Jos mies jättää lainan maksamatta

olenko ihan pulassa

Hei,

juuri otettu yhteistä asuntolainaa melkein 200 000 euroa.
Ehditty asua vasta pari kuukautta uutta kotia.
Pommi räjähti silmille, ulkomaalaisella miehelläni onkin kotimaassaan toinen vaimo ja lapsia.
Nyt uhkaa minua, että jos en ala sitä sietää - kaksoiselämää- niin hän lähtee Suomesta ja jättää koko lainan niskaani.
Tällä samalla lainalla kun on ostettu asunto Suomesta ja talo hänen kotimaastaan.
Tarkoitus oli alkaa myöhemmin olla talvet siellä ja kesät Suomessa : en vain voinut arvata että hänen todellinen tarkoituksensa oli pitää siellä toista vaimoa. Muslimi!
Minun vanhemmat lainan takaajina, ei yhteisiä lapsia.
Mitä teen?
Jos mies tosiaan lähtee Suomesta nuorikkonsa luokse, karmea totuus on se että minä maksan yksin seuraavat 25 vuotta hänen taloaan siellä kotimaassakin.
Ei ihan reilua.
Ja pahimmassa tapauksessa tulee sitten kymmenen vuoden kuluttua vaatimaan osuuttaan tästä Suomen asunnosta jota MINÄ OLEN YKSIN MAKSANUT.
Ainoa syntini on se että olen luottanut aviomieheeni.
Apua!

38

3054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama kuin edellä

Niin, vaikka myisin asunnon, minulle jäisi ainakin 40 000 euroa velkaa,
      se talo hänen kotimaassaan.

• Öllerö

Haisee provolta.
        Jos ei ole, niin sanoisin että oma vika ja katsele peiliin kk-erän
        maksupäivänä.

Eikai nyt kukaan ulukomualaisen kanssa ala mitään taloja ostelemaan..

• rollonfriday
        Öllerö kirjoitti:

Haisee provolta.
        Jos ei ole, niin sanoisin että oma vika ja katsele peiliin kk-erän
        maksupäivänä.

Eikai nyt kukaan ulukomualaisen kanssa ala mitään taloja ostelemaan..

Vähän turhan paljon a) stereotypioita b) kurjuuden maksimointia kerätty yhteen viestiin, joten arvelen että joku vain yrittää taas provoilla.

• jos mies ei maksa
        rollonfriday kirjoitti:

Vähän turhan paljon a) stereotypioita b) kurjuuden maksimointia kerätty yhteen viestiin, joten arvelen että joku vain yrittää taas provoilla.

Kunpa oliskin provo!
        Tilanne on juuri niin kauhea kuin kerroin.
        Ainoa syntini on ollut rakastua ulkomaalaiseen ja luottaa häneen,
        tiedän kyllä mitä voi tapahtua mutta en uskonut että tulee omalle kohdalle.
        Tiedän ´monia pariskuntia suomi-ulkomaa joissa omistavat talon ja ovat onnellisia, kukaan ei huijaa ketään.
        Ei saa yleistää, minun kohdalle nyt vain osui sitten patologinen valehtelija ja hyväksikäyttäjä.
        Toivoisin oikeasti asiallisia neuvoja, kiitos.

• er44
        jos mies ei maksa kirjoitti:

Kunpa oliskin provo!
        Tiedän ´monia pariskuntia suomi-ulkomaa joissa omistavat talon ja ovat onnellisia, kukaan ei huijaa ketään.
        Ei saa yleistää, minun kohdalle nyt vain osui sitten patologinen valehtelija ja hyväksikäyttäjä.

No mikäs ongelma tuossa nyt on, jos kerran yhteinen laina? Molemmat talot myyntiin ja voitot/tappiot puoliksi. Ei kai se nyt sen vaikeampaa ole?

• er44

Kunpa oliskin provo!

"Jos mies tosiaan lähtee Suomesta nuorikkonsa luokse, karmea totuus on se että minä maksan yksin seuraavat 25 vuotta hänen taloaan siellä kotimaassakin.
        Ei ihan reilua."

Miksi ihmeessä maksaisit/joutuisit maksamaan talosta, jossa et itse edes asu?

"Ja pahimmassa tapauksessa tulee sitten kymmenen vuoden kuluttua vaatimaan osuuttaan tästä Suomen asunnosta jota MINÄ OLEN YKSIN MAKSANUT."

Miksi maksaisit yksin, jos laina molempien nimissä? Tietenkin mies joutuu vastaamaan omasta lyhennysosuudestaan pankille myös. Kaivapa ne lainapaperit esiin ja lue ne ajatuksella läpi.

• on siellä toisessa
        er44 kirjoitti:

"Jos mies tosiaan lähtee Suomesta nuorikkonsa luokse, karmea totuus on se että minä maksan yksin seuraavat 25 vuotta hänen taloaan siellä kotimaassakin.
        Ei ihan reilua."

Miksi ihmeessä maksaisit/joutuisit maksamaan talosta, jossa et itse edes asu?

"Ja pahimmassa tapauksessa tulee sitten kymmenen vuoden kuluttua vaatimaan osuuttaan tästä Suomen asunnosta jota MINÄ OLEN YKSIN MAKSANUT."

Miksi maksaisit yksin, jos laina molempien nimissä? Tietenkin mies joutuu vastaamaan omasta lyhennysosuudestaan pankille myös. Kaivapa ne lainapaperit esiin ja lue ne ajatuksella läpi.

maassakin olemassa? Vai kuinka? Onko kyseessä EU maa? vaiko kentis jokin Marokko yms. Pohjoisafrikan maa. Mikä estää ottamasta eroa? Täh? Ositukseen vaan kaikki, myös ne hänen talot siellä afrikassa? Ja otappa opiksesi.

• Selvää

Kunpa oliskin provo!

Se mikä tuon paljastaa selkeästi provoksi on väite siitä että suomalainen pankki olisi suostunut rahoittamaan kiinteistön hankintaa jossa kaukana toisessa maassa, joka nähtävästi ei ole edes EU-maa. Tuollainen kiinteistö ei kelpaa minkäänlaiseksi vakuudeksi.

Sanot että vanhempasi ovat lainan takaajina. Minkä osan he ovat taanneet? Kuinka paljon teillä oli ennakkosäästöjä? Paljonko tämä Suomen asuntonne maksoi?

Noihin osaat varmaan helposti vastata jos kyse on todellisesta tilanteesta.

• zuomalainen
        Selvää kirjoitti:

Se mikä tuon paljastaa selkeästi provoksi on väite siitä että suomalainen pankki olisi suostunut rahoittamaan kiinteistön hankintaa jossa kaukana toisessa maassa, joka nähtävästi ei ole edes EU-maa. Tuollainen kiinteistö ei kelpaa minkäänlaiseksi vakuudeksi.

Sanot että vanhempasi ovat lainan takaajina. Minkä osan he ovat taanneet? Kuinka paljon teillä oli ennakkosäästöjä? Paljonko tämä Suomen asuntonne maksoi?

Noihin osaat varmaan helposti vastata jos kyse on todellisesta tilanteesta.

pankki tiedä mihin rahat menee.
        ei tarvitse olla talon kuvaa ja hintatietoja,jos taloa ostaa.

mutta enivei:sitä se musta muna teettää.

• Selvää
        zuomalainen kirjoitti:

Jos se laina asuntolainana otetaan, niin kyllä pankkia kiinnostaa todella paljon, mihin rahat menevät!

Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole asettaa muita vakuuksia koko asuntolainaa kattamaan. Siispä asuntoa käytetään vakuutena (nykyisin max. 70 % edestä). Sen asunnon on oltava sellainen että pankki voi sen halutessaan realisoida. Jossain Afrikan kylässä oleva talo ei kyllä sellainen ole!

• ei tietoa ei lainaa
        zuomalainen kirjoitti:

Pankki kyllä selvittää tarkasti mitä olet ostamassa. Yleensä sinne näytetään mm. välittäjän antamat paperit ostettavasta asunnosta. Ja pankistahan lähtee joku sitä kauppaa tekemäänkin ja shekkejä ojentelemaan.
        Meillä jopa kuntotarkastus omakotitalosta meni kopiona myös pankille. Lisäksi sinne piti toimittaa kiinteistön vakuutustodistus. Ja lainaa tuli otettu alle 50ke

• neuvoja4
        er44 kirjoitti:

No mikäs ongelma tuossa nyt on, jos kerran yhteinen laina? Molemmat talot myyntiin ja voitot/tappiot puoliksi. Ei kai se nyt sen vaikeampaa ole?

jakamaan velkataakkaa. Muslimeillahan saa vaimoja olla neljä joten ei tuota ongelmaa.

• Sage

A successful troll is successful

• ketjun aloittaja vastaa

Siinähän se ongelma onkin, kun se Afrikan talo on vain miehen nimissä, viimeisellä matkalla kun osti tontin ja aloitti rakennustouhut, hän oli yksin.
        Enpä usko saavani mitään siitä maasta vaikka miten sinne lentäisin.
        Ja tiedän kyllä että pankki ottaa lainan heti tilipäivänä tililtä pois, ei siinä mitään, mutta kysymys kuuluikin jos mies häviää Suomesta ?
        Eipä enää pankki pääse ottamaan lyhennystä, kun ei ole mistä ottaa.
        Lainaa saatiin yli asunnon arvon ihan helposti, kun sanottiin että tehdään iso remontti ja autokin pitää uusia.
        Asunto on lainan vakuutena niinkuin aina, vanhemmat takaamassa sitä 40 000 euroa joka meni yli asunnon hinnan.
        Neuvokaa ihmiset oikeasti, olen ihan tarpeeksi saanut siipeeni, ei tarvi enää loukata. kiitos.

• et saanut lainaa
        ketjun aloittaja vastaa kirjoitti:

Siinähän se ongelma onkin, kun se Afrikan talo on vain miehen nimissä, viimeisellä matkalla kun osti tontin ja aloitti rakennustouhut, hän oli yksin.
        Ja tiedän kyllä että pankki ottaa lainan heti tilipäivänä tililtä pois, ei siinä mitään, mutta kysymys kuuluikin jos mies häviää Suomesta ?
        Lainaa saatiin yli asunnon arvon ihan helposti, kun sanottiin että tehdään iso remontti ja autokin pitää uusia.
        Asunto on lainan vakuutena niinkuin aina, vanhemmat takaamassa sitä 40 000 euroa joka meni yli asunnon hinnan.
        Neuvokaa ihmiset oikeasti, olen ihan tarpeeksi saanut siipeeni, ei tarvi enää loukata. kiitos.

siitä pankista jossa minä asioin.

• ...

Jos tää olis totta, niin kyllä pitäisi syyttää vain ja ainoastaan itseään, jos ottaa 40.000 euron lainan, että mies voi ostaa tontin Afrikasta ja vanhemmat vielä takaisivat sen. Ei olisi omena ainakaan kauauksi puusta pudonnut. Kertomasi mukaan olisi saanut 125% asunnon arvosta asuntolainaa. Ei sellaista summaa saa asuntolainaa edes henkilötakauksella.

• neuvokas...

pistätte tämän suomen asunnon myyntiin ja ostatte pienemmän, niin vanhempiesi takaus pienenee tai poistuu kokonaan. Sovi pankin kanssa etukäteen että uusi asunto tuleekin vain sinun nimiisi, miehelle kerrot vasta kun kaupat on tehty, eipä pitäisi olla käytännössä vaikeaa kun omat vanhempasi ovat takaajina. Eron sattuessa omaisuuden jako on helppo tehdä, hänelle jää talo Afrikassa ja sinulle asunto täällä ja molemmille jää oma osuus lainoista.

Oletteko naimisissa? Ei kai suomessa ole laillista olla naimisissa kahden kanssa - voiko avioliiton peruuttaa tai mitätöidä jos hän oli ennen sinua naimisissa jo toisen kanssa?

• Lopeta jo

Lopeta jo, ei kukaan usko näitä älyttömiä juttuja!

"Lainaa saatiin yli asunnon arvon ihan helposti, kun sanottiin että tehdään iso remontti ja autokin pitää uusia."

Ja paskat. Tasan tarkkaan ei ole sellaista pankkia joka nykyisessä taloustilanteessa suostuisi tuohon!

• onnistuakin...
        Lopeta jo kirjoitti:

Lopeta jo, ei kukaan usko näitä älyttömiä juttuja!

"Lainaa saatiin yli asunnon arvon ihan helposti, kun sanottiin että tehdään iso remontti ja autokin pitää uusia."

Ja paskat. Tasan tarkkaan ei ole sellaista pankkia joka nykyisessä taloustilanteessa suostuisi tuohon!

lainassahan oliasuntovakkuden lisäksi vanhemmat takaajina.

• Lopeta jo
        onnistuakin... kirjoitti:

lainassahan oliasuntovakkuden lisäksi vanhemmat takaajina.

Vanhemmat takasi 40 000 "joka meni yli asunnon hinnan". Lainaa on 200 000, eli asunnon hinta siis 160 000. Ja tuon 160 000 pankki muka antoi lainaa pelkästään asuntoa vastaan, eli 100 %?? Kun nykyään on ihan yleisesti tiedossa että korkeintaan 80 % asunnon ostohinnasta saa lainaa, hyvin usein pelkästään 70 %.

Täysin epäuskottavaa.

• mies nyt tunnusti
        neuvokas... kirjoitti:

pistätte tämän suomen asunnon myyntiin ja ostatte pienemmän, niin vanhempiesi takaus pienenee tai poistuu kokonaan. Sovi pankin kanssa etukäteen että uusi asunto tuleekin vain sinun nimiisi, miehelle kerrot vasta kun kaupat on tehty, eipä pitäisi olla käytännössä vaikeaa kun omat vanhempasi ovat takaajina. Eron sattuessa omaisuuden jako on helppo tehdä, hänelle jää talo Afrikassa ja sinulle asunto täällä ja molemmille jää oma osuus lainoista.

Oletteko naimisissa? Ei kai suomessa ole laillista olla naimisissa kahden kanssa - voiko avioliiton peruuttaa tai mitätöidä jos hän oli ennen sinua naimisissa jo toisen kanssa?

että Afrikassa on toinen perhe voitte tehdä ainoan mahdolliseneli erota (avioliitto olikin laiton), ja sitten päätätte mitä teette sen asunnon kanssa. Jos sinä haluat jäädä sinne asumaan otat talon ja lainan itsellesi ja maksat kaiken. Mies on tuskin laittanut sinne pesämunaa eli se on sillä selvä. Nuo afrikan rahat ovat luultavasti menetetyt ellei mies sitä laina suostu maksamaan, sinäkin maksat sen tai sitten sinun vanhemmat jotka ovat takaajina. Ainahan voit myydä talon jos maksut menevät yli maksukykysi. Ja ilmoita miehen toiminta poliisille jos ilkeät. Petoksestahan siinä on kyse.

• ei kerta kaikkiaan

Kertomuksesta tekee vaikeasti uskottavan se, että 160 000 € asunto on käynyt vakuutena max. 70 % arvosta (112 000 €) eli olette tarvinneet takauksen 48 000 40 000 € summalle, kun lasketaan afrikan talo mukaan -yhteensä siis 88 000 €, kun itse väität että ulkopuolista takausta olisi tarvittu vain 40 000 €... Mikään pankki ei myönnä tuollaista lainaa oli takaajat tai ei! Edes ostettu pankin/valtion takaus ei riitä tuohon. Sitä paitsi on vaikea uskoa, että saisitte muutenkaan tuollaista lainaa, koska silloin teidän kummankin olisi pitänyt olla hyväpalkkaisissa töissä ja afrikkalaisilla maahanmuuttajilla hyväpalkkainen työ on todella harvinaista. Muutenkin ajattelisin että pankissa harkitsevat aivan erityisen tarkasti myöntäessään lainaa ulkomaalaistaustaisille kansalaisille.

Voitko selventää tuota asiaa, miten ihmeessä olette tuollaisen lainan onnistuneet saamaan? Itse sovin juuri asuntolainan itselleni ja täytyy sanoa, että kyllä todella tarkkaan syynäävät kaiken ja tekevät tiukkoja tulolaskelmia ihan kantasuomalaisillakin, eikä rahaa jaella enää samaan tapaan kuin joskus suurimmassa nousukausihuumassa.

• jam&jerusalem

Siltä varalta, että kyseessä ei ole provo/trolli: mene juristin juttusille. Varsin mahdollista, että avioliittosi on nulliteetti, jos mies on ollut avioliitossa lähtömaassaan jo silloin, kun olette Suomessa menneet naimisiin.

• ei ole provo

On se kumma että ihmiset ei voi olla asiallisia edes silloin kun toinen on hädissään ja pyytää apua.
        On se hyvä että kaikki te muut olette niin viisaita ja täydellisiä että ette tee samoja virheitä kuin minä.
        Ei kannata rakastua eikä kannata elää eikä kannata ostaa asuntoa.

• Ota onkeesi
        ei ole provo kirjoitti:

On se kumma että ihmiset ei voi olla asiallisia edes silloin kun toinen on hädissään ja pyytää apua.
        On se hyvä että kaikki te muut olette niin viisaita ja täydellisiä että ette tee samoja virheitä kuin minä.

Ketjussa on paljon asiaa ja hyviä neuvoja. Ei kukaan pysty tarjoamaan sinulle taikatemppuja, joilla saisit tehdyn tekemättömäksi, joten yritä nyt sinnitellä niillä eväillä jotka sinulla on. Taidat olla sellaisessa mielentilassa, että ensimmäiseksi kannattaisi etsiä juristi, joka osaa nähdä tilanteen ulkopuolelta ja tietää muutenkin, mitä etenemistapoja on olemassa.

Elää kannattaa ja asuntokin kannattaa ostaa, mutta järjen kanssa. Toisesta voi tykätä kovasti, mutta "rakastuminen" on pelkkää viihdehömppää ja hormoneilla tehostettua toiveajattelua. Pankin silmissä ei edes sitä.

• aikoinaan tein
        ei ole provo kirjoitti:

hankittiin asunto ja jopa lapsi sitten mies jätti. Oli tullut siihen tulokseen että toinen muija oli kivempi. No ei siinä mitään asunto myyntiin ja rahat jaettiin. Kummallakin olijo omat lainansa. Kämpän myynti oli tosiaan se helpoin juttu tässä rytäkässä. Tosin ei kylläkään mitään mökkiä Afrikassa. Eikö tuon ukon kanssa voi sopia mitään että miten velkoja sitten hoidetaan.

• .......

kumpikin teistä on yksinään vastuussa koko lainasta ja se olisi pitänyt selittää myös lainaa allekirjoittaessa. Toisin sanoen jos mies häipyy, niin pankki vaatii lyhennyksiä sinulta ja jos et maksa menee talo myyntiin ja loppuja haetaan takaajilta.
      Juristi auttanee sinua muissa asioissa. Kai voit jonkinlaisen rikosilmoituksen miestä vastaan nostaa, petoksesta, kaksinnaimisesta? Voit myös vaatia sitä kautta lainaan meneviä rahoja takaisin (vaikka tuskinpa tuo onnistuu, jos kerran tänne asti piti miehen rahaa tulla hakemaan).

• muitakin tyhmiä

kuin minä. Kaikki lainat oli minun nimelläni (ylisuuret lainat, talolaina, remontti ja autolainoja...) Lopputulos oli se, että minulle jäi myös velkaa 40.000 e jota äitini takaa tästä hommasta. Mies lähti uuden vaimonsa luokse turkkiin ja minä täällä 2 lapsen yh_na makselen tätä sotkua. Mitän oikeasti et voi tehdä, juristeilta yms olen kysynyt. Eli maksan 15. v. pankille tätä 40.000 e lainaa ja asun vuokralla (oli pakko myydä se talo ja auto pois, tietystikään en saanut sitä mitä lainaa oli yhteensä).

• Mä vaan

Joo, ehkä ne oppirahat on maksettava aina välillä :/

Tsemppiä vaan kovasti, vaikkei tuo 40 000 ihan hirveästi vielä ole. Mutta ilman muuta tyhjästä se on paljon.. jäihän sulle lapset ja muut muistot.

Oletko muuten käynyt velkaneuvojalla ? Jos olet jo jonkin matkaa maksanut, voisit ehkä saada lainoja soviteltua, kun sun toiminta ei ole varmaankaan johtunut kevytkenkäisestä toiminnasta. Ilman muuta puolisoon on luotettava ja ryhdyttävä luomaan sitä tulevaisuutta (auto, asunto ja perhe), se ei ole mitenkään kevytkenkäistä vaan
        normaalia. Joten luulisin, että voisit jotain juttuja miettiä velkaneuvojan kanssa..

• on käyty ja
        Mä vaan kirjoitti:

Joo, ehkä ne oppirahat on maksettava aina välillä :/

Tsemppiä vaan kovasti, vaikkei tuo 40 000 ihan hirveästi vielä ole. Mutta ilman muuta tyhjästä se on paljon.. jäihän sulle lapset ja muut muistot.

Oletko muuten käynyt velkaneuvojalla ? Jos olet jo jonkin matkaa maksanut, voisit ehkä saada lainoja soviteltua, kun sun toiminta ei ole varmaankaan johtunut kevytkenkäisestä toiminnasta. Ilman muuta puolisoon on luotettava ja ryhdyttävä luomaan sitä tulevaisuutta (auto, asunto ja perhe), se ei ole mitenkään kevytkenkäistä vaan
        normaalia. Joten luulisin, että voisit jotain juttuja miettiä velkaneuvojan kanssa..

tilannehan on se, että esim. velkajärjestelyyn päästääkseen on kaikki lainat laitettava siihen. Ja silloin pankki laittaisi äitini maksamaan tuon 40.000 e, jota en missään nimessä halua (laittaa vahinkoa kiertämään). Muuta n euvoa ei ole kuin joko maksaa itse,tai takaaja maksaa. Niin se vaan menee.

• dfghhgf

nähtiin mitä tapahtuu kun suomalainen nainen käy hakemassa matkamuiston ulkomailta. Ja vielä musun.
      Millon te oikein opitte mikä on teille parasta...?

• oikea mimmi

mutta EI muslimiin, eikö suomiakat ikinä opi!!!

• alkuperäinen nainen
        oikea mimmi kirjoitti:

mutta EI muslimiin, eikö suomiakat ikinä opi!!!

Siinähän se tuli, muslimi kun on niin se toinen vaimo on uskonnon mukaan vihitty vaan ei virallisesti. Eli islamilainen avioliitto.
        Miehelle se merkitsee enemmän kuin meidän maistraattiavioliitto. Virallisesti sitä ei ole olemassa. Ja laina on otettu tänä vuonna 2009..tämä on ihan kerrostaloasunto eikä talo. Ei auta yhtään vaikk myyn pois, vuokrat on melkein yhtä kalliita ja velkaa jäisi. Kiitos nyt on tullut myös asiallisia vastauksia.

• Kai kuitenkin
        alkuperäinen nainen kirjoitti:

Siinähän se tuli, muslimi kun on niin se toinen vaimo on uskonnon mukaan vihitty vaan ei virallisesti. Eli islamilainen avioliitto.
        Miehelle se merkitsee enemmän kuin meidän maistraattiavioliitto. Virallisesti sitä ei ole olemassa. Ja laina on otettu tänä vuonna 2009..tämä on ihan kerrostaloasunto eikä talo. Ei auta yhtään vaikk myyn pois, vuokrat on melkein yhtä kalliita ja velkaa jäisi. Kiitos nyt on tullut myös asiallisia vastauksia.

hei,
        kai kuitenkin olet saanut selville, voidaanko avioliitto exäsi kanssa mitätöidä?
        --> saisit pois hänen nimensä omasta "järjestelmästä", Kela ja muut instanssit.
        Ja kai olet selvitellyt asiaasi vertaisryhmässä, ainakin Hesassa on kaikenlaista ryhmää avioeroille ja eroperheille, luulisin että myös ulkomaalaisille eronneille.

Pankin kanssakin varmaan voi neuvotella jotain, mutta kun pankki ei ole hyväntekeväisyyslaitos, tuloksetkaan ei ole hääppösiä. Laina-ajan pidentäminen jne. En tiedä, miten lainojen vastuiden käy, kun yleensä ovat sitovia... tai otat ne vaan itsellesi, jos exä siihen suostuu tai pankki.

Kannaattaa neuvotella asiantuntijan kanssa, oli se sitten juristi, pankkineuvoja tai vertaisryhmä.

Avioerotilanteissahan omaisuus ositetaan, siinä voi olla sinulle pelastus, ettet joudu exään enempää sijoittamaan. Luulisin että avioerojuristi hoitaa sen näppärästi. Jos olet työtön tai muuten vähävarainen, oikeusaputoimistoon yhteys. Omavastuu on joka tapauksessa, (esim. 90 mun tuloilla, 1400 e), mutta
        se omavastuun jälkeen tapaamiset ovat halvempia.

Tai sitten menet ilmaisiin juristitapaamisiin. En muista, missä niitä on, mutta keväällä oli tiedote asianajajaliiton sivuilla, että kysymykset moninkertaistuneet...
        sitä kautta vähän parempia neuvoja olisi tulossa, mutta eivät tietenkään ala värkkäämään mitään haastetta tai vastaavaa ilmaiseksi. Mutta antavat tiedon, onko kyseessä petos, kaksinnaiminen vai muu höynäytys :)

Kyllä se siitä, asuntoasiat hoituvat kyllä. Kannattaa tosin miettiä, mitä oikeasti haluaa asunnon kanssa tehdä. Minä möisin, vaikka nyt on huonot ajat ja muuttaisin kunnan vuokra-asuntoon. Tietysti, jos vuokrat vrt lainanhoitokulut yhtiövastikkeineen, vesilaskuineen, sähkölaskuineen jne olisi lähes samat, miettisin vielä. Ja kyllähän verotuksessakin annetaan pientä arvoa sille, että maksaa korkoja. Samoin kelan asumistukea voi saada, jos vain muut kriteerit täyttyvät.

• kyllä avioero
        Kai kuitenkin kirjoitti:

hei,
        kai kuitenkin olet saanut selville, voidaanko avioliitto exäsi kanssa mitätöidä?
        --> saisit pois hänen nimensä omasta "järjestelmästä", Kela ja muut instanssit.
        Ja kai olet selvitellyt asiaasi vertaisryhmässä, ainakin Hesassa on kaikenlaista ryhmää avioeroille ja eroperheille, luulisin että myös ulkomaalaisille eronneille.

Pankin kanssakin varmaan voi neuvotella jotain, mutta kun pankki ei ole hyväntekeväisyyslaitos, tuloksetkaan ei ole hääppösiä. Laina-ajan pidentäminen jne. En tiedä, miten lainojen vastuiden käy, kun yleensä ovat sitovia... tai otat ne vaan itsellesi, jos exä siihen suostuu tai pankki.

Kannaattaa neuvotella asiantuntijan kanssa, oli se sitten juristi, pankkineuvoja tai vertaisryhmä.

Avioerotilanteissahan omaisuus ositetaan, siinä voi olla sinulle pelastus, ettet joudu exään enempää sijoittamaan. Luulisin että avioerojuristi hoitaa sen näppärästi. Jos olet työtön tai muuten vähävarainen, oikeusaputoimistoon yhteys. Omavastuu on joka tapauksessa, (esim. 90 mun tuloilla, 1400 e), mutta
        se omavastuun jälkeen tapaamiset ovat halvempia.

Tai sitten menet ilmaisiin juristitapaamisiin. En muista, missä niitä on, mutta keväällä oli tiedote asianajajaliiton sivuilla, että kysymykset moninkertaistuneet...
        sitä kautta vähän parempia neuvoja olisi tulossa, mutta eivät tietenkään ala värkkäämään mitään haastetta tai vastaavaa ilmaiseksi. Mutta antavat tiedon, onko kyseessä petos, kaksinnaiminen vai muu höynäytys :)

Kyllä se siitä, asuntoasiat hoituvat kyllä. Kannattaa tosin miettiä, mitä oikeasti haluaa asunnon kanssa tehdä. Minä möisin, vaikka nyt on huonot ajat ja muuttaisin kunnan vuokra-asuntoon. Tietysti, jos vuokrat vrt lainanhoitokulut yhtiövastikkeineen, vesilaskuineen, sähkölaskuineen jne olisi lähes samat, miettisin vielä. Ja kyllähän verotuksessakin annetaan pientä arvoa sille, että maksaa korkoja. Samoin kelan asumistukea voi saada, jos vain muut kriteerit täyttyvät.

on paras ratkaisu. tuskin haluat olla täällä sivuvaimona joka maksaa hänen osuuttaan lainasta.Jo kyllä hänen muulle perheellekin on reiluinta että mies on siellä voihan hän tietty muuallakin solmia lisää avioliittoja jos muslimiavioliittoa ei noteerata viralliseksi? Se tietty kestää kai vuoden saada ero,mutta sitten velat ja omaisuudet ositetaan ja varmaan yhteinen laina jaetaan erilliseksi. Ja teidän pitää sitten myös miettiä mikä vakuus lainoille laitetaan jos päätätte pitää lainat. Ongelmana tietty on että otitte lainaa yli vakuuden,Afrikan talo on tuskin vakuutena.
        Välttämättä ette asunnosta jää kauheasti takkiin, hinnat ovat taas nousussa. Veikkaan että se 40 000 joka laitettiin Afrikantaloon voi olla vaikeaa saada takaisin , tietysti omaisuuden jaossa se pitää huomioida ja antaa sinulle suuremman osan kämpästä. Sitä ei miestä voipakottaa myymään kun se ei ole vakuutena ja siellälisäksiasuu hänen lapsensa. 40000 ei loppujen lopuksi ole niin paljon.

• naaras istuu
        kyllä avioero kirjoitti:

on paras ratkaisu. tuskin haluat olla täällä sivuvaimona joka maksaa hänen osuuttaan lainasta.Jo kyllä hänen muulle perheellekin on reiluinta että mies on siellä voihan hän tietty muuallakin solmia lisää avioliittoja jos muslimiavioliittoa ei noteerata viralliseksi? Se tietty kestää kai vuoden saada ero,mutta sitten velat ja omaisuudet ositetaan ja varmaan yhteinen laina jaetaan erilliseksi. Ja teidän pitää sitten myös miettiä mikä vakuus lainoille laitetaan jos päätätte pitää lainat. Ongelmana tietty on että otitte lainaa yli vakuuden,Afrikan talo on tuskin vakuutena.
        Välttämättä ette asunnosta jää kauheasti takkiin, hinnat ovat taas nousussa. Veikkaan että se 40 000 joka laitettiin Afrikantaloon voi olla vaikeaa saada takaisin , tietysti omaisuuden jaossa se pitää huomioida ja antaa sinulle suuremman osan kämpästä. Sitä ei miestä voipakottaa myymään kun se ei ole vakuutena ja siellälisäksiasuu hänen lapsensa. 40000 ei loppujen lopuksi ole niin paljon.

istuu. Eikun hommiin ja parissa vuodessa velat on maksettu ja talot ovat hänen ?

• well

Olet ollut kovin hyväuskoinen, tämä on sitä sinisilmäisyyttä. Noin puolet erilaisista yhdessäololiitoista hajoaa, ihmiset nykyään eivät ole kovin kypsiä vakaisiin liittoihin.
      Ulkomaalaisten kanssa pitäisi olla vieläkin kriittisempi, ja varsinkin kun on muslimista ja ei muslimista kyse. Kristityt joilla on todellista vakaumusta mitä rakkaus todella vaatii voivat paremminkin pysyä pitkään yhdessä. Voisit miettiä itseksesi, oliko mieltä ottaa noin suuri laina vain omiin nimiin, oliko järkeä ostaa jotain niin kallista että piti vanhemmatkin laittaa takaamaan - olisi ehkä pitänyt pysyä vain vuokralla tai ostaa joku halvempi asunto. Kiltteyttäsi la luottavaisuuttasi on käytetty hyväksi. Itse sinun tilanteessasi todennäköisesti ottaisin eron ja käyttäisin oikeusapua, velkaneuvontaa, yms. yhteiskunnan tukea ja asiantuntemusta. Sinun kannattaa jatkossa pienentää asumiskulujasi ja muuta kulutusta, sillä ainakin osa veloistasi jää sinun kannettavaksesi, niin kauan kuin sinulla on varaa.
      Voi olla tosin että laista löytyy jotain pykäliä jotka kohtuullistavat tilannettasi.
      Jos joku jolla on jo avioliitto, menee uuteen avioon, ilman että tämä uusi puoliso tietää
      edellisestä, eikö tässä ole jonkinlainen petos kyseessä? Tarvitset juridista asiantuntemusta avuksesi.
      Muslimeille ei-musliminaiset ovat aina "alempaa kastia", vääräuskoisia.
      "Ihmislapseen ei voi luottaa" sanotaan raamatussakin.

• molemmat mukana

Kun 50 % suomalaisten välisistä avioliitoista hajoaa ja maahanmuuttajien kanssa avioituessa luvut ovat vielä hurjemmat (veikkaisin että jotain 70-80%). Minusta on turha hymistellä hyväksikäytöstä ja ihmisten pahuudesta, on ihan silkkaa järjettömyyttä ottaa yhteinen asuntolaina jonka arvo on reippaasti yli asunnon hinnan ja vieläpä kaiken lisäksi ulkomaalaisen kanssa! Eikö sellainen vaihtoehto tullut mieleen, että mies saattaisi lähteä takaisin kotimaahansa esim. jonkun ikävän perhetapahtuman takia tai vaikka kuolla äkillisesti? On suorastaan röyhkeää ajatella, että "meidän avioliittomme on niin lujalla pohjalla, että meille ei voi tulla ikinä eroa". Viisas ihminen käy ainakin kerran mielessään läpi elämän kauhuskenaariot ja pyrkii toimimaan mahdollisimman järkevästi niitä ajatellen. Tyhmyydestä joutuu kärsimään, ei sille mitään voi.

Ihmettelen että miksi ap:n vanhemmat eivät puhuneet tyttärelleen järkeä ja vieläpä pistivät omaa rahaansa pantiksi järjettömään hankkeeseen:o Se on yksi uskomaton ihmetyksen aihe tässä uskomattomassa tarinassa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe