Metallica on kuollut

Mulle ainakin

Metallica kuoli jossain mustan albumin tekemisen jälkeen. Lieneekö syynä Hetfieldin raitistuminen(?) samoihin aikoihin vai mikä, mutta aika kuraa tulee nykyään. *mieltä*
Koko saundipolitiikka muuttui, ei parempaan ainakaan mielestäni. Muutos oli aika selkeä jo Load/ReLoad ajoilla, mutta aina vaan heikompaan ollaan menossa vuosi vuodelta..

St.anger, death magnetic.. joo, molemmissa yhteensä yksi (1) hyvä biisi...

Niih, Metallica kuoli 1991 jtn..

20

1225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FrozenCorpse

      Amoral kuoli, Eluveitie on vaarassa, Ajattaran akustinen ei mikään paras.. Kaikki taitaa olla tänä päivänä menossa huonompaan suuntaan, sitä mukaa kun alakulttuurien suosio valtavirran silmissä hiipuu. Metallista ei koskaan saa poppia, vaikka sitä siitä kovin koitetaankin tehdä..

    • my opinion

      Hetfield raitistui vasta St. Anger levyn aikoihin, kai olet SKOM dokkarin katsonut? Ja jos Metallica ois jämähtänyt Black albumin jälkeen samoille raiteille, se bändi ei takuuvarmasti olisi enää hengissä.
      Ajat muuttuu ja Metallica sen mukana. Itse lukeudun niihin, joiden mielestä myös Load ja ReLoad on kuunneltavaa kamaa. St.Angerissa huokuu Hetfieldin silloiset fiilikset. Ja DM, aivan helvetin hyvää musaa koko levy!
      Itse en oikein tajua, miten jengi on on noin "jälkeenjäänyttä" ja jämähtänyttä. Eläkää te vaan siellä 90-luvulla, muut mennä porskuttaa eteenpäin ;)
      love ya babe!

    • noelllli-

      metallica jyrää ikuisesti! vaikka jätkät heittäs vie 100 vuotiaana keikkaa ei jättäis kyllä ketää kylmäks.

      • hammer-on

        Asiaa! Metallica on metallimusiikin kuningas. Ei mitään epäilystä.


      • en sano
        hammer-on kirjoitti:

        Asiaa! Metallica on metallimusiikin kuningas. Ei mitään epäilystä.

        tommosesta ees väittelemään että metallica on surkee siinä tietyt ihmiset on ihan väärässa


    • metalfan11

      stanger ja death magnetic eroa levyillä kun yöllä ja päivällä, en ymmärrä miten nämä jotkut ns fanit voi pitää tuota stangeriä edes hyvänä levynä, niin no jos eivät muuta metallicaa ole kuunneleletkaan. aika peeloilua etten sanoisi

      • Blitzgrieg

        Itse olen kuunnellut Metallicaa -84 vuodesta saakka (olitkohan sinä silloin edes syntynyt?) ja tykkään kuunnella myös St.Angeria. Joo, se on vaikea levy, mutta ymmärrän myös hyvin MIKSI se on niin vaikea levy. Silti sillä levyllä on minun mielestäni monta hyvää kappaletta.
        Metallicaa ei voi syyttää paikalleen jämähtämisestä, siinä on bändi, joka uskaltaa kokeilla uutta. Sen mahdollisuuden ole tälle bändille aina suonut ilolla. Jos he ovat valmiita johonkin uuteen, miksi en minäkin? Ja tosi asiahan on, että kaikkia ei voi miellyttää.
        Jokaisella Metallica-fanilla on omat suosikkilevynsä ja jos jollakin se on St. Anger, niin kuka sinä olet sanomaan häntä "ns. faniksi"?


      • JOKU 34324234324

        BLACK ALBUMIN JÄLKEEN KAAAIKKKI BIISIT ON OLLU IHA SYVÄLTÄ


    • rofl

      Taitaa old-school faneja harmittaa se että Jamesin ääni on parhaimmillaan Load ja Reload levyillä. Omasta mielestäni kaikki levyt paitsi St.Anger ovat hyviä, toiset hiukan parmepia kuin toiset.

      • larzypoo

        äänihän on vain parantunut vuosien saatossa. Itse tykkään kaikista Metallican levyistä, riippuu ihan omasta mielialasta mitä levyä milloinkin kuuntelen.


      • frantictictictictok
        larzypoo kirjoitti:

        äänihän on vain parantunut vuosien saatossa. Itse tykkään kaikista Metallican levyistä, riippuu ihan omasta mielialasta mitä levyä milloinkin kuuntelen.

        Stanger levyyn pitää suhtautua ihan eri tavalla ku muihin levyyihin.. Minusta tuntuu et se oli sellanen healing process jossa poistettiin vähän karstoja. Mut todella hyvä levy silti sekin


    • LardAss

      eihän Metallica ole ensimmäinen eikä viimeinenkään bändi, joka sanoi sanottavansa muutamalla ensimmäisellä levyllään ennen kuin bändistä tuli liian iso, liian laiska, liian rikas ja liian tylsä. Ei helvetti vie rokkänrollia tehdä hiusstylistien ja elämäntapavalmentajien valvonnassa!

      Tosin harva bändi saa aikaiseksi edes yhtä hyvää levyä. Metallica sai 4 ja puoli.

      • better-than-you

        Minusta kaikki Metallican tuotanto on hyvää. Tänään kuuntelin pitkästä aikaa Until The Studioshit Loadia ja naureskelin poikien jutuille, voi niitä aikoja :)
        Eikä taida jätkien tukatkaan enää hiusstylistia tarvia ja rikkaitakin ovat, pe*kele! Ja ens vuonna tulee 30v täyteen tälle laiskalle bändille, sekin vielä!!! Miten ihmeessä myyvät vieläkin miljoonia levyjä, hemmetti soikoon!

        Metallica still rules the world!!!!! \m/


      • LardAss
        better-than-you kirjoitti:

        Minusta kaikki Metallican tuotanto on hyvää. Tänään kuuntelin pitkästä aikaa Until The Studioshit Loadia ja naureskelin poikien jutuille, voi niitä aikoja :)
        Eikä taida jätkien tukatkaan enää hiusstylistia tarvia ja rikkaitakin ovat, pe*kele! Ja ens vuonna tulee 30v täyteen tälle laiskalle bändille, sekin vielä!!! Miten ihmeessä myyvät vieläkin miljoonia levyjä, hemmetti soikoon!

        Metallica still rules the world!!!!! \m/

        vain tarvitaan. Kirk Hammetin ohenevaa pehkoa oli mm. St. Anger-kiertueella hoitamassa kolmekin eri stylistiä. Very Metal.

        Eihän myyminen sinänsä ole mikään ihme. Paska myy, katso vaikka jenkkien myyntilistoja. Kun bändi/artisti saavuttaa tietyn aseman (esim. Metallica, Rolling Stones, Michael Jackson, Madonna, Beatles) ei tarvita edes uutta musiikkia kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Ja uusi musiikkikin, jos sitä tehdään, saa olla melkoisen mitäänsanomatonta soopaa ja kaupaksi vain käy, vanhoilla meriiteillä ja valtaisan markkinointikoneiston voimalla.

        Näin se vain menee, olivat "tosifanit" sitten mitä mieltä asiasta tahansa.


      • teräsihminen
        LardAss kirjoitti:

        vain tarvitaan. Kirk Hammetin ohenevaa pehkoa oli mm. St. Anger-kiertueella hoitamassa kolmekin eri stylistiä. Very Metal.

        Eihän myyminen sinänsä ole mikään ihme. Paska myy, katso vaikka jenkkien myyntilistoja. Kun bändi/artisti saavuttaa tietyn aseman (esim. Metallica, Rolling Stones, Michael Jackson, Madonna, Beatles) ei tarvita edes uutta musiikkia kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Ja uusi musiikkikin, jos sitä tehdään, saa olla melkoisen mitäänsanomatonta soopaa ja kaupaksi vain käy, vanhoilla meriiteillä ja valtaisan markkinointikoneiston voimalla.

        Näin se vain menee, olivat "tosifanit" sitten mitä mieltä asiasta tahansa.

        Cliff Burton kuoli, niin metallican musiikki ei ole maistunut miltään. Jos cliff yhtäkkiä vain taivaasta tupsahtaisi takaisin eloon, niin olis varmaan metallican jätkille vihainen, kun ne soittaa pelkää trashia!


      • metall-leidi
        teräsihminen kirjoitti:

        Cliff Burton kuoli, niin metallican musiikki ei ole maistunut miltään. Jos cliff yhtäkkiä vain taivaasta tupsahtaisi takaisin eloon, niin olis varmaan metallican jätkille vihainen, kun ne soittaa pelkää trashia!

        Jos jos sanaa ei olis niin lehmätkin lentäis! Cliff Burton oli nerokas basisti ja innovatiivinen soittaja.
        Mutta aika kuluu ja niin muusikotkin vanhenevat, ei sitä voi niinmuodoin millään tietää millainen Metallica olis ja olsiko se edes kasassa jos Burton eläisi?


      • metall-leidi
        LardAss kirjoitti:

        vain tarvitaan. Kirk Hammetin ohenevaa pehkoa oli mm. St. Anger-kiertueella hoitamassa kolmekin eri stylistiä. Very Metal.

        Eihän myyminen sinänsä ole mikään ihme. Paska myy, katso vaikka jenkkien myyntilistoja. Kun bändi/artisti saavuttaa tietyn aseman (esim. Metallica, Rolling Stones, Michael Jackson, Madonna, Beatles) ei tarvita edes uutta musiikkia kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Ja uusi musiikkikin, jos sitä tehdään, saa olla melkoisen mitäänsanomatonta soopaa ja kaupaksi vain käy, vanhoilla meriiteillä ja valtaisan markkinointikoneiston voimalla.

        Näin se vain menee, olivat "tosifanit" sitten mitä mieltä asiasta tahansa.

        Näyttäkää mulle sellainen maailmankuulu rock-bändi jolle ei raha kelpaa.Rahan ääreen ne hinkuu tavall. rivibänditkin jotka eivät ole saavuttaneet maailmanlaajuista kuuluisuutta.
        Jos mä diggaan jotakin bändiä niin mulle on aivan herttaisen yhdentekevää käyttääkö joku bändin jäsenistä hiusstylistiä vai ei. Makunsa kullakin ja jos hiuspehko ohenee niin minkäs sille voi.
        Ulkonäköseikkoihin takertuminen on perin keskenkasvuista.
        Oli sitten musiikin genre mitä tahansa niin jos se ei myy niin soitot on soitettu ja laulut laulettu.
        Ikääntyminen tasoittaa myös rock-tähteä ja ns. aito rock-elämä on kuluttavaa.
        Kun tulee ikää, on saanut jalansijaa rock-bisneksessä ja mahdoll. perustanut perheen ja saanut lapsia , niin eipä sitä ole halua viettää poikkitaiteellista rock-elämää.


      • Amagigoe
        metall-leidi kirjoitti:

        Näyttäkää mulle sellainen maailmankuulu rock-bändi jolle ei raha kelpaa.Rahan ääreen ne hinkuu tavall. rivibänditkin jotka eivät ole saavuttaneet maailmanlaajuista kuuluisuutta.
        Jos mä diggaan jotakin bändiä niin mulle on aivan herttaisen yhdentekevää käyttääkö joku bändin jäsenistä hiusstylistiä vai ei. Makunsa kullakin ja jos hiuspehko ohenee niin minkäs sille voi.
        Ulkonäköseikkoihin takertuminen on perin keskenkasvuista.
        Oli sitten musiikin genre mitä tahansa niin jos se ei myy niin soitot on soitettu ja laulