
Välillä ne "ongelmat" saavat huvittavia piirteitä, kun esim. valitetaan siitä, että ocussa alkaa varoitusääni huutamaan, vaikka ei vi**u ole mitään s**tanan valoja päällä. On noi sotkat surkeita vehkeitä. Ai se varoitus huusi sen takia, että mulla olikin toisella puolella autoa parkki ja takavalo päällä. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista.
Nyt ne mun vi**n sähköikkunat aukeilee itsestään. Avaan vain vi**u ovia ja samalla aukeaa kaikki ikkunat. S**tanan sotka. Ai se on ihan suunniteltu lisäominaisuus. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista.
Nyt jäi suatana ajovalot palamaan vaikka otin avaimetkin pois virtalukosta. Ja kun tätä ei tapahdu kuin silloin tällöin. On nää suatanan sotkat pahempia kuin patongit, kun sähköt sekoilee jo uutena. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista. (Hämärätunnistin päättelee valon määrästä onko saattovaloille tarvetta.)
Miksi suatanassa sisälämpötilaa säädettäessä sen lämpötilan pitää näkyä radionkin näytöllä, eikö se nyt suatana riitä, että se näkyy jo säätimen vieressä. Ai sen lämpötilan näyttämisen voi kytkeä haluetessaan pois radion valikoista. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista.
Miksi helvetissä takalootassa on kynnys, eikö ne nyt tsekeissä osaa tehdä tasaista pohjaa??? Ai siihen olisi pikkurahalla saanut tasaisen lisäpohjan? Ai Skoda on ajatellut jättää valinnan asiakkaalle? Lastenvaunuporukat voi ottaa tärkeät 7 senttiä lisää korkeutta ja tasaista pohjaa arvostavat voivat valita tasaisen pohjan.
Ei tässä sotkassa mitään vi**n jäähdytettyä hanskalokeroa tai keskikyynärnojaa ole. Vi**u ihan yhtä kuuma siellä on kuin muuallakin. Ai se jäähdytyskanava pitää avata, jos haluaa jäähdytystä käyttää. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista.
Näitä on vaikka kuinka paljon ja kaikki johtuu vain siitä, että suomalainen raavas mies ei auton käyttöohjekirjaan koske, kun se tarkoittaisi sitä, että ei osaa omaa autoaan käyttää. Sitten näistä ominaisuuksista mutistaan täällä ja muilla foorumeilla. Itse aina naureskelen niille, kun taas tuli vastaan yksi tollo joka ei ole vaivautunut lukemaan manuaalia. - humppaorkesterin basisti
ocuisti kirjoitti:
"Ne palstat kun on usein sitä varten, että niissä keskustellaan ongelmista, niin mitä muuta odotat sieltä lukevasi kuin ongelmista valitusta :)"
Välillä ne "ongelmat" saavat huvittavia piirteitä, kun esim. valitetaan siitä, että ocussa alkaa varoitusääni huutamaan, vaikka ei vi**u ole mitään s**tanan valoja päällä. On noi sotkat surkeita vehkeitä. Ai se varoitus huusi sen takia, että mulla olikin toisella puolella autoa parkki ja takavalo päällä. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista.
Nyt ne mun vi**n sähköikkunat aukeilee itsestään. Avaan vain vi**u ovia ja samalla aukeaa kaikki ikkunat. S**tanan sotka. Ai se on ihan suunniteltu lisäominaisuus. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista.
Nyt jäi suatana ajovalot palamaan vaikka otin avaimetkin pois virtalukosta. Ja kun tätä ei tapahdu kuin silloin tällöin. On nää suatanan sotkat pahempia kuin patongit, kun sähköt sekoilee jo uutena. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista. (Hämärätunnistin päättelee valon määrästä onko saattovaloille tarvetta.)
Miksi suatanassa sisälämpötilaa säädettäessä sen lämpötilan pitää näkyä radionkin näytöllä, eikö se nyt suatana riitä, että se näkyy jo säätimen vieressä. Ai sen lämpötilan näyttämisen voi kytkeä haluetessaan pois radion valikoista. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista.
Miksi helvetissä takalootassa on kynnys, eikö ne nyt tsekeissä osaa tehdä tasaista pohjaa??? Ai siihen olisi pikkurahalla saanut tasaisen lisäpohjan? Ai Skoda on ajatellut jättää valinnan asiakkaalle? Lastenvaunuporukat voi ottaa tärkeät 7 senttiä lisää korkeutta ja tasaista pohjaa arvostavat voivat valita tasaisen pohjan.
Ei tässä sotkassa mitään vi**n jäähdytettyä hanskalokeroa tai keskikyynärnojaa ole. Vi**u ihan yhtä kuuma siellä on kuin muuallakin. Ai se jäähdytyskanava pitää avata, jos haluaa jäähdytystä käyttää. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista.
Näitä on vaikka kuinka paljon ja kaikki johtuu vain siitä, että suomalainen raavas mies ei auton käyttöohjekirjaan koske, kun se tarkoittaisi sitä, että ei osaa omaa autoaan käyttää. Sitten näistä ominaisuuksista mutistaan täällä ja muilla foorumeilla. Itse aina naureskelen niille, kun taas tuli vastaan yksi tollo joka ei ole vaivautunut lukemaan manuaalia.Suurin ongelma on siinä, ettei ne Skodan omistajat osaa lukea! Kansakoulukin on aikoinaan jäänyt kesken. Lisäksi autoon on kuvaamasi mukaisesti laitettu sellaisia fiitsereitä, joita tavallinen duunari ei tarvitse.
- malli vaihtui
Olin ostamassa 1.4 TSI HB DSG.tä elegancena mutta kun niiden jonotusaika venyi puoleen vuoteen, niin päätin ostaa samanlaisen 1.8 TSI koneella. Kun tsekkailin uutta 1.7 hinnastoa, niin HB:n ja farkun hintaero oli kaventunut n. 250 euroon. Ei kun vielä yksi muutos ja tilaukseen lähti lopulta 1.8 TSI DSG combi elegance myös jonkin verran varusteltuna mm. 3-puolainen monitoimiratti DSG /- läpysköillä, Bolero-SoundSystem-multimediasovitin ym. ym.
- Lue se v**un manuaali
ocuisti kirjoitti:
"Ne palstat kun on usein sitä varten, että niissä keskustellaan ongelmista, niin mitä muuta odotat sieltä lukevasi kuin ongelmista valitusta :)"
Välillä ne "ongelmat" saavat huvittavia piirteitä, kun esim. valitetaan siitä, että ocussa alkaa varoitusääni huutamaan, vaikka ei vi**u ole mitään s**tanan valoja päällä. On noi sotkat surkeita vehkeitä. Ai se varoitus huusi sen takia, että mulla olikin toisella puolella autoa parkki ja takavalo päällä. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista.
Nyt ne mun vi**n sähköikkunat aukeilee itsestään. Avaan vain vi**u ovia ja samalla aukeaa kaikki ikkunat. S**tanan sotka. Ai se on ihan suunniteltu lisäominaisuus. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista.
Nyt jäi suatana ajovalot palamaan vaikka otin avaimetkin pois virtalukosta. Ja kun tätä ei tapahdu kuin silloin tällöin. On nää suatanan sotkat pahempia kuin patongit, kun sähköt sekoilee jo uutena. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista. (Hämärätunnistin päättelee valon määrästä onko saattovaloille tarvetta.)
Miksi suatanassa sisälämpötilaa säädettäessä sen lämpötilan pitää näkyä radionkin näytöllä, eikö se nyt suatana riitä, että se näkyy jo säätimen vieressä. Ai sen lämpötilan näyttämisen voi kytkeä haluetessaan pois radion valikoista. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista.
Miksi helvetissä takalootassa on kynnys, eikö ne nyt tsekeissä osaa tehdä tasaista pohjaa??? Ai siihen olisi pikkurahalla saanut tasaisen lisäpohjan? Ai Skoda on ajatellut jättää valinnan asiakkaalle? Lastenvaunuporukat voi ottaa tärkeät 7 senttiä lisää korkeutta ja tasaista pohjaa arvostavat voivat valita tasaisen pohjan.
Ei tässä sotkassa mitään vi**n jäähdytettyä hanskalokeroa tai keskikyynärnojaa ole. Vi**u ihan yhtä kuuma siellä on kuin muuallakin. Ai se jäähdytyskanava pitää avata, jos haluaa jäähdytystä käyttää. Ai se suunniteltu ominaisuus olisi löytynyt manuaalista.
Näitä on vaikka kuinka paljon ja kaikki johtuu vain siitä, että suomalainen raavas mies ei auton käyttöohjekirjaan koske, kun se tarkoittaisi sitä, että ei osaa omaa autoaan käyttää. Sitten näistä ominaisuuksista mutistaan täällä ja muilla foorumeilla. Itse aina naureskelen niille, kun taas tuli vastaan yksi tollo joka ei ole vaivautunut lukemaan manuaalia.mainitsemasi "fiitserit" eivät kuitenkaan ole mitenkään tyypillisiä keskustelun aiheita, eivätkä ole auton käytön kannalta oleellisia asioita. Ehkäpä kysymyksessä olikin omat kokemukset Skodan varustelusta ja nippelitekniikasta.
PS jos asioita ei viitsi tai osaa katsoa ohjekirjasta, niin eikös nämä keskusteluPALSTAT olekin hyviä tiedon saamiseen? - laatikko ongelmia
malli vaihtui kirjoitti:
Olin ostamassa 1.4 TSI HB DSG.tä elegancena mutta kun niiden jonotusaika venyi puoleen vuoteen, niin päätin ostaa samanlaisen 1.8 TSI koneella. Kun tsekkailin uutta 1.7 hinnastoa, niin HB:n ja farkun hintaero oli kaventunut n. 250 euroon. Ei kun vielä yksi muutos ja tilaukseen lähti lopulta 1.8 TSI DSG combi elegance myös jonkin verran varusteltuna mm. 3-puolainen monitoimiratti DSG /- läpysköillä, Bolero-SoundSystem-multimediasovitin ym. ym.
On ollut jonkun verran ongelmia vaihdelaatikon kanssa http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=7191
- Ocu kesäkuun alusta asti
laatikko ongelmia kirjoitti:
On ollut jonkun verran ongelmia vaihdelaatikon kanssa http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=7191
Koeajoin dieselocun DSG-vaihteistolla (onneksi) , en pitänyt siksi manuaali , kestävyydestä en tiedä.
Sillä rahalla kannattaa ottaa webasto (n.1300e) eikä onnetonta moottorin säteily/sisäpistoke-systeemiä (n.600e).
Lisäksi saattovalot koska tuo mukanaan hämäräkytkimellä varustetut xsenonit (pitää olla elegance). Palaa sitten päivävalot sumareiden vieressä kesäaikaan ja säästää xsenoneita.
Eli Octavia 1.9Tdi Elegance Combi hintaan 28000e.
Sis. Hakkapeli5 pölykapseleineen,saattovalot,huonon tien paketti,rengaspaineseuranta,irrotettava vetokoukku,koiraverkko metallia toim.maksu.
Webastoa en ottanut mutta kadun sitä ensi talvena , tosin sen saa kyllä myöhemminkin .
Hyvä auto mielestäni ja kohtuuhintainen. - Ocu kesäkuun alusta asti
Ocu kesäkuun alusta asti kirjoitti:
Koeajoin dieselocun DSG-vaihteistolla (onneksi) , en pitänyt siksi manuaali , kestävyydestä en tiedä.
Sillä rahalla kannattaa ottaa webasto (n.1300e) eikä onnetonta moottorin säteily/sisäpistoke-systeemiä (n.600e).
Lisäksi saattovalot koska tuo mukanaan hämäräkytkimellä varustetut xsenonit (pitää olla elegance). Palaa sitten päivävalot sumareiden vieressä kesäaikaan ja säästää xsenoneita.
