albiino siiliä ja tavallisia kaupan

make555

Nyt mahdollisuus tilata ensiviikolle albiino ja tavallisia valkovatsasiiliä. Siilit tulevat Saksasta kasvattajalta. Hinnat: albiino 380€ tavallinen 330€ yht.otot text. 045-1240238 varausmaksu 120 €

3

936

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamala hinta

Ensinnäkin, albiino on väri, se on erittäin yleinen ja helposti kasvatettava, ja yleensä niitä myydään halvemmalla, koska ne ei mee kaupaksi.
      Mikä on tavallinen? Siilejä on noin 100 eri väriä!!!

• Kasvattaja

Väri ei yleensä vaikuta siilin hintaan, se ei nosta tai laske sitä. Albiinoja ei ole niin paljon kun annat ymmärtää. Tietosi on minusta väärää, mistä olet tiedon saanut?

Itse taas pyrin kasvattamaan albiinoa ja se on minun lempi väri siileissä. Mm. aprikoosi on aika harvinainen väri Suomessa siilillä. Jos laitta kaksi albiinoa niin siitä tulee albiino jälkeläisiä. Siilin kasvatus on vaativaa, joten en sitä helpoksi kutsuisi.

Suomessa ei albiino pentuja ole paljon ollut myynnissä 2009 vuonna ja laji on suht. harvinainen muutenkin.

• Siilisti222
        Kasvattaja kirjoitti:

Väri ei yleensä vaikuta siilin hintaan, se ei nosta tai laske sitä. Albiinoja ei ole niin paljon kun annat ymmärtää. Tietosi on minusta väärää, mistä olet tiedon saanut?

Itse taas pyrin kasvattamaan albiinoa ja se on minun lempi väri siileissä. Mm. aprikoosi on aika harvinainen väri Suomessa siilillä. Jos laitta kaksi albiinoa niin siitä tulee albiino jälkeläisiä. Siilin kasvatus on vaativaa, joten en sitä helpoksi kutsuisi.

Suomessa ei albiino pentuja ole paljon ollut myynnissä 2009 vuonna ja laji on suht. harvinainen muutenkin.

Albiinosiilejä on kasvattajien suhteellisen hankala saada kaupaksi, koska siilien punaiset silmät karkoittavat ostajia. Valkoisille mustasilmäisille olisi paljon ottajia, ko väri on tosin erittäin harvinainen Suomessa (lumi). Albiinoita on myyty halvemmalla, koska ne eivät mene kaupaksi. Niitä ei edes suositella kasvattamaan, jos ei halua, että siilit jää kasvattajalle. Eniten kysytään mustaa ja tavallisen väristä (harmaa/suklaa).

Albiinoita saa, kun laittaa kaksi albiinoa yhteen. Tällöin ei tule muuta. Niitä saa myös, jos kummankin vanhemman toinen vanhempi on ollut albiino, vaikka itse vanhemmat olisivatkin eri väriä. Niitä on siis värien puolesta helppo kasvattaa, tietää aina, miten niitä tulee. Muita värejä (ja siilejä yleensä muutenkin) on hankala kasvattaa.

Saksassa siilit maksavat 40-200euroa matkakulut. Siellä siilin hinta ei ole niin korkea kuin Suomessa. 200 e on tosi korkea hinta siilille Saksassa.

Suomessa ei albiinoja ole ollut kasvattajilla paljon myynnissä, koska he tietoisesti välttävät sitä (ei mene kaupaksi). Niitä olisi kuitenkin suht. helppo kasvattaa, jos sellaisia haluaisi. Siilin kasvatus itsessään on erittäin hankalaa. Usein koko poikue menehtyy.

www.suomensiiliyhdistys.fi
        -SSY:n viralliset kasvattajat-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      355
      1501
    2. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      114
      1216
    3. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      117
      1097
    4. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      116
      861
    5. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      847
    6. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      822
    7. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      18
      470
    8. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      40
      468
    9. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      93
      451
    10. Nainen, tää meidän juttu ei ole ohitse

Ennen kuin lihava nainen on laulanut.
      Ikävä
      36
      423
    Aihe