vauvan painonnoususta ja maidon määrästä!!

ejtjmu

Heippa! mites teidän vauvoilla tuo paino on noussut?oltiin eilen 2:kuukautis neuvolassa ja painoa oli tullut 2 viikossa lisää 180g, hoitaja sanoi että vähän huonosti on paino noussut,mutta ei hätää.Vauva syö noin 4-5krt päivässä ja kerrallaan menee noin 140ml,eli vuorokaudessa yhteensä noin 560-600ml,kuulostaa tuokin kauhean pieneltä määrältä tuon ikäiselle,neuvolassa kuitenkin vakuuteltiin,että syö riittävästi.Enpäs tiedä... Mites muilla?

6

1231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korviketta meillä

meilläkin alussa paino nousi hitaasti.

Jos tuo määrä on korviketta, niin ihan sopivalta kuulostaa (riippuu tietysti vauvasi painosta). Meillä syötiin 2 kk:n iässä n. 600 ml päivässä (6-7 krt) ja 3 kk iässä n. 700 ml päivässä (5 krt). Meillä vauva ei tosin ole isokokoinen.

Syökö vauvasi yöllä lainkaan vai nukkuuko läpi yön? Ajattelin, että tuo 4 syöntikertaa vrk on noin pienelle aika vähän (isommillekin suositus taitaa olla 5 syöntikertaa). Mutta yksilöllistähän tuokin on:) Ja parempi on harvat syöttövälit kuin tiheät, jolloin suolisto ei saa levätä välissä.

• gfhfd

jep,korvikkeella mennään,joskus herää yöllä syömään ja joskus itkeskelee aika paljonkin yöllä,mutta maito ei kelpaa,tuokin on ihan hassua,että joskus syö ja joskus ei...Tuo 4 kertaa kuulostaa munkin mielestä tosi vähältä,mutta poika syö noin 4 tunnin välein,ja olen kyllä kokeillut vähän tihentää noita syömisvälejä,mutta jos tarjoan aikasempaa pulloa,niin sylkäsee vain pois suusta ;(

• jnkjgiy
        gfhfd kirjoitti:

jep,korvikkeella mennään,joskus herää yöllä syömään ja joskus itkeskelee aika paljonkin yöllä,mutta maito ei kelpaa,tuokin on ihan hassua,että joskus syö ja joskus ei...Tuo 4 kertaa kuulostaa munkin mielestä tosi vähältä,mutta poika syö noin 4 tunnin välein,ja olen kyllä kokeillut vähän tihentää noita syömisvälejä,mutta jos tarjoan aikasempaa pulloa,niin sylkäsee vain pois suusta ;(

kuinka paljon tuon ikäiselle sopii antaa kerrallaan maitoa?

• hipei
        jnkjgiy kirjoitti:

kuinka paljon tuon ikäiselle sopii antaa kerrallaan maitoa?

kyllähän tuon ikäinen vauva jo pulauttaa ylimääräiset pois. Meillä saattoi 2 kk:n iässä syödä kerralla 150-160 ml. 2.5 kk iässä saattoi mennä 180 ml kerralla. Sitten 3 kk iässä määrät tippui 150-160 ml kerralla eli jossain vaiheessa söi enempi.

• hdhfjsl
        gfhfd kirjoitti:

meillä jossain vaiheessa syötiin 4 tunnin välein ja syöntikertoja tuli neljän sijaan kuusi, esim. klo: 24, 04, 08, 12, 16 ja 20. Sitten taas klo:24.

Teillä lienee yksi pidempi väli (yöllä) ja päivällä sitten syö 4 tunnin välein. Ole vain onnellinen, että teillä nukutaan yöt:)

• se kertoo paljon

Meillä vauva söi tuon ikäisenä paljon useammin päivällä muttei jaksanut kerrallaan kuin 100ml ja jos pullossa oli enemmän niin hukkaan meni. Tunnin välein söi. Joskus yritin pidentää väliä mutta vauva meni ihan hysteeriseksi joten tunnin välein syöttelin. Paino ei noussut terkkarin mukaan riittävästi ja velli ja kiinteät aloitettiin 3kk iässä. Niistä vauva piti heti ja syöntivälikin piteni. Aluksi painoa tuli hiukan paremmin mutta sitten taas ei. 6kk iässä käskettiin aloittamaan 8kk ikäisille tarkoitetut soseet ja 8kk ikäisenä käskettiin laittamaan öljyä vauvan ruokaan että sitä painoa tulisi. Meillä on kuitenkin ihan tyytyväinen lapsi jota itseään ei pienempi massa haittaa ollenkaan. Kaikkea on oppinut touhuamaan vähän aikaisemmin kuin keskimääräisesti jne.

Teidän vauva syö aika hyviä määriä kerrallaan jolloin ei edes kaipaa ruokaa tiheämmin. Itse olenkin sitä mieltä että jos lapsi on muuten terve niin ei mitään paniikkia painon hitaammasta noususta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6828
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2016
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1088
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe