Oho!
Delta-Auton emoyhtiö konkurssiin
Delta Motor Group Oy:stä jätettiin keskiviikkona konkurssihakemus Helsingin käräjäoikeuteen. Konkurssi ei toteutuessaan vaikuttaisi yhtiön tytäryhtiöihin eikä niiden liiketoimintaan.
Käräjäoikeudelta odotetaan päätöstä asiassa mahdollisesti jo tällä viikolla. Delta tuo maahan Kia, Lada, Alfa Romeo, Lancia ja Fiat-autoja.
Autojen jälleenmyyntiä hoitaa erillinen Delta-Auto Oy.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=2009/07/24006
------
Miten helkkarissa Deltan huoltohinnoilla voi emoyhtiö mennä konkurssiin?
Delta Motor Group konkurssiin
17
2960
Vastaukset
- Stilo_kuski
Jäävätkö huolto-liiketoiminna voitot todella Delta-Auto Oy:öön ja Delta Motor Group tekee tuloksensa pelkästään autojen maahantuonnista?
jos näin on, niin maahantuonti on näköjään ole kannattavaa. Uskon kuitenkin, että Delta-Auto tekee ihan hyvää tulosta, kiitos huoltohintojen!
Delta motor Group teki 2007 vuodelta 1 miljoona euroa tappiota! uskomatonta!
Delta-Auto puolestaan teki MYÖS TAPPIOTA vuonna 2007 yhteensä 170 000 euroa. Tämä on aivan uskomatonta!
Maahantuojan eli Delta Motor Group Oy:n liikevaihto 2007 oli 17,2 miljoonaa euroa.
Delta-Auto Oy:n liikevaihto 2007 oli 508 miljoonaa euora.
Oudossa suhteessa noi liikevaihdot...- laman alla
>Maahantuojan eli Delta Motor Group Oy:n liikevaihto 2007 oli 17,2 miljoonaa euroa.
>Delta-Auto Oy:n liikevaihto 2007 oli 508 miljoonaa euora.
>Oudossa suhteessa noi liikevaihdot...
Löytyy tällaistakin tietoa, lienee koko konsernin lukemat
http://www.inoa.fi/Autoliikkeit%C3%A4/Delta-Auto%20Oy/HELSINKI/taloustiedot/106563/
Noiden valossa ei konkka enää niin hirveästi ihmetytä. Liikevaihto ja henkilöstö ovat kasvaneet 100 % vuosivauhtia .... ja samalla liikevoitto on sakannut pakkasen puolelle eli on lähdetty hakemaan markkinaosuutta kannattavuutta uhraten ... niinhän siinä väistämättä käy, kun tiedetään, että jokainen uusi kaveri tekee käytännössä persnettoa ensimmäiset 6 kk ja sattui vielä 1 kpl lama iskemään päälle just kovimman, arvatenkin velkarahalla pyöritetyn, kasvun kohdalle... -> lystiä rahoittaneelle pankille meni pupu pöksyyn.
- Stilo_kuski
Tuulilasi kertoo:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/delta-motor-group-konkurssiin
Että sellaista. - aivotontamenoo
Tätähän tässä jo aavisteltiinkin, teltan johto vaihtu muutama vuosi sitten tyylillä kaikki vanhat pihalle, asentajat mukaan lukien. Pääkonttorista ja maahantuonnista vanhat potkittiin pois ja uutta "ekonomii" tilalle. Nykyinen maahantuonnin johto ei ees ymmärrä missä on itä saati länsi, eipä siitä muuta voinut tulla. Surkeaa johtamista.....
- Anttu1979**
kuinka 7hengen firma voi tuottaa tappiota 974 000 euroa? jossain on vikaa...
http://www.inoa.fi/Autoliikkeitä/Delta Motor Group Oy/HELSINKI/taloustiedot/163456/ - Pekka Pee
Todella surkeasti johdettu suuryritys. Hallitsematonta kasvua monta vuotta luottaen siihen että talouskehitys jatkuu... Isoja investointeja ihan lähiaikoina jolloin muut jo vähän himmailivat vauhtia.