Eli Octavia 1.9Tdi Elegance Combi hintaan 28000e.
Sis. Hakkapeli5 pölykapseleineen,saattovalot,huonon tien paketti,rengaspaineseuranta,irrotettava vetokoukku,koiraverkko metallia toim.maksu.
Webastoa en ottanut mutta kadun sitä ensi talvena , tosin sen saa kyllä myöhemminkin .
Hyvä auto mielestäni ja kohtuuhintainen.Ai niin ja sen tavaratilan maton tingin mukaan , on tosi hyvä koirien kuljetuksessa , muut kumimatot tulevat tehtaan puolesta ...
- Gulf
Ocu kesäkuun alusta asti kirjoitti:
Koeajoin dieselocun DSG-vaihteistolla (onneksi) , en pitänyt siksi manuaali , kestävyydestä en tiedä.
Sillä rahalla kannattaa ottaa webasto (n.1300e) eikä onnetonta moottorin säteily/sisäpistoke-systeemiä (n.600e).
Lisäksi saattovalot koska tuo mukanaan hämäräkytkimellä varustetut xsenonit (pitää olla elegance). Palaa sitten päivävalot sumareiden vieressä kesäaikaan ja säästää xsenoneita.
Eli Octavia 1.9Tdi Elegance Combi hintaan 28000e.
Sis. Hakkapeli5 pölykapseleineen,saattovalot,huonon tien paketti,rengaspaineseuranta,irrotettava vetokoukku,koiraverkko metallia toim.maksu.
Webastoa en ottanut mutta kadun sitä ensi talvena , tosin sen saa kyllä myöhemminkin .
Hyvä auto mielestäni ja kohtuuhintainen.Paitsi että ovat tehneet Webaston jälkiasentamisen niin v-mäiseksi tai siis käyttämisen, ettei sitä oikeastaan enää kannata ottaa kuin tehtaalta. Kuka jaksaa aina ennen moottorin sammutusta kääntää automaatti-ilmastoinniin namikat täydelle lämmölle yms. ja odotella pari minuuttia jotta läpät on varmasti oikeassa asennossa jotta Webasto saa tuupattua lämpöä sisälle ja moottorikin lämpenisi.
Tehtaan Webaston kanssa ei ole mitään tuommoisia ongelmia, mutta se taas ei esilämmitä moottoria. Kovilla pakkasilla toki antaa pientä apua, mutta ei samoin kuin jälkiasennettu tai jos on manuaali-ilmastointi niin namikat saa aika oikeaan asentoon riippumatta onko moottori käynnissä tms.
Niin ja lämppäreitä saa nykyisin ainakin commonrail moottoreihin letkulämppäreitäkin. - Ocu ...
Gulf kirjoitti:
Paitsi että ovat tehneet Webaston jälkiasentamisen niin v-mäiseksi tai siis käyttämisen, ettei sitä oikeastaan enää kannata ottaa kuin tehtaalta. Kuka jaksaa aina ennen moottorin sammutusta kääntää automaatti-ilmastoinniin namikat täydelle lämmölle yms. ja odotella pari minuuttia jotta läpät on varmasti oikeassa asennossa jotta Webasto saa tuupattua lämpöä sisälle ja moottorikin lämpenisi.
Tehtaan Webaston kanssa ei ole mitään tuommoisia ongelmia, mutta se taas ei esilämmitä moottoria. Kovilla pakkasilla toki antaa pientä apua, mutta ei samoin kuin jälkiasennettu tai jos on manuaali-ilmastointi niin namikat saa aika oikeaan asentoon riippumatta onko moottori käynnissä tms.
Niin ja lämppäreitä saa nykyisin ainakin commonrail moottoreihin letkulämppäreitäkin.Webasto tai Eberi on varmasti jälkiasennuksena se huonompi vaihtoehto mutta jostain on aina tingittävä kun autoa ostaa .
Toivon täten seuraaviksi talviksi lieviä pakkasia , niillä entisaikojen ainakin Vantaalle asti rantautuvien miinus kolkytä pakkasiin ei toivottavasti ole paluuta .
Tosin silloin lohko oli lämmin mutta iskarit hajosivat .
No pukeutumiskysymys tietysti kylmään autoon istuessa , kyllähän se käyntiin lähtee . - kommentti!
näkökohta kirjoitti:
sekin, että käytetystä DSG-lootasesta ei käytetyn ostattelija maksa extraa, tosiasiahan on, että huolto tulee tomaattaatti- rasiaselle tutuksi, ainakin vanhenmuten, eli siis,...
Minä kyllä ostan uudessa autossani sen DSG:n itseäni varten, en sitä seuraavaa ostajaa varten. Kaikki mukavuus tuppaa maksamaan, mutta on se kyllä sen arvoista. Mikäs jos on sairaalloisen nuuka niin siitä vaan polkemaan vasenta jalkaa ja hämmentämään oikeaa kouraa...
- Sinne jäi
Skodan eikä volkkarin 1.4 tsi moottoreihin ei ole saatavilla normaalia moottorin lohkolämmitystä vaan ihan turha 250w öljypohjan lämmitin.
TIETO SAATU PERJANTAINA. TIETYSTI MERKKILIIKKEEN MYYJÄLTÄ;VARMISTETTU VIELÄ MAAHANTUOJALTA.
2009 vuosi eikä autoon saa lohkolämmitystä,eikä myöskään letkulämmitystä.USKOMATON PUUTE!!!!!!
IKävää sinänsä auto ominaisuuksiltaan dsg vaihteistolla paras koskaan kokemani automaatti.
Mutta kun suomen talvessa on kunnon lohkolämmitin oleellisen tärkeä jo päästöjä ja polttonesteen kulutusta alentavana laitteena. JÄTIN KAUPAN TEKEMÄTTÄ!! MIETTIKÄÄ ENNEN OSTO PÄÄTÖSTÄNNE!!- ostettu on
1.8 TSI:iin saa asiallisen letkulämmittimen ja hyvin toimii! Auto itsessäänkin lämpenee hyvin ja tarvittaessa ainakin nyt pikkupakkasilla on alle 10 km:n matkalla jo ollut lämmintä kuin huonossa saunassa! Onneksi on toimivat säädöt, mutta pitihän sitä kokeilla kuinka talviautotestin voittajan kone antaa hönkää. Ja DSG on minullakin, joten jos epäilet 1.4 TSI:tä, niin ainakin Ocussa löytyy hyvä 1.8 TSI Suomen talveenkin!
- MALLIA 1959
ostettu on kirjoitti:
1.8 TSI:iin saa asiallisen letkulämmittimen ja hyvin toimii! Auto itsessäänkin lämpenee hyvin ja tarvittaessa ainakin nyt pikkupakkasilla on alle 10 km:n matkalla jo ollut lämmintä kuin huonossa saunassa! Onneksi on toimivat säädöt, mutta pitihän sitä kokeilla kuinka talviautotestin voittajan kone antaa hönkää. Ja DSG on minullakin, joten jos epäilet 1.4 TSI:tä, niin ainakin Ocussa löytyy hyvä 1.8 TSI Suomen talveenkin!
Itselläni on nyt vuoden kokemus 1,8 tsi:stä. Auto on ihan ok, jousitus tuntuu kovalta vaikka on "normaalit" 15 tuumaset. Automaatti on loistava. Hinta/laatusuhde hyvä.( Kylläkin vaihtoautostani hyvitettiin kyllä huonosti, mutta se on taas eri juttu). Elegance olis ollut ihan ok, mutta hinta ratkaisee!
- Renkkunen
kaikkia vastauksia en jaksanut lukea, mutta kannattaa ottaa laskelmissa huomioon - paitsi polttoaineenkulutusta - myös päästömaksut ja vakuutusmaksut.
Mitä varustelutasoon tulee, niin Ambientehan on ihan riittävä. DSG-vaihteistosta on monenlaisia mielipitetiä - kannattaa puntaroida.
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364590Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763025- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 211501
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851275PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894