Tilitoimistojen hinnat

b2net

Tilitoimistoni vaihtaa nimeä ja hinnoittelua. Uusi hinnoittelu on aika korkea, koska minulla on vain toiminimi, jossa laskuja 10-15 kpl kuukaudessa. Liikevaihto tänä vuonna 15-20 Ke, tulos alle 10 K.

Kannattaako maksaa hieman enemmän siitä, että kirjanpidon hoitaa isohko tilitoimisto eikä yhden miehen/naisen tmi, jossa kirjanpitoa tehdään sivubisneksenä?

Mitä mieltä olette tästä "ison" firman hinnoittelusta:

viennit 0,84e/kpl
minimi 75e/kk sis kp ajot
atk-ajot 0,20/kpl minimi 27
veroilmotus 70e/h

Toinen esimerkki:

Kirjanpidon minimiveloitus 60 euroa/ kk (alv-0%)
Kirjanpito 39 euroa/ h
- arvio minun tilanteeseen 2000 e / vuosi - huh huh eli melkein puolet vuoden tuotosta?

Suositelkaa kohtuuhintaisia, luotettavia ja nopeita tilitoimistoja. Löytyisikö linkkilistoja?

125

45235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjanpitäjä

      Voisin hoitaa sulle saman homman edullisemmin!
      Tehdäänkö diili?

      • T:mi haltija

        Tervehdys vaan !!

        Olen tosiaan etsimässä uutta tilitoimistoa, ja
        huomasin suomi24 keskustelupalstalla aijemman
        vuorokeskustelun mitä kirjanpidon palkkioihin ja
        niin eteenpäin ! Mutta mitä minä olisin ollut kysymässä että teetkö vielä mahdollisesti noita
        kirjanpidon hommia, niin että jos olet niin laita
        vaihk tulee jotain sähköpostii niin voidaan neuvotella tarvitsisin siis kirjanpitäjää !!!!
        Terveisin T:mi haltija


      • Rene V
        T:mi haltija kirjoitti:

        Tervehdys vaan !!

        Olen tosiaan etsimässä uutta tilitoimistoa, ja
        huomasin suomi24 keskustelupalstalla aijemman
        vuorokeskustelun mitä kirjanpidon palkkioihin ja
        niin eteenpäin ! Mutta mitä minä olisin ollut kysymässä että teetkö vielä mahdollisesti noita
        kirjanpidon hommia, niin että jos olet niin laita
        vaihk tulee jotain sähköpostii niin voidaan neuvotella tarvitsisin siis kirjanpitäjää !!!!
        Terveisin T:mi haltija

        http://www.kirjanpitoa.info


      • Anonyymi
        T:mi haltija kirjoitti:

        Tervehdys vaan !!

        Olen tosiaan etsimässä uutta tilitoimistoa, ja
        huomasin suomi24 keskustelupalstalla aijemman
        vuorokeskustelun mitä kirjanpidon palkkioihin ja
        niin eteenpäin ! Mutta mitä minä olisin ollut kysymässä että teetkö vielä mahdollisesti noita
        kirjanpidon hommia, niin että jos olet niin laita
        vaihk tulee jotain sähköpostii niin voidaan neuvotella tarvitsisin siis kirjanpitäjää !!!!
        Terveisin T:mi haltija

        Kirjanpidon voi tehdä myös itse edullisella Datamike -ohjelmalla.


      • Anonyymi

        Soitan tähän numeroon 0465470512 tarvitsen hyvä kirjanpitäjään


    • Jaa

      Verottaja ei vaadi, että kirjanpito tehdään joka kuukausi.
      Aikaa noiden kirjauksiin menee 10 min./2kk

      • Not-real

        Kirjoituksesta päätellen 10 min/30 € on sopiva veloitus? Se tekee 180 €/h
        Toisaalta kirjanpito sisältää kyllä paljon muutakin kuin vain laskujen kirjaamisen kuukausittain.


    • kirjanpitäjä neuvoo

      Laita puskaradio töihin. Hae nettisivuilta esim joku yritystele.fi hakusanalla kirjanpito, ja lähetä tarjouspyyntö.

    • KLT

      Halpaa ja hyvää on vaikea löytää samassa paketissa. Luultavasti kirjanpitäjä/tilitoimisto, joka veloittaa enemmän huolehtii mm. henkilökunnan ajantasaisesta koulutuksesta vähän eri tavalla kuin halvin tilitoimisto. Valitettavasti hinnoittelua ei voi sitoa asiakkaan liikevaihtoon tai tilikauden tulokseen. Jos sinulla ei ole varaa edes maksaa kunnon kirjanpitäjälle, niin kannattaa miettiä onko liiketoimintasi kovinkaan kannattavaa. Tosin suurimmat tilitoimistot voivat olla turhan kalliita aivan pienimmille yrityksille, koska pikkufirmat eivät ole kovinkaan tuottavia tilitoimiston näkökulmasta (haluavat palveluita, joista eivät ole valmiita maksamaan), mutta, jos haluat, että talousasiasi hoidetaan kumminkin ammattitaidolla, ei kannata luottaa "tutun tuttuun, joka hoitaa kirjanpitoa sivubisneksenä"

      • Rahat pois

        Höpö, höpö. Ne huolehtivat suurista palkoista omistajilleen ja ottavat halvimmat duunarit mitä löytyy tai työharjoittelijat. Isosta tilitoimistosta voi löytyä yksi ammattilainen, joka ei edes näe pienten asiakkaiden kirjanpitoa koskaan.


      • erhjejrujr

        Herää myöskin kysymys siitä että tuoko klt tutkinto ja ison tilitoimiston erikoisosaaminen mm konserni, ulkomaankauppa, yritysjärjestelyt, liikejuridiikka jne sektorilla mitään lisäarvoa 20t€ vuodessa liikevaihtoa tekevälle tmi yrittäjälle? Sanoisin että ei tule, mutta osallistuu kyllä omalla panoksellaan niiden yläkerran pukumiesten elättämiseen.

        Pienessä tilitoimistossa saattaa olla tietotaito ihan samalla tasolla kun se on isommassakin. Ehkä jopa parempikin kun kirjanpitäjä on hieman lähempänä yrittäjän arkea, mutta yli puolet halvemmalla. Veikkaisin että aloittajan mainitseman esimerkin mukainen tosite määrä hoidetaan pienemmässä toimistossa noin 50-60€/kk ja tilinpäätös ja veroilmoitus 100-200€.


      • KLT
        Rahat pois kirjoitti:

        Höpö, höpö. Ne huolehtivat suurista palkoista omistajilleen ja ottavat halvimmat duunarit mitä löytyy tai työharjoittelijat. Isosta tilitoimistosta voi löytyä yksi ammattilainen, joka ei edes näe pienten asiakkaiden kirjanpitoa koskaan.

        Ei kiinnosta kouluttaa, kursseille lähetetään, missä joku monotoonisesti höpöttää lakipykälistä.
        Tämä on nähty yli 30 vuoden kokemuksella, pienissä 2-3 henkilöiden tilitoimistoissa saat kaiken parhaimman palvelun ! Ja vastuu henkilö löytyy heti !

        Isoissa toimistoissa toimii vain laskutus kunnolla

        KLT alkaa olemaan kirosana yrittäjien keskuudessa, niin on isot toimistot pilanneet tutkinnon


    • Tepe70

      Mie voin tehdä edullisemmin:) ja asiantuntemuksella

    • Jos halua halpaa kp soita es-tilipalvelu oy.

    • minä myös

      Minä bongasin keväällä uranuksen keskustelupalstalta tilitoimiston ja olen ollut tyytyväinen. Se tekee töitä kotonaan jyväskylässä. Homma on aina pelannut hyvin, kuitit laitan postissa ja sähköpostilla tulee parin päivän päästä kuukauden tulos ja kommentteja jos on jotain mihin tarvii kiinnittää huomiota, eikä ole edes mitenkään kallis. Jos haluat niin laita meiliosoitteesi niin voin laittaa sulle sen yhteystiedot.

      • pian yrittämään

      • pian yrittämään
        pian yrittämään kirjoitti:

        voisitko laittaa mullekin tiedot tilitoimistosta. Kiitos jo etukäteen [email protected]

        oho..tuo olikin tosi vanha viesti...heh. On varmaan hinnat muuttunut...pitää etsiä jokin uudempi kontakti


      • Yrittäjä
        pian yrittämään kirjoitti:

        oho..tuo olikin tosi vanha viesti...heh. On varmaan hinnat muuttunut...pitää etsiä jokin uudempi kontakti

        www.cj-palvelut.fi
        Vakiohinnoittelu perustuu tehtyyn työmäärään. Oli se sitten kerran kuussa tai kerran vuodessa. Hinta 30e alv / tunti kirjanpitotyöstä.


      • Anonyymi

        Hei, saisinko Jyväskylästä myös hyvän kirjanpitäjän tiedot pienyrityksille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, saisinko Jyväskylästä myös hyvän kirjanpitäjän tiedot pienyrityksille?

        Saisinko myös Jyväskylästä hyvän kirjanpitäjän tiedot pienyritykselle. [email protected]
        Kiitos


    • että...

      älä ota mitään isoa kirjanpitotoimistoa - ota mieluummin "yhden miehen tai naisen" kirjanpitotoimisto. Älä ota halvinta mahdollista äläkä kalleinta. Älä ota sellaista kirjanpitäjää, joka on kovin suosittu, koska hänellä on kuitenkin jo niin paljon asiakkaita, ettei hänellä ote aikaa keskittyä asioihin riittävästi.

    • Oppinut oon

      Ihan normaalia nuo hinnat - niillä kyllä älyät vaihtaa toimistoa! Se on tarkoitus.
      Et tuota tilitoimistolle mitään muuta kuin paljon kuluja ja aikaa vievää hommaa. isot haluavat isoja asiakkaita. Pienet pysyköön omiensa parissa.

    • Toimistoaetsivä

      =)Hei. Tarvitsen apua tilitoimiston hankkimisessa ja haluaisin tietää millaisia hintoja kyseiset toimistot pitää. Olen aloittamassa pienimuotoista yritystä, jossa työskentelen itsekseni toiminimellä. Osaisiko joku viisas kertoa millaisissa hinnoissa nämä palvelut liikkuu? Minulle saa myös laittaa tarjousta suoraan sähköpostiin. [email protected]

      • lklkkkkö

        Tuollaiset veloitushinnat tarkoittaa vain sitä, etteivät välitä pienasiakkaista.


      • kirpin

      • Oma kirjan pito

      • Suosittelen tätä
        Oma kirjan pito kirjoitti:

        Tuo ylläoleva oli kyllä hyvä herätys.

        Kolmantena Helsinkiläisyrityksenä kolme vuotta kirjanpitorikoksesta istuneen firma:
        "Kuittikauppa toi yrittäjälle pitkän tuomion" http://www.iltalehti.fi/helsinki/200801167104735_hi.shtml

        Että kannattaa miettiä.

        Taitaa tietää miten ei enään joudu istumaan...


    • Yksityisyrittäjä

      Ketjuun näyttää vastanneen myös omia palvelujaan edullisesti tarjoavat kirjanpitäjät. Itse en uskaltaisi antaa yritykseni kirjanpidon hoitoa henkilölle, joka ei ymmärrä edes keskustelupalstan sääntöjä (mainonta ja markkinointi kielletty).

      • Tonni itselle

        koin tulleeni huijatuksi edellisessä.Esim maksatti omia kiinteitä kulujaan varsinaisen kirjanpidon lisäksi.Tulosteista peri 0.52(alv0) kpl ja nykyinen 0,20(alv0).Laskutti ilman sopimusta 1/2 vuotta takautuvasti mukamas sellaisia töitä mitä ei norm kirjanpitolaskussa ollut huomannut laittaa,vaikka summat oli olleet jo ajat sitten samaa luokkaa.Unohti laskutukseni 2 kertaa viikoksi mappi Ööhön jne.Sitten kelasin vuoden taaksepäin ja tarkastin paljonko olin maksanut kirjanpitäjälle yhteensä vuoden ajalta ja siitä paikasta otin yhteyttä uuteen toimistoon.Sovin tapaamisen uuden kanssa ja hinta millä hommat sovimme kirjallisena, on nyt puolet siitä mitä ennen.Tietenkään sellainen tarkka vuosi arvio ei eurolleen pidä paikkaansa,mutta yli 1000€ edullisempi kuitenkin saa hieman heitelläkkin.Tuntuu näin itsekkin pien yrittäjänä oudolta että joillain tilitoimistoilla on varaa menettää juuri meitä pikku yrityksiä jotka yrittää sinnitellä eteenpäin ja hoitaa tunnollisesti laskunsa näin lama aikanakin.Mutta jos on liikaa asiakkaita niin pienet firmat menköön 1 ihmisen pyörittämän toimiston asiakkaaksi.Minä tein sen ja olen tyytyväinen ratkaisuuni.


      • Ville2010
        Tonni itselle kirjoitti:

        koin tulleeni huijatuksi edellisessä.Esim maksatti omia kiinteitä kulujaan varsinaisen kirjanpidon lisäksi.Tulosteista peri 0.52(alv0) kpl ja nykyinen 0,20(alv0).Laskutti ilman sopimusta 1/2 vuotta takautuvasti mukamas sellaisia töitä mitä ei norm kirjanpitolaskussa ollut huomannut laittaa,vaikka summat oli olleet jo ajat sitten samaa luokkaa.Unohti laskutukseni 2 kertaa viikoksi mappi Ööhön jne.Sitten kelasin vuoden taaksepäin ja tarkastin paljonko olin maksanut kirjanpitäjälle yhteensä vuoden ajalta ja siitä paikasta otin yhteyttä uuteen toimistoon.Sovin tapaamisen uuden kanssa ja hinta millä hommat sovimme kirjallisena, on nyt puolet siitä mitä ennen.Tietenkään sellainen tarkka vuosi arvio ei eurolleen pidä paikkaansa,mutta yli 1000€ edullisempi kuitenkin saa hieman heitelläkkin.Tuntuu näin itsekkin pien yrittäjänä oudolta että joillain tilitoimistoilla on varaa menettää juuri meitä pikku yrityksiä jotka yrittää sinnitellä eteenpäin ja hoitaa tunnollisesti laskunsa näin lama aikanakin.Mutta jos on liikaa asiakkaita niin pienet firmat menköön 1 ihmisen pyörittämän toimiston asiakkaaksi.Minä tein sen ja olen tyytyväinen ratkaisuuni.

        Moikka, itselläni oli kanssa "hieman ongelmia" palkanlaskijoiden kanssa. Tuntu olevan laidasta laitaan ja hinnasta toiseen... Ystävän yrityn kirjanpitoa hoitaa www.tilitoimistoaruk.fi ja sitä kautta päätin koittaa itsekkin. Toistaiseksi ainakin homma toiminut todella hienosti... thumbs up


      • Rekjeil
        Tonni itselle kirjoitti:

        koin tulleeni huijatuksi edellisessä.Esim maksatti omia kiinteitä kulujaan varsinaisen kirjanpidon lisäksi.Tulosteista peri 0.52(alv0) kpl ja nykyinen 0,20(alv0).Laskutti ilman sopimusta 1/2 vuotta takautuvasti mukamas sellaisia töitä mitä ei norm kirjanpitolaskussa ollut huomannut laittaa,vaikka summat oli olleet jo ajat sitten samaa luokkaa.Unohti laskutukseni 2 kertaa viikoksi mappi Ööhön jne.Sitten kelasin vuoden taaksepäin ja tarkastin paljonko olin maksanut kirjanpitäjälle yhteensä vuoden ajalta ja siitä paikasta otin yhteyttä uuteen toimistoon.Sovin tapaamisen uuden kanssa ja hinta millä hommat sovimme kirjallisena, on nyt puolet siitä mitä ennen.Tietenkään sellainen tarkka vuosi arvio ei eurolleen pidä paikkaansa,mutta yli 1000€ edullisempi kuitenkin saa hieman heitelläkkin.Tuntuu näin itsekkin pien yrittäjänä oudolta että joillain tilitoimistoilla on varaa menettää juuri meitä pikku yrityksiä jotka yrittää sinnitellä eteenpäin ja hoitaa tunnollisesti laskunsa näin lama aikanakin.Mutta jos on liikaa asiakkaita niin pienet firmat menköön 1 ihmisen pyörittämän toimiston asiakkaaksi.Minä tein sen ja olen tyytyväinen ratkaisuuni.

        Minulla on hyviä kokemuksia A&L Stylestä. Maksoin edellisessä paikassa pienen toiminimeni kirjanpidosta 100 euroa ja hinta putosi 60 euroon kun vaihtoi kirjanpitäjää. :)


      • mame
        Rekjeil kirjoitti:

        Minulla on hyviä kokemuksia A&L Stylestä. Maksoin edellisessä paikassa pienen toiminimeni kirjanpidosta 100 euroa ja hinta putosi 60 euroon kun vaihtoi kirjanpitäjää. :)

        hinta tietty riippuu työnmäärästä, just tein erään asiakkaan 1,5h työn sis 171 vientiä, loppusumma 78€
        perusveloitus 39€/h ja huom tuo sisältää alvin!
        www.toimistoapu.suntuubi.com


      • Aurora12
        Rekjeil kirjoitti:

        Minulla on hyviä kokemuksia A&L Stylestä. Maksoin edellisessä paikassa pienen toiminimeni kirjanpidosta 100 euroa ja hinta putosi 60 euroon kun vaihtoi kirjanpitäjää. :)

        Itsellä A&L style on ollut täysi pettymys. Kaikki maksaa ja osaaminen niin ja näin..


      • kamala

        Hei!

        Älkää vain missään nimessä ottako mitään Administer Oy:stä. Siellä ei vain yksinkertaisesti palvelu pelaa, eikä siellä ole riittävää tarkkuutta. Itse saat heidän sotkut selvitellä ja itse saat huomata kaikki heidän virheet ja niitä todellakin on.

        Mistään he eivät ota vastuuta eivätkä myönnä mitään virheitä.


    • 123453

      Kannattaa maksaa päivätyökseen tekeville ja hieman kallimmaalla, jotta saa myös hyvin tehtyä työtä eikä hutiloiden.

    • Kirjanpitäjä hukassa

      Olen vaihtamassa tilitoimistoa sen kalleuden vuoksi. Olen t:mi yrittäjä minulle voi lähettää tarjoukset osoon [email protected] mieluummin pohjoinen keski-suomi pohjanmaa alueelta

    • Alv-

      Älkää haksahtako pelkkään hintaan!!! Itsellä meinasi käydä tosi köpelösti, kun vasta aloittava oy, mutta jo ekalla tilikaudella päästään miljoonien liikevaihtoon. Eka kirjanpitäjä, halpa, oli täysin ammattitaidoton. Itsellä vielä vähemmän tietoa asioista ja sitä sokeasti luotti että ammattilainen osaa hommansa.
      Nyt on onneksi uus tilitoimisto, joka korjasti vanhan virheet ja saatiin rahamme takaisin. Kalliimpi on huomattavasti, mutta maksan erittäin mielelläni enemmän asiantuntujuudesta.

    • Missä rahat olivat?

      >>Eka kirjanpitäjä, halpa, oli täysin ammattitaidoton. Itsellä vielä vähemmän tietoa asioista ja sitä sokeasti luotti että ammattilainen osaa hommansa.
      Nyt on onneksi uus tilitoimisto, joka korjasti vanhan virheet ja saatiin rahamme takaisin. >>

      Mistä ihmeen rahoista oli kysymys, kenelle tai minne taholle olitte maksaneet liikaa, ja millä perusteella?

      Kerro jotakin tarkempaa yksityiskohtaa. Muuten koko juttusi vaikuttaa aika lailla tuollaiselta kilpailevan, kalliin tilitoimiston kirjoittamalta keksityltä pelottelustoorilta.

      • Alv-

        Maksoimme veroja liikaa. Tämä ammattitaidoton kirjanpitäjä ei osannut tehdä edes niin yksinkertaista asiaa kuin alv poistot. Niitä meillä olisi jäänyt saamatta yli 10 000 €, koskien firman kalusto yms. hankintoja.
        Uusi kirjanpitäjä korjasi nämä vanhan tekemät veroilmoitukset ja verottaja ensin tietty soitti, kun ihmetteli mistä moinen muutos veroilmoituksiin. Sai uudelta kirjanpitäjältämme perustelut ja vastauksen, rahat palautettiin meille.
        Ja sen verran minulla siis oli hajua, että kun ostimme esim. kuorma-auton firmalle, saamme alvit takas verottajalta, tätä asiaa sitten kyselin tältä vanhalta kirjanpitäjältä. Sain ihan kummallisia selityksiä ja vastauksia.


    • Hyvä toimisto

      Sinetti Yrityspalvelut on ammattitaitoinen tilitoimisto Uudellamaalla. Toimistot sijaitsevat Espoossa ja Lohjalla, hyvien kulkuyhteyksien varrella. Kirjanpidon tuntiveloitus 52€/h, jossa kirjaa noin 30-40 tositetta. Katso www.sinetti.net

    • Verotajahan ei soita

      > Uusi kirjanpitäjä korjasi nämä vanhan tekemät veroilmoitukset ja verottaja ensin
      > tietty soitti, kun ihmetteli mistä moinen muutos veroilmoituksiin. Sai uudelta
      > kirjanpitäjältämme perustelut ja vastauksen, rahat palautettiin meille.

      Tuossa pisti silmään että "verottaja soitti", jota yhteydenottotapaa rankasti jäin epäilemään.

      Verotoimistossa peffaansa levittävällä, etupäässä naisvoittoisella väellä, ei ole ikinä tapana soittaa asiakkaalle päin. Ei koskaan. Niin höveleitä asiakaspalvelijoita ne eivät ole. Vaikka puhelinnumeroita kaikenlaisissa Verottajan lapuissa aina kysytään.

      Kyllä sieltä Verottajalta vaan tulee se A4-arkki, kapulakielistä tekstiä saatteena ja otsikkona "Selvityspyyntö", "selvitys annettava 8 vrk sisään" tms.

      Ja asiakkaan itsensä pitää sitten alkaa koettaa tavoitella henkilöä, jos ylipäätään henkilönimi tai puhelinnumero on lapussa mainittuna. Nekin piilotellaan jonkin yleisen verottajan osastonimen taakse nykyään. Puhelu kiertää ja samaa asiaa saa Verottajan päässä selostaa 3:lle eri harjoittelijalle ja muulle tietämättömälle tumpelolle.

      • Pir pir

        ."Tuossa pisti silmään että "verottaja soitti", jota yhteydenottotapaa rankasti jäin epäilemään.

        Verotoimistossa peffaansa levittävällä, etupäässä naisvoittoisella väellä, ei ole ikinä tapana soittaa asiakkaalle päin. Ei koskaan. Niin höveleitä asiakaspalvelijoita ne eivät ole. Vaikka puhelinnumeroita kaikenlaisissa Verottajan lapuissa aina kysytään".
        Verottajan puhelut minullepäin vuoden aikana:
        1. Kysyttiin onko toimiala oikein
        2. Olin lähettänyt verottajalle väärät paperit
        3. Palkkatietojen korjaus
        4. Olin laittanut KY:n 13% ennakonpidätyksen vahingossa yhteisön 13 % pidätykseen...

        Kyllä soittavat, saankohan jotain erikois "hoivaa"...


      • Alv-

        Kyllä muuten verottaja soittaa. Soitti vielä ensin minulle firman toimitusjohtajana, selvitin asian. Mutta halusi vielä soittaa kirjanpitäjällemme. Ja asia oli sillä selvä ilman ainuttakkaan lappua yms. selvitystä.
        Ehkä verottajankin täytyy nykyaikaistaa toimintatapojaan. Minä yrittäjänä en näe verottajaa minään uhkana, kun hoitaa asiat hyvin. Ja minä ainakin olen joka kerta myös itse soittaneena saanut verottajalta loisto palvelua, jopa sähköpostia ovat perään laittaneet. Ja antoipa yks verovirkailija suoran numeronsakin, jos tulee vielä lisä kysymyksiä. Loistavaa palvelua! Ehkä se on omastakin asenteesta ja tavasta hoitaa asioita kiinni, millaista palvelua saa.
        Saat kiva verottaja setä soitella toistekkin :)


    • Eri veromimmit

      >>Kyllä muuten verottaja soittaa. Soitti vielä ensin minulle firman toimitusjohtajana, selvitin asian. Mutta halusi vielä soittaa kirjanpitäjällemme. Ja asia oli sillä selvä ilman ainuttakkaan lappua yms. selvitystä.>>

      Taitaa olla jostakin leppoisemmista lääneistä kyse, eikä Ruuhka-Suomen alueista.

      Kaikki Uudenmaan yritysverotoimiston yhteydenotot ovat aina tulleet A4-paperilla.
      http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Yhteystiedot/Verotoimistot?d=Helsinki&service=Osakeyhtio_ja_osuuskunta

      Noi mimmit ei käsittääkseni epäselvissä tapauksissa oma-aloitteisesti soita ikinä. Vaan ilmeisesti pitävät itselleen kätevämpänä tapana tätä kirjemenettelyä.

      • dfghjklöopuopööpo

        Kyllä soittaa. Eilen soitti Uudenmaan verotoimistosta ja tiedusteli poikkeuksellisen suuren alv palautuksen syytä. Kun kerroin että ostin kuorma-auton niin sanoi että asia on selvä ja pistää palautuksen tulemaan.

        Samoin on käynyt lähes kaikille koleegoillekin vastaavassa tilanteessa. Verottaja joko soittaa tai lähettää selvityspyynnön. Viimeisen vuoden aikana on yleensä soittanut.


    • Alv-

      Voihan se toki olla, että näin tasa-arvoisessa asemassa me ollaan Suomen maassa :) Varmaan myös asiasta kiinni, sillä lakihan on edelleen kankeasti mustaa valkoisella kannalla, puhelimessa saatu tieto ei ole juridisesti pätevää. Meillä, kun kuitenkin oli mustaavalkoisella, kun oli tehty tämä muutos alvituksiin. Mutta verottaja halusi vaan kysäistä perusteen tälle muutoksella ja sen, että mistä moinen johtuu näin yllättäen kesken tilikauden.

    • lindanpoika

      Kannattaa tutustua osaavaan ja kokemusta omaavaan toimistoon. Vankka kokemus taloushallinnon tehtävistä Suomessa, Portugalissa ja Intiassa. Hintakin on hyvin kohtuullinen. Kysy lisää sähköpostilla ( [email protected] ). Yrittämisen vankka osaaja neuvoo ja opastaa..

    • jazer

      Itse hoidan kirjanpidon 1Officella vuoden varrella.Tilitoimiston (Kauklahden Kymppi-tili)palvelua tarvitsin tilinpäätökseen,veroilmoitukseen.Mitä pienemmäksi kirjanpito meni,sen suuremmat laskut.2010 tilinpäätös,veroilmoitus 461,30 - tilitoimiston vaihdon jälkeen samat asiat maksoivat 61,50 (hinnoissa alv mukana) eli suosittelen vertailemaan/kilpailuttamaan aika-ajoin palveluntarjoajia - siitä voi syntyä yllättävän suuria säästöjä.

    • tilitiimi

      Olemme nuori tilitoimistopalveluja tarjoava perheyritys, mutta kokemusta löytyy jo 30 vuoden ajalta. Tarjoamme laadukasta, asiantuntevaa ja yksilöllistä kirjanpitopalvelua yrityksesi tarpeisiin. Otamme mielellämme uusia asiakkaita hoitoomme. Tarjoamme kilpailukykyisen hinnan!
      p. 050 5488 576
      www.tilitiimiurpilainen.fi

    • yrittäjä

      Jos Jyväskylän seudulta kaipaatte osaavaa ja asiakasystävällistä tilitoimistoa, niin suosittelen tutustumaan SunProfitin tarjoamiin palveluihin. Nykyaikaista ja nopeaa toimintaa.

      www.sunprofit.fi

    • hfhslhfljhhfdlsd

      Tilitoimistoja on ilmeisesti liikaa kun kaikki ryntäävät tänne mainostamaan webbisivujaan.

      Jotenkin vaikea uskoa että mikään näistä olisi uskottava kirjanpitäjä.

      • Meinasin kommentoida, että on tärkeää huomata onko tilitoimisto Auktorisoitu Taloushallintoliiton jäsen vai ei. Itse edustan tilitoimistoa joka on Taloushallintoliiton jäsen. Se tarkastus joka meillä oli, on todella hyvin huomioonottava, että onko tilitoimistolla niin sanotusti pakka hallussa vai ei.

        Jäseniltä vaaditaan jatkuvaa kouluttamista ja koska kouluttaminen on kallista, niin halvimpien tilitoimistojen palvelu ei voi olla koulutettujen ammattilaisten tarjoamaa palvelua.

        Yhden asiakkaan mapit hain kirjanpitäjän miehen pyörittämästä 10 lelun lelukaupasta. Kirjanpitäjällä oli siellä oma kulmauksensa erotettuna jollain ihmeen kankaalla. Ei voinut muuta kuin ottaa mapit ja sanoa lycka till. Kirjanpito oli oikein helpoissa tapauksissa ja täysin väärin tai oletettu ihan miten sattuu kysymättä yrittäjältä sitten taas muissa tapauksissa.

        Yrittäjän kannattaa muistaa, että vastuu pysyy verotarkastuksessa hänellä. Esim. jatkuvasti väärin annetut alv-palautukset kirjanpidossa voi aiheuttaa koko pankkitilin tyhjentymisen verotarkastuksessa. Ja verottaja tekee pientä verotarkastusta etänä koko ajan. Joten suuremman verotarkastuksen riski kasvaa sitä mukaa kuin osaamaton kirjanpitäjä antaa alan yleiseen toimintaan verrattuna epäloogisia ilmoituksia verottajalle.

        Niin, meinasin siis kommentoida ja kun jaksoin näin paljon jakaa tosissaan neuvoa, niin enpä viitsi enää pyyhkiä tätä tekstiä pois.

        Nimim. tarjouskierroksessa tsekkaa hyvät kemiat kirjanpitäjän kanssa ja vaadi hinta alan normaalille tasolle


      • wertyuiopåäiuy
        yrittajien_kp-palvelut kirjoitti:

        Meinasin kommentoida, että on tärkeää huomata onko tilitoimisto Auktorisoitu Taloushallintoliiton jäsen vai ei. Itse edustan tilitoimistoa joka on Taloushallintoliiton jäsen. Se tarkastus joka meillä oli, on todella hyvin huomioonottava, että onko tilitoimistolla niin sanotusti pakka hallussa vai ei.

        Jäseniltä vaaditaan jatkuvaa kouluttamista ja koska kouluttaminen on kallista, niin halvimpien tilitoimistojen palvelu ei voi olla koulutettujen ammattilaisten tarjoamaa palvelua.

        Yhden asiakkaan mapit hain kirjanpitäjän miehen pyörittämästä 10 lelun lelukaupasta. Kirjanpitäjällä oli siellä oma kulmauksensa erotettuna jollain ihmeen kankaalla. Ei voinut muuta kuin ottaa mapit ja sanoa lycka till. Kirjanpito oli oikein helpoissa tapauksissa ja täysin väärin tai oletettu ihan miten sattuu kysymättä yrittäjältä sitten taas muissa tapauksissa.

        Yrittäjän kannattaa muistaa, että vastuu pysyy verotarkastuksessa hänellä. Esim. jatkuvasti väärin annetut alv-palautukset kirjanpidossa voi aiheuttaa koko pankkitilin tyhjentymisen verotarkastuksessa. Ja verottaja tekee pientä verotarkastusta etänä koko ajan. Joten suuremman verotarkastuksen riski kasvaa sitä mukaa kuin osaamaton kirjanpitäjä antaa alan yleiseen toimintaan verrattuna epäloogisia ilmoituksia verottajalle.

        Niin, meinasin siis kommentoida ja kun jaksoin näin paljon jakaa tosissaan neuvoa, niin enpä viitsi enää pyyhkiä tätä tekstiä pois.

        Nimim. tarjouskierroksessa tsekkaa hyvät kemiat kirjanpitäjän kanssa ja vaadi hinta alan normaalille tasolle

        Osittain olet oikeassa, osittain taas kirjoitat pelkkää propagandaa.

        Jos esim 20 vuotta tilitoimistossa palkallisena toiminut kirjanpitäjä perustaa oman toimiston, ei hän muutu yhdessä yössä ammattitaidottomaksi amatööriksi.

        Minulle on tullut suurin osa asiakkaista ns. suurista toimistoista jotka ovat hinnoitelleet pienasiakkaansa ulos. Niitä edellisen ison auktorisoidun toimiston kirjanpitäjän tekemisiä kun olen katsellut niin ei se työn jälki aina sielläkään ole ollut niin laadukasta.

        Isoissa toimistoissa kiire on kova kun pitää saada maksimituotto. Kiire taas aiheuttaa virheitä. Toimiston auktorisointi ei ole mikään laadun tae. Riittää että toimistossa on yksi vastuullinen KLT. Muut kirjanpitäjät voi olla sitten mitä ovat. Myös harjoittelijoita käytetään paljon.

        Tilitoimistoa hakevan asiakkaan onkin syytä miettiä tuoko se auktorisoitu toimisto jotakin lisäarvoa asiakassuhteeseen? Auktorisointi näkyy hinnassa jo pelkästään olemassaolollaan.

        Suomessa on paljon asiansa osaavia vastuullisia tilitoimistoja ilman auktorisointia. Täytyy myös muistaa että taloushallintoliitto auktorisoi omia jäseniään. Jos toimisto ei kuulu taloushallintoliittoon, ei se saa auktorisointia vaikka siellä olisi KLT vastuullisena.


      • kp-palvelut
        wertyuiopåäiuy kirjoitti:

        Osittain olet oikeassa, osittain taas kirjoitat pelkkää propagandaa.

        Jos esim 20 vuotta tilitoimistossa palkallisena toiminut kirjanpitäjä perustaa oman toimiston, ei hän muutu yhdessä yössä ammattitaidottomaksi amatööriksi.

        Minulle on tullut suurin osa asiakkaista ns. suurista toimistoista jotka ovat hinnoitelleet pienasiakkaansa ulos. Niitä edellisen ison auktorisoidun toimiston kirjanpitäjän tekemisiä kun olen katsellut niin ei se työn jälki aina sielläkään ole ollut niin laadukasta.

        Isoissa toimistoissa kiire on kova kun pitää saada maksimituotto. Kiire taas aiheuttaa virheitä. Toimiston auktorisointi ei ole mikään laadun tae. Riittää että toimistossa on yksi vastuullinen KLT. Muut kirjanpitäjät voi olla sitten mitä ovat. Myös harjoittelijoita käytetään paljon.

        Tilitoimistoa hakevan asiakkaan onkin syytä miettiä tuoko se auktorisoitu toimisto jotakin lisäarvoa asiakassuhteeseen? Auktorisointi näkyy hinnassa jo pelkästään olemassaolollaan.

        Suomessa on paljon asiansa osaavia vastuullisia tilitoimistoja ilman auktorisointia. Täytyy myös muistaa että taloushallintoliitto auktorisoi omia jäseniään. Jos toimisto ei kuulu taloushallintoliittoon, ei se saa auktorisointia vaikka siellä olisi KLT vastuullisena.

        Paljon oletuksia tuntuu olevan muodostunut sinulle. Samaa olen huomannut, ettei isoimman tilitoimiston jälki ole sisäisen koulutuksen epäonnistumisen vuoksi oikein kohdillaan.

        Voihan olla että yleistykset voi heittää roskiin, kun ajatellaan että yksilöitä on monen sorttista tapausta.

        Se minkä Taloushallintoliitto tuo mukanaan on jotain sellaista, jota saa aika paljon kirjoja tutkimalla kantapään kautta oppia. Sitä se laatu tarkoittaa, että joku on tsekannut tilitoimiston käytäntöjen olevan kunnossa esim. henkilöriskin osalta.

        Sinun käsitys tuossa viimeisessä lauseessa osoittaa jotenkin, että et ole ihan perillä miten auktorisointia tai jäsenyyttä haetaan? Eli taloushallintoliiton auktorisoiduksi jäseneksi voi vain hakea. Muuten maksat vain jotain lehden tilausmaksua, mutta tilitoimistosi ei ole todellakaan mikään jäsen. Jotta jäsenyyttä voi hakea (auktorisoitua sellaista), niin täytyy olla se klt toimistolla, oikein. Jos ei silti saa jäsenyyttä tarkastuksessa, niin kannattaa tarkastaa puutteet toimiston toiminnassa.

        Lisäarvoa jäsenyys tuo asiakkaalle siinä, kun asiakas ei muuten tiedä miten toimistoja voisi vertailla. Ainakin joku ulkopuolinen on tarkastanut taloushallintoliiton jäsenet ja heillä on velvollisuus kouluttaa työntekijöitään. Ehkä asiakas arvostaa sitä velvollisuutta?

        Jos asiakas tuijottaa vain hintaa, niin mielestäni moni tärkeämpi pointti jää tarjouskierroksella ottamatta huomioon. Esim. lähettääkö kirjanpitäjä vieläkin paperisia kausiveroilmoituksia, käyttääkö kirjanpitäjä palkanlaskentaan palkka-fi-palvelua vai palkanlaskentaohjelmistoa..yms.


      • Anonyymi
        kp-palvelut kirjoitti:

        Paljon oletuksia tuntuu olevan muodostunut sinulle. Samaa olen huomannut, ettei isoimman tilitoimiston jälki ole sisäisen koulutuksen epäonnistumisen vuoksi oikein kohdillaan.

        Voihan olla että yleistykset voi heittää roskiin, kun ajatellaan että yksilöitä on monen sorttista tapausta.

        Se minkä Taloushallintoliitto tuo mukanaan on jotain sellaista, jota saa aika paljon kirjoja tutkimalla kantapään kautta oppia. Sitä se laatu tarkoittaa, että joku on tsekannut tilitoimiston käytäntöjen olevan kunnossa esim. henkilöriskin osalta.

        Sinun käsitys tuossa viimeisessä lauseessa osoittaa jotenkin, että et ole ihan perillä miten auktorisointia tai jäsenyyttä haetaan? Eli taloushallintoliiton auktorisoiduksi jäseneksi voi vain hakea. Muuten maksat vain jotain lehden tilausmaksua, mutta tilitoimistosi ei ole todellakaan mikään jäsen. Jotta jäsenyyttä voi hakea (auktorisoitua sellaista), niin täytyy olla se klt toimistolla, oikein. Jos ei silti saa jäsenyyttä tarkastuksessa, niin kannattaa tarkastaa puutteet toimiston toiminnassa.

        Lisäarvoa jäsenyys tuo asiakkaalle siinä, kun asiakas ei muuten tiedä miten toimistoja voisi vertailla. Ainakin joku ulkopuolinen on tarkastanut taloushallintoliiton jäsenet ja heillä on velvollisuus kouluttaa työntekijöitään. Ehkä asiakas arvostaa sitä velvollisuutta?

        Jos asiakas tuijottaa vain hintaa, niin mielestäni moni tärkeämpi pointti jää tarjouskierroksella ottamatta huomioon. Esim. lähettääkö kirjanpitäjä vieläkin paperisia kausiveroilmoituksia, käyttääkö kirjanpitäjä palkanlaskentaan palkka-fi-palvelua vai palkanlaskentaohjelmistoa..yms.

        Palkka.fi riittää jos sulla on alle 20 duunarii, sitten se on hidas..jos on kiiru


    • Jyrki K

      Voin pitkän yhteistyön tuloksena suositella lämpimästi http://www.administer.fi/ tätä tilitoimistoa. Erittäin asiantuntevat taloushallintopalvelut niin pienille, keskisuurille kuin suurillekkin yrityksille.

      • Riistohinnat

        Ja on halpa, aloitava yhtiö 20 €/kk
        ATK veloitus 10 €/kk
        Viennit 58 senttiä vienti
        ALV ilmoitus 10 €

        Helposti kk laskutus yli 50 € !!!!


      • etullista on
        Riistohinnat kirjoitti:

        Ja on halpa, aloitava yhtiö 20 €/kk
        ATK veloitus 10 €/kk
        Viennit 58 senttiä vienti
        ALV ilmoitus 10 €

        Helposti kk laskutus yli 50 € !!!!

        sähköistäminen näköjään kannattaa, alkaen 150 e/ kk.


      • KokemustaKaikista?

        Oletko siis pieni, keskisuuri ja suuri yritys itsekin??

        Nimittäin Administer hallitsee kyllä jotenkuten pienet asiakkaat, mutta kun toiminta vähän kasvaa, tulee Administerilla järjestelmässä ja osaamisessa rajat aika äkkiä vastaan.

        Siinä vaiheessa asiakkaat lähtee tuolta.


      • Anonyymi

        Älä ny viitsi


    • kp-pitäjä

      Yleensä tilitoimistoilla on niin paljon töitä, että saa armoa pyytää, jos huolivat asiakkaakseen. Mitä tilitoimistoja nää on kun huhuilevat asiakkaiden perään, jolta voi saada muutamia kymppejä. Jos vuoden tuotto on 2000 euroa, silloin kirjanpito täytyy pystyä tekemään itse, tai sitten pienelle yksityiselle toiminimelle.

      • dfsghjklökjhg

        >>Yleensä tilitoimistoilla on niin paljon töitä, että saa armoa pyytää, jos huolivat asiakkaakseen.>>

        Kyllä töitä on, ei sitä voi kieltää, mutta asiakkaaksi kyllä pääsee ja pysyykin jos vain maksaa laskunsa ajallaan.


      • >>>

        Tilitoimistot (ja tilintarkastajatkin) on aika selvästi kahdessa ihan erilaisessa ryhmässä

        1) Suuret kymmeniä kirjanpitäjiä käsittävät toimistot. Tarkastuspuolella vastaavasti kansainväliset ketjut (PWC, KPMG jne). Näillä on aina kasvuhaluja, ja toimistolla muutama nuorempi kaveri vajaakäytöllä, joten uudet asiakkaat tervetuloa. Veloitukset voi olla suht korkeita.

        2) Sitten on nuo pienet toimistot. Yhden tai kahden kirjanpitäjän tilitoimistot, tai tarkastusalalla yksin toimivat HTM:t tai KHT:t. Kulut on pienet ja veloitukset voi olla kohtuullisemmat. Mutta kasvuhalu on "zero", sillä sitä ensimmäistä työntekijää ei haluta palkata. Kunhan itsellä on sopivasti töitä. Uusia asiakkaita otetaan ehkä, kun vanhat lopettavat. Toimialalla asiakassuhteet on tyypillisesti 10-20 vuotta.

