Isät kilpasilla

Nittaminax

Eli kyse on ohjelmasta -Meidän isä on parempi kuin teidän isä.
En ole voinut katsoa sitä ohjelmaa lainkaan ekan pikku pätkän jälkeen. Ukkoni erehty perjantaina valitsemaan sen kanavan miltä se tulee ja en voinut olla miettimättä miltä näistä lapsista oikeasti tuntuu, kun oma isä ei pärjääkään muille.

Kun ajattelen omaa lapsuuttani, niin isänihän oli maailman paras (mukamas) ja jos hän olisi silloin kisaillut koko kansan nähden ja hävinnyt, niin olisin varmaan kuollut siihen paikkaan. Isäni olisi mokannut itsensä eikä olisi ollut enään isälle kuuluvalla jalustalla.

Miltäköhän nyt näistä lapsista tuntuu ohjelman jälkeen siellä kulissien takana ja kotona, koulussa. Vai onko siihen ohjelmaan valitut lapset ja isät jotenkin testattu psykolokisesti että kestävät häviämisen tuoman paineen.

38

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiesitkös sen

vasta nuoruuden ollessa aluillaan ja meneillään.

• tarkoittaa että silloin kun ollaan teinejä? Meinaatko ettei isän häviäminen tunnu nuoremmasta lapsesta miltään. Kohautetaan vain olkapäitä ja ajatellaan että isä nyt vain on isä.

• kasvatetaan
        Nittaminax kirjoitti:

tarkoittaa että silloin kun ollaan teinejä? Meinaatko ettei isän häviäminen tunnu nuoremmasta lapsesta miltään. Kohautetaan vain olkapäitä ja ajatellaan että isä nyt vain on isä.

lapset erilailla. Nykyään opetetaan lapsille että tehdä voidaan yhdessä ja kilpaillessakin voi hävitä eikä maailma siihen kaadu. Seuraavalla kerralla onnestaa paremmin. Lopultakaan emme kilpaile muiden kanssa, itsemme voittaminen on se tärkein.

• kasvatetaan kirjoitti:

lapset erilailla. Nykyään opetetaan lapsille että tehdä voidaan yhdessä ja kilpaillessakin voi hävitä eikä maailma siihen kaadu. Seuraavalla kerralla onnestaa paremmin. Lopultakaan emme kilpaile muiden kanssa, itsemme voittaminen on se tärkein.

jos tänäpäivänä kaikki lapset sitten ajattelevat noin mitä suuresti epäilen. Ainahan tuota samaa mantraa on toitotettu, että itsensä voittaminen on se tärkein, mutta nyt onkin kyseessä isän voittamisesta. Mitä se lapsen voittamisen tahtoon kuuluu.

• paapuuri

kyseistä ohjelmaa, enkä pidä näistä tämän tyyppisistä ohjelmista ollenkaan.
      Miksi kaikesta täytyy kilpailla, kuka tekee jotain vähän paremmin kuin joku toinen.
      Yleensähän lapset ihailevat vanhempiaan ja kai se jonkinlainen nolostumisen paikka on, kun oma isä ei pärjää.
      Telkkarissa vielä, kaikki kaverit katsoo ja siitä voi pärjäämisen perusteella seurata jopa kiusaamista.

• minäkään, en edes muistakaan tositeevee ohjelmista, joissa kilpailijaa nöyryytetään kaikkien katsojien edessä. Esim. nyt tämä suurin painonpudottajakin tai haluatko malliksi ja mitä niitä nyt kaikkia onkaan.

Ihmettelen että maksetaanko niille niin suuria summia sopimuksista että kannattaa lähteä koko ohjelmaan mokaamaan itsensä.
        Yksi suurempia inhokkejani ovat nämä ns. psykologit jotka saavat tavallisia ihmisiä ohjelmiinsa joissa puidaan heidän perhesuhteita ja riitojaan. Joskus tulee tunne että ovatkohan ne edes aitoja tilanteita, siis etteivät vain näyttelisi niissäkin.

• vertsidtukeaz
        Nittaminax kirjoitti:

minäkään, en edes muistakaan tositeevee ohjelmista, joissa kilpailijaa nöyryytetään kaikkien katsojien edessä. Esim. nyt tämä suurin painonpudottajakin tai haluatko malliksi ja mitä niitä nyt kaikkia onkaan.

Ihmettelen että maksetaanko niille niin suuria summia sopimuksista että kannattaa lähteä koko ohjelmaan mokaamaan itsensä.
        Yksi suurempia inhokkejani ovat nämä ns. psykologit jotka saavat tavallisia ihmisiä ohjelmiinsa joissa puidaan heidän perhesuhteita ja riitojaan. Joskus tulee tunne että ovatkohan ne edes aitoja tilanteita, siis etteivät vain näyttelisi niissäkin.

kato bigbrotheria....tänne asti silmiä kirvelee sädekehänne

• vertsidtukeaz kirjoitti:

jos kirvelee, koska en lue seiskaa enkä ole katsonut BB:kään kuin alkuaikoina jokusen jakson joten siitäkin on monta vuotta aikaa.

• vertsidtukeaz
        vertsidtukeaz kirjoitti:

moittia näitä ohjelmia, jos ei edes katso tai siis myönnä katsovansa!
        oma kehu haisee

• vertsidtukeaz kirjoitti:

moittia näitä ohjelmia, jos ei edes katso tai siis myönnä katsovansa!
        oma kehu haisee

sinulta jotain lukematta taikka ymmärtämättä mitä olen kirjoittanut?

• Meriläinen
        vertsidtukeaz kirjoitti:

jopa ostan seiskan, kun haluan tuntea ylemmyyttä ja aatella voi voi noita raukkoja. :D)
        mutta sitä kiroilua mitä mitä bigbrotherissa on en todellakaan jaksa kuunnella. Ja noi kilpailusarjat ei enää kiinnosta ne toistaa itseään vaikka olis erilaisten kilpailujen alla, ne on todella tylsiä.

• Meriläinen kirjoitti:

jopa ostan seiskan, kun haluan tuntea ylemmyyttä ja aatella voi voi noita raukkoja. :D)
        mutta sitä kiroilua mitä mitä bigbrotherissa on en todellakaan jaksa kuunnella. Ja noi kilpailusarjat ei enää kiinnosta ne toistaa itseään vaikka olis erilaisten kilpailujen alla, ne on todella tylsiä.

nyt olen valehellut kun sanoin etten ole lukenut seiskaa. Olen lukenut, mutta en koskaan ostanut. Tuolta lehtilaatikosta joskus olen löytänyt sen ja sitten salaa kassissani vienyt kotiini. :) ah minua saitakallea.

• Meriläinen
        Nittaminax kirjoitti:

nyt olen valehellut kun sanoin etten ole lukenut seiskaa. Olen lukenut, mutta en koskaan ostanut. Tuolta lehtilaatikosta joskus olen löytänyt sen ja sitten salaa kassissani vienyt kotiini. :) ah minua saitakallea.

pitkään aikaan tullut mainos lehteä, kylläkin tarjouksia: osta ja saat kaikkea turhuuksien turhuutta lisäksi.
        Enää ne ei voi puhelimella mulle myydä kun hommasin sen suoramarkkinointi kiellon.
        Ja mitä paperin haaskuuta kun mainokset ei mulla tule edes kotiin asti, suoraan postilaatikosta lehtilaatikkoon.

• Meriläinen kirjoitti:

pitkään aikaan tullut mainos lehteä, kylläkin tarjouksia: osta ja saat kaikkea turhuuksien turhuutta lisäksi.
        Enää ne ei voi puhelimella mulle myydä kun hommasin sen suoramarkkinointi kiellon.
        Ja mitä paperin haaskuuta kun mainokset ei mulla tule edes kotiin asti, suoraan postilaatikosta lehtilaatikkoon.

ei edes tule mitään suoramarkkinointi puheluita kun on salanen numero. Olen muuten kuullut ja oikeastaan tietoinenkin siitä ettei se suoramarkkinointi kielto mitään auta jos näillä myyjillä on jonkun kaupungin/kunnan puhelinluettelo. Siitä ne suoraan soittelevat jokaisen nimen läpi.

Meilläkin menee suoraan roskiin kaikki mainokset ja niitähän riittää. Harmi vaan jos täällä yrittää kieltää mainosten jakamisen postiluukkuun laitetulla ilmoituksella, silloin et saa niitä ilmaisjakelu lehtiäkään.

• paapuuri
        vertsidtukeaz kirjoitti:

joten ehdin vastaamaan vasta nyt.
        Miksi on niin vaikea uskoa, ettei joku katso näitä ohjelmia,
        minun puolestani kuka haluaa, katsokoon vaan.
        Seiska-lehteä en voi sietää, joten se siitä.

Meitä ihmisiä kun on erilaisia:)

• Meriläinen
        Nittaminax kirjoitti:

ei edes tule mitään suoramarkkinointi puheluita kun on salanen numero. Olen muuten kuullut ja oikeastaan tietoinenkin siitä ettei se suoramarkkinointi kielto mitään auta jos näillä myyjillä on jonkun kaupungin/kunnan puhelinluettelo. Siitä ne suoraan soittelevat jokaisen nimen läpi.

Meilläkin menee suoraan roskiin kaikki mainokset ja niitähän riittää. Harmi vaan jos täällä yrittää kieltää mainosten jakamisen postiluukkuun laitetulla ilmoituksella, silloin et saa niitä ilmaisjakelu lehtiäkään.

ettei kielto auttaisi. Mulle tuli niitä puheluita jatkuvasti ja joka viikko silloin ennen, nyt yli vuosi kun sen kiellon hommasin ja myyntipuheluita on tullut tasan kaksi sen jälkeen ja nekin lopettivat heti kun sanoin että mulla on kielto.
        Että tässä todellista tietoa sulle.

• Meriläinen kirjoitti:

ettei kielto auttaisi. Mulle tuli niitä puheluita jatkuvasti ja joka viikko silloin ennen, nyt yli vuosi kun sen kiellon hommasin ja myyntipuheluita on tullut tasan kaksi sen jälkeen ja nekin lopettivat heti kun sanoin että mulla on kielto.
        Että tässä todellista tietoa sulle.

asia olla tänään noinkin, mutta ei ollut jokunen vuosi sitten. Turhaan nyt minulle tuohduit asiasta. Toisekseen olin itse yrittämässä silloin puhelinmyyntiä ja ei siellä katsottu oliko kenelläkään kieltoa vai ei. Pestini kesti yhden päivän ja sen jälkeen sanoin itseni irti. Todellista tietoa myös sinulle.

• Meriläinen
        Nittaminax kirjoitti:

asia olla tänään noinkin, mutta ei ollut jokunen vuosi sitten. Turhaan nyt minulle tuohduit asiasta. Toisekseen olin itse yrittämässä silloin puhelinmyyntiä ja ei siellä katsottu oliko kenelläkään kieltoa vai ei. Pestini kesti yhden päivän ja sen jälkeen sanoin itseni irti. Todellista tietoa myös sinulle.

mitään tuohtunut mutta kun niin varmana esitit asiasi niin yhtä varmana ja henk kohtasesti tietävänä minä omani.
        En tiedä mistä ne tiedot sinne nykyään tulee ja miten systeemi toimii tai on toiminut, tiedän vain sen että puhelut mulle loppui kiellon jälkeen heti, vaikka siellä varoitettiin viiveestä.

• Meriläinen kirjoitti:

mitään tuohtunut mutta kun niin varmana esitit asiasi niin yhtä varmana ja henk kohtasesti tietävänä minä omani.
        En tiedä mistä ne tiedot sinne nykyään tulee ja miten systeemi toimii tai on toiminut, tiedän vain sen että puhelut mulle loppui kiellon jälkeen heti, vaikka siellä varoitettiin viiveestä.

olla että nämä sinulle soittajat kuuluivat johonkin liittoon ja silloin ne on sitoutuneet noudattamaan sen sääntöjä. Paljon vain on sellaisia yrittäjiä jotka eivät sellaiseen kuulu ja viis veisaavat mistään hyvistä tavoista. En nyt vain muista mikä se instassi on johon niitten pitäisi kuulua jotta vältyttäisiin juuri noilta konflikteilta tai jotain. :)

• joutis

Minusta idea itsessään on sairas.

B-B:a sentään yritin katsoa ja etsiä sen ideaa.
        Ainakin kahden kauden muutamaa jaksoa yritin seurata mutta yhtään en jaksanut loppuun saakka.

Isukkien kilpailu, eikös ne ole siinä penskojen kanssa, on jotenkin pipi!

Valikoimastani puuttuvat myös idolsit, seiskat, Loirin tyynet ym. hahmot Uunoa lukuun ottamatta.

Pulttipojuja yritin aikanaan katsoa mutta sekin löi leuoille.

Monesta muustakin mukavasta olen jättäytynyt pois.

• joutis
        vertsidtukeaz kirjoitti:

Kaikilla ei ole samanlainen arvo- ja ajatusmaailma.

Useimmat eivät näytä sitä uskovan.

Ps. Silmätipat auttavat!

• tai jotain
        Nittaminax kirjoitti:

olla että nämä sinulle soittajat kuuluivat johonkin liittoon ja silloin ne on sitoutuneet noudattamaan sen sääntöjä. Paljon vain on sellaisia yrittäjiä jotka eivät sellaiseen kuulu ja viis veisaavat mistään hyvistä tavoista. En nyt vain muista mikä se instassi on johon niitten pitäisi kuulua jotta vältyttäisiin juuri noilta konflikteilta tai jotain. :)

sen tapaista, siihen täytyy kuulua, jos voi markkinointikiellon antaa.

• paapuuri
        joutis kirjoitti:

Minusta idea itsessään on sairas.

B-B:a sentään yritin katsoa ja etsiä sen ideaa.
        Ainakin kahden kauden muutamaa jaksoa yritin seurata mutta yhtään en jaksanut loppuun saakka.

Isukkien kilpailu, eikös ne ole siinä penskojen kanssa, on jotenkin pipi!

Valikoimastani puuttuvat myös idolsit, seiskat, Loirin tyynet ym. hahmot Uunoa lukuun ottamatta.

Pulttipojuja yritin aikanaan katsoa mutta sekin löi leuoille.

Monesta muustakin mukavasta olen jättäytynyt pois.

toki ihailla vanhempiaan, mutta ei sen perusteella, miten nämä pärjäävät jossakin typerässä kisassa.
        Minä olen katsonut Selviytyjiä jonkin verran, mutta lopetin sen, koska en kestänyt
        sitä kieroilua ja juonittelua toisten selän takana.

Mutta kuten jo kirjoitin, jokainen saa itse valita mitä katsoo,
        ei siinä tarvita neuvojia eikä arvostelijoita.

• ollut

isässä mitään kehumista, päin vastoin, kun tuli taas kotiin kulkien tien laidasta laitaan. :(

• on valitettavaa, ei se minunkaan isäni mihkään raittius seuraan kuulunut.

• isäni lopetti
        Nittaminax kirjoitti:

on valitettavaa, ei se minunkaan isäni mihkään raittius seuraan kuulunut.

lyhyeen nuoruusaikojensa juopottelut enkä itse ole niitä edes aloittanut. Oli urheilullinen, suorittaja ja kilpailuhenkinen. Minä en kilpailuista välitä, mutta jos osallistuisin, olisi varmaan pakko voittaa. Onneksi jälkikasvu rakastaa minua vaikken kilpailekaan.

• Mielestäni on ihan ok ohjelma. Kiva tuollaisia lasten leikkejä ja kilpailuja on katsoa, ei mielestäni yhtään hassumpaa vaikka isät mukana.

Yleensä ottaen en pidä, enkä katso niitä selviytyjät yms. ennätysten tekijöitä ja robinson grusoeta leikkiviä juttuja. Jotenkin tuntuu hassulta, että aikuiset leikkivät keskenään mielestäni lasten ja nuorison, 12-18 vuotiaiden, leikkejä.

Siis jotenkin mielestäni kiva kun siinä ohjelmassa on sentään lapset mukana, eikä aikuiset äijät ihan keskenään...

Enemmänkin saisi olla perheiden yhteisiä urheilupainotteisia leikkimielisiä kilpailuja, minigolfia, suunnistusta, viestiä, pesäpalloa sun muuta.

Ja minun puolesta se on vaan niin, että jokainen saa myydä sen oman maineensa, mihin hintaa haluaa, tai on myymättä. Maineensahan voi myydä monella eri tapaa...

• katselisin minäkin silloin noita ohjelmia jos ne olisi juuri mainitsemiasi kilpailuja. En tiedä...riippuu mihin suuntaan ne menisivät.

• vähän siitä,kuinka paljon isä on kehuskellut kotona ennen kilpailua.Jos on oikein kerskunut kersalle,että sun isäs on koko kilpailun kovin jätkä,nii silloin voi kyllä hävitessään sitten lastaki hävettää..Varsinkin jos hänkin on ehtinyt kavereilleen kehuskella isäänsä..:))

Nii..Mulle tulee seiskalehtikin ja Big Brotheriakin katson aina... ;))

• myöntää katsovansa

näitä relityohjelmia. Minä seuraan kaikkea mahdollista kuten Huippumallit, Selviytyjät, Amazon Rice, Top Shef, Muodin huipulle, Unelmien poikamies jne...

BB;n ihan 24/7 tyyliin. Ainahan noista kisoista joku on menossa, eli ei ne nyt kaikki ole samanaikaisesti ohjelmistossa ;))

Suomalaiset jatosarjat eivät minua kiinnosta, ja nuo sisustus ohjelmat jo tympivät:/

Joten iloitaan jokainen suosikeistamme, kanavia riittää ja valikoimaa :)

• en myönnä,
        myöntää katsovansa kirjoitti:

näitä relityohjelmia. Minä seuraan kaikkea mahdollista kuten Huippumallit, Selviytyjät, Amazon Rice, Top Shef, Muodin huipulle, Unelmien poikamies jne...

BB;n ihan 24/7 tyyliin. Ainahan noista kisoista joku on menossa, eli ei ne nyt kaikki ole samanaikaisesti ohjelmistossa ;))

Suomalaiset jatosarjat eivät minua kiinnosta, ja nuo sisustus ohjelmat jo tympivät:/

kun en niitä katso.
        Kaikelle löytyy katsojansa, se on hyvä.

Katsoin juuri boxista, mitä olen laittanut tallennukseen tänään.
        Frasieria tulee maratonina, olen sen jo varmaan muutamaan kertaan nähnyt, mutta se on aina hyvä.
        Kolean talon, ja Komisario Lewisinkin tallennan, katson, kun katson.

Sisustus- ja puutarhaohjelmia tulee korvistakin ulos. Ne ovat minusta tosi kuivia, ihminen puuttuu lopputuloksesta.

• myöntää katsovansa kirjoitti:

Huippumallit,selviytyjät ja Unelmien poikamies niinku BB:kin on tosi mukavia juttuja.
        Noissa ohjelmissa näkyy se,miten ihmiset käyttäytyy toistensa kanssa.Siksi niitä tuleekin katsottua.. :)

Sisustusohjelmia pursuaa liikaakin,mut kaippa niilläkin on katsojansa..:)

• minulla
        mii-su kirjoitti:

Huippumallit,selviytyjät ja Unelmien poikamies niinku BB:kin on tosi mukavia juttuja.
        Noissa ohjelmissa näkyy se,miten ihmiset käyttäytyy toistensa kanssa.Siksi niitä tuleekin katsottua.. :)

Sisustusohjelmia pursuaa liikaakin,mut kaippa niilläkin on katsojansa..:)

telkkari on rikki ja on kiire saada huomenna uusi. Lähtee nuorempi väki kaveriksi ostamaan. Katson nykyisin enemmän ohjelmia kuin aikasemmin. Siksi onki saatava uusi tv pian.
        Katsoin jopa Suomen huippumalli haussa, mitä en totta vie olis vielä vuosi tai pari sitten viittinyt katsella. Samoin Wallander on hyvä ja onhan noita ohjelmia moniakin nykyisin ja syksyllä taas alkaa Kotikatu ja muitakin kesätauolla olevia sarjoja. Uutisvuoto ei jaksa enää kiinnostaa, vaikka joskus se oli aina nähtävä.

Kampaajalla lukasen Seiskankin. On siinä ihan huvittavia "juoruja" julkkiksista. Tilaamaan en sitä rupea kuitenkaan.

Tämmöstä meininkiä täällä.

• nyt oikeastaan puhu häpeämisestä vaan siitä pettymyksestä mitä lapsi ehkä kokee.

• ei tosikko

nämä kilpailut ovat leikkimielisiä, sen tietää jo lapsetkin siihen ryhtyessään.

Jos isäsi olisi osallistunut ja hävinnyt kilpailun sinua olisi hävettänyt, olet liian kunnianhimoinen, ei aina voi voittaa, motto.

• ei myöskään tosikko

ei kisa voi olla pelkästään leikkimielinen.

• monet muutkin kilpailut ovat muka lapsille leikkimielisiä, mutta kuinka moni kisan jälkeen itkeä tirauttaa jos ei ole pärjännyt. Mitä lapsi ajattelee kun häviäjä onkin oma isä. Eikä nyt taas mennä henkilökohtaisuuksiin mitä minä olen. Häpeästä en ole edelleenkään puhunut.

• ihmiset

nykyisin kilpaile, jotta pääsevät vaikka häviämään telkkariin?

Siltä ainakin tuntuu, jos joskus vahingossa sattuu ohjelmia katselemaan.
      Eihän vaikkapa Idols olisi mitään ilman alun karmeita karsintoja.
      Voittaa tai häviää, ihan sama, kunhan pääsee näytille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      174
      1192
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      47
      634
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      304
      558
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      231
      551
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      529
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      510
    Aihe