Sefu ilmeisesti ehti vetämään varjoaankin nopeammin, etten ehtinyt vastaamaan tärkeään kysymykseen.
Arvostamamme palstan sefu alias Moppi, alias bergerronet, äh meni sormet solmuun :)
Niin, hänellä on oma palsta, jonne kätevimmin pääset Hakomajan kautta. Se on jopa selvin sieltä käsin.
Mopin palstan oma konsepti on lievasti sanottuna pirun sekava.
http://www.hakomaja.info/
HAJOMAJASTA TÄRKEÄ TIETO
17
619
Vastaukset
KORJAAN :)
- Olikohan
alitajuntasi viisaampi kuin sinä itse ja tiesi asioitten oikean laidan?
- ...................
Hajomaja on ihan hyvä nimi tuolle palstalle. Admata kumppaneineen hajoavat siellä.
...Olla kiusaamatta poistetun avauksen avaajaa?
>> Arvostamamme palstan sefu alias Moppi, alias bergerronet, äh meni sormet solmuun :)
Niin, hänellä on oma palsta, jonne kätevimmin pääset Hakomajan kautta. Se on jopa selvin sieltä käsin.Olin juuri vastaamassa minulle esitettyyn kysymykseen, kun Moppi "veti lonkalta".
Alkoi korpeamaan sen verran, että tein uuden avauksen.
Tosi on että "salaisuutemme" on hyvä. Ei tarvitse lähteä rämpimään Mopin palstalle, kun Hakomajasta näkee reaaliajassa sinne tulleet uudet viestit.- lyyleri
Mikäs vaatimattomuus nyt iski??
lyyleri kirjoitti:
Mikäs vaatimattomuus nyt iski??
>> Mikäs vaatimattomuus nyt iski??
Tätä palstaa säännöllisesti seuraavista varmasti yli 95% tietää ja on käynyt kurkkaamassa niin Mopin palstaa, VL-Foorumia kuin Hakomajaakin. Kuukausitasolla Hakomajassa käydään kahdesta-kolmeen tuhannesta yksilöidystä osoitteesta. Näiden palstojen "mainostaminen" tai mainitseminen mainitsemisen vuoksi on siksi yksinkertaisesti täysin turhaa. Eri asia tietysti on jos haluaa aidosti keskustelussaan viitata johonkin, joka löytyy Hakomajasta, tms. tai joku ei oikeasti siitä tiedä ja sen johdosta kysyy. Aina silloin tällöin näitäkin on. Vaikka palstalla on paljon ns. vakiokäyttäjiä, niin aina välillä on myös vaihtuvuutta ja jokunen uusi tulee palstalle.
Yksi tämän palstan lieve-ilmiö on, että keskustelun sijaan kilpaillaan äänessä olemisesta ja oman mielipiteen näkyvyydestä. Ihan niinkuin se mielipide voittaisi joka on eniten näkyvillä. Noh, eihän se niin mene. Koska olen keskustelun ystävä, niin pyrin ylipäänsä välttämään tällaista "tykittämistä" uusilla avauksilla, vaan yritän osaltani omalla kirjoittelullani vaikuttaa ns. hyvän netiketin mukaan.
Ellet ole huomannut, niin oma keskustelutyylini on ylipäänsä sellainen, että avaan harvoin uusia avauksia. Jos jostain aiheesta keskustellaan jo olemassa olevassa avauksessa, niin yleinen netiketti neuvoo vastaamaan siihen uuden avauksen sijaan.- acimlai nen
..nyt kuitenkin tässä on niin kirjoitetaan sitten vielä vähän Hakomajasta.
Minua ihmetyttää se, että siellä on niin vähän aktiivisesti kirjoittavia. Minä kirjoitan paljon mutta vain yhdestä näkövinkkelistä ja tästä seuraa se että Hakomajan sisältö tahtoo vinoutua vähän yksipuoliseksi. Ja tätä yhteen suuntaan vinoutumista voidaan käyttää tekosyynä sille, ettei kirjoiteta muista asioista. Ja jos sitä käytetään (mitä en tosin tiedä), niin ollaan pienessä noidankehässä.
Näillä palstoilla on kritisoitu vanhoillislestadiolaisten keskustelukulttuuria. Ettei siinä oikein saisi sanoa mitä tykkää. Jos Hakomajaa seuraa vl-kermakin, niin se voisi toimia myös heille esimerkkinä hyvästä keskustelukulttuurista. Kun he näkevät millaista avoin ja syvällinen keskustelu voi esimerkiksi olla, siihen on helpompi tottua vanhoillislestadiolaisuuden sisälläkin.
Hakomajan tekniset ominaisuudet edesauttavat omalta osaltaan hyvää keskustelua. Väreillä ja muilla muotoilukeinoilla voi painottaa niitä osia viestissään joita pitää tärkeinä. Tämä selkeyttää ymmärtämistä. Sen hahmottamista että mikä oli toisen pointti. Ja kun esityksessä on vähän väriä niin se ei olen niin raskaan ja tylsän näköistäkään.
Sitäpaitsi siellä on avoin ilmapiiri. Okei, railakkaita mielipiteitä esitetään ja välillä ammutaan terävillä ja kovilla, mutta sillä joka on eri mieltä on aina mahdollisuus väittää vastaan. Mielipiteen esittämisen oikeus on kaikilla sama. Eikä kenenkään ole pakko uskoa mitä joku sinne kirjoittaa.
Joten minä vieläkin kertaan tämän ihmettelyni että varsinkin jos todella on niin ettei Hakomaja enää tarvitse lisää mainontaa niin miksi siellä ei kirjoita useampi ja erilaisempi ihminen jostain ihan erilaisesta uskonnäkemyksestä? Senhän ei ole tarkoitus olla mikään Ihmeiden Oppikurssi-sivusto. Eikä kait edes pelkkä ex-vl-palstakaan. acimlai nen kirjoitti:
..nyt kuitenkin tässä on niin kirjoitetaan sitten vielä vähän Hakomajasta.
Minua ihmetyttää se, että siellä on niin vähän aktiivisesti kirjoittavia. Minä kirjoitan paljon mutta vain yhdestä näkövinkkelistä ja tästä seuraa se että Hakomajan sisältö tahtoo vinoutua vähän yksipuoliseksi. Ja tätä yhteen suuntaan vinoutumista voidaan käyttää tekosyynä sille, ettei kirjoiteta muista asioista. Ja jos sitä käytetään (mitä en tosin tiedä), niin ollaan pienessä noidankehässä.
Näillä palstoilla on kritisoitu vanhoillislestadiolaisten keskustelukulttuuria. Ettei siinä oikein saisi sanoa mitä tykkää. Jos Hakomajaa seuraa vl-kermakin, niin se voisi toimia myös heille esimerkkinä hyvästä keskustelukulttuurista. Kun he näkevät millaista avoin ja syvällinen keskustelu voi esimerkiksi olla, siihen on helpompi tottua vanhoillislestadiolaisuuden sisälläkin.
Hakomajan tekniset ominaisuudet edesauttavat omalta osaltaan hyvää keskustelua. Väreillä ja muilla muotoilukeinoilla voi painottaa niitä osia viestissään joita pitää tärkeinä. Tämä selkeyttää ymmärtämistä. Sen hahmottamista että mikä oli toisen pointti. Ja kun esityksessä on vähän väriä niin se ei olen niin raskaan ja tylsän näköistäkään.
Sitäpaitsi siellä on avoin ilmapiiri. Okei, railakkaita mielipiteitä esitetään ja välillä ammutaan terävillä ja kovilla, mutta sillä joka on eri mieltä on aina mahdollisuus väittää vastaan. Mielipiteen esittämisen oikeus on kaikilla sama. Eikä kenenkään ole pakko uskoa mitä joku sinne kirjoittaa.
Joten minä vieläkin kertaan tämän ihmettelyni että varsinkin jos todella on niin ettei Hakomaja enää tarvitse lisää mainontaa niin miksi siellä ei kirjoita useampi ja erilaisempi ihminen jostain ihan erilaisesta uskonnäkemyksestä? Senhän ei ole tarkoitus olla mikään Ihmeiden Oppikurssi-sivusto. Eikä kait edes pelkkä ex-vl-palstakaan.>> Minua ihmetyttää se, että siellä on niin vähän aktiivisesti kirjoittavia.
Ylipäänsä kaikilla foorumeilla suurin osa vain lukee ja pieni vähemmistö kirjoittaa aktiivisesti. Hakomajassa tuo jotenkin vielä korostuu.
>> Minä kirjoitan paljon mutta vain yhdestä näkövinkkelistä ja tästä seuraa se että Hakomajan sisältö tahtoo vinoutua vähän yksipuoliseksi. Ja tätä yhteen suuntaan vinoutumista voidaan käyttää tekosyynä sille, ettei kirjoiteta muista asioista. Ja jos sitä käytetään (mitä en tosin tiedä), niin ollaan pienessä noidankehässä.
- Linjassaan
"Mopin palstan oma konsepti on lievasti sanottuna pirun sekava."
on myös palstan pyörittäjä. - V.A. Koskenkorva
Hajallaan on maja,
rempallaan on vaja.
Miten muuta luulet?
Riepottavat tuulet
tuota majaraukkaa.
Puhuri jo haukkaa
ison havun suuhun,
lennättää sen puuhun.
Voi voi, maja kaatuu,
mullaks pian maatuu!
Runoilija antaa jalomielisesti luvan käyttää tätä runoa kuvaamaan kaikkia hako...eiku siis hajomajoja.- Kiitos vaan
Kiitos mukavasta runosta. Lisäsin tämän runokirjaani, heti sen Vl-talostelua-runon perään.
Hakomajan alkuperäinen kielikuva kuvaa juuri tuollaista "rempallaan" olevaa "majaraukkaa", jossa on paljon puutteita. MUTTA...
... "sen sisältä löytyy aarre" ;)
Ennemmin tai myöhemmin kaikki majat kaatuvat ja maatuvat. Niin vl:ien kuin kaikkien muidenkin majat. Olen itse aina ihaillut Buddhalaisten mandalan rakennusta, jota tehdään monta päivää, mutta valmiina sitä ihaillaan vain hetki ennenkuin suuren työn ja vaivan tulos lakaistaan olemattomiin. Siinä on sellaisen todellisen nöyryyden kuvausta :)- kysymys.
admata kirjoitti:
Hakomajan alkuperäinen kielikuva kuvaa juuri tuollaista "rempallaan" olevaa "majaraukkaa", jossa on paljon puutteita. MUTTA...
... "sen sisältä löytyy aarre" ;)
Ennemmin tai myöhemmin kaikki majat kaatuvat ja maatuvat. Niin vl:ien kuin kaikkien muidenkin majat. Olen itse aina ihaillut Buddhalaisten mandalan rakennusta, jota tehdään monta päivää, mutta valmiina sitä ihaillaan vain hetki ennenkuin suuren työn ja vaivan tulos lakaistaan olemattomiin. Siinä on sellaisen todellisen nöyryyden kuvausta :)Miksi he sitten rakentavat?
..ettette muka avaa hakomajan linkkejä. Siksipä copypastetan sieltä Admatan todistuksen siitä, ettei Johannes ollut vl
********Vs:PARI KYSYMYSTÄ, Kaleva 19.7.2009 –Jaana Haapaluoma 1 päivää, 3 tuntia sitten
mikki kirjoitti:
PARI KYSYMYSTÄ, Kaleva 19.7.2009 – Jaana Haapaluoma
...
Lestadiolaiset kertovat, että Suviseuroissa vuonna 2008 päätettiin, ettei synninpäästöä saa enää kirjoittaa lehteen.
Päätimme erään kirjan tekemisen yhteydessä, ettei kirjaa lukemalla saa syntejä anteeksi. Silloin keskustelimme myös siitä, että jos synninpäästö sopii luontevasti teksteihin, ne voi laittaa.
...
Loppukaneetti: oli sentään hyvä, ettei AH:n viimeisessä lauseessa mainittu kirja ollut Raamattu!
No näinpä. Varsinkin kun Johanneksen kirje rikkoo suoraan tuota SRK:n päätöstä vastaan:
Minä kirjoitan teille, lapseni: synnit on annettu teille anteeksi hänen nimensä tähden. (1. Joh. 2:12)
Tällä ja todella isolla osalla Raamattua ei kuitenkaan ole mitään painoarvoa vl-uskossa. SRK:lla kun on tieto, joka on Raamatun kaikilta kirjoittajilta jäänyt uupumaan, että kirjoitettu synninpäästö ei ole pätevä. Herää pakostakin kysymys, että mitä virkaa koko Raamatulla vl-uskossa on? Tässä on jällen yksi yhtymäkohta Jehovan todistajiin; omia julkaisuja pidetään Raamattua tärkeämpinä.*******
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774502Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112473- 1721655
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2441508- 1241400
- 1221307
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721229Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91221- 761212
- 35976