Mulla käytettynä ostettu Jazz cvt, jota on edellisen omistajan ja mun toimesta tähän mennessä käytetty määräaikahuolloissa joka vuosi. Viimeksi tein 100.000km huollon viime syksynä koska se oli seuraavana vuorossa kun edellinen oli 80.000km.
Kysymys piilee tässä: edellinen omistaja ajoin sen noin 20.000km vuosittain joten 80tkm oli juuri oikeassa kohdassa ajoitettu. Itse tein 100tkm huollon ennenkuin autollani oli ajettu 90tkm, ja nyt kun huolto olis mielessä, olen ajanut 95tkm ja edessä olis 120tkm huolto johon kuuluu esim. jakohihna.
Vaihtoehtoja mulla mielessä nyt 3:
1) normaali huolto 120tkm, ja maksaa ehkä noin 300-400€, arvio. Edellinen "välihuolto 100tkm" oli vain öljyt, suodatin yms ja maksoi 250€ polttimonvaihtoineen.
2) pyydän tekemään uuden 100tkm huollon koska kilometrejä ei ole vielä edes sen vertaa..
3) en tee huoltoa ollenkaan, vaan vaihdan vain öljyt ja suodattimen koska kilometrejä tulee näin vähän ja teen vasta ensivuonna 120tkm huollon, eli seuraavana vuorossa olevan määräaikaishuollon.
Auto on kunnossa, ei oo ollut mitään vikoja, kolinoita missään. Auton pidosta vielä että aion ajaa sillä vielä min. 2 vuotta, joten auton ikä myyntitilanteessa tulee olemaan ainakin 8v eikä sitä ainakaan autoliikkeisiin saa helposti vaihdokkina sisään. Ja huoltokirja on tuossa vaiheessa vähemmän tärkeä(?), mutta aion silti tehdä määräaikaishuoltoja mutta ehkä harvemmin..
Mitä mieltä olette? Onko mitään järkeä tässä tilanteessa vielä autoa suoraan rahastettavaksi 120tkm huoltoon, ja ensi vuonna 140tkm kun autolla on siinä vaiheessa ajettu ehkä 100tkm..:D
Näin pienillä kilometreillä nuo vuosivälitkin tuntuvat aika pahoilta.
honda jazz 6,5v vanha
8
4964
Vastaukset
- Hondsaaja
enempi huollat. Käy jossain luotettavalla paikallissuharilla äläkä merkkiliikkeessä.
- qwevbnm
Terve.
Ottamatta muuten kantaa itse aiheeseen, Jazzissa on käsittääkseni jakoketju, jota ei tarvitse vaihtaa.
Itellä tosin vähän samaa ongelmaa, ensi talvena 80000km huolto ja muunmuassa vaihteistoöljyn vaihto ja mittarissa on 55000km.- alkup kirjoittaja
Mun vm2003:ssa on kyllä jakohihna. No aika pieni etu se ketju on autossa, ketju kestää ehkä koko auton iän, jakohihna pitää vaihtaa 120tkm välien, joten ei se lompakossa tunnu kun vaihto on vain joka 4:s vuosi tai 5:s vuosi näillä ajoilla.
Miten itse ajattelit huollattaa? Jos autosi on uusi, sanotaan alle 4v ja ajattelit pitää sillä hintaa, ehkä kannattaa huollattaa ihan normaalisti.
Mulla vuosia takana jo 6,5 ja kilometrejä 95tkm, ja myynti edessä vasta ehkä 2v päästä, siksi ajattelin olla vähän lepsu noiden huoltojen kanssa. Nyt teen joko 100tkm huollon uudestaan tai vain öljynvaihdon suodatin, ja sitten ensi vuonna sen 120tkm huollon sitten. Juuri katsoin huoltokirjaa, 100tkm ns. "välihuolto" tehtiin viime syksynä kun autossa oli kilometrejä 90500, nyt kilometrejä vuoden ajon jälkeen 95000... en oikein usko että teen isoa huolton tällä kertaa :D Jotain järkeä pitää olla.. Pienelle autolle aika hurjat kilometrikustannukset saa aikaan jos alan jatkossakin 5-6tkm välein vuosittain määräaikaishuollattaa. Johonkin se raha pitää vetää.
En ostanut autoa siksi että yrittäisin pitää sen arvoa yllä epätoivoisesti koska myydessä se on kuitenkin jo ehkä 8 v vanha ja ostajaa ei kiinnosta siinä vaiheessa niin tarkkaan onko huollot tehty just eikä melkein, varmaan ymmärtää lepsuilun jos häntä edes siinä vaiheessa kiinnostaa muutaman tonnin autosta hyväää huoltohistoriaa toivoa.. Auton arvo kun laskee kuin lehmän häntä riippumatta onko huollot tehty 100% tai ei ihan niin tarkkaan. Alle 5v autoissa mun mielestä kannattaa huollot tehdä ajallaan, ja kalliimmissa autoissa, mutta ei tässä tapauksessa. Mun taloudellinen hyöty määräaikaushuolloista on 0€ jälleenmyyntiarvossa parin vuoden päästä. - jazzi
alkup kirjoittaja kirjoitti:
Mun vm2003:ssa on kyllä jakohihna. No aika pieni etu se ketju on autossa, ketju kestää ehkä koko auton iän, jakohihna pitää vaihtaa 120tkm välien, joten ei se lompakossa tunnu kun vaihto on vain joka 4:s vuosi tai 5:s vuosi näillä ajoilla.
Miten itse ajattelit huollattaa? Jos autosi on uusi, sanotaan alle 4v ja ajattelit pitää sillä hintaa, ehkä kannattaa huollattaa ihan normaalisti.
Mulla vuosia takana jo 6,5 ja kilometrejä 95tkm, ja myynti edessä vasta ehkä 2v päästä, siksi ajattelin olla vähän lepsu noiden huoltojen kanssa. Nyt teen joko 100tkm huollon uudestaan tai vain öljynvaihdon suodatin, ja sitten ensi vuonna sen 120tkm huollon sitten. Juuri katsoin huoltokirjaa, 100tkm ns. "välihuolto" tehtiin viime syksynä kun autossa oli kilometrejä 90500, nyt kilometrejä vuoden ajon jälkeen 95000... en oikein usko että teen isoa huolton tällä kertaa :D Jotain järkeä pitää olla.. Pienelle autolle aika hurjat kilometrikustannukset saa aikaan jos alan jatkossakin 5-6tkm välein vuosittain määräaikaishuollattaa. Johonkin se raha pitää vetää.
En ostanut autoa siksi että yrittäisin pitää sen arvoa yllä epätoivoisesti koska myydessä se on kuitenkin jo ehkä 8 v vanha ja ostajaa ei kiinnosta siinä vaiheessa niin tarkkaan onko huollot tehty just eikä melkein, varmaan ymmärtää lepsuilun jos häntä edes siinä vaiheessa kiinnostaa muutaman tonnin autosta hyväää huoltohistoriaa toivoa.. Auton arvo kun laskee kuin lehmän häntä riippumatta onko huollot tehty 100% tai ei ihan niin tarkkaan. Alle 5v autoissa mun mielestä kannattaa huollot tehdä ajallaan, ja kalliimmissa autoissa, mutta ei tässä tapauksessa. Mun taloudellinen hyöty määräaikaushuolloista on 0€ jälleenmyyntiarvossa parin vuoden päästä.Olen tehnyt määräaikaishuollot ohjekirjan kilometrien mukaan ja välillä öljyn ja suodattimen vaihdot kerran vuodessa. Tämä on paikallisen merkkihuollon mukaan oikea tapa.
- 34234234
jazzi kirjoitti:
Olen tehnyt määräaikaishuollot ohjekirjan kilometrien mukaan ja välillä öljyn ja suodattimen vaihdot kerran vuodessa. Tämä on paikallisen merkkihuollon mukaan oikea tapa.
Eli viet huoltoon kun kilometrit ovat täynnä = tuolla 7000km vuodessa käytät autoa siis 2,5 vuoden välein määräaikaishuollossa ja muuten vuoden välein öljyt suodatin? Paljon olet ajanut ja onko auto pysynyt kunnossa? Miten vanha auto?
Ei todellakaan kiinnosta näillä 5000-6000km vuosimäärillä käyttää autoa vuosittain huollossa..
Ajan kyllä 90% lyhyitä matkoja eli 5km siivu, joka kuluttaa autoa enemmän. Toisaalta pidän auton aina alle 5celsiuksen keleillä tolpassa(ei niin rasittavia kylmäkäynnistyksiä) ja ajan kevyellä kaasulla. - 40 000 km
34234234 kirjoitti:
Eli viet huoltoon kun kilometrit ovat täynnä = tuolla 7000km vuodessa käytät autoa siis 2,5 vuoden välein määräaikaishuollossa ja muuten vuoden välein öljyt suodatin? Paljon olet ajanut ja onko auto pysynyt kunnossa? Miten vanha auto?
Ei todellakaan kiinnosta näillä 5000-6000km vuosimäärillä käyttää autoa vuosittain huollossa..
Ajan kyllä 90% lyhyitä matkoja eli 5km siivu, joka kuluttaa autoa enemmän. Toisaalta pidän auton aina alle 5celsiuksen keleillä tolpassa(ei niin rasittavia kylmäkäynnistyksiä) ja ajan kevyellä kaasulla.Sytytystulpat vaihdetaan 40 000 km:n välein. Muulla ei väliä. V. 2003 Jazzizza on jakoketju, ei hihna.
- ei ketju
40 000 km kirjoitti:
Sytytystulpat vaihdetaan 40 000 km:n välein. Muulla ei väliä. V. 2003 Jazzizza on jakoketju, ei hihna.
Kyllä manuaalissa lukee ihan selvästi että jakohihnan vaihto 120tkm kohdalla. Ja tiedoksi että facelifti vasta toi ketjun tuohon autoon, joko 2004 tai 2005.
Ja kun moottoritilaan katsoo, siellä se hihna pilkistää. - jazzz 06
ei ketju kirjoitti:
Kyllä manuaalissa lukee ihan selvästi että jakohihnan vaihto 120tkm kohdalla. Ja tiedoksi että facelifti vasta toi ketjun tuohon autoon, joko 2004 tai 2005.
Ja kun moottoritilaan katsoo, siellä se hihna pilkistää.Meidänkin Jazille tuli huollon aikaväli täyteen vaikka kilometrejä oli vasta 10tkm. Merkkihuollossa ehdottivat suurempaa huoltoa, koska reilu 1.5 vuotta oli jo edellisestä. Hinta olis ollu muistaakseni 340€. Päädyin vaihtamaan öljyt ja suodattimen itse. Säästin noin 300€, riskit tiedostean, olen tähän toimintatapaan edelleen tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760