Käsittääkseni tuo on aivan mahdollista? Sattui vaan silmään että pitää suorittaa iltalukiossa jotakin matematiikan ja fysiikan kursseja heti opiskelujen alussa. Onko noin? Eikö se mene niin että haen yliopistoon, teen valintakokeen ja jos saan tarpeeksi hyvät pisteet pääsen sisään ja opiskelen niinkuin kaikki muutkin.
Ammattikoulusta teknilliseen yliopistoon
4
1233
Vastaukset
- asdasdasdasddd
Jos haet pääsykokeen kautta sisään, niin sinun ei tarvitse käydä mitään koulun ulkopuolisia kursseja. Iltalukiossa suoritettava pitkä matikka vaaditaan kukkaisteekkareilta, ts. erillishaussa sisään päässeiltä lyhyen matikan lukeneilta.
- teekkari.....
Kannattaa varmaan käydä ne matikat ja fysiikat iltalukiossa ennen pääsykoetta. Muuten voi olla sisäänpääsy ja opintojen alku kovan työn takana. Tsemppiä suoritukseen.
PS. ruoho on vihreämpää aidan akateemisella puolella. Sen verran olen duunarihommia tehnyt, että voin tuon vakuuttaa :)- holhoova äiti
asiaa...
Tässä on nyt äiti asialla, mutta nuori ei harrasta keskustelupalstoja. Hän ei ole löytänyt oikein yliopistojen sivuilta tietoa, joten ajattelin tulla kyselemään väyliä. Nuori herra tekee päätöksensä ihan itse, mutta kyselee kovasti äidiltä. Sanoin, että opinto-ohjaaja osaa varmaan neuvoa. Suomi24-palstan neuvoihin hän ei itse usko, mutta kysyn silti.
Eli tällä meidän nuorella on sähköalalla hyvä todistus, ilmeisesti luokkansa paras, keskiarvo n. 4,5. Myös matikka, englanti ja ruotsi vitosia. Lukioon ei halunnut teoreettisuuden ja esitelmien takia. Varoittelin, että yliopistossa ja amk:ssakin teoriaakin varmasti on, mutta se ei kuulemma haittaa, jos se on tekniikkaa ja matikkaa. Itse ehdottelin, että kävisi vähän lukion kursseja ensin. Pikkuveli on lukiossa ja pitkä matikka, ehkä hän voisi itse opiskella matikkaa veljen kirjoista, kannattaisiko? Milloin pääsykokeisiin kannattaa valmistautua? - R-iina
holhoova äiti kirjoitti:
asiaa...
Tässä on nyt äiti asialla, mutta nuori ei harrasta keskustelupalstoja. Hän ei ole löytänyt oikein yliopistojen sivuilta tietoa, joten ajattelin tulla kyselemään väyliä. Nuori herra tekee päätöksensä ihan itse, mutta kyselee kovasti äidiltä. Sanoin, että opinto-ohjaaja osaa varmaan neuvoa. Suomi24-palstan neuvoihin hän ei itse usko, mutta kysyn silti.
Eli tällä meidän nuorella on sähköalalla hyvä todistus, ilmeisesti luokkansa paras, keskiarvo n. 4,5. Myös matikka, englanti ja ruotsi vitosia. Lukioon ei halunnut teoreettisuuden ja esitelmien takia. Varoittelin, että yliopistossa ja amk:ssakin teoriaakin varmasti on, mutta se ei kuulemma haittaa, jos se on tekniikkaa ja matikkaa. Itse ehdottelin, että kävisi vähän lukion kursseja ensin. Pikkuveli on lukiossa ja pitkä matikka, ehkä hän voisi itse opiskella matikkaa veljen kirjoista, kannattaisiko? Milloin pääsykokeisiin kannattaa valmistautua?Koska pojalla on noin hyvä todistus, on kyseessä varmasti fiksu kaveri ja yliopistossa pärjäisi. Varoituksen sanasi ovat oikeita, sillä teoriaa täälläkin kyllä opiskellaan. Ja esiintyä pitäisi myös osata, mutta sehän tulee lähinnä kokemuksen kautta.
Matikan itseopiskelu ei mielestäni ehkä ole paras ajatus. Jos pikkuveli voisi opettaa, tai saisitte pojalle jonkun vanhemman lukiolaisen tai muun opettamaan sujuisi oppiminen varmasti paremmin. Siellä kirjoissa kun saattaa tulla eteen jotain, mitä ei ymmärrä. Ja tuo lukion pitkän matikan oppimäärä on aikamoinen työsarka. Itse opetin edelliselle poikaystävälleni näitä asioita, kun hän halusi ammattikoulun automaatioasentajan papereilla hakea ammattikorkeakouluun lukemaan tietotekniikkaa. Matikkaan kannattaakin panostaa hieman, niin on tuo opintojen alkupuoli sitten kivuttomampi. Eli tuohon lukeminen kannattanee aloittaa mahdollisimman pian!
Toinen, mikä lienee tärkeä, on se fysiikka. Sähköalalta valmistuneena poikasi varmasti osaakin jo osan noista asioista, mutta kertaus ei ole pahitteeksi ja myös tässä tapauksessa kannattanee niitä lukion kirjoja katsella. Teknillisen yliopiston pääsykokeet, kuin myös amk:n teknisten linjojen, perustuvat lukion oppimääriin.
Onnea yrityksellenne! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788