Olin Pirtulaiva""

M/S Koiviston

" Villenä" tuotiin 4000 l Puolanpirtua Suomeen 1951 syksyllä .
Kaikkea sattui.

28

1805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenkki

      mitä kaikkea sattui? mistä toitte pirtua?

      • kyseessäon

        koiviston kalastaja paatti.. ei siihen muuta sopinutkaan kuin kyseinen pirtu lasti....rokasitteko sillit polakeille?


      • täältä

    • H2OHeikki

      Kait rikos on vanhentunut, poliisi seuraa näitä kanavia :-)

      • rikosko vanhentunut

        tottakai me seuraamme teitä merenkävijöitä/salakuljettajia Pirtun kuljettaminen
        sallaa tahi laillisesti tuo aina putkaa pamppua koppalakkia taskulamppua nii ja sakkoja!Kuinka edes viittsit kysyä moista asiaa höh?


      • vaikka asialla
        rikosko vanhentunut kirjoitti:

        tottakai me seuraamme teitä merenkävijöitä/salakuljettajia Pirtun kuljettaminen
        sallaa tahi laillisesti tuo aina putkaa pamppua koppalakkia taskulamppua nii ja sakkoja!Kuinka edes viittsit kysyä moista asiaa höh?

        Olikin ihan ammatilaiset , siis 400 l Pirtua , Konjakkia , Viskiä , Savukkeita ja Persian mattoja .
        Lasti purettiin moottoriveneisiin ( aluevesien ulkopuolella).
        Sattui olemaan hyvä ilma , ainoastaan mainikia.
        Asialla tosi ammattilaiset, myöskin työskentely merellä .
        Tuotteet olivat esillä , ei niinkuin s/s Ulapassa.
        Vaikutelmaksi jäi jotta , päätekijä olisi ollut emäntä.


      • pajjon
        vaikka asialla kirjoitti:

        Olikin ihan ammatilaiset , siis 400 l Pirtua , Konjakkia , Viskiä , Savukkeita ja Persian mattoja .
        Lasti purettiin moottoriveneisiin ( aluevesien ulkopuolella).
        Sattui olemaan hyvä ilma , ainoastaan mainikia.
        Asialla tosi ammattilaiset, myöskin työskentely merellä .
        Tuotteet olivat esillä , ei niinkuin s/s Ulapassa.
        Vaikutelmaksi jäi jotta , päätekijä olisi ollut emäntä.

        Jäi Pirtumäärästä nolla poi , siis 4000 l

        Kun täällä on sitten , osaaja joka löytää laivankuvia , minun KAUNEIN LAIVANI , kun tuosta saisin kuvan .maux Gustaf ( olin junkkina 06.09.51 --23.10.51 )


      • tämä oikein
        pajjon kirjoitti:

        Jäi Pirtumäärästä nolla poi , siis 4000 l

        Kun täällä on sitten , osaaja joka löytää laivankuvia , minun KAUNEIN LAIVANI , kun tuosta saisin kuvan .maux Gustaf ( olin junkkina 06.09.51 --23.10.51 )

        on, kun kauppalaiva.nba....ei löydä koko laivaa. maux gustaf....purje...priki kaljaasi kuunari vai mikä....nimimerk: merivesi laskuvesi...


      • Tilasto- ja
        tämä oikein kirjoitti:

        on, kun kauppalaiva.nba....ei löydä koko laivaa. maux gustaf....purje...priki kaljaasi kuunari vai mikä....nimimerk: merivesi laskuvesi...

        Rekisteritoimisto , Helsingissä heinäkuun 01 p:nä 1982.
        N:o 2952 ( ilmoitus )


        Aktuaari

        Harry Federley

        Gustaf oli "Apukoneella kulkeva Purjealus "

        Tässä tiedot , mitä mulla on


      • laskuvesi

      • vaikka

      • laskuvesi
        vaikka kirjoitti:

        Kuva ei oikeen ole hyvästä kulmasta . Senhän piti olla kaunislaivani.

        Katsoppa minun viimeinen laivani ( kyllä kipailee ss jurmo 14.03..82 , pestasin päälle

        en parempaakaan ainakaan vielä löytänyt... tämä maux...sotki vähän etsimistä...jurmo oli kait m/t...


      • laskuvesi

      • ULCC

      • eläkemesu
        ULCC kirjoitti:

        15.05.81 pestasi päälle.

        Kun olet noin avulias, niin minunmielestä Kaikkienakojen kaunein Nesteenlaiva oli ms Jurmo pestasin päälle 29.07.62

        Mun mielestä kaunein Nesteen paatti oli mt Nunnalahti, en kylläkään muissa Nesteen paateissa seilannut.

        http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=568667


      • Nesteen kaunein
        eläkemesu kirjoitti:

        Mun mielestä kaunein Nesteen paatti oli mt Nunnalahti, en kylläkään muissa Nesteen paateissa seilannut.

        http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=568667

        Mielestäni :ms Jurmo ( 1954 )

        Minä puolestani olen ollut : Nunnalat , ms Jurmo ,ms Enskeri , ss Jaarli ja ss Jurmo.
        Vuosina 1962 --- 1985 ( ss Jurmo viimeinen )


      • laskuvesi
        ULCC kirjoitti:

        15.05.81 pestasi päälle.

        Kun olet noin avulias, niin minunmielestä Kaikkienakojen kaunein Nesteenlaiva oli ms Jurmo pestasin päälle 29.07.62

        Jurmon nimellä ei ole vielä löytynyt, kävisikö tämä jos on kovin akuutti tilanne




        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships N/slides/Nyhammer-01.html


      • laskuvesi
        vaikka kirjoitti:

        Kuva ei oikeen ole hyvästä kulmasta . Senhän piti olla kaunislaivani.

        Katsoppa minun viimeinen laivani ( kyllä kipailee ss jurmo 14.03..82 , pestasin päälle

        kävisikö tämä,nimittäin Jurmon nimellä ei vielä ole löytynyt


        http://faktaomfartyg.se/sea_splendour_1972_b_1.htm


      • tarkemmin
        laskuvesi kirjoitti:

        kävisikö tämä,nimittäin Jurmon nimellä ei vielä ole löytynyt


        http://faktaomfartyg.se/sea_splendour_1972_b_1.htm

        Rakensin " välisiinen saunen Ilmanvaihdon ( tämä sauna tuli päälystölle )
        Tässä laivassa ei ole " välisiipeä jossa oli hyttini )


      • laskuvesi
        vaikka kirjoitti:

        Kuva ei oikeen ole hyvästä kulmasta . Senhän piti olla kaunislaivani.

        Katsoppa minun viimeinen laivani ( kyllä kipailee ss jurmo 14.03..82 , pestasin päälle

        tässä kaunis laivasi toisesta kuvakulmasta en parempaa löytännä

        http://sydaby.eget.net/swe/elissa.htm


      • siinä , kaunislaivani
        laskuvesi kirjoitti:

        tässä kaunis laivasi toisesta kuvakulmasta en parempaa löytännä

        http://sydaby.eget.net/swe/elissa.htm

        Opin tuolloin MERIMIES-ASIOITA , sain hyvät ystävät.
        Opin kompanssin , neuloin purjeita niin kun luukkupressuja . Vieläkin minulla on haskka ( tosin nyrkkini ovat kohtuuttoma suuret tuohonhanskaan )
        Luulen onkohan montakaa , näillapalstoilla joka ruorannut laivansa läpi Kiilin Kanalin,olen kahteenkertaan.


      • "ruorattu"
        siinä , kaunislaivani kirjoitti:

        Opin tuolloin MERIMIES-ASIOITA , sain hyvät ystävät.
        Opin kompanssin , neuloin purjeita niin kun luukkupressuja . Vieläkin minulla on haskka ( tosin nyrkkini ovat kohtuuttoma suuret tuohonhanskaan )
        Luulen onkohan montakaa , näillapalstoilla joka ruorannut laivansa läpi Kiilin Kanalin,olen kahteenkertaan.

        eikä tarvitse aivan sisällissodan aikoihin mennä.Muistaakseni vuosi oli-59 ja laiva
        Erickssonin Herrö.Siihen aikaan ns."pykälälaivat"saivat käyttää omaa miehistöa ruo-
        rijengareina.


      • laskuvesi
        "ruorattu" kirjoitti:

        eikä tarvitse aivan sisällissodan aikoihin mennä.Muistaakseni vuosi oli-59 ja laiva
        Erickssonin Herrö.Siihen aikaan ns."pykälälaivat"saivat käyttää omaa miehistöa ruo-
        rijengareina.

        Herrö nimisenä en löytännä....Warden nimisenä löytyi...tuskin on kyseessä sama alus jota olet ruorannut.....


      • laskuvesi
        laskuvesi kirjoitti:

        Herrö nimisenä en löytännä....Warden nimisenä löytyi...tuskin on kyseessä sama alus jota olet ruorannut.....

        laitetaan kuvakin mukaan dementia....p....le...




        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships W/slides/Warden-03.html


      • paattia
        laskuvesi kirjoitti:

        laitetaan kuvakin mukaan dementia....p....le...




        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships W/slides/Warden-03.html

        Jolla sain KYYTIÄ JOKOHAMASSA 1953.
        oLIN MAISSA , LAIVANI JOSSAIN ? en tiennyt . Sain kyytiä Jakardaan Hollantilaisella Viktoorityyppisellä turpiinilaivalla .
        Vaan , huomattiin minun passini oli mennyt VANKAKSI .
        Siispä nopeesti Tokioon ja Suomen Konsulaattiin ja Passiin leima .
        Kun sitten tulin" Jokohaminaan "niin tuo Hollanteri olikin jo lähtenyt.
        Niinpä minulle järjestyi Amerikan Armeejan Rannikkovene ( tuolloin Koreansota oli juuri loppunut ) Miehitysjoukot oli edelleen Japanissa .
        SAIN KYLMÄÄ KYYTIÄ NE OTTIVAT TUON Hollanderin kiinni ja pääsin nousemaan laivaa . Myöhemmin sitten kun olin Suomen
        Laivaston Taisto 7 ja ajoimme 42 solmua , luulen ,että mentiin kovempaa
        Laivanihan oli jossai Itäjaavalla " TROPOLINKO"


      • Lämminmies
        siinä , kaunislaivani kirjoitti:

        Opin tuolloin MERIMIES-ASIOITA , sain hyvät ystävät.
        Opin kompanssin , neuloin purjeita niin kun luukkupressuja . Vieläkin minulla on haskka ( tosin nyrkkini ovat kohtuuttoma suuret tuohonhanskaan )
        Luulen onkohan montakaa , näillapalstoilla joka ruorannut laivansa läpi Kiilin Kanalin,olen kahteenkertaan.

        on hienoa nähdä Arkturi jolla tulin Helsinkiin Olympia lauantaina konsulikyydillä , matka on vielläkin maksamata.


    • varzawa213

      Aiheesta elokuva, varsovan laulu.

    • mertimemuseo

      Kotkan merimuseossa on tullin laiva, laivan tutka lopetti salakuljetuksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe