Jääkö +-60:lla helposti ryyppy päälle?

näin kesäaikaan

Jääkö -60:lla helposti ryyppy päälle näin kesäaikaan? Minun on kyllä tunnustettava, että ainakin hellepäivinä maistuu kalja, siideri tai valkoviini kylmänä ja jopa joskus sadepäivän iloksi.

46

445

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukaan tunnusta

vaikka jäisikin.
      Eläkeläismummot kantavat kaljaa keskellä päivää, ei mitään muuta ostamista ole.

• Missäs niin on?

Empä ole tuollaista huomannut.
        Itse olen vuoden sisällä kaiketi yhden punviinilasillisen ja yhden oluen juonut.
        (joulu jussi)
        Kukaan tuttavapiirissänikään ei alkoholia juurikaan käytä. Ja aika paljon tunnen ikäisiäni.

Nuoret ja keski-ikäiset näkyvät noita mäyräkoiria ostelevan. En edes kauppareissuilla ole huomannut moista, mitä kirjoitit.

Kotonani on varmaan alkoholia enemmän kuin yleensä, johtuen työmatkoistani, aikoinaan.
        Tarjoan mielelläni, vaan juojia ei löydy.

Eli, märästä nuorisosta, keski-ikäisistä ravintoloiden suurkuluttajista, tulikin kuiva eläkeläispoppoo

• meirikki

käyn kyllä ikinuorten kanssa kauppareisuilla, usemmankin kerran viikossa vaan ei kyllä kalja kuulu ostoksiin.
        Joskus jonkun kanssa poikkeamme Alkoon, laatuluokan konjakkia ja hyvää punaviiniä ostamassa.

Muistathan et täällä 60 ikäluokassa on vielä useita työikäisiä, työssä olevia?
        Mummoja olemme lapsenlapsillemme, mummottelu muutoin on asiatonta?
        Sinäkin vanhenet, joka hetki, joka vuosi!

• meirikki kirjoitti:

käyn kyllä ikinuorten kanssa kauppareisuilla, usemmankin kerran viikossa vaan ei kyllä kalja kuulu ostoksiin.
        Joskus jonkun kanssa poikkeamme Alkoon, laatuluokan konjakkia ja hyvää punaviiniä ostamassa.

ne mäyräkoiria kantaa! Kyllä mitä minä olen nähnyt, niin nuoret. Minäkin kun nostelen ostoksiani hihnalle, ja kun ei ole kuin jauhopusseja, ryynipaketteja, maitoa ja piimää , niin pitäisi ihan lähtiessään sanoa, että anteeksi, kun minäkin olen olemassa.

• näin, kun
        Missäs niin on? kirjoitti:

Empä ole tuollaista huomannut.
        Itse olen vuoden sisällä kaiketi yhden punviinilasillisen ja yhden oluen juonut.
        (joulu jussi)
        Kukaan tuttavapiirissänikään ei alkoholia juurikaan käytä. Ja aika paljon tunnen ikäisiäni.

Nuoret ja keski-ikäiset näkyvät noita mäyräkoiria ostelevan. En edes kauppareissuilla ole huomannut moista, mitä kirjoitit.

Kotonani on varmaan alkoholia enemmän kuin yleensä, johtuen työmatkoistani, aikoinaan.
        Tarjoan mielelläni, vaan juojia ei löydy.

Eli, märästä nuorisosta, keski-ikäisistä ravintoloiden suurkuluttajista, tulikin kuiva eläkeläispoppoo

60-70 vuotias nainen kävi kaupassa ja tuli hetken kuluttua ulos mäyräkoiraa kantaen.
        Tutkimuskin on tehty, että tuon ikäiset juovat yhä enemmän, myös naiset.

• mitä pahaa
        meirikki kirjoitti:

eläkeläismummo sanassa on, totuus ei pala tulessakaan.

• 60+ vuotiasta
        meirikki kirjoitti:

voi ihan hyvin kutsua mummuksi oli lastenlapsia tai ei.
        Kyllä nämä yli 60-vuotiaat mummut ja papat ovat ainakin ahkeria pubin käyttäjiä ja entäs sitten ne hedelmäpelit siinä ohessa. Tämä nähty täällä pk-seudulla.

• babuska
        näin, kun kirjoitti:

60-70 vuotias nainen kävi kaupassa ja tuli hetken kuluttua ulos mäyräkoiraa kantaen.
        Tutkimuskin on tehty, että tuon ikäiset juovat yhä enemmän, myös naiset.

että 60-7kymppinen mäyräkoiraa kantamassa?! Ei mummot jaksa mäyräkoiria kanniskella. Tarkkaan kassin painoa tutkaillen voi sinne tölkillisen lisätä, mitään laseja kanniskelemaan!

