Soittelin korjaamoihin ja rengasliikkeisiin ja tiedustelin pyörien suuntauksen hintoja, kun autoni renkaat kuluvat ulkoreunoilta paljon nopeammin kuin muualta. Kyselin myös uusien renkaiden vaihtoehtoa. Huoltoliike sanoi että pyörien suuntaus tulisi tehdä vain uusilla renkailla. Mitä hemmettiä? Siis miksi niitä mukamas sitten edes tarjotaan jos pitäisi renkaatkin samalla ostaa. Eli kysymys kuuluu:
Kyllähän sen suuntauksen voi tehdä myös vanhoilla kuluneilla renkaillakin? Onko siitä silti sama hyöty?
Pyörien suuntauksesta...
8
3558
Vastaukset
- Rengas-ex-pertti
On suuntauksesta hyötyä kuluneillakin renkailla, mutta varsinkin jos ostaa uudet renkaat niin se kannattaa tehdä ettei uudet renkaat heti kulu päin uittua.
- ihmettelijä..
Onko pyörien huonosta suuntauksesta muuta haittaa, kuin renkaiden kuluminen? Voiko se vahingoittaa esim jotain tukitankoja tai palloniveliä tms, mitä ikinä sieltä nyt löytyykään? En ole autoexpertti :P
- Anonyymi
ihmettelijä.. kirjoitti:
Onko pyörien huonosta suuntauksesta muuta haittaa, kuin renkaiden kuluminen? Voiko se vahingoittaa esim jotain tukitankoja tai palloniveliä tms, mitä ikinä sieltä nyt löytyykään? En ole autoexpertti :P
Polttoaineen kulutus kohoaa, kun auton pitää mennä ns. väkisin eteen päin, jos kulmat ei ole kohdillaan😊
- Vantaalta...
Jos renkaasi on päässyt jo pahasti kulumaan "joltain" laidalta... Niin ne kuluvat suuntauksesta huolimatta ...Koska ovat jo päässeet "vetämään" sivuun...
Jos suuntaus tehdään huonoilla renkailla ja väljillä raidetangon ja alapallonivelillä...siitä ei ole mitään hyötyä..
Jos joku tuo kulkuneuvonsa etupyörien suuntaukseen missä on 10v vanhat raidetangon päät...Niitäkään en ala suuntaamaan...
Eli uudet renkaat ja nivelet...Sitten suunnataan.
Muuten aletaan syyttää korjaajaa, että olet tehnyt huonosti työsi!! Renkaat kuluttaa suuntauksesta huolimatta..- ..nimimerkki..
Jaa, vai sinä vaihdat raidepäät vain sillä verukkeella että ne on olleet liian kauan autossa kiinni. Just joo.
oikeassa korjaamossa tietysti ensin tarkistetaan välykset ja korjataan mahdolliset viat, jonka jälkeen ehjä auto voidaan suunnata. Kuluneet renkaat eivät estä sinällään suuntausta, mutta on mahdonta koeajolla todeta kulkeeko auto suoraan ja onko ratti suorassa, kosta kulmistaan kuluneet renkaan vetävät autoa suuntaan jos toiseen.
- Anonyymi
Entäs kotikonstilla tehdyt suuntaukset. Viritetään naru auton edestä taakse esim. pukkeihin. Mitataan etu- ja takapyörän keskiöstä sama mitta, esim. 70mm. mittalankaan. Ratti suoraan ja mitta etupyörän molemmin reunoin ja onko sama jos on, niin auraus on nolla astetta. Tämä edellinen sepustus oli köyhän mallin pyöräsuuntaus. Olen itse onnistunut aika hyvin suuntaamaan ja oli pakko laittaa ojennukseen, kun vanhasta kiesistä meni vaihtoon kaikki osat eteen. ( olka-akselit, iskarit, alapallo nivelet ja raidetankojen päät ) Käytin auton vielä ammatti liikkeessä ja vain hitusen verran oli säätöjen tarvis enää.
- Anonyymi
Hauska poika. 2009
- Anonyymi
Toimiva menetelmä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211841
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1381676Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill551548Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671372Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741356- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761173- 591158
- 1191045