Deltan johtajisto on aina koostunut toimitusjohtajasta ja hänen "esikunnastaan". Jos olet ollut tj:n perseennuolija, ahkera juoksupoika tai muuten vain huonon kotikasvatuksen saanut räksyttävä mieshenkilö niin taivaspaikka esikunnassa on taattu. -Koulutuksella ja kokemuksella ei niin väliä.
Ja koska mm. tj. vaihtui ihan hiljattain niin vaihtui myös koko esikunta. Ja koska yksikään Deltan johtajista ei ole mikään yritysjohtaja saati sitten konsernijohtaja niin hommahan menee niin että jokaisen on sitten pitänyt saada jotain aikaan... Jos ei muuta niin suuria muutoksia jotka huomataan. Ei siis väliä onko järkeä vai ei kunhan huomataan...
Iso konserni vaatisi ammattimaisen johdon. -Ja kokeneen sellaisen. Suurinta mahdollista tyhmyyttä on se että luulee olevansa, osavansa ja tietävänsä...
Eikä passaa unohtaa että kyseessä on venäläisten omistama ja hallinnoima yhtiö ja johtoryhmässäkin näyttää istuvan aika monta venäläistä "omistajatahon asettamaa tarkkailijaa". Koittakaas muuten penkoa kuka loppuviimein Deltan omistaa...
Jos verrataan Deltaa esim. Vehoon niin Veho on periaatteessa "perheyritys". Johto ja omistajataho on kokolailla sama asia. -Hienosti johdettu ja toimiva yhtiö. Deltan omistaja ei tiedä / ymmärrä omistamansa yhtiön tilanteesta kuin sen mitä Suomessa majailevat politrukit, tarkkailijat, hallituksen jäsenet kertovat. -Näitähän ei juuri kiinnosta koko touhu. Kahden polven miehiä, vähän vanhoja peruskorruptoituneita neukkuja. -Njet problem kunhan palvelu pelaa. Nuori polvi lähinnä nautiskelee elämästä vapaassa lännessä.
-Täällä on saanut Delta temmeltää niin silmät ummessa että oksat pois. Jos on tullut pieni kassakriisi eteen niin sopiva selitys hallitukselle ja äitivenäjältä on toimitettu muutama takakontillinen hynkkyä Suomeen.
-Taas on ollut millä porskuttaa! -Nyt rahaa ei ole eikä tule.
Nythän on sitten niin että venäläinen omistajakin on suurissa talousvaikeuksissa, eli sieltä tuskin pelastavaa rahasäkkiä Suomeen kiikutetaan... Vai luuleeko joku että ketju laajenee täysin omarahoitteisesti tuota vauhtia kuin Delta-auto. -Tuskin.
Moni asia on unohtunut niistä ajoista kun voimissaan olivat Konela ja Italkon... Joko suuri kupla vihdoinkin puhkeaa.. - ururru
Pekka Pee kirjoitti:
Todella surkeasti johdettu suuryritys. Hallitsematonta kasvua monta vuotta luottaen siihen että talouskehitys jatkuu... Isoja investointeja ihan lähiaikoina jolloin muut jo vähän himmailivat vauhtia.
Deltan johtajisto on aina koostunut toimitusjohtajasta ja hänen "esikunnastaan". Jos olet ollut tj:n perseennuolija, ahkera juoksupoika tai muuten vain huonon kotikasvatuksen saanut räksyttävä mieshenkilö niin taivaspaikka esikunnassa on taattu. -Koulutuksella ja kokemuksella ei niin väliä.
Ja koska mm. tj. vaihtui ihan hiljattain niin vaihtui myös koko esikunta. Ja koska yksikään Deltan johtajista ei ole mikään yritysjohtaja saati sitten konsernijohtaja niin hommahan menee niin että jokaisen on sitten pitänyt saada jotain aikaan... Jos ei muuta niin suuria muutoksia jotka huomataan. Ei siis väliä onko järkeä vai ei kunhan huomataan...
Iso konserni vaatisi ammattimaisen johdon. -Ja kokeneen sellaisen. Suurinta mahdollista tyhmyyttä on se että luulee olevansa, osavansa ja tietävänsä...
Eikä passaa unohtaa että kyseessä on venäläisten omistama ja hallinnoima yhtiö ja johtoryhmässäkin näyttää istuvan aika monta venäläistä "omistajatahon asettamaa tarkkailijaa". Koittakaas muuten penkoa kuka loppuviimein Deltan omistaa...
Jos verrataan Deltaa esim. Vehoon niin Veho on periaatteessa "perheyritys". Johto ja omistajataho on kokolailla sama asia. -Hienosti johdettu ja toimiva yhtiö. Deltan omistaja ei tiedä / ymmärrä omistamansa yhtiön tilanteesta kuin sen mitä Suomessa majailevat politrukit, tarkkailijat, hallituksen jäsenet kertovat. -Näitähän ei juuri kiinnosta koko touhu. Kahden polven miehiä, vähän vanhoja peruskorruptoituneita neukkuja. -Njet problem kunhan palvelu pelaa. Nuori polvi lähinnä nautiskelee elämästä vapaassa lännessä.
-Täällä on saanut Delta temmeltää niin silmät ummessa että oksat pois. Jos on tullut pieni kassakriisi eteen niin sopiva selitys hallitukselle ja äitivenäjältä on toimitettu muutama takakontillinen hynkkyä Suomeen.
-Taas on ollut millä porskuttaa! -Nyt rahaa ei ole eikä tule.
Nythän on sitten niin että venäläinen omistajakin on suurissa talousvaikeuksissa, eli sieltä tuskin pelastavaa rahasäkkiä Suomeen kiikutetaan... Vai luuleeko joku että ketju laajenee täysin omarahoitteisesti tuota vauhtia kuin Delta-auto. -Tuskin.
Moni asia on unohtunut niistä ajoista kun voimissaan olivat Konela ja Italkon... Joko suuri kupla vihdoinkin puhkeaa..no eikös sen vehonki omistaja ole sieltä samalta suunnalta.. )
http://artikkelihaku.kansallisbiografia.fi/artikkeli/572/ - minä vaan
Pekka Pee kirjoitti:
Todella surkeasti johdettu suuryritys. Hallitsematonta kasvua monta vuotta luottaen siihen että talouskehitys jatkuu... Isoja investointeja ihan lähiaikoina jolloin muut jo vähän himmailivat vauhtia.
Deltan johtajisto on aina koostunut toimitusjohtajasta ja hänen "esikunnastaan". Jos olet ollut tj:n perseennuolija, ahkera juoksupoika tai muuten vain huonon kotikasvatuksen saanut räksyttävä mieshenkilö niin taivaspaikka esikunnassa on taattu. -Koulutuksella ja kokemuksella ei niin väliä.
Ja koska mm. tj. vaihtui ihan hiljattain niin vaihtui myös koko esikunta. Ja koska yksikään Deltan johtajista ei ole mikään yritysjohtaja saati sitten konsernijohtaja niin hommahan menee niin että jokaisen on sitten pitänyt saada jotain aikaan... Jos ei muuta niin suuria muutoksia jotka huomataan. Ei siis väliä onko järkeä vai ei kunhan huomataan...
Iso konserni vaatisi ammattimaisen johdon. -Ja kokeneen sellaisen. Suurinta mahdollista tyhmyyttä on se että luulee olevansa, osavansa ja tietävänsä...
Eikä passaa unohtaa että kyseessä on venäläisten omistama ja hallinnoima yhtiö ja johtoryhmässäkin näyttää istuvan aika monta venäläistä "omistajatahon asettamaa tarkkailijaa". Koittakaas muuten penkoa kuka loppuviimein Deltan omistaa...
Jos verrataan Deltaa esim. Vehoon niin Veho on periaatteessa "perheyritys". Johto ja omistajataho on kokolailla sama asia. -Hienosti johdettu ja toimiva yhtiö. Deltan omistaja ei tiedä / ymmärrä omistamansa yhtiön tilanteesta kuin sen mitä Suomessa majailevat politrukit, tarkkailijat, hallituksen jäsenet kertovat. -Näitähän ei juuri kiinnosta koko touhu. Kahden polven miehiä, vähän vanhoja peruskorruptoituneita neukkuja. -Njet problem kunhan palvelu pelaa. Nuori polvi lähinnä nautiskelee elämästä vapaassa lännessä.
-Täällä on saanut Delta temmeltää niin silmät ummessa että oksat pois. Jos on tullut pieni kassakriisi eteen niin sopiva selitys hallitukselle ja äitivenäjältä on toimitettu muutama takakontillinen hynkkyä Suomeen.
-Taas on ollut millä porskuttaa! -Nyt rahaa ei ole eikä tule.
Nythän on sitten niin että venäläinen omistajakin on suurissa talousvaikeuksissa, eli sieltä tuskin pelastavaa rahasäkkiä Suomeen kiikutetaan... Vai luuleeko joku että ketju laajenee täysin omarahoitteisesti tuota vauhtia kuin Delta-auto. -Tuskin.
Moni asia on unohtunut niistä ajoista kun voimissaan olivat Konela ja Italkon... Joko suuri kupla vihdoinkin puhkeaa..Delta Groupin osakekannan omistavat seuraavat tahot:
JSC AvtoVaz, Venäjä 70,0
Lada International Ltd 30,0 - D
Näinhän siinä juuri kävi..."viisaita miehiä paljon johtajiksi"
- pippurinenn
Anttu1979** kirjoitti:
kuinka 7hengen firma voi tuottaa tappiota 974 000 euroa? jossain on vikaa...
http://www.inoa.fi/Autoliikkeitä/Delta Motor Group Oy/HELSINKI/taloustiedot/163456/ei kai se ihmisten määrä, vaan bisneksen osaamattomuus. kyl on nyt loppu koko tarina, vain loppunäytös enää puuttuu.
- Kaarti
Pekka Pee kirjoitti:
Todella surkeasti johdettu suuryritys. Hallitsematonta kasvua monta vuotta luottaen siihen että talouskehitys jatkuu... Isoja investointeja ihan lähiaikoina jolloin muut jo vähän himmailivat vauhtia.
Deltan johtajisto on aina koostunut toimitusjohtajasta ja hänen "esikunnastaan". Jos olet ollut tj:n perseennuolija, ahkera juoksupoika tai muuten vain huonon kotikasvatuksen saanut räksyttävä mieshenkilö niin taivaspaikka esikunnassa on taattu. -Koulutuksella ja kokemuksella ei niin väliä.
Ja koska mm. tj. vaihtui ihan hiljattain niin vaihtui myös koko esikunta. Ja koska yksikään Deltan johtajista ei ole mikään yritysjohtaja saati sitten konsernijohtaja niin hommahan menee niin että jokaisen on sitten pitänyt saada jotain aikaan... Jos ei muuta niin suuria muutoksia jotka huomataan. Ei siis väliä onko järkeä vai ei kunhan huomataan...
Iso konserni vaatisi ammattimaisen johdon. -Ja kokeneen sellaisen. Suurinta mahdollista tyhmyyttä on se että luulee olevansa, osavansa ja tietävänsä...
Eikä passaa unohtaa että kyseessä on venäläisten omistama ja hallinnoima yhtiö ja johtoryhmässäkin näyttää istuvan aika monta venäläistä "omistajatahon asettamaa tarkkailijaa". Koittakaas muuten penkoa kuka loppuviimein Deltan omistaa...
Jos verrataan Deltaa esim. Vehoon niin Veho on periaatteessa "perheyritys". Johto ja omistajataho on kokolailla sama asia. -Hienosti johdettu ja toimiva yhtiö. Deltan omistaja ei tiedä / ymmärrä omistamansa yhtiön tilanteesta kuin sen mitä Suomessa majailevat politrukit, tarkkailijat, hallituksen jäsenet kertovat. -Näitähän ei juuri kiinnosta koko touhu. Kahden polven miehiä, vähän vanhoja peruskorruptoituneita neukkuja. -Njet problem kunhan palvelu pelaa. Nuori polvi lähinnä nautiskelee elämästä vapaassa lännessä.
-Täällä on saanut Delta temmeltää niin silmät ummessa että oksat pois. Jos on tullut pieni kassakriisi eteen niin sopiva selitys hallitukselle ja äitivenäjältä on toimitettu muutama takakontillinen hynkkyä Suomeen.
-Taas on ollut millä porskuttaa! -Nyt rahaa ei ole eikä tule.
Nythän on sitten niin että venäläinen omistajakin on suurissa talousvaikeuksissa, eli sieltä tuskin pelastavaa rahasäkkiä Suomeen kiikutetaan... Vai luuleeko joku että ketju laajenee täysin omarahoitteisesti tuota vauhtia kuin Delta-auto. -Tuskin.
Moni asia on unohtunut niistä ajoista kun voimissaan olivat Konela ja Italkon... Joko suuri kupla vihdoinkin puhkeaa..Olipa kerran Deltassakin tilanne,jolloin johdossa oli miehiä eikä pelkkiä housunpuntteja. Taistelupari Pekka ja Timo olisivat tämänkin homman hoitaneet.
Siinä oli kaksi oikeata JOHTAJAA,joilla oli asioista kokemusta ja näkemystä. Fiksuja,neuvottelevia ja dynaamisia miehiä,joilla ei mennyt kurat pöksyyn tiukassakaan paikassa.
Siitä se firman alamäki alkoi,kun herrat lähtivät kilpailijoille. Sitten saatiin vaan B-luokan kamaa kehiin ja tulos on tässä.
Ei pitäisi panna poikasia miesten töihin...
- ali46
Jos maahantuoja asetetaan konkurssiin, ei vähittäisorganisaatiolla ole mitään myytävää eli kyllä se Delta-Auto Oy kaatuu myös. Ketä veikkaatte uudeksi maahantuojaksi? Itse kannatan vaihtoehtoa, että tehdas ottaisi vastuun maahantuonnista kuten suuntaus muilla on ollut viime vuosina. Tilanne on kuitenkin hankala, kun Opelin omistajasta ei ole tietoa. Jos Opel, Fiat ja Chrysler tulevat Fiatin määräysvaltaan, saadaan jonkunlainen kombinaatio. Jos Opel menee venäläisille, se ei pelasta Delta-Autoa, koska venäläinen yhtiö on kilpailija Ladalle.
Veikkaan Fiatin ja Chryslerin kombinaatiossa uudeksi maahantuojaksi Chryslerin nykyistä maahantuojaa.- gftjiloy
Että, maahantuoja ja myyntipaikat vaihtuvat. DELTA-AUTO KONKURSSIIN.
- ei jole
ei ollaaa
- voihan fiiu
peliä jossa putsataan velat pois. Tehty järjestely, niinkuin aina. Rakennetaan monimutkainen yritysrypäs missä yritykset laskuttaa toineen toistaan. Jollekkin jätetään sit huonossa tilanteessa kaikki velat ja maksut rästiin. Tämä firma konkkaan ja muut jatkaa.
Puhtaasti järjestetty homma... eihän ekonomit niin tyhmiä siellä ole. Meniköhän kenties ne pitkät takuutkin samassa rytäkässä? nehän ole Deltan itsensä luomia, eivät siis minkään autotehtaan takuita.
Tämä on sitä markkinataloutta- Stilo_kuski
Onneksi on Fiat tallissa. Se on nyt kuin pala tuoretta historiaa Deltan kaaduttua!
Ehkä auton arvo nousi juuri. Ehkä joku keräilijä haluaa ostaa kallilla "aidon" Delta Motosin maahantuoman Fiat Stilon. Ehkä 10-20% nousi juuri autoni arvo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803