        Ketjun ensimmäisen kirjoittajan esimerkki ison firman veloituksesta on ihan normaali taksa ryhmän 2) tilitoimistolle. Jos joku myy selvästi alle markkinahinnan, siihen on syynsä. Todennäköisesti kokemattomuus tai kasvuhalut. Kirjanpitäjistä ja tilintarkastajista on sellainen pula nykyään, että suhtautuisin vähän epäluuloisesti työn vähyyttä potevaan toimijaan. Syyt on ainakin selvitettävä.


    • yrittäjä

      Itse sain juuri tarjoukset 61,70 / h vienti 0,54 ( alv:t)

      Taitaa mennä vaihtoon :-D
      Mitä mieltä

      Eikö ole sika hintainen?

      Onko kellään suositella hyvää lahtelaista kohtuuhintaista toimistoa?

      • yrittäjämari

        Moikka!

        No ei sikahintainen jos homma toimii..
        Itsellä vähän edullisempi ( 49 e tunti, ei vientiveloitusta tai muita peruskuluja.. Edellisessä oli melkein 60 euroa perusveloitus tunnit vienni jne..)
        laita meili niin voi antaa parikin vinkkiä..


    • Audimersumies

      Ei kukaan eikä mikään menestyvä ja tosikoitoksissa pätevyytensä osoittanut tilitoimisto mainosta itseään Suomi24:n keskustelupalstalla. Kannattaa muistaa tämä pikku fakta. Kannattaa myös varmistaa, että kirjanpitäjällä/tilitoimistolla on varaa korvata tekemänsä, mahdollisesti miljoonaluokan, virheet. Vakuutukset...

      • sdfghjklöäop'å

        heheheh....miljoonaluokan virheet.....


      • Audimersumies
        sdfghjklöäop'å kirjoitti:

        heheheh....miljoonaluokan virheet.....

        Katos lökäpöksy, toiset pyörittää oikeaa bisnestä, toiset kuokkii pennosia,


    • Vakuutus ei maksa

      > että kirjanpitäjällä/tilitoimistolla on varaa korvata tekemänsä, mahdollisesti
      > miljoonaluokan, virheet. Vakuutukset...

      Siiskö että Suomessa olisi joku tilitoimisto joskus onnistunut tekemään miljoonien eurojen, tai edes miljoonien markkojen virheitä asiakkaidensa kirjapidossa?

      Jos noin on käynyt niin on tasan 100% varmaa varmaa että ainoakaan vakuutusyhtiö ei ole noita miljoonia kenellekään korvannut. Aivan kaistapäistä luulotella että vakuutusyhtiö olisi myöntänyt noin ylimalkaisen ja anteliaan vakuutuksen.

      Ei ole! Vaan vajuutusohjeissa on useita erilaisiaporsaanreikiä ja "yleisen vakiintuneen tavan mukaan..." , "omalla törkeällä tuottamuksellaan..." jne. tyyppisiä kiistanalaisia kohtia löytyy omiksi tarpeiksi varmasti.

      Tilitoimisto unohtaa vaikak anoa Valtionapuja, ja kunnalta jää miljoonatuet saamatta. Kukaan ei tällaisia korvaa kunnalle tai yksityiselle firmallekaan, eikä vakuutusyhtiöstä ole mitään apua.
      Vakuutusyhtiö EI MAKSA kenenkään tilitoimiston tekemiä kämmäilyjä, ei sitten koskaan.

    • miller williams

      Oletko liike mies tai nainen? Oletko minkäänlaista taloudellista sotku tai tarvitset varoja käynnistää oman yrityksen? Tarvitsetko lainaa ratkaista teidän velka tai maksaa pois laskujaan tai aloittaa mukava liike? Onko sinulla pieni luotto pisteet ja sinun on vaikea saada pääomalainan paikallisten pankkien / muut rahoituslaitokset? Tarvitsetko lainaa tai rahoitusta jostain syystä, kuten

      * Ajoneuvo Lainat
      * Real Estate Lainat
      * Business Lainat
      * Muut lainat
      * Line Credit
      * MasterCard

      Huom: Laina on antaa ulos vain 3% korolla vuodessa.
      Kiitos Yhteistyö
      Daniel Sanchez
      Sähköpostiosoite: [email protected]
      Hyvä Herra siunatkoon sinua

    • kmm2

      Realtico Helsingin Pitäjänmäessä on ollut edullinen ja hyvä tilitoimisto pienillä tositemäärillä. Kaikkiin kysymyksiin on vastattu kaupan päälle.

      http://realtico.fi

      • fdgfdgfdg

        Joo ja Realticon väki vielä ehtii mainostamaankin täällä Suomi24:ssä!


    • jokuvaan9

      Tampereella hyvää kirjanpitäjää ? Tmi kysessä kiire

      • niintampere

        Samoin Tampereen pienyrittäjiin erikoistuneet kirjanpitäjät kiinnostaa.
        Ihan perusmyyntiä toimialana, ei ulkomaan alveja tai muuta erikoisempaa.
        Eli joku peruspirkko riittää.


    • lewri

      Tilitoimistoja tuntuu olevan tarjolla vaikka minkälaista =). Suosittelen vertailemaan vaihteohtoja vähän siltä oman firman kannalta - eri toimistot on tottuneet toimimaan erilaisten yritysten kanssa ja tarjoavat eri tasoisia mahdollisuuksia myös itse hallinnoida osaa tehtävistä halutesanne. Tuolla http://www.tietotili.fi/tilitoimisto-helsinki/ tarjottiin mielenkiintonen yhdistelmä palvelua ja sähköistäohjelmistoa. Kellään kokemuksia?

    • pode

      Voisiko joku kertoo tilioimiston Oulusta ,joka on pätevä,tarkoitus perustaa yhden miehen oy rakennus ala ja muuta sivussa
      Kiitos asiallisista vastauksista

      • kauko2

        Mandaatti osaa Oulussa rakennusalan kirjanpidon, suosittelen.


    • Henrik54
      • kirjanpitoa

        Nostetaanpa vanhaa ketjua, etsin pienimuotoiselle toiminimi toiminnalleni kirjanpitäjää, suosituksia? [email protected]


    • Löydä tilitoimisto

      Yksi hyvä tapa löytää edullisin (tai muuten sopivin) tilitoimisto, on käyttää ProPlazaa (www.proplaza.fi). Siellä tarjouspyynnön laatiminen ja lähettäminen on ilmaista, kestää vain pari minuuttia ja tavoitat yhdellä napin painalluksella kymmeniä palveluntarjoajia. Kannattaa käydä kokeilemassa! Ja jos olet itse palveluntarjoaja, kannattaa rekisteröityä mukaan :)

    • tilikonkari

      Itse olen yhdenmiehen tilitoimisto ja duunia on tosiaan ihan tarpeeksi. Veloitukseni on kiinteähintaista, mikä on asiakkaallekin hyväksi, sillä tietää aina kirjanpidon kulunsa. Tarkistan hinnat aina tilikauden päättyessä ja arvioin työmäärän toteutuneen mukaisesti. Kerran olen hintoja alentanut, kun asiakkaan toiminta oli pienentynyt huomattavasti ;-).
      Pieniä ei kannata tehdä alle 50 euron kk veloituksen vaikka aikaa ei tositteisiin juuri menisikään. Yleensä soittoja tulee kuitenkin aina silloin tällöin ja olen leiponut palvelut hintaan´, siten että en veloita näistä soittoneuvoista.

      Ikinä en ole missään mainostanut vaan asiakkaat ovat aina tulleet jonkin vanhan asiakkaan suosittelemana. Se kertonee jotain palvelun tasosta.

      Onnea yrittäjille tilitoimiston etsintään

    • tilitoimisto.advisors
      • sdfgtjhykuiop

        Mulla on alvillinen tunti 55€, pitää ilmeisesti nostaa hintoja.....


    • yrittääyrittää

      siis maksaako joku ihan oikeasti 59€H alv??? tarkoitan nyt toiminimiyrittäjiä :O

      • selkee hinta

        toki maksaa.....mutta sitten tilitoimisto hoitaa kaikki samaan rahaan, siis ei mitään erillisiä kuluja esim: tilinpäätökseen, veroilmoitukseen, alv laskentaa/ilmoitukseen, ja tietty kaikki neuvonta palvelut saa ilmaiseksi....


      • 1233222

        Itseasiassa 59 on aika kohtuullinen hinta! Jos kirjanpito on edullisempi kuin 59e/h niin sitä tekee luultavasti harjoittelijat tai vastavalmistuneet merkonomit.. be aware! :D Sitä saa mitä tilaa


    • Senior Accountant

      Tänäänkin verohallinto hakee konkurssiin erästä "asiakasläheistä, ammattitaitoista palvelua" tarjoavaa kirjanpitotoimistoa (nimi? --> soittamalla Hgin käräjäoikeus ja konkurssiasiain kanslia). Huh huh, asiakkaita haalitaan vaikka ei omistakaan asioista pystytä huolehtimaan.

      Olkaa tarkkoina.

    • Mitäs sitä

      Aika normaalihan tuo 59€/h alv on. Yleisesti B2B bisneksessä kustannukset lähtee siitä 50€/h muuten verokarhu nappaa liian suuren osan ja käteen jää pelkkää ilmaa. Toki tilitoimistoa valitessa kannattaa olla tarkkana kenen kanssa alkaa toimimaan. Näitä on monenlaisia. Itse olen säästänyt paljon siirtämällä tilitoimiston hommat lähialueen kirjanpitäjälle. Kannattaa käydä tsekkaamassa jos tarvista on suosittelen ainakin itse! https://tili-vuorisalo.fi/

    • jebaku

      Löysin aivan jäätävän palvelun noin kuukausi sitten osoitteesta Alvin.fi. Tähän ketjuun päädyin kun yritin googlata vertailevia hintoja. Ei löytynyt sinne päinkään.

    • Hiace109
    • Siltavuori

      tuo kilpailutatilitoimisto taitaa olla näiden samojen kavereiden palvelu? www.proplaza.com ainakin näyttää aika samantyyppiseltä

    • Ei-enää-laskua-tyhjästä

      Kokemuksia monenlaisesta. Nyt Ecomill Vantaalla, joka menee vaihtoon. Ennen hoiti itsenäinen yrittäjä, eikä joka risauksesta tullut laskua. Ja palvelu oli parempaa. Eli itsenäiset yksin töitä tekevät pienyrittäjät ovat kyllä parempia kuin muutaman hengen firmat.

    • Siiri_3e

      Mikä Ecomillissa ongelma? Sekö kun muuttivat lentokentän ökytaloihin?

    • AllVisible

      https://m.youtube.com/watch?v=WCdofl76uDM&feature=share
      Hyvä natsa tähän miljona ei lailisen tapan nolla lailisen tapan perustu nidden miljon epä pätevä miljona ei pätevä ja miljona ei totta nolla totta analysi maksu kyvystä arvio luotto tiedot kunnossa nidden arvio ja tapa mijona ei lailinen nolla lailinen nille miljona terve pätkä nolla ei terve pätkä syllinen DNA.

    • Paraneekovaihtamalla
      • Ensuosittele

        Heillä on aivan järjettömät piilokulut. Eräs tuttuni pitää tuossa firmassa kirjanpitoaan ja on vaihtamassa toiseen halvempaan firmaan. Katsokaa noiden hinnasto niin ymmärrätte mitä sikoja nuo ovat.

        Hinta näyttää pienyritykselle edulliselta 27,50 €/kk, mutta piilokulujen kanssa hinnaksi tulee osakeyhtiöllä 15 kuitilla per kuukausi 64,17 € ja 30 kuitilla 86,17 euroa.
        50 kuittia kukaudessa maksaakin sitten jo 113,67 €/kk.

        Netistä etsimällä löytyy useita ammattitaitoisia firmoja joissa on kauppatieteiden maisterit kirjanpitäjinä ja ne laskuttaa 20 kuitista vain 40 euroa ja siihen kuuluu kaikki, myös tilinpäätös ja veroilmoituksen laatiminen.


      • Googlatkaa
        Ensuosittele kirjoitti:

        Heillä on aivan järjettömät piilokulut. Eräs tuttuni pitää tuossa firmassa kirjanpitoaan ja on vaihtamassa toiseen halvempaan firmaan. Katsokaa noiden hinnasto niin ymmärrätte mitä sikoja nuo ovat.

        Hinta näyttää pienyritykselle edulliselta 27,50 €/kk, mutta piilokulujen kanssa hinnaksi tulee osakeyhtiöllä 15 kuitilla per kuukausi 64,17 € ja 30 kuitilla 86,17 euroa.
        50 kuittia kukaudessa maksaakin sitten jo 113,67 €/kk.

        Netistä etsimällä löytyy useita ammattitaitoisia firmoja joissa on kauppatieteiden maisterit kirjanpitäjinä ja ne laskuttaa 20 kuitista vain 40 euroa ja siihen kuuluu kaikki, myös tilinpäätös ja veroilmoituksen laatiminen.

        Viiden minuutin Googlaus antoi heti huomattavasti halvemman vaihtoehdon tuolle MST-Yhtiöille. Huomatkaa että näihin hintoihin sisältyy tilinpäätöksen ja veroilmoituksen tekemisen lisäksi ilmainen neuvonta taloushallintoon liittyvissä asioissa. En laita firman nimeä koska täällä ei saa mainostaa. Tuo joka tuon MST-firman linkin laittoi on varmaan siellä töissä/omistaja. Tässä edullisia hintoja, Googlatkaa:
        1-10 tositetta/kk 40,00€ alv 24%
        11-20 tositetta/kk 60,00€ alv 24%
        MST-Yhtiöt näyttää laskuttavan pelkästään tilinpäätöksestä 242 egua. Se on yli kakskymppiä kuukaudessa lisää noihin heidän "edullisiin" hintoihin. Veroilmoitus sitten siihen vielä lähes pari sataa euroa lisää vuodessa. 198 egua näyttää noiden hinnasto sanovan. Noi lisämaksut tekee siis tohon halpaan hintaan lisää 440 euroa vuodessa eli melkein 40 egua jokaiselta kuuakudelta. Halpaako, no ei ole!


      • Spämmääjätvauhdissa
        Googlatkaa kirjoitti:

        Viiden minuutin Googlaus antoi heti huomattavasti halvemman vaihtoehdon tuolle MST-Yhtiöille. Huomatkaa että näihin hintoihin sisältyy tilinpäätöksen ja veroilmoituksen tekemisen lisäksi ilmainen neuvonta taloushallintoon liittyvissä asioissa. En laita firman nimeä koska täällä ei saa mainostaa. Tuo joka tuon MST-firman linkin laittoi on varmaan siellä töissä/omistaja. Tässä edullisia hintoja, Googlatkaa:
        1-10 tositetta/kk 40,00€ alv 24%
        11-20 tositetta/kk 60,00€ alv 24%
        MST-Yhtiöt näyttää laskuttavan pelkästään tilinpäätöksestä 242 egua. Se on yli kakskymppiä kuukaudessa lisää noihin heidän "edullisiin" hintoihin. Veroilmoitus sitten siihen vielä lähes pari sataa euroa lisää vuodessa. 198 egua näyttää noiden hinnasto sanovan. Noi lisämaksut tekee siis tohon halpaan hintaan lisää 440 euroa vuodessa eli melkein 40 egua jokaiselta kuuakudelta. Halpaako, no ei ole!

        Tuo MST-Yhtiöt Oy on ennenkin jäänyt kiinni tuosta heidän sivujensa linkin spämmäämisestä eri keskustelupalstoille, ja heillä on siihen kaksi syytä. Luonnollisesti he mainostavat omaa firmaansa, mutta on toinenkin syy, nimittäin Google.
        Google nostaa hakutuloksissa ylöspäin niitä sivustoja joille on linkkejä muilta sivustoilta, ja mitä paremmalta sivultolta liikennettä ohjataan heidän sivuille, aina parempi. Laittakaapa Googleen hakusanoiksi " Tilitoimisto hinnasto" niin huomaatte että he ovat onnistuneet. Suomi24 palstan säännöt kieltävät moisen spämmäämisen, mutta mitä he siitä välittävät. Saavat ilmaista mainosta. Satunnainen Googlen käyttäjä ei ei edes tajua että MST-Yhtiöt on siinä ylhäällä näiden mainoslinkkien ansiosta.
        Samaa mieltä olen muiden kanssa siitä että kyseinen maineeltaan hieman arveluttava "tilitoimisto" on hinnoittelultaan yksi Suomen kalleimmista, ellei kallein.


    • keka.tietaako

      heh, piilokulut? kait jos työn määrä kasvaa niin kasvaa myös kulut. Litra bensaa maksaa vähän yli euron, mutta piilokulujen kanssa 50 litraa maksaa yli 60 euroa, kyllä on kallis bensan myyntipaikka piilokuluineen, ei kannata.

      • ei.tieda

        Ero on kai siinä, että bensa-aseman hinnat tietää etukäteen. Nuo "piilokulut" tuppaavat pomppaamaan esille puskista. Varmaan niiden eteen on kulutettu / oltu kulutettavinaan tunteja, mutta kas, kun unohtui mainita tarjouksessa.


      • keka.tietaako

        Eikös tuossa hinnatossa kerrottu etukäteen paljonko hinta nousee jos työn määrä kasvaa? Eipä bensa- aseman tarjouksessakaan taideta kertoa paljonko 4,5 litraa maksaa. Itse asiassa tuossa toimisto tarjouksessa taitaa olla jopa paljousalennus


    • voiluojaotaminuttäältä

      Tilitoimiston oikea tuntihinta on ja pitää olla 150,00 €/h.
      Muuten toiminta ei kata asianmukaisen osaavan henkilökunnan palkkoja sosiaalikuluineen, koulutuksineen tai mitään muitakaan kuluja.
      Merkkiautokorjaamojenkin tuntityölaskutushinta alkaa ykkösellä ja on kolminumeroinen luku.
      Luuleeko joku näissä ketjuissa itkevä tosiaan saavansa asiantuntijapalvelua alle tuon hinnan?
      Miksi asiantuntijatyö olisi tuon halvempaa?
      Jos ei ole varaa maksaa oikeasta työstä oikeaa hintaa, ei voi olla yrittäjä minkäänlaisessa yrityksessä. Yrittäjien oma tietotaso yleensä on aivan surkea. Lähtien jo pelkästään oman laskun tekemisestä omille asiakkaille. Jos tilitoimisto joutuu alkamaan aivan alusta pitäen asiakkaan opastuksen yrittäjyyden ja kirjanpidon saloihin, niin "koulutus" ei todellakaan ole ilmaista.

    • lissukka27

      Tänään sain mailia, ei tarvi ainakaa hintaa miettiä, kun on ilmainen kirjanpito. www. caunis.fi/1_13_1_loppuvuoden-kirjanpito-t-ysin-ilmaiseksi.hmtl Nettisivut on ainakin ok. Taidan soittaa Caunikseen.

    • Perustaja
    • Ihan-oikein-laskettu

      > Tilitoimiston oikea tuntihinta on ja pitää olla 150,00 €/h.
      >Muuten toiminta ei kata asianmukaisen osaavan henkilökunnan palkkoja sosiaalikuluineen,

      Ja veloitettavia tunteja kuukaudessa on 160 h. Tekee veloitukseksi 24.000 €/kk.

      Kirjanpitäjän bruttopalkka on noin 2.700€/kk, kerrottuna 1,4 SOTU-kertoimella tekee 3.780 €/kk. Loppu 20.220 € jää Tilitoimiston niukaksi kuukausipalkkioksi tästä toiminnasta.

      Tämä laskelma osoittaa että 150 €/h pitää tosiaan noiden kalliisti koulutettujen erikoisasiantuntijoiden, eli tilikirjaajien töistä maksaa.

    • 67-89

      >> Tuo MST-Yhtiöt Oy on ennenkin jäänyt kiinni tuosta heidän sivujensa linkin spämmäämisestä eri keskustelupalstoille... >>

      Hyvin on kai toiminut. Kirjanpitäjien määrä on kasvanut ja yhtiöllä on jo "varaa" olla nirppanokkainen asiakkaiden kanssa.

      Mitä noihin piilokuluihin tulee, niin eikös se ole pelkästään reilua, että mainitaan tilipäätöksen, veroilmoituksen, jne. hinnat selkeästi? Mikä niissä on piilossa?

      • LisiSisko

        On hyvä, että hinnat mainitaan selkeästi, kunhan ei ole kauhea tilkkutäkki eri hintoja mistä niitä saa sitten ynnäillä ja ihmetellä ikuisuuden.
        Kirjanpitotoimisto Mattilalla on laskut ainakin ihan eri luokkaa mitä lupaavat ja kaikkia hintoja ei ole edes esitelty asiakkaalle. Laskuille sitten pompsahtelee vaikka mitä ja ihan joka asiasta veloitetaan. Ilmaista apua ei ole niin kuin yleensä muualla, vaikka täälläkin luvataan alkuun muuta. Muutenkin erikoista touhua. Kiertäkää kaukaa.


      • XDDX

        Samoja kokemuksia.. Vaihtoon menee. Sain vielä ihan paskan kirjanpitäjän.


    • Hikhik-ohjelmistolla
      • Anonyymi

        Alko kiinnostaan tämä, harmi ettei ollu enää koko sivua :D


      • Anonyymi

        Tarviiko ottaa valokuvia, scannailla, eli tehdä kaikki kirjanpitäjän työt.
        Kirjanpitäjä laskuttaa sitten itselleen mun tekemät työt.

        P.A. Rantalainen, ylempi kirjapitäjä alenevassa povella ja kummin kaima


    • Anonyymi

      Nykyään taitaa nuo tuntiveloituskirjanpidot olla joutumassa historiankirjoihin. Mä itse suosittelisin tällasta tilitoimistojen velhoa: https://saruman.fi/

      Kaikki hommat toimii sähköisesti ja kiinteällä kuukausihinnoittelulla, joka meinaa että homma on itelle helppoa ja maksuissa ei tuu yllätyksiä. Muistaa vain ottaa kuvat kuiteista ja puskea järjestelmään niin sieltä löytää sit kaikki. Lisäksi tulee positiivisia ylläreitä kun pohtii jonkin asian hoitamista ja sit tilitoimisto sanoo, että mitä sä tällasia säädät, se on meidän homma. Voi irrottaa itsensä kaikesta kirjanpidollisesta mistä ei tajua hölkäsen pöläystäkään.

      Ja miehille varmaan plussaa, että kaikki konttorilla on nättejä naisia. Harmi ettei sitä asiaa toimistolle juurikaan tule :D

    • Anonyymi

      Laittaakaa tietoa kirjapitäjät itsestänne tänne? Kirjanpitäjä lähti vaihtoon.
      Mulla on pieni kahden hengen firma, verot rästissä puolelta vuodelta, mutta ne on hallinnassa maksujärj. ja sitten palkkoja, niistä tietty liiton ohjeiden mukaan mennään. Ja yritys muuttuu kohta puolin oyhyn, niin sen hoito sitten alusta alkaen Uudelle Kirjanpitäjälle.

    • Anonyymi

      Onko muilla minkälaisia kokemuksia Lightning Accounting Oy yrityksestä?

    • Anonyymi

      Älä ainakaan Tampereen seudulla toimivaan Homerokseen vaihda. Hinnoittelu on täysin puskista ja ammattitaidottomuus oikein paistaa läpi

    • Anonyymi

      Itsellä hinnasta tinkiminen johti ikävä kyllä aivan surkean huonoon palveluun. Hyvät tilitoimistot yleensä eivät ole ihan siitä halvimmasta päästä. Itse valitsin ensimmäisen tilitoimiston pelkän hinnan perusteella ja jouduin aika nopeasti vaihtamaan kun palvelu oli sen verran aliarvoista. Vaihto on maksanut hintansa takaisin monikertaisesti kun nykyään palvelu aivan eri tasolla eikä tarvitse hukata aikaa turhuuksiin. Pari palvelua jotka auttoivat vaihdossa oli taloushallinnon tilitoimistojen haku: https://taloushallintoliitto.fi/tilitoimistot/ ja https://tilitoimistovertailu.fi/.

      • Anonyymi

        Maksamalla korkeita veloituksia et saa mitään takuuta tilitoimiston työ laadukkuudesta. On päinvastaisiakin kokemuksia, kuin sinulla. Kalliissakin tilitoimistossa voi olla töissä tumpula, joka saa sinun firmasi kirjanpidon tehtäväkseen ja aiheuttaa virheitä, jotka maksavat firmallesi paljon rahaa.


    • Anonyymi

      Verottajan hyväkymä tilitoimisto "verottajan100%hyväksymä" niin ei tarvii jakaa osinkoja.

      Verottaja vie omakotitalosi veroihin,..


      Varokaa tuota tunnusta, mitään ei jää sulle, kommarit vie rahasi ja sinä pääset velgavankeuteen

    • Anonyymi

      Hyviä kokemuksia toimivista tilitoimistoista kaivataan edelleen. Nytpä ainakin tiedän mitä tilitoimistoa kannattaa välttää. Onneksi mokasivat vaan vähän ja tuli alettua heidän laskutustaan tarkastamaan. Kilpailijan tarjous tilinpäätöksestä vienteineen 450 € ja yrittävät periä minulta 980 €. Kilpailijan työaika arvio 5h ja laskussa 15 h. Ostotositteita 600, myyntilaskuja 300 koko tilikaudelta. Katsotaan miten vastailevat kun taloushallintoliitto alkaa kysellä auktorisoinnin perään. Lisäksi välttelevät vastuutaan ja selittelevät etteivät pysty selvittämään asiaa, kun kirjanpitäjä ei ole heidän palveluksessaan enää. Miksiköhän ? Heidän ongelmansa, ei minun.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe