Niin kertokaa entinen automerkkinne, ja syyt , miksi vaihdoitte sen Lexukseen?. Ihan mielenkiinnosta tähän olisi kiva kerätä tarinoita... Varsinkin entisten Audi, BMW ja Mersu kuskien syitä olisi kiva kuulla!.
Miksi valitsit Lexuksen?...
18
1222
Vastaukset
- IS220d
Kyllästyin A4:sen sähkövikoihin, lopuiksi etupään tukivarret alkoivat vihjailemaan lopun alkuaan. Hukkasin sitten Audin ja ostin nyt sitten käytettynä IS 220d:n jonka jälkeen kävin varmuuden vuoksi ruostesuojauttamassa sen. Jälkeenpäin ajatellen olen ollut erityisen tyytyväinen lisääntyneeseen mukavuuteen sekä alustan että melun osalta. Audin kanssa ei ollut oikeastaan päivääkään sellaista tunnetta että auto olisi täysin ehjä, ellei parin kuukauden alkuhuumaa lasketa. Lexuksessa toistaiseksi fiilis tallella, vaikka olen omistanut sen vuoden päivät.
- jlappa
Mitä ruostesuojaus kustansi ISsään ja kannattaako mm. rengasäänien kannalta? Lexus myyjä ei kovin suuresti suositellut suojaus mm. alustan muovisuojien poistamisen vuoksi. Mikä liike teki?
- Lexus man
Olet tehnyt hyvä valinnan. Lexusta ei tarvitse katua. Se on kuin Super Tojota.
Audi ei voi verrata Lexukseen, koska se kootaan esim. Skodan ja Volkkarin osista.
BMW ja MB on lähellä Lexusta, mutta niillä on myös omat heikkoudet ja siksi suosittelen aluksi Lexusta.
- ehkä ex-bmw
Vielä on BMW, mutta seuraava auto voi olla hyvinkin Lexus. Kuulun tosin niihin, joiden pitää saada vaihtaa auton merkkiä ihan mielenkiinnon vuoksi. Vaihtaminen samaan automerkkiin tai peräti samaan automalliin tuntuu tylsyyden huipentumalta.
BMW:ssä tympii turhanaikaisten vikojen lisäksi työkalumaiset hallintalaitteet.
Pitkäliikkeinen kytkin, tahmea vaihteisto, napsuvat kojelaudan kytkimet, äänekäs vilkun rele(?) jne. Esimerkiksi kun ajotietokonetta selailee viiksen päästä, vieressä istuva kuulee kytkimen naksumisen. Saattaa herätä, jos sattuu nukkumaan. Ovet ovat niin raskaskäyttöiset, että satunnainen matkustaja ei yleensä saa ensimmäsellä yrityksellä niitä kiinni. Hento nainen ei tahdo saada vaihdetta pakille, kun sivuttaisliikkeen jousi on käsittämättömän raskas. Voisivat konsultoida japanilaisia luotettavuuden ja hallintalaitteiden hiomisessa.
Muuten kyllä mukava ja tukevan tuntuinen auto.- jlappa
Mikä BMW kyseessä? 5-sarjalainen on aika möhkö...
- ei ihan
auto tää entinen,hevonen,mutta vaihtu n.vuosi sitten is250 pikku toyotaan.Entisessä haisi paska aina välillä,mutta nykyinen ei haise.Kaikenlaiset halpa toyotan katkaisimet vituttaa ja suuri kulutus.Voi olla että suomen hevonen vaihtuu kohta takaisin.
- kuukaudessa
jotka vaihdamme Toyotamme "luksus"-sellaiseen. Ihmettelen ettei kauppa käy Toyota Lexuksella.
- vuosi sitten
kuukaudessa kirjoitti:
jotka vaihdamme Toyotamme "luksus"-sellaiseen. Ihmettelen ettei kauppa käy Toyota Lexuksella.
7 kappaleen keskimääräinen kuukausimyynti olisi ollut huima saavutus Lexukselta.
p.s. Olet varmaankin sama heebo, joka käy esim. Audi-palstalla höpöttämässä Skodista. Miksi ei vain voi niellä kateuttaan ja katkeruuttaan ja keskustella asiallisesti?? Se on se teini-ikä.. - totuushan on
vuosi sitten kirjoitti:
7 kappaleen keskimääräinen kuukausimyynti olisi ollut huima saavutus Lexukselta.
p.s. Olet varmaankin sama heebo, joka käy esim. Audi-palstalla höpöttämässä Skodista. Miksi ei vain voi niellä kateuttaan ja katkeruuttaan ja keskustella asiallisesti?? Se on se teini-ikä..että skoda ja audi kuuluvat vw:lle kuten lexus toyotalle.Miksi siis ei sais puhua valmistajasta?Toyota tekee parempia toyotia lexus merkkisenä,koska kalliimpi toyota merkkisenä ei myy.No ei se lexuskaan myy kuin amerikassa,taitaa hyytyä sielläkin?
- varaa ostaa
oikeaa premiumautoa niin jouduin tyytymään riisipussi-Lexukseen. Ei tätä erota kukaan halvoista korealaisistakaan.
- tyytymään
euroromuun. Ostin M3:n, kun ei ollut varaa IS F:ään. Ehkä vielä jonain päivänä..
- POIKAPARKA
brassailemaan tuonne audi ja pemaripalstalle jossa saat vastakaikua pienimunaiselle paskanjauhamisellesi
- Jaska Pankuttaja
Aikoinaan minulla oli A4 Audi jonka vaihdoin IS 200n.
Audi oli ihan ok, mutta tuo IS oli lievä pettymys.
Aluksi se tuntui ihan ok autolta, mutta pidemmän päälle kyllätyin kovaan jousitukseen ja alustan meluisuuteen.
Sittemmin vaihdoin sen uudempikoriseen A4ään.
Makuasioitahan nuo on, mutta varsinkaan nykyiset Lexukset ovat ihan liikaa jenkkimaun mukaan tehtyjä että sytyttäisi minua.
Mukyisin alla on W204 mersu joka aikanaa vaihtuu joko samanlaiseen tai johonkin muuhun, saa nähdä.- noin.
Mutta tiedätkö mitä? Et itse olisikaan Lexuksen arvoinen. Vilkaiseppas netistä miltä näyttää Lexus ES. Siinä on tehty Lexus jenkkimakuun. Kyllä tämä muu "maailmanlaajuinen" mallisto on aivan toista maata. Mutta jos et ole onnistunut löytämään Lexuksen nykymallistosta tarpeeksi piirteitä Mercedeksestä, BMW:stä taikka sitten Audista, niin silloin jää enää yksi vaihtoehto: Jenkit. Ei varmaan tulisi pieneen mieleesikään että hei, Lexus näyttääkin omalta itseltään. Ei tarvitse olla munuaisia, tähteä tai - tekemällä tehtyä tavaramerkkiä - alas asti ulottuvaa maskia keulalla.
En kyllä itsekään ole koskaan edes pitänyt Lexuksen maasturimalleista, mutta nykyään henkilöautomallisto on varsin tyylikäs. Esimerkkinä meillä päin näkee kahta eri väristä GS-hybridiä liikenteessä. Ei mitenkään pomppaa muotoilullisesti muun automassan seasta, mutta kun sen huomaa, niin kyllä se katseen kääntää. Ja sen myös kestää. Itseäni ärsyttää Audeissa niin läpinäkyvä yliyrittäminen. Varmasti ovat teknisesti eteviä pelejä, mutta autolehden mainoksesta en pystynyt sanomaan, mitä autoja kuvassa oli. Tekstistä selvisi: A4 ja A5.
Alkaa olemaan sama meininki kuin Volvolla on ollut muutamat viime vuodet: esittelyautorivistö näyttää edestä käytännössä yhdeltä ja samalta autolta, pl. maasturit. Mielestäni jokaisella mallisarjalla pitäisi olla oma muotokieli - tietenkin sopivasti yhtenevä muun malliston kanssa. Ikään kuin jokainen malli olisi selkeästi oma "persoonansa", mutta helposti tunnistettavissa sukulaissieluksi. Mielestäni mm. BMW:t ovat onnistuneesti sellaisia. Enkä todellakaan itse aja sellaisella.
Toisaalta. MB ja BMW sekä nykyisin Audi (ehkä Lexuskin) ovat sellaisia merkkejä, joilla on selkeästi se oma juttunsa. Kaikki pyörii sen yhden jutun ympärillä. Eli keulamaskin. Lätkäistään paperille se aina lähes samannäköinen keulamaski, ja aletaan hahmotella keulan muita muotoja. Kyllä siinä varmasti pääsee muotoilija helpommalla, kuin jonkun tavisauton muotoilija. Tai sitten ei.
- vaihtui
Lexus IS220d
Audissa jousitus oli liian pehmeä ja kiikkui ja kaakkui mutkissa. Pensan kulutus oli n. 10 litraa ja nyt menee alle 6 vaikka mita siitä välitti kun talo maksoi pensat.
Sisustan laadukkuus on ollut positiivinen yllätys ja tietenkin se vääntö on jotain ihan muuta kuin A6:n alle 300 newtonia. Audi oli automaatti jota tietenkin tuli aluksi ikävä mutta tottuuhan sitä keppiinkin.
Huollossa on eroa. saa sijaisauton ilmaiseksi huoltojen ajaksi ja jopa PALVELUA mitä ennen marmoritiskillä juuri ei näkynyt.
A6 ei aiheuttanut liikenteessä mitään tunnepurkauksia mutta nyt tuntuu että kaikki Audit, BMW muut premium autot "tahtovat" näyttää olemistaan ja ajavat persuksissa kiinni.
Varmaan Lexus on jotenkin mystinen merkki josta ei tiedetä paljonkaan
Itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen autooni ja sen laatuun . Olkoon kukin mitä mieltä tahaansa mutta kannattaisi käydä kokeilemassa ennen kuin arvostelee.
Itsekin kuuluin siihen ennen kuin ostin oman - ollut yli
kymmenen lexusta peräkkäin perheessä. Pari avensista ja loput corolloja. On huippu vehkeitä. Parhaita mielestämme.
t.Reijo perh.- Pierre!
kokemus puhuu! kirjoitti:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/fiskerin-myyntipomolla-maserati-jaguar-ja-volvo-kokemus
Mitä Fiskerin myynnillä on Lexuksen kanssa tekemistä?
Artikkelissa kerrotaan, että myyntijohtajalla ei ole Suomen myynnistä kokemusta. Luuleeko joku oikeasti, että Suomi kuuluu Fiskerin kannalta merkittävään markkina-alueeseen?
Näitä Suomalaisia pikkulehtiä ja niiden spekulatiivisiä juttuja ei kannattaisi ottaa liian vakavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1257543Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?937224Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit287149Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t656296Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t66120Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik1075655Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?465448Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa675287Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus445168Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset304943