Avaus uuteen ikkunaan

jakke...

Sanokaas viisaat, että miten saan avattua linkin uuteen ikkunaan. Joku minulla mättää, mutta mikä.

windows.location="osoite.fi","new";

Kiitos vastauksista.

12

875

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jakke...

Siis microsoft mielessä edellisessä.

window.location="osoite.fi","new";

• juhakorkeapudas

Mitäs kookle kertoo asiasta? Löytyisikö sitä kautta oikea syntaksi.

• tarkoittanet tätä

#a href="xxxx://www.google.fi" target="_blank"¤valitse#/a¤

tämä hölmö foorumi pakottaa kryptaamaan

xxxx on html
      # on vasen väkänen
      ¤ on oikea väkänen

• Väära apina

Väkäset toimii

• Väärä apina

Napsaus

• jakke...

Jostain tuommoisen näppärän scriptin löytänyt, johon voi kirjoittaa "aliaksen" koko pitkää osoiterimpsua kirjoittamatta, mutta tosiaan pitäisi keksiä koodi, jolla sivun saa avattua uuteen ikkunaan tai toiseen raamiin. Yritin kooklettaa, mutta kun kielitaito onneton, niin ainakin toistaiseksi toisten apu olisi paikallaan, jotka sitä paremmin osaa, tai tietää vastauksen entuudestaan.

• jakke....
        jakke... kirjoitti:

Jostain tuommoisen näppärän scriptin löytänyt, johon voi kirjoittaa "aliaksen" koko pitkää osoiterimpsua kirjoittamatta, mutta tosiaan pitäisi keksiä koodi, jolla sivun saa avattua uuteen ikkunaan tai toiseen raamiin. Yritin kooklettaa, mutta kun kielitaito onneton, niin ainakin toistaiseksi toisten apu olisi paikallaan, jotka sitä paremmin osaa, tai tietää vastauksen entuudestaan.

Yritin pistää edelliseen esimerkin, mutta scriptit eivät ole näemmä sallittuja. No toivottavasti joku ymmärsi.

Kahden aikaisemman viesti taisi olla html:ää, eikä niistä ollut minulle apua.

• vaikee jummartaa
        jakke.... kirjoitti:

Yritin pistää edelliseen esimerkin, mutta scriptit eivät ole näemmä sallittuja. No toivottavasti joku ymmärsi.

Kahden aikaisemman viesti taisi olla html:ää, eikä niistä ollut minulle apua.

"Kahden aikaisemman viesti taisi olla html:ää, eikä niistä ollut minulle apua."

olen aika guru wepinteossa, enkä minäkään ymmärrä ollenkaan
        että mitä sinä oikein haluat?

• jakke....
        vaikee jummartaa kirjoitti:

"Kahden aikaisemman viesti taisi olla html:ää, eikä niistä ollut minulle apua."

olen aika guru wepinteossa, enkä minäkään ymmärrä ollenkaan
        että mitä sinä oikein haluat?

Elikkä, minulla on java-linkki muotoa:

window.location="www.linkki.fi";

En siis halua, että linkki avautuu samaan ikkunaan vaan uuteen, mutta mikä on parametri, jota tarvitsen. Kokeilin seuraavaa, joka ei tunnu toimivan. Siis

window.location="linkki.fi","new";

En tiedä miten tuon voisi selventää paremmin. Toivottavasti ymmärsit. Huom. Minä olen vasta-alkaja, joten apu olisi poikaa...

• jakke.....
        jakke.... kirjoitti:

En siis halua, että linkki avautuu samaan ikkunaan vaan uuteen, mutta mikä on parametri, jota tarvitsen. Kokeilin seuraavaa, joka ei tunnu toimivan. Siis

En tiedä miten tuon voisi selventää paremmin. Toivottavasti ymmärsit. Huom. Minä olen vasta-alkaja, joten apu olisi poikaa...

where = prompt("Jeps");
        switch (where)
        {
        case "eka" :
        window.location="www.eka_linkki.fi";
        break;
        case "toka" :
        window.location="www.toka_linkki.fi";
        break;

default :
        window.location="switch.html";
        }

Toivottavasti esimerkki tulee mukana (yllä).
        Nuo linkit avautuvat nyt samaan ikkunaan, mutta niin kuin aiemmin mainitsin, haluaisin linkkien avautuvan uuteen ikkunaan (HTML = target="_new"), mutta kuinka tuo target tehdään javana?

Kuten aikaisemmin yritin selventää, että window.location="www.eka_linkki.fi","new"; ei toimi, eikä sen enempää "_new". Eli tuohon kaipaisin apua...

• vaikee jummartaa
        jakke.... kirjoitti:

miksi vasta-alkaja tekee tällaista java-scriptilla?

No, ohjehia tässä
        http://www.internetix.fi/atk-tuki/opinnot/javascript/js3.htm

• jakke.....
        vaikee jummartaa kirjoitti:

miksi vasta-alkaja tekee tällaista java-scriptilla?

No, ohjehia tässä
        http://www.internetix.fi/atk-tuki/opinnot/javascript/js3.htm

Tämmöinen näytti toimivan:

window.open("www.linkki.fi","new");

Olin siis aika lähellä, mutta silti kaukana.

Kiitti vaivannäöstä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      461
      3059
    2. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      309
      3046
    3. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      70
      2098
    4. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      340
      1588
    5. Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota

2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-
      Maailman menoa
      191
      1464
    6. Pystyisitkö ottamaan kaivattuasi

Elämääsi miten pian
      Ikävä
      105
      1223
    7. Voisiko olla jopa niin

Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal
      Ikävä
      75
      1202
    8. Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."

Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1107
    9. K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."

Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1065
    10. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      993
    Aihe