• ole vitsi
        babuska kirjoitti:

että 60-7kymppinen mäyräkoiraa kantamassa?! Ei mummot jaksa mäyräkoiria kanniskella. Tarkkaan kassin painoa tutkaillen voi sinne tölkillisen lisätä, mitään laseja kanniskelemaan!

kyllä tämä mummo jaksoi kantaa, ihan reippaasti asteli, ei kassia, vaan pelkkä mäyris.

• amle
        ole vitsi kirjoitti:

kyllä tämä mummo jaksoi kantaa, ihan reippaasti asteli, ei kassia, vaan pelkkä mäyris.

Mummi oon minäkin ja oluesta tykkään !Valitettavasti turvottaa,mutta kyllä aamusta paska luistaa,kun oon pullolisen illalla ennen nukkumaan menoa kitannut.Ja,itse mä kaljani maksan ja juon....mummu kun oon ja eläkkeellä.!

• meirikki
        60+ vuotiasta kirjoitti:

voi ihan hyvin kutsua mummuksi oli lastenlapsia tai ei.
        Kyllä nämä yli 60-vuotiaat mummut ja papat ovat ainakin ahkeria pubin käyttäjiä ja entäs sitten ne hedelmäpelit siinä ohessa. Tämä nähty täällä pk-seudulla.

Naisia ei mummotella! Se kuuluu perussivistykseen, vaan rouvitellaan oli sit rouva tai ei.
        Et ole asiakaspalvelussa ainakaan leipääsi tienannut, sinä mummottelet vain omaa mummoasi jos elää, et muita!
        Miten voit olla noin epäkohtelias? Mummot ja papat käyttävät omia rahojaan jopa niihin hedelmäpeleihin, älä kadehdi?

Minun tuttupiirissäni ei käydä pubeissa, jos pk-seudulla niin tehdään älä yleistä!
        Minä tulistun välittömästi kun alat iäkkäitä ihmisiä mollaamaan, kasvahan henkisesti yhtä viisaaksi kuin useimmat heistä ovat.

Josko muisteleisit 4 ja 8 käskyn ohjeet? Ne on hyviä elämän varrella.

• täälläkin sama
        amle kirjoitti:

Mummi oon minäkin ja oluesta tykkään !Valitettavasti turvottaa,mutta kyllä aamusta paska luistaa,kun oon pullolisen illalla ennen nukkumaan menoa kitannut.Ja,itse mä kaljani maksan ja juon....mummu kun oon ja eläkkeellä.!

On se kumma, jos me mummot juomme olutta/siideriä, aina jollakin tuntuu olevan
        nokan koputtamista! Hitto ! Pitäisikö meidän istua kiikkustuolissa kutomassa
        perillisille sukkia ja säästää rahamme, jotta saavat kuolemamme jälkeen
        nahistella perinnöstä! Se on niin jotta minäkin viinini juon, en kysele lupaa.
        Ei elämässä enää niin paljon nautintoja ole muutenkaan, viikatemies jo kyönää
        niskan takana. Sitäpaitsi ! Me mummot olemmekin vahvoja, jaksamme kantaa
        mäyristen pahvit roskikseen, niin . Nuoret eivät jaksa, näkyy niitä lojuvan
        puistoissa ja pihoilla. Itse minäkin viinini ja olueni maksan, itse haenkin, kun
        siltä tuntuu .

• 60+ vuotiasta
        meirikki kirjoitti:

Naisia ei mummotella! Se kuuluu perussivistykseen, vaan rouvitellaan oli sit rouva tai ei.
        Et ole asiakaspalvelussa ainakaan leipääsi tienannut, sinä mummottelet vain omaa mummoasi jos elää, et muita!
        Miten voit olla noin epäkohtelias? Mummot ja papat käyttävät omia rahojaan jopa niihin hedelmäpeleihin, älä kadehdi?

Minun tuttupiirissäni ei käydä pubeissa, jos pk-seudulla niin tehdään älä yleistä!
        Minä tulistun välittömästi kun alat iäkkäitä ihmisiä mollaamaan, kasvahan henkisesti yhtä viisaaksi kuin useimmat heistä ovat.

niinhän teet aina, kun tulee eriävä mielipide omaasi nähden.
        Kuulun myös itse iäkkäisiin ihmisiin.

• mitä pahaa
        meirikki kirjoitti:

koska en kuulu kirkkoon, käytöstavat on kuitenkin hallinnassa.
        Sinä olet kova suuttumaan, melko kärkäs muita moittimaan je.
        Missäs käskyssä niistä kerrotaan?

• meirikki
        60+ vuotiasta kirjoitti:

niinhän teet aina, kun tulee eriävä mielipide omaasi nähden.
        Kuulun myös itse iäkkäisiin ihmisiin.

niin teen ;)) Kas kun en todellakaan hyväksy ikäihmisten mollausta, jos olet itsekin iäkkäisiin kuuluva kuten kirjoitit, ihmettelen suuresti suhtautumistasi!

No jokainen pitäköön mielipiteensä - niin teen minäkin:/

• meirikki
        mitä pahaa kirjoitti:

koska en kuulu kirkkoon, käytöstavat on kuitenkin hallinnassa.
        Sinä olet kova suuttumaan, melko kärkäs muita moittimaan je.
        Missäs käskyssä niistä kerrotaan?

jokaiseen kotiin, olisiko ollut v2000 ?

Suhtautumisesta ilkeämielisesti iäkkäisiin ihmisiin saa todellakin ´sappeni keittään´:)
        Asioistahan kiivailen, en hymise, asiat sanotaan niinko ne on, kiertelemättä.

Keskustelua ei synny jos ollaan kaikin joo-joo, samaa mieltä ihmisiä, sekin tympii.
        Kun ei ole mitään kirjoitettavaa sivuille, -kuten moni on todennut, kertoohan sekin jotain meistä palstalaisista.

Kun joku antaa takaisin napakasti sanan säilällä, onkin lauma nokkimassa alta aika yksikön;))
        Seuraamalla/lukemalla pysyy juonessa mukana;D

• se juuri
        meirikki kirjoitti:

Suhtautumisesta ilkeämielisesti iäkkäisiin ihmisiin saa todellakin ´sappeni keittään´:)

Keskustelua ei synny jos ollaan kaikin joo-joo, samaa mieltä ihmisiä, sekin tympii.
        Kun ei ole mitään kirjoitettavaa sivuille, -kuten moni on todennut, kertoohan sekin jotain meistä palstalaisista.

Kun joku antaa takaisin napakasti sanan säilällä, onkin lauma nokkimassa alta aika yksikön;))

haluat, että kaikki vastaavat viesteihisi joo joo. Eriävää mielipidettä et siedä.
        Mummu-sanassa ei ole mitään ilkeämielisyyttä. Kenties niille, joilla on heikko itsetunto, eivätkä kestä vanhenemista.

• siinä nyt on
        meirikki kirjoitti:

jos mummoksi jotain sanoo, en ymmärrä ajatusten juoksuasi.
        Kaikki mitä olen kirjoittanut, on tosiasiaa, sinun kanssasi ei vaan voi keskustella, ellei ole täysin samaa mieltä ja sitten vaadit juuri keskustelua.

• meirikki
        siinä nyt on kirjoitti:

jos mummoksi jotain sanoo, en ymmärrä ajatusten juoksuasi.
        Kaikki mitä olen kirjoittanut, on tosiasiaa, sinun kanssasi ei vaan voi keskustella, ellei ole täysin samaa mieltä ja sitten vaadit juuri keskustelua.

Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.

• että jotkut
        se juuri kirjoitti:

haluat, että kaikki vastaavat viesteihisi joo joo. Eriävää mielipidettä et siedä.
        Mummu-sanassa ei ole mitään ilkeämielisyyttä. Kenties niille, joilla on heikko itsetunto, eivätkä kestä vanhenemista.

tämän ikäiset vielä laskevat itsensä nuorisoon kuuluviksi?
        Kunhan lähenee 7-kymppiä, mummon pullantuoksuiseen sylkkyyn mahtuu monta mummunkultaa yhtä aikaa, ja mummo kuulostaa kultatiukujen soinnilta korvissa.

• ole vitsi kirjoitti:

Sehän on juoppo jolla ei ole viinaa kaapissa.

• ohikulkijan näin
        kaimaliini kirjoitti:

Sehän on juoppo jolla ei ole viinaa kaapissa.

anteeksi, että vastasin, kun asiasta oli aloitus.

• 1943

vielä kellarissa joulukuiselta Vironmatkalta pari tölkkiä Sakua. Melko vähän nautimme alkoholipitoisia juomia, ei ole vuodenaikaan sidottua touhua. Mäyräkoiraa en ole ikinä ostanut.

• Ei kai syntymäajankohdalla tässä ikäluokassa ole alkoholin käytön kannalta merkitystä?

Kyseinen nautintoaine lienee tullut tutuksi siihen perehtyneille.

Minulle ei vuodenajalla ole merkitystä.
      Ympäristöllä ja elämäntavalla kylläkin.

Aktiiviaikoihin verrattuna kokonaiskulutukseni on selkeästi pienentynyt mutta rytmitys muuttunut.
      Muutamaa mökkiviikonloppua lukuun ottamatta sydänkesä on minulle "kuivaa" aikaa.
      Kuntoilu häiriintyy pahiten syksy- ja kevätkuukausien aikana.

Jokunen takaisku tulee myös keskitalvella ja vuoden vaihteessa.

• risteilyltä, marketeista

Turha sitä on vähätellä: mummot ja papat roudaa kärryissä monia kaljakeisejä, lonkeroa, viiniä ja alkoholia laivoilta täydet lastit. Jotkut ovat vielä matkalla lipittäneet janojuomaa aimo annoksen sisuksiinsakin. Ei ne ole vain nuoret tai keski-ikäiset. Samoin viikonlopuksi myös naiset kulkevat ostoskärryissään mäyräkoiran mukanaan tai jos pappa on mukana ostoksilla, niin koko koppa kaljaa ostetaan. Ihan turha vähätellä asiaa, ettei juoda kuin parasta konjakkia sydänlääkkeeksi. Ja näkeehän sen jo liikenteessäkin usein mummun tai papan kulkevan laitamyötäsessä. - Ja veikkaampa, että viikonloppuisin moni kirjoittajakin kirjoittelee tuiskeessa: kun näkee niin paljon kirjoitusvirheitä kirjoituksissa. Ja mihin se suurten ikäluokkien vapaa alkoholinkäyttö nyt juuri mummo- ja pappaiässä lakkaisi?

• on noussut
        risteilyltä, marketeista kirjoitti:

Turha sitä on vähätellä: mummot ja papat roudaa kärryissä monia kaljakeisejä, lonkeroa, viiniä ja alkoholia laivoilta täydet lastit. Jotkut ovat vielä matkalla lipittäneet janojuomaa aimo annoksen sisuksiinsakin. Ei ne ole vain nuoret tai keski-ikäiset. Samoin viikonlopuksi myös naiset kulkevat ostoskärryissään mäyräkoiran mukanaan tai jos pappa on mukana ostoksilla, niin koko koppa kaljaa ostetaan. Ihan turha vähätellä asiaa, ettei juoda kuin parasta konjakkia sydänlääkkeeksi. Ja näkeehän sen jo liikenteessäkin usein mummun tai papan kulkevan laitamyötäsessä. - Ja veikkaampa, että viikonloppuisin moni kirjoittajakin kirjoittelee tuiskeessa: kun näkee niin paljon kirjoitusvirheitä kirjoituksissa. Ja mihin se suurten ikäluokkien vapaa alkoholinkäyttö nyt juuri mummo- ja pappaiässä lakkaisi?

älämöly mummojen ryyppäämisestä,jos jotkut ryyppää ei pidä leimata kaikkia.
        hankkikaa hyvät ihmiset oma elämä..elkääkä kytätkö muita.
        jää oma elämä elämättä muita kytätessä.oletteko itse niin täydellisiä virheettömiä
        että pytytte muita sorsimaan??????
        jokainen elää oman elämänsä.#

• risteilyltä, marketeista kirjoitti:

Mitä haittaa siitä on jos mummelit ja papparaiset lipittelevät kaljaa tai muutakin?

Noita mammuttimaisia kaljalasteja olen joskus nähnyt ja kunnioitan yritteliäisyyttä!
        Eipä näytä olevan pelkästään ikäreiden harrastus.

Yhden kerran olen havainnut todellisen häiriön.
        Tallinnasta palaava patti ei päässyt normaaliin laituriin vaan matkustajien täytyi siirtyä autokannen kautta maihin.

Silloin ei voinut olla näkemättä kuinka huonokuntoiset, sekä liikkumiseltaan että liikutukseltaan olevat ikärit taistelivat epätoivoisesti arvokkaiden juomalastiensa kanssa.
        Jyrkät raput, suuret lastit, humalaiset puoli-invalidit. Huh!

Viimeisellä esteellä, metriä korkeamman laituritason kaiteella, oli kaksi laivan henkilöä työntämässä ruman ylipainoisia, humalaisia mammoja takamuksista kaiteen yli.
        Sääliksi kävi poikia.
        Tämä nyt oli vain yksittäinen tapaus.

• sukupuoliero
        laiska-lasse kirjoitti:

Mitä haittaa siitä on jos mummelit ja papparaiset lipittelevät kaljaa tai muutakin?

Noita mammuttimaisia kaljalasteja olen joskus nähnyt ja kunnioitan yritteliäisyyttä!

Tallinnasta palaava patti ei päässyt normaaliin laituriin vaan matkustajien täytyi siirtyä autokannen kautta maihin.

Silloin ei voinut olla näkemättä kuinka huonokuntoiset, sekä liikkumiseltaan että liikutukseltaan olevat ikärit taistelivat epätoivoisesti arvokkaiden juomalastiensa kanssa.

Viimeisellä esteellä, metriä korkeamman laituritason kaiteella, oli kaksi laivan henkilöä työntämässä ruman ylipainoisia, humalaisia mammoja takamuksista kaiteen yli.
        Sääliksi kävi poikia.

niin, naisena taas katson miespoloja, joita osaa kärrätään rullatuolilla ulos laivoista, kun omat kintut ei nää kanna, ja kusetkin näkyy olevan housuissa. ;)

Olen aina ystävättäriäni kehottanut satamaan katselemaan, laivasta poistuvia, kun heillä joskus on kaihoa miesten perään :)
        Sellaisia kun katselee, laittaa kädet ristiin, että asuu itsekseen, eikä varmasti tee mielikään niiden katselmuste jälkeen, yhtään ukkoa riesakseen.

En yleistä, on siellä fiksuakin porukkaa usein. Mutta, mutta.

• mieltä
        sukupuoliero kirjoitti:

niin, naisena taas katson miespoloja, joita osaa kärrätään rullatuolilla ulos laivoista, kun omat kintut ei nää kanna, ja kusetkin näkyy olevan housuissa. ;)

Olen aina ystävättäriäni kehottanut satamaan katselemaan, laivasta poistuvia, kun heillä joskus on kaihoa miesten perään :)
        Sellaisia kun katselee, laittaa kädet ristiin, että asuu itsekseen, eikä varmasti tee mielikään niiden katselmuste jälkeen, yhtään ukkoa riesakseen.

En yleistä, on siellä fiksuakin porukkaa usein. Mutta, mutta.

Sellaisia ukkoja kun katselee, laittaa tosiaankin kädet ristiin, että asuu itsekseen.
        Kyllä niitä on rumanlihavia miehiäkin ja epäsiistejä, tullu nähtyä sellaisiakin.
        Turha mussuttaa rumanlihavista naisista, ite ootte ukot samanlaisia!
        En ottais riesakseni, En !!

• 1943
        on noussut kirjoitti:

älämöly mummojen ryyppäämisestä,jos jotkut ryyppää ei pidä leimata kaikkia.
        hankkikaa hyvät ihmiset oma elämä..elkääkä kytätkö muita.
        jää oma elämä elämättä muita kytätessä.oletteko itse niin täydellisiä virheettömiä
        että pytytte muita sorsimaan??????
        jokainen elää oman elämänsä.#

kanssasi. Itse teen just kuten lystää. Joka kerran kauppaan mennessäni panen pari euroa peliautomaattiin. Ja kaupan ulkopuolelta ostan mansikoita, siinä on minun mäyräkoirani. Muiden ostoksista en välitä.

• roudaan joskus
        laiska-lasse kirjoitti:

Sääliksi kävi poikia.

minäkin, ja olisi tosi tiukka paikka joutua nostelemaan.
        Kaappiini niistä tulee 4-6 tölkkiä, nekin jälkikasvun uinti-saunareissun takia.
        Tuon heille pari koppaa, he taas vastavuoroisesti roudaavat minut laivaan ja takaisin hesan päässä.

Olen huono liikkumaan, joten kuvaamasi tilanne olisi kamala.
        Tiedän monia päiväreissulaisia, jotka myös tuovat lastin, ei itselleen, vaan aikuisille lapsilleen.
        Me mummot olemme vapaita istumaan botskissa päivän, ja ehdimme satamassa olon aikana käydä hammaslekurilla, hieronnassa, kampaamossa, ja ruokaostoksilla.
        Välillä keräämme poppoon, auto on silloin edullisempi ottaa mukaan.
        neljä mummoa, ja loput tilat ostoksia täysi.
        Silloin ei tarvitse muiden mummojen ostoksia tiirailla.
        Et kai sinäkään usko mummojen niitä, ainakaan kaikkia juovan?

• roudaan joskus kirjoitti:

minäkin, ja olisi tosi tiukka paikka joutua nostelemaan.
        Kaappiini niistä tulee 4-6 tölkkiä, nekin jälkikasvun uinti-saunareissun takia.
        Tuon heille pari koppaa, he taas vastavuoroisesti roudaavat minut laivaan ja takaisin hesan päässä.

Olen huono liikkumaan, joten kuvaamasi tilanne olisi kamala.
        Tiedän monia päiväreissulaisia, jotka myös tuovat lastin, ei itselleen, vaan aikuisille lapsilleen.
        Me mummot olemme vapaita istumaan botskissa päivän, ja ehdimme satamassa olon aikana käydä hammaslekurilla, hieronnassa, kampaamossa, ja ruokaostoksilla.
        Välillä keräämme poppoon, auto on silloin edullisempi ottaa mukaan.
        neljä mummoa, ja loput tilat ostoksia täysi.
        Silloin ei tarvitse muiden mummojen ostoksia tiirailla.
        Et kai sinäkään usko mummojen niitä, ainakaan kaikkia juovan?

Taisin todeta ettei mammuttikuormien kuskaus ole pelkästään ikäreiden harrastus.

Lastin nautinta-ajastahan minulla ei voi olla käsitystä.

Aktiiviaikojen automatkoilta toin, ennen EU-jäsenyyttä, laittomia pirtu-, viski- ja konjakkilasteja.

EU-aikana samoilta matkoilta palatessa kuorma on joskus ollut hyvin takapainoinen.
        Viimeiset 12-vuotta olen ollut ko. tuontiharrastuksen kanssa hillitympi.

Runsaat poissaolot tyydyttävät suurimmalta osin janoni.
        Kyse on myös terveydestäni ja kunnostani.

Tuttavapiirissämme ei ole yhtään häiriköivää ikäriä joten "haitanneeko tuo mittää" toteamus on minusta paikallaan!

Toisessa ympäristössä, tunnen vain Espanjaa hieman, suhde alkoholiin aikaansaa parissa kuukaudessa jaon kahteen.
        Jotkut telovat kännissä itsensä.
        Toiset juovat itsensä nopeasti hengiltä tai ainakin sen aloitus on tehokasta.
        Suurin osa elää juomatarjonnan kanssa järkevästi nautiskellen.

Mielestäni enemmän pitäisi kiinnittää huomiota aktiivi-ikäisen väestön juomatapoihin.
        Siinäkin on jotain positiivista.
        Taitaa pelätty eläkepommi jäädä suutariksi.
        Elintavat pitävät siitä osaltaan huolen.

Me ikärit tissutelkaamme!
        Kukin mieltymystensä mukaan!

• Tase pappa

Eipä enää jää ryyppy päälle. Aikoinani minäkin olin suorastaan juoppo. Viinaa-pirtua kului uskomaton määrä. Aamu alkoi aina kunnon ryypyllä ja ilta kunnon sammumiseen. Hakeuduin asian takia jopa A-klinikalle hoitoon. Siellä oli vanhempi lääkäri,VIISA MIES. Hän neuvoi minua vielä kerran miettimään vakavasti,heiluttaako lasi miestä,vai mies lasia. Hänen mielestään on turha leikkiä raivoraitista - aikuisen miehen. Viinan käytön voi hallita,jos haluaa. Mietin ja tein päätökseni.
      Otan RYYPYN hyvässä seurassa,jos seurakin ottaa. Saunakaljan saatan kipata saunan jälkeen,jos maistuu juuri silloin,tai sattuu olemaan kaljaa jääkaapissa. Siihen se jääkin. En todellakaan haluaisi enää mennä nukkumaan kännissä. Ajatuskin moisesta inhottaa.
      Olen työssäni pannut merkille sellaisen ikävän,suorastaan ruman asian,tästä mummojen "mäyräkoiran ulkoiluttamisesta". Suurten kauppakeskusten liepeillä jotkut mummot hakevat ALAIKÄISILLE niitä mäyräkoiria,ansaitakseen.

• Ensimmäiseksi minulla on suuri kunnia todeta, että henkilökohtaisesti pidän höynähtäneisyytenä nykyisen pääministerimme valtaanpääsyn mukana alkanutta raittiusintoilua. Suorastaan surkuhupaisaa oli Suomen kanta, jonka mukaan alhaisen alkoholin hintatason EU-maissa tultaisiin Suomen esimerkin vaikutuksesta nostamaan alholijuomien hintaa. Kyllä siellä EU-porukoissa taidettiin nauraa Suomelle, kun keksivät moisen vitsin murjaista.

Tähän kohtaan sopii viitata kirjailija Kjell Wästön lausuntoon, kun hän oli ulkomailla ollut suomalaisena kirjailijana esiintymässä ja siellä maailmalla oli kummasteltu, kun suomalainen ei huolinutkaan heti aamulla ensimmäiseksi votkapaukkua, vaikka "semmoinenhan on Suomessa kaikkien tapana". Ehkäpä Suomen mainetta voitaisiin kohentaa maailmalla muullakin tavalla kuin levittämällä viranomaisten toimesta paikkansapitämätöntä juopon kansan imagoa.

Alkoholikulutuksen tilastovertailutkin ovat vailla pitävää todellisuuspohjaa. Meidän oma raittiusintoilijoittemme falangi vääntää otsa kurtussa kansainvälisiä vertailutilastoja, joitten mukaan Suomi on maailman kärkeä alkoholin kulutuksessa henkeä kohti laskettuna. Uskokoon, kuka haluaa. Minä en ainakaan. Suoraan sanottuna Keski-Euroopan, Etelä-Euroopan ja Itä-Euroopan maitten alkoholin kulutuksen todellisia määriä ei tiedä kukaan. Entä Aasia, Afrikka, Amerikka? Meidän päätöksentekijämme ne vain vertailuja vääntävät ja näkevät siten paljon vaivaa syyllistääkseen meitä oman palkkansa maksajia, veronmaksajia.

Oma asiansa on sitten se, miten alkoholiin olisi järkevää suhtautua. Jos joku haluaa olla nauttimatta tippaakaan, niin hän tehköön niin, mutta pitäköön mölyt mahassaan, älköönkä alkako syyllistämään lähimmäisiään, jos nämä vaikkapa ostaisivat olutta kaupasta. Nykyinen raittiusintoilu pitäisi saada aisoihin. Tavallisen kansan syyllistämisen olisi loputtava. Kun eräällä nykyisellä naisministerillämme on sellainen maine, että hän tietämän mukaan pystyy ryyppäämään venäläiset seuralaisensa pöydän alle, niin eipä sitä "kykeneväisyyttä" ole mediakaan paheksunut, vaan pitänyt pelkkänä ansiona.

Oma alkoholin käyttöni on suuresti vähentynyt ravitsemustottumusteni muuttamisen mukana. Raittiusliikkeellä ei ole siinä asiassa mitään ansiota. Niin, kun olen vähentänyt hiilihydraattien käytön ravinnossa varsin vähäiseksi ja ryhtynyt syömään monipuolisesti sekä kohtuullisesti, niin alkoholikaan ei enää maistu samaan tapaan kuin aikaisemmin. Samalla aromit ja maut tulevat ruokaillessa aistittaviksi entistä paremmin.

Koska hikoilen herkästi jo pienenkin puuhastelun seurauksena olen pyrkinyt pitämään käsien ulottuvilla janojuomana tavallista kaljaa joko kaupasta ostettuna tai kotona tehtynä. Vesi ja wissykin taltuttavat pahimman janon. Hikoilun voimakkuus aiheuttaa sen, että jo olut imeytyy minulla elimistöön varsin nopeasti, joten heti hikoilun päälle niin puuhastelun jälkeen kuin saunomisen päällekin on hyvä juoda jotain prosentitonta nestettä pahimman janon sammutusaineena. Olut sopii sitten vaikkapa grillimakkaran kyytipojaksi. Sahti on sekin erinomaista ja perinteellistä juomaa. Viinien ja varsinkin terävien käyttö on jäänyt erittäin vähiin. Hyvässä seurassa toki mielelläni osallistun kippiskilistelyyn kohtuuden puiteissa.

Pahoin pelkään, että jos me suomalaiset heittäytyisimme kohtuuden ystäviksi, niin siitä muodostuisi vakava valtiontaloudellinen ongelma, kun valtion verotulot vähenisivät. Kaiken kaikkiaan koko alkoholikalabaliikki on meillä Suomen turhan keskeinen puheenaihe. Vähempikin riittäisi.

• alkon juomista

Jokainen vaan voi nauttia tai juoda ihan miten lystää alkon tuotteita. Monihan ei maistele pisaraakaan, vaikkei mikään absolutisti olekaan. Aloittajahan kysyi: 'Jääkö -60:llä ryyppy päälle näin helteellä?' - Ei siinä syyllistetty miestä eikä naista, vaikka tosiasiassa tilastojen mukaan suuret vanhenevat ikäluokat ovat tottuneet juomaan aivan avoimesti ja jotkut reippaastikin alkoholijuomia. - Monellahan jo eläke on sen verran pieni ettei ole edes mielekästä tuhlata alkoholiin. Samoin ei sairaanakaan alkon tuotteista ole liiemmin lääkkeiksi. Ja pahimmat juopothan on jo useimmiten menehtyneet viinaan, on se niin kavala aine.

• Korppis

Asun osan vuodesta Hollannissa. Alkoholin käyttötavat poikkeavat meidän tavoistamme juopua ja pitää hauskaa.

Esim. Lähdimme kahdeksan hengen porukalla pubikierrokselle Amsterdamin iltaan. Viini virtasi ja hauskaa oli. Kiersimme noin viisi erilaist pubia. Noin kello 21.00 suuntasimme ruokaravintolaa. jossa söimme kolmen lajin illallisen. Sen jälkeen olimme valmiit matkaamaan kotiin about selvin päin ; )

En haluaisi elää askeettista nautinnoilta puuttellista elämää.

• lomailet?
        Korppis kirjoitti:

Asun osan vuodesta Hollannissa. Alkoholin käyttötavat poikkeavat meidän tavoistamme juopua ja pitää hauskaa.

Esim. Lähdimme kahdeksan hengen porukalla pubikierrokselle Amsterdamin iltaan. Viini virtasi ja hauskaa oli. Kiersimme noin viisi erilaist pubia. Noin kello 21.00 suuntasimme ruokaravintolaa. jossa söimme kolmen lajin illallisen. Sen jälkeen olimme valmiit matkaamaan kotiin about selvin päin ; )

En haluaisi elää askeettista nautinnoilta puuttellista elämää.

Kun olen mökillä, tai kanarialla 8vk talvella, en asu, vaan lomailen.
        Kun vierailen lapseni luona Kolumbiassa, pitkiäkin aikoja, en silloinkaan asu siellä, ainoastaan vierailen, lomailen.

Kaikki eivät nauti alkoholista, eikä se tee elämästä yhtään askeettisempaa, kannattaisi kokeilla joskus, aito ilo ja hauskuus, ne on parasta huumetta.
        Jos se pitää alkoholilla aikaan saada, on jotain pielessä.

• mutta maistuu

kyllä.Naapurin kyydissä tuli eilen juuri "varalle" koppa kaljaa,se saattaa kestä pitkäänkin,tai sitten ei.
      Kun tulee lenkiltä ja jano yllättää,ompa kiva kun on juotavaa!

Joskus ostan varalle viinipullon,jos....harvemmin väkeviä,oikeastaan tosi harvoin.

Ja sitten ulos syömisten merkeissä lasi viiniä,tai kaks.

Ja myöskin jos joku ottaa aivoon,tai muuten vaan tekee mieli "irrotella" ja löysäillä omaksi iloksi.
      Ei haittaa.

• Ostamassa punkkupullon.
        Käytän viiniä ruoan kanssa, mutta nyt kun luin tämän jutun, niin mielihalu
        pakotti... ja kaadoinpa lasillisen ;skål ;)

• aina hyvässä seurassa
        partikkeli kirjoitti:

Ostamassa punkkupullon.

Kuten aiemmin joku totesi, 'viini maistuu hyvässä hyvässä seurassa'. Minä olen aina hyvässä seurassa, joten vahvistan, että kyllä, 'viini maistuu hyvässä seurassa ja juttu luistaa'.

• Ja mielelle.
        partikkeli kirjoitti:

Ostamassa punkkupullon.

Ystävä holkkuaa alkoholin vaaroista ja itse samanikäisenä 60 ottaa sydänlääkettä, korkeaan verenpaineeseen pillerit, nesteenpoistolääkkeet ja luulen, että verenohennuslääkkeetkin löytyvät. On hoikka, käy tanssimassa, lenkillä, siivoomassa tuttaviensa suuria huusholleja ja on niin pirun sairas. Raivoraitis. Itse otan asperiinia, jos päätä särkee -- ja lasin pari viiniä päivittäin lounaan aikaan. Saunan jälkeen parit oluet, kun maistuu hyvälle. Lienen jäänyt ryyppäysputkeen, kun tälläviissiin olen tehnyt jo n. 30 vuotta.
        Jokanen taaplatkoon tyylillään.

• Varmaan

jää muutenkin jos siihen on taipumusta.

• Otto-:

Ostinpa ulkolaista tummaa olutta kokonaisen pullollisen.
      Niin oli "maukkaan" makuista, piti säätää pitkin päivää ohkasia siivuja.
      Tulipahan nautittua, etten kaatanut kuusen juureen.:)

• että ei jää.

Kenellä jää, niin se varmaan on entuudestaan "luonteen ominaisuus"

• onko muita

ei vatsa kestä,ihmettelen miten muilla kestää,sehän vielä seuraavana päivänä maistuu suussa.
        Samoin viinit ja kaikki tummat oluet.
        Vain ja ainostaan keskiolut sopii minun vatsalle.

• jää, oluen voin ottaa saunan päälle jos sitä jossain tarjotaan, eipä tuota muuten kehtaa litkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      94
      7733
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4087
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      48
      3650
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      3206
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2752
    6. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      40
      2715
    7. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2684
    8. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2623
    9. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      140
      2588
    10. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2549
    Aihe