Mielenkiintoista tämä median sensuuri. Pakkoruotsista ei voi enää keskustella suosituimmilla keskustelupalstoilla: Suomi24 ja Helsingin Sanomissa.
Keskustelu pakkoruotsista oli aikaisemmin molempien sivustojen suosituin kestoaihe ja ihmiset kokevat sen, ilman kiihkoilua, usein epäoikeudenmukaiseksi.
Miksi siitä ei saisi keskustella?
Ja toinen asia: Taloussanomat uutisoi Google mapsin käyttävän Suomen kartassaan pelkkää ruotsia ja kääntäneen jopa täysin suomenkieliset kadunnimet ruotsiksi.
Googlen ruotsinkielinen Suomen maajohtaja väitti kyseessä olevan ratkaisematon tekninen ongelma.
Yllättäen uutisoinnin jälkeen "ongelma" on saatu korjattua.
Toisin sanoen kyseessä oli "pakkoruotsitus" pahimmasta päästä.
Pakkoruotsi-kielletty aihe
4
206
Vastaukset
Jostain kumman syystä yksikielisesti ruotsinkielisen Ahvenanmaan nimet oli Google mapsissa pelkästään suomeksi! Onko sekin pakkoruotsitusta vai pakkosuometusta?
- Kartsa9999
No ei kyllä todellakaan ole suomeksi vaan ruotsiksi:=)
Ahvenanmaahan on muuten Euroopan harvoja paikkoja, jossa avoimesti syrjitään kielivähemmistöä, suomea. - tai vaihtoehtoisesti
Kartsa9999 kirjoitti:
No ei kyllä todellakaan ole suomeksi vaan ruotsiksi:=)
Ahvenanmaahan on muuten Euroopan harvoja paikkoja, jossa avoimesti syrjitään kielivähemmistöä, suomea.itsenäistyä.
- ja samaan aikaan
pakkoruotsi-keskustelut sensuroidaan joka paikasta, mistä vaan pystytään.
Kuka määrää kulisseissa? Ketä toimittajat tottelevat? Mitä toimittajat pelkäävät?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943552
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442917Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742396- 612328
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512291Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172267Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212153Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202127- 1152065
- 621984