minne vaeltamaan yksin?

vaellltaja

Olen lähdössä Lappiin elokuussa vaeltamaan ja ilmeisesti "joudun" lähtemään yksin, kaverin puutteen takia. Olen kaksi kertaa käynyt vaelluksella Lapissa aiemmin kaverin kanssa. Mikä olisi hyvä kohde jossa on selvästi merkitty reitti (niin ettei varmasti eksy) ja autiotupia mahdollisimman tiheästi niin ettei tarvitse kantaa telttaa mukanaan ja vielä kun olisi paljon ihmisiä liikkeellä tuomassa turvaa jos nyt jotain sattuu. Olen ajatellut Urho Kekkosen kansallispuistoa? olisiko hyvä kohde vai olisiko parempia ehdotuksia jotka täyttäisivät kriteerini.

6

1241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ypöyksin---

Tuo reitti ainakin on hyvin merkitty ja muutenkin "turvallinen".

Tämän reissun jälkeen et kaveria huoli ees mukaan...

• 1542

suosittelen kanssa

• on tullut
        1542 kirjoitti:

suosittelen kanssa

kierrettyä kaverin kanssa ja yksin. On helpompi vaeltaa yksin sellaista reittiä, minkä jo tuntee etukäteen. Kiersin reitin yksin vain päinvastaiseen suuntaa, siitä tuli vähän vaihtelua.
        Taas edessä tilanne ettei kaveria seuraksi. Ja olenkin miettinyt Kevon reittiä. Siellä on kuljettava jotain tiettyä reittiä pitkin ja ilmeisesti telttailupaikat on määrätty, se lisää turvallisuutta.

• sateet
        on tullut kirjoitti:

kierrettyä kaverin kanssa ja yksin. On helpompi vaeltaa yksin sellaista reittiä, minkä jo tuntee etukäteen. Kiersin reitin yksin vain päinvastaiseen suuntaa, siitä tuli vähän vaihtelua.
        Taas edessä tilanne ettei kaveria seuraksi. Ja olenkin miettinyt Kevon reittiä. Siellä on kuljettava jotain tiettyä reittiä pitkin ja ilmeisesti telttailupaikat on määrätty, se lisää turvallisuutta.

nostaa vedenpintaa ja se lisää jännitystä ylityksissä. Niissä on tosin vaijerit apuna. Hyvä valinta myös yksin kulkevalle.

• vaikka käsivarteen

Ja käväise Haltilla, on komiat maisemat ja varmasti et oo yksin jos reitillä pysyttelet. Tosin korvaani hieman särähti tuo "ilman telttaa, ettei sitä tarvitse kantaa mukana" .. Teltta on vakiovaruste, jota ilman on turha lähteä minnekään "oikealle" vaellukselle.

Itse kävin tänä vuonna vätsärissä yksikseni(ei aloittelijalle), ja nukuin yöni teltassa ja mukavasti meni matka. Eikä tarvinnut törmätä toiseen ihmiseen koko viikkoon :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      123
      4621
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      70
      2671
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      80
      1695
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1176
    5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      46
      896
    6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      892
    7. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      873
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      853
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      68
      828
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      799
    Aihe