Miksi valitsit Lexuksen?...

lexuttaja!.

Niin kertokaa entinen automerkkinne, ja syyt , miksi vaihdoitte sen Lexukseen?. Ihan mielenkiinnosta tähän olisi kiva kerätä tarinoita... Varsinkin entisten Audi, BMW ja Mersu kuskien syitä olisi kiva kuulla!.

18

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IS220d

      Kyllästyin A4:sen sähkövikoihin, lopuiksi etupään tukivarret alkoivat vihjailemaan lopun alkuaan. Hukkasin sitten Audin ja ostin nyt sitten käytettynä IS 220d:n jonka jälkeen kävin varmuuden vuoksi ruostesuojauttamassa sen. Jälkeenpäin ajatellen olen ollut erityisen tyytyväinen lisääntyneeseen mukavuuteen sekä alustan että melun osalta. Audin kanssa ei ollut oikeastaan päivääkään sellaista tunnetta että auto olisi täysin ehjä, ellei parin kuukauden alkuhuumaa lasketa. Lexuksessa toistaiseksi fiilis tallella, vaikka olen omistanut sen vuoden päivät.

      • jlappa

        Mitä ruostesuojaus kustansi ISsään ja kannattaako mm. rengasäänien kannalta? Lexus myyjä ei kovin suuresti suositellut suojaus mm. alustan muovisuojien poistamisen vuoksi. Mikä liike teki?


      • Lexus man

        Olet tehnyt hyvä valinnan. Lexusta ei tarvitse katua. Se on kuin Super Tojota.

        Audi ei voi verrata Lexukseen, koska se kootaan esim. Skodan ja Volkkarin osista.
        BMW ja MB on lähellä Lexusta, mutta niillä on myös omat heikkoudet ja siksi suosittelen aluksi Lexusta.


    • ehkä ex-bmw

      Vielä on BMW, mutta seuraava auto voi olla hyvinkin Lexus. Kuulun tosin niihin, joiden pitää saada vaihtaa auton merkkiä ihan mielenkiinnon vuoksi. Vaihtaminen samaan automerkkiin tai peräti samaan automalliin tuntuu tylsyyden huipentumalta.

      BMW:ssä tympii turhanaikaisten vikojen lisäksi työkalumaiset hallintalaitteet.
      Pitkäliikkeinen kytkin, tahmea vaihteisto, napsuvat kojelaudan kytkimet, äänekäs vilkun rele(?) jne. Esimerkiksi kun ajotietokonetta selailee viiksen päästä, vieressä istuva kuulee kytkimen naksumisen. Saattaa herätä, jos sattuu nukkumaan. Ovet ovat niin raskaskäyttöiset, että satunnainen matkustaja ei yleensä saa ensimmäsellä yrityksellä niitä kiinni. Hento nainen ei tahdo saada vaihdetta pakille, kun sivuttaisliikkeen jousi on käsittämättömän raskas. Voisivat konsultoida japanilaisia luotettavuuden ja hallintalaitteiden hiomisessa.

      Muuten kyllä mukava ja tukevan tuntuinen auto.

      • jlappa

        Mikä BMW kyseessä? 5-sarjalainen on aika möhkö...


    • ei ihan

      auto tää entinen,hevonen,mutta vaihtu n.vuosi sitten is250 pikku toyotaan.Entisessä haisi paska aina välillä,mutta nykyinen ei haise.Kaikenlaiset halpa toyotan katkaisimet vituttaa ja suuri kulutus.Voi olla että suomen hevonen vaihtuu kohta takaisin.

      • kuukaudessa

        jotka vaihdamme Toyotamme "luksus"-sellaiseen. Ihmettelen ettei kauppa käy Toyota Lexuksella.


      • vuosi sitten
        kuukaudessa kirjoitti:

        jotka vaihdamme Toyotamme "luksus"-sellaiseen. Ihmettelen ettei kauppa käy Toyota Lexuksella.

        7 kappaleen keskimääräinen kuukausimyynti olisi ollut huima saavutus Lexukselta.

        p.s. Olet varmaankin sama heebo, joka käy esim. Audi-palstalla höpöttämässä Skodista. Miksi ei vain voi niellä kateuttaan ja katkeruuttaan ja keskustella asiallisesti?? Se on se teini-ikä..


      • totuushan on
        vuosi sitten kirjoitti:

        7 kappaleen keskimääräinen kuukausimyynti olisi ollut huima saavutus Lexukselta.

        p.s. Olet varmaankin sama heebo, joka käy esim. Audi-palstalla höpöttämässä Skodista. Miksi ei vain voi niellä kateuttaan ja katkeruuttaan ja keskustella asiallisesti?? Se on se teini-ikä..

        että skoda ja audi kuuluvat vw:lle kuten lexus toyotalle.Miksi siis ei sais puhua valmistajasta?Toyota tekee parempia toyotia lexus merkkisenä,koska kalliimpi toyota merkkisenä ei myy.No ei se lexuskaan myy kuin amerikassa,taitaa hyytyä sielläkin?


    • varaa ostaa

      oikeaa premiumautoa niin jouduin tyytymään riisipussi-Lexukseen. Ei tätä erota kukaan halvoista korealaisistakaan.

      • tyytymään

        euroromuun. Ostin M3:n, kun ei ollut varaa IS F:ään. Ehkä vielä jonain päivänä..


      • POIKAPARKA

        brassailemaan tuonne audi ja pemaripalstalle jossa saat vastakaikua pienimunaiselle paskanjauhamisellesi


    • Jaska Pankuttaja

      Aikoinaan minulla oli A4 Audi jonka vaihdoin IS 200n.

      Audi oli ihan ok, mutta tuo IS oli lievä pettymys.
      Aluksi se tuntui ihan ok autolta, mutta pidemmän päälle kyllätyin kovaan jousitukseen ja alustan meluisuuteen.

      Sittemmin vaihdoin sen uudempikoriseen A4ään.

      Makuasioitahan nuo on, mutta varsinkaan nykyiset Lexukset ovat ihan liikaa jenkkimaun mukaan tehtyjä että sytyttäisi minua.

      Mukyisin alla on W204 mersu joka aikanaa vaihtuu joko samanlaiseen tai johonkin muuhun, saa nähdä.

      • noin.

        Mutta tiedätkö mitä? Et itse olisikaan Lexuksen arvoinen. Vilkaiseppas netistä miltä näyttää Lexus ES. Siinä on tehty Lexus jenkkimakuun. Kyllä tämä muu "maailmanlaajuinen" mallisto on aivan toista maata. Mutta jos et ole onnistunut löytämään Lexuksen nykymallistosta tarpeeksi piirteitä Mercedeksestä, BMW:stä taikka sitten Audista, niin silloin jää enää yksi vaihtoehto: Jenkit. Ei varmaan tulisi pieneen mieleesikään että hei, Lexus näyttääkin omalta itseltään. Ei tarvitse olla munuaisia, tähteä tai - tekemällä tehtyä tavaramerkkiä - alas asti ulottuvaa maskia keulalla.

        En kyllä itsekään ole koskaan edes pitänyt Lexuksen maasturimalleista, mutta nykyään henkilöautomallisto on varsin tyylikäs. Esimerkkinä meillä päin näkee kahta eri väristä GS-hybridiä liikenteessä. Ei mitenkään pomppaa muotoilullisesti muun automassan seasta, mutta kun sen huomaa, niin kyllä se katseen kääntää. Ja sen myös kestää. Itseäni ärsyttää Audeissa niin läpinäkyvä yliyrittäminen. Varmasti ovat teknisesti eteviä pelejä, mutta autolehden mainoksesta en pystynyt sanomaan, mitä autoja kuvassa oli. Tekstistä selvisi: A4 ja A5.

        Alkaa olemaan sama meininki kuin Volvolla on ollut muutamat viime vuodet: esittelyautorivistö näyttää edestä käytännössä yhdeltä ja samalta autolta, pl. maasturit. Mielestäni jokaisella mallisarjalla pitäisi olla oma muotokieli - tietenkin sopivasti yhtenevä muun malliston kanssa. Ikään kuin jokainen malli olisi selkeästi oma "persoonansa", mutta helposti tunnistettavissa sukulaissieluksi. Mielestäni mm. BMW:t ovat onnistuneesti sellaisia. Enkä todellakaan itse aja sellaisella.

        Toisaalta. MB ja BMW sekä nykyisin Audi (ehkä Lexuskin) ovat sellaisia merkkejä, joilla on selkeästi se oma juttunsa. Kaikki pyörii sen yhden jutun ympärillä. Eli keulamaskin. Lätkäistään paperille se aina lähes samannäköinen keulamaski, ja aletaan hahmotella keulan muita muotoja. Kyllä siinä varmasti pääsee muotoilija helpommalla, kuin jonkun tavisauton muotoilija. Tai sitten ei.


    • vaihtui

      Lexus IS220d

      Audissa jousitus oli liian pehmeä ja kiikkui ja kaakkui mutkissa. Pensan kulutus oli n. 10 litraa ja nyt menee alle 6 vaikka mita siitä välitti kun talo maksoi pensat.

      Sisustan laadukkuus on ollut positiivinen yllätys ja tietenkin se vääntö on jotain ihan muuta kuin A6:n alle 300 newtonia. Audi oli automaatti jota tietenkin tuli aluksi ikävä mutta tottuuhan sitä keppiinkin.

      Huollossa on eroa. saa sijaisauton ilmaiseksi huoltojen ajaksi ja jopa PALVELUA mitä ennen marmoritiskillä juuri ei näkynyt.

      A6 ei aiheuttanut liikenteessä mitään tunnepurkauksia mutta nyt tuntuu että kaikki Audit, BMW muut premium autot "tahtovat" näyttää olemistaan ja ajavat persuksissa kiinni.

      Varmaan Lexus on jotenkin mystinen merkki josta ei tiedetä paljonkaan

      Itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen autooni ja sen laatuun . Olkoon kukin mitä mieltä tahaansa mutta kannattaisi käydä kokeilemassa ennen kuin arvostelee.

      Itsekin kuuluin siihen ennen kuin ostin oman

    • ollut yli

      kymmenen lexusta peräkkäin perheessä. Pari avensista ja loput corolloja. On huippu vehkeitä. Parhaita mielestämme.

      t.Reijo perh.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe