Hei,
Onko teillä hyviä vinkkejä miten saisi rusakot pidettyä poissa kasvimaalta? Minulla on kaupungilta vuokrattu kasvimaapalsta ja tänään palstalla käydessäni huomasin, että osasta pensaspavuntaimista oli jo syöty lehdet pois. :(
Tuomen oksia olin kyllä laittanut penkkeihin karkottimiksi ja nyt laitoin lisää, mutta pelottaa, että jääköhän maalle mitään vihreää kun harsot ottaa porkkana ym. penkkien päältä pois.
Onko aitaaminen ainut vaihtoehto vai ootteko kokenu, että nuo tuomenoksat sun muut oikeasti auttaisivat asiaa?
Miten torjua rusakoita?
kasvimaanviljelijä
3
271
Vastaukset
- kuullut
että puput karttavat tervaa. En tiedä toimiiko karkoite, mutta jos joku olisi kokeillut sitä, niin olisi mukava kuulla onko siitä mitään apua.
- monesti yrittänyt
Ei pupuja mikään aine karkoita. Jos haluat pitää puput loitolla laita kasvimaallesi aita. Aidan pitää olla tarpeeksi korkea ettei puput hyppää yli tai nouse takajaloilleen aitaa vasten. Suojaa KAIKKI mitä haluat säilyttää. Rusakoille kelpaa lähes kaikki syötävä, orapihlajasta ruusuihin.
kaksipiippuinen haulikko on ihan varma, jos toisella ei osu, niin on vara ampua toinen perään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882