7 päivän viini

aloitteleva harrastaja

Onko kellään kokemusta marketissa myytävästä 7 päivän viinipaketista? Paketissa luvataan, että viini käy ja kirkastuu 7 päivässä miedoksi omenaviiniksi, mutta tuleeko siitä todella näin lyhyessä ajassa juotavaa maukasta viiniä?

4

2725

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhteellinen käsite

kuitenkaan tuollaisia tuotteita ei pitäisi sotkea oikeaan viiniin, hyvää tuollaisesta ei tule koskaan.

• jsp

Melko mauttomia ovat jos ei lisää mitään marjaa tai omenaa mukaan. 2-3kg riittää jo jonkinlaiseen makuun. Valmispakkaukset on silloin hyvä lisä jos marjat on vähissä. Parasta kotiviiniä saat kun käytät pelkästään marjaa.

• Nakero

Valmispakkauksista tehtävien viinien maukkuus on puhtaasti makuasia. Olen valmistanut erilaisista pakkauksista viinejä ja täytyy sanoa, että parhaat viinit olen saanut niistä pakkauksista. (lähtee käyntiin varmasti, valmistuvat nopeasti, helppo viininteon prosessin hallittavuus)

Se on sitten makuasia, mikä valmispakkausviini on hyvää. Itse en pidä esimerkiksi kirsikanmakuisesta viinipakkauksen tuotteesta, mutta esimerkiksi Exotic on aivan hyvää. On muistettava, että kotiviineissäkin pätee se tosiasia, että viini paranee vanhetessaan, tosin kotiviineillä on rajansa.

Olen valmistanut omenasta, raparperistä, orapihlajanmarjoista ja nyt viimeksi kuusenkerkästä viinejä. Omena- ja raparperiviinit onnistuivat hyvin, maukasta tuli, mutta orapihlaja meni ketuille (hankala kirkastaa, ei käynyt kunnolla = samea ja huononmakuinen viini). Uusin kuusenkerkkäviini on juuri tehtyä, joten menee ainakin se puoli vuotta, ennenkuin pystyy arvioimaan lopullista viinin onnistumista.

Itse arvioisin, että helpoimman ja parhaimman viinin saa valmispaketista. Kun alkaa tekemään omista marjoista/hedelmistä, tulee mukaan muutamia epävarmuustekijöitä, jotka pilaavat viinin herkästi, mutta nekin ongelmat vältetään kun harjoittelee riittävästi. Voi siihen kyllä muutama tonkallinen viiniä mennä :)

• lehmuskukka

hei .
        Oisko teillä arvon Nakero antaa ohjetta kuusenkerkkä viiniin ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2059
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1520
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1289
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      236
      1170
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1160
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      87
      1074
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      1018
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      243
      962
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      916
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      891
    Aihe