Tietääkö kukaan mistä näkee että hevoskastanjan kastanjat ovat kypsiä, tarkoitus on kerätä muutamia erään puiston kastanjasta ja idättää mutta mistä näkee että kastanja on riittävän kypsä itääkseen.
Kiitos jos joku viitsisi neuvoa tietämätöntä.
Kastanjapuut?
Milloin kypsiä?
3
1000
Vastaukset 3
- pudokkaita
Sitten, kun siemenet putoaa puusta, ne on kypsiä.
- nimiä puista
Hevoskastanjan sekoittaminen oikeaan (aitoon) kastanjaan on väärin. Suomessa aito kastanja ei menesty ulkona kunnolla edes lauhkeimmassa vyöhykkeessä.
Hevoskastanjan siemenet tippuvat maahan kypsyttyään. Ne pitää istuttaa heti, että eivät pääse kuivumaan. Jos kuivuvat, niin eivät enää idä.- pohjoisin hevoskastanja?
Minulla kasva ja kituu(joka talvi latva paleltuu) kolmosvyöhykkeellä hevoskastanjan pienehkö taimi. Onko kotimaista kantaa joka viihtyisi ja oikein kukkisikin pohjoisempana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2831140Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "260985Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49920- 105874
- 99809
- 73808
- 107679
- 64578
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2551Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh11488