Onko esim. kaupoissa myytävä ruukkujääsalaatti turvallista nauttia huuhtelemattomana ?
Jos huuhtelet, mikä on kätevin tapa poistaa huuhteluvesi ?
Asiaa on varmaan käsitelty tällä palstalla lukemattomia kertoja, en vaan löydä linkkiä tähän hätään.
Yrttien huuhtelu?
5
876
Vastaukset
- on ihan
hyvä huuhdella niin salaatit kuin muut vihannekset ja yrtit jo sen takia kun ajatteee kuinka moni käsi on ehtinyt niihin koskea ennenkuin ovat omalla pöydälläsi ja voihan niissä olla mullan jäänteitä taikkapa pieniä ötököitä. Salaatit huuhdon yleensä isossa muovisessa sihdissä, jossa ne saa samalla kuivattua kun muutaman kerran ravistelee sihtiä tiskialtaan päällä. Ei tarvitse ostaa mitään erikoista salaattikuivuria.
Kaikki salaatit ja hedelmät tulisi huuhdella - ei niinkään nyt niiden ötököitten takia, mutta poistaa mahdollinen multa, lika ja tomu pois. Samoin, jos niissä on jotain ainejäämiä, niin voihan ainakin uskotella, että osa niistä lähtee pesussa.
Salaatti tulee kuivata huolellisesti ennen käyttöä. Osta sellainen verkkokori, johon mahtuu vaivatta ne salaatinlehdet. Korin päälle pyyhe ja hurjaa heiluttelua ilmassa tiskipöydän yläpuolella.
Salaatista tulisi saada kaikki irtonainen neste pois - muuten se ei ole enää rapeaa eikä kastike tartu siihen kunnolla.- vanhamulkku
crudo kirjoitti:
Kaikki salaatit ja hedelmät tulisi huuhdella - ei niinkään nyt niiden ötököitten takia, mutta poistaa mahdollinen multa, lika ja tomu pois. Samoin, jos niissä on jotain ainejäämiä, niin voihan ainakin uskotella, että osa niistä lähtee pesussa.
Salaatti tulee kuivata huolellisesti ennen käyttöä. Osta sellainen verkkokori, johon mahtuu vaivatta ne salaatinlehdet. Korin päälle pyyhe ja hurjaa heiluttelua ilmassa tiskipöydän yläpuolella.
Salaatista tulisi saada kaikki irtonainen neste pois - muuten se ei ole enää rapeaa eikä kastike tartu siihen kunnolla.voisit imasta mun witalista?
- Oksennuttaa
vanhamulkku kirjoitti:
voisit imasta mun witalista?
olla fiksu???
- Hevi myyjätär
Ainoastaan jos salaatissa näkyvää multaa yms niin sitten voi huuhtaista. Kemiaalisia torjunta-aineitahan näihin kotimaisiin kasvihuone salaatteihin ei käytetä joten minkään torjunta-aine jämäepäilyn vuoksikkin moiseen virutteluun on ihan turha ryhtyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569