Näin tänään aamulla kuinka Lexus (taisi olla jokin IS220 tms) tuli kehä I:seltä idästä ja kääntyi pohjoiseen Hämeenlinnan väylälle.
Alkoi heittelehtiä rampilta väylälle tullessaan ja päätyi lopulta oikean reunakaiteen päälle poikittain eturenkaat ilmassa. Pysyi kyllä koko ajan katto suurin piirtein ylöspäin, mutta olipa aika hurjan näköistä menoa, kun luisteli menemään mahallaan kaiteen päällä.
Onkos Lexuksessa takaveto? Eikös siinä ole mitään luistonestoa tai ajonvakautusta? Luulisi että on, mutta eipä näköjään kyllä ole mikään idioottivarma systeemi.
Tulin bemarillani 100 m päässä takana eikä minulla kyllä edes lipsunut yhtään. Huomasin uuden päällysteen ja ajelin siksi varovasti rampilla. Vettäkin satoi aika reippaasti. Onneksi oli turvaväliä sen verran että en joutunut samaan kasaan ja onneksi vasemmalla oli tyhjää tilaa väistää.
Lexus lähti lapasesta
14
1209
Vastaukset
- yritys!!
Et olisi muuten maininnut autosi merkkiä. Ähäkutti. Eihän nyt herranenaika uudella asfaltilla tarvii ajaa kuin talvikelillä!! Ainiin.. Olinkin jo unohtaa.. BMW:ssäsi on tietenkin ainakin 300 heppaa!:)
- näin tapauksen
Ajoin samassa paikassa tänä aamuna Audillani jonkin BMW:n perässä kun yhtäkkiä Bemarin edessä ajanut auto alkoi heittelehtiä ja kiipesi kaiteen päälle. Hurjan näköistä hommaa! Auton merkkiä en ehtinyt nähdä.
Liukasta oli, mutta ei niin liukasta ettenkö oli saattanut kiihdyttää motarille kovempaakin, mutta edessäni olivat tuo onneton liukastelija ja mainittu 2-vetoinen. - TommiP
näin tapauksen kirjoitti:
Ajoin samassa paikassa tänä aamuna Audillani jonkin BMW:n perässä kun yhtäkkiä Bemarin edessä ajanut auto alkoi heittelehtiä ja kiipesi kaiteen päälle. Hurjan näköistä hommaa! Auton merkkiä en ehtinyt nähdä.
Liukasta oli, mutta ei niin liukasta ettenkö oli saattanut kiihdyttää motarille kovempaakin, mutta edessäni olivat tuo onneton liukastelija ja mainittu 2-vetoinen.Joo näin on! Ajelin itse Mersullani jonkun Audi- hintin perässä, joka ajoi jonkun kauhean amis-Bemarin perässä, jonka edellä lähti mummolla Lexus lapasesta kun hänellä meni kaasu ja jarru sekaisin. Oi tätä ihmettä! Olisin toki itse voinut ajaa kovempaakin, mutta sitten heräsin taas märkänä lakanoista ja katsoin ulos ja näin oman corollani.
- Bemarikuski
Ei ollut mikään provo. Syytät minua valehtelijaksi, kiitos vaan. Juttu kuitenkin on ihan tosi.
Tänä aamuna ajoin samaa kautta taas töihin. Ei se päällyste edes kovin uusi ole, ilmeisesti tehty tänä kesänä, mutta ei näytä mitenkään erityisen "rasvaiselta".
Se Lexus oli ilmeisesti IS200 eli vanhempaa mallia, katselin kuvia netistä. Takavetoinen kuitenkin ja ajovakautusta ei niissä näköjään ole tai sitten oli vanhuuttaan hajonnut. Siis yhtä vaarallinen kuin vanhemmat bemarit taitamattomissa käsissä. Ihmettelen vaan kun tie ei tuntunut yhtään liukkaalta takavetoisenkaan alla ja kuitenkin se edellä oleva suistui tieltä.
Ehkäpä kyseisellä kuskilla on jokin bemarineuroosi. Näki että uusi bemari oli takana ja oli pakko yrittää näyttää kuinka kiihtyy ja niin se sitten karkasi käsistä.
Takanani ei ollut mitään Audia. - tasan...
Bemarikuski kirjoitti:
Ei ollut mikään provo. Syytät minua valehtelijaksi, kiitos vaan. Juttu kuitenkin on ihan tosi.
Tänä aamuna ajoin samaa kautta taas töihin. Ei se päällyste edes kovin uusi ole, ilmeisesti tehty tänä kesänä, mutta ei näytä mitenkään erityisen "rasvaiselta".
Se Lexus oli ilmeisesti IS200 eli vanhempaa mallia, katselin kuvia netistä. Takavetoinen kuitenkin ja ajovakautusta ei niissä näköjään ole tai sitten oli vanhuuttaan hajonnut. Siis yhtä vaarallinen kuin vanhemmat bemarit taitamattomissa käsissä. Ihmettelen vaan kun tie ei tuntunut yhtään liukkaalta takavetoisenkaan alla ja kuitenkin se edellä oleva suistui tieltä.
Ehkäpä kyseisellä kuskilla on jokin bemarineuroosi. Näki että uusi bemari oli takana ja oli pakko yrittää näyttää kuinka kiihtyy ja niin se sitten karkasi käsistä.
Takanani ei ollut mitään Audia.huonommin kuin normi parilitraiset perheautot. Jollain RS-skodalla sellaisen ympäri ajaa jo paskarinkiä. Jopa vanhat nuhapumppu 1.8T-a4-audit kyykkää IS220:n.
Se on nolo esitys kaiken kaikkiaan. - ksjdfvklksndlk
Bemarikuski kirjoitti:
Ei ollut mikään provo. Syytät minua valehtelijaksi, kiitos vaan. Juttu kuitenkin on ihan tosi.
Tänä aamuna ajoin samaa kautta taas töihin. Ei se päällyste edes kovin uusi ole, ilmeisesti tehty tänä kesänä, mutta ei näytä mitenkään erityisen "rasvaiselta".
Se Lexus oli ilmeisesti IS200 eli vanhempaa mallia, katselin kuvia netistä. Takavetoinen kuitenkin ja ajovakautusta ei niissä näköjään ole tai sitten oli vanhuuttaan hajonnut. Siis yhtä vaarallinen kuin vanhemmat bemarit taitamattomissa käsissä. Ihmettelen vaan kun tie ei tuntunut yhtään liukkaalta takavetoisenkaan alla ja kuitenkin se edellä oleva suistui tieltä.
Ehkäpä kyseisellä kuskilla on jokin bemarineuroosi. Näki että uusi bemari oli takana ja oli pakko yrittää näyttää kuinka kiihtyy ja niin se sitten karkasi käsistä.
Takanani ei ollut mitään Audia.uskotaan. Mutta on mielestäni typerää etsiä ulosajon syytä auton ominaisuuksista. Sehän on tietenkin päivänselvää niin pitkään kun siellä ojan pientareella on eri merkkinen kuin itsellä.
Miten se sitten olisi voinut olla diesel-Lexus, jos sillä ei kertakaikkiaan ehdi mihinkään?? Aina myöhästyy joka paikasta vaikka lähtee kuinka ajoissa, ja kaiken maailman Skodat ja muut perus-perheautot vaan pörrää kuin kärpäset ympärillä.. IS220d:ssä on muistaakseni vakiona kehittyneempi ajonvakautusjärjestelmä VDIM, - jota ei saa poiskytkettyä kuin vippaskonsteilla - joten en usko että tuota auton syyksi voi laittaa. - )=)=)=>
ksjdfvklksndlk kirjoitti:
uskotaan. Mutta on mielestäni typerää etsiä ulosajon syytä auton ominaisuuksista. Sehän on tietenkin päivänselvää niin pitkään kun siellä ojan pientareella on eri merkkinen kuin itsellä.
Miten se sitten olisi voinut olla diesel-Lexus, jos sillä ei kertakaikkiaan ehdi mihinkään?? Aina myöhästyy joka paikasta vaikka lähtee kuinka ajoissa, ja kaiken maailman Skodat ja muut perus-perheautot vaan pörrää kuin kärpäset ympärillä.. IS220d:ssä on muistaakseni vakiona kehittyneempi ajonvakautusjärjestelmä VDIM, - jota ei saa poiskytkettyä kuin vippaskonsteilla - joten en usko että tuota auton syyksi voi laittaa.ulosajon syyt olisivat auton ominaisuuksista johtuvia niin bemarit olisivat aika huonoja ajo-ominaisuuksiltaan. Niitä kun tuppaa aina olemaan katollaan ryteikössä tai sitten puuhun päin ajettuna.
- Bemarikuski
)=)=)=> kirjoitti:
ulosajon syyt olisivat auton ominaisuuksista johtuvia niin bemarit olisivat aika huonoja ajo-ominaisuuksiltaan. Niitä kun tuppaa aina olemaan katollaan ryteikössä tai sitten puuhun päin ajettuna.
Takaveto ja ajonvakautuksen puute on tappava "ajo-ominaisuus".
Pitäisi kieltää, säästyisi monen nuoren henki vuosittain. - TommiP
Bemarikuski kirjoitti:
Ei ollut mikään provo. Syytät minua valehtelijaksi, kiitos vaan. Juttu kuitenkin on ihan tosi.
Tänä aamuna ajoin samaa kautta taas töihin. Ei se päällyste edes kovin uusi ole, ilmeisesti tehty tänä kesänä, mutta ei näytä mitenkään erityisen "rasvaiselta".
Se Lexus oli ilmeisesti IS200 eli vanhempaa mallia, katselin kuvia netistä. Takavetoinen kuitenkin ja ajovakautusta ei niissä näköjään ole tai sitten oli vanhuuttaan hajonnut. Siis yhtä vaarallinen kuin vanhemmat bemarit taitamattomissa käsissä. Ihmettelen vaan kun tie ei tuntunut yhtään liukkaalta takavetoisenkaan alla ja kuitenkin se edellä oleva suistui tieltä.
Ehkäpä kyseisellä kuskilla on jokin bemarineuroosi. Näki että uusi bemari oli takana ja oli pakko yrittää näyttää kuinka kiihtyy ja niin se sitten karkasi käsistä.
Takanani ei ollut mitään Audia.Tarkoitukseni ei ollut syyttää sinua valehtelusta, eikä loukata. Lähinnä huvitti itseä, kun silminnäkijöitä tuli kokoajan lisää ja kaikkien piti mainita oma autonsa ja omat ajotaitonsa. Tunnetusti kaikkihan on parempia kuskeja siihen saakka,kun itseltä lähtee lapasesta. :-)
- dfedfgdgij
TommiP kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ollut syyttää sinua valehtelusta, eikä loukata. Lähinnä huvitti itseä, kun silminnäkijöitä tuli kokoajan lisää ja kaikkien piti mainita oma autonsa ja omat ajotaitonsa. Tunnetusti kaikkihan on parempia kuskeja siihen saakka,kun itseltä lähtee lapasesta. :-)
minä tulin uudella vm 2009 Avellani ja pyyhälsin kaikkien ohi.
- julle0660
Bemarikuski kirjoitti:
Ei ollut mikään provo. Syytät minua valehtelijaksi, kiitos vaan. Juttu kuitenkin on ihan tosi.
Tänä aamuna ajoin samaa kautta taas töihin. Ei se päällyste edes kovin uusi ole, ilmeisesti tehty tänä kesänä, mutta ei näytä mitenkään erityisen "rasvaiselta".
Se Lexus oli ilmeisesti IS200 eli vanhempaa mallia, katselin kuvia netistä. Takavetoinen kuitenkin ja ajovakautusta ei niissä näköjään ole tai sitten oli vanhuuttaan hajonnut. Siis yhtä vaarallinen kuin vanhemmat bemarit taitamattomissa käsissä. Ihmettelen vaan kun tie ei tuntunut yhtään liukkaalta takavetoisenkaan alla ja kuitenkin se edellä oleva suistui tieltä.
Ehkäpä kyseisellä kuskilla on jokin bemarineuroosi. Näki että uusi bemari oli takana ja oli pakko yrittää näyttää kuinka kiihtyy ja niin se sitten karkasi käsistä.
Takanani ei ollut mitään Audia...ollut joku rattimies taas testiajolla ja kytkenyt luistoneston pois käytöstä.
- ISISIS
tasan... kirjoitti:
huonommin kuin normi parilitraiset perheautot. Jollain RS-skodalla sellaisen ympäri ajaa jo paskarinkiä. Jopa vanhat nuhapumppu 1.8T-a4-audit kyykkää IS220:n.
Se on nolo esitys kaiken kaikkiaan.Nuo mainitsemasi Skeidat ja Audit. Normaali liikenteessä kun siitä 50-60 vauhdista aletaan kiihdyttelemään niin ei ole ihan kauheasti tarvinnut noita bensa-autoja edellään katsella. Se on tuo 400Nm:n vääntö joka poikkeuksetta hoitelee hommat.
- Bemarikuski
Nyt kun olen seurannut tuota ramppia ihan sillä silmällä muutaman kuukauden, niin samalla tavalla on käynyt ainakin kymmenelle kuskille. Nytkin se kaide on ihan täysin risana, eivät ehdi korjata sitä mukaa kuin rikotaan.
Siis kehä ykköseltä kun tulee hämeenlinnanväylälle pohjoisen suuntaan, kannattaa laittaa siinä rampissa sateella kokeeksi talla ihan pohjaan. Tulee testattua auto ja oma ajotaito.
Tienpitäjä voisi tietysti vaihtaa sen rampin päällysteen, tulisi halvemmaksi kokonaisuutena.- Tapikka
Kyllä meitä kuljettajia on varmasti joka liittymään ja kaikki erilaisia.On se minusta vähän roisia pistää automerkin syyksi joku kolari tai tieltä suitumistapaus.Olen itse ajanut 45 vuotta autoa ja muutaman kolarinkin,mutta en ole kertaakaan syyttänyt autoa vaan itseäni.Suurimman osan ajosta plen ajanut takavetoisella,ilman minkaanlaisia estoja tai rajottimia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006464
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283250Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761764- 331408
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471013Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879