Kuinka kauan joutuu odottamaan synnytyksen jälkeen,että voi mennä saunaan?
Itsellä synnytyksestä viikko.
Minulta jouduttiin leikkaamaan väliliha.
Nyt en tiedä,että kuinka kauan joudun olemaan ilman saunaa :DD
Sauna on mun intohimo :DD
Saunominen synnytyksen jälkeen
4
4851
Vastaukset
- miiuu
keskiviikkona sektio, maanantaina tikkien poisto ja kotiin sairaalasta, ma-iltana saunaan. Ei tietenkään koviin löylyihin.
- ...............
Välilihan tulisi olla parantunut jo hyvin, ennen kuin kannattaa mennä. Siinä on se kuumuus, kosteus ja hikoilu, joka hidastaa paranemista ja saattaa aiheuttaa tulehduksiakin. Kun idea olisi pitää se leikattu alue kuivana ja puhtaana.
Ja lisäksi vielä jälkivuodon aikaan on suurempi mahdollisuus kohtutulehdukseen, jos sinne pienikin pöpö pääsee.
Itse en uskaltaisi vielä noin aikaisin mennä minkäännäkösiin löylyihin. Jos nyt vaikka pari, kolme viikkoa vielä jaksaisit odotella.- .......
Mulle sanottiin reilu vuosi sitten sektion jälkeen sairaalassa että voi mennä oman voinnin mukaan. Muistaa löylytellä varovasti ja huolehtia hygieniasta.
- ...............
....... kirjoitti:
Mulle sanottiin reilu vuosi sitten sektion jälkeen sairaalassa että voi mennä oman voinnin mukaan. Muistaa löylytellä varovasti ja huolehtia hygieniasta.
Sektiohaava paraneekin normaalisti huomattavan paljon nopeammin kuin eppari, ja epparihaavan kuivana ja puhtaanapitäminen on muutenkin vaikeampaa kuin sektiohaavan. Toki jokainen menköön oman vointinsa mukaan.
Suosituksena saunomiselle on, että sektion jälkeen kun haava on kokonaan ummessa ja tikit poistettu (eikä ole auennut uudestaan) ja alatiesynnytyksen jälkeen, kun mahdolliset haavat ovat jo täysin parantuneet. Kohtutulehduksen riski on molemmilla tavoilla synnyttäneille yhtälailla olemassa niin kauan kuin jälkivuotoa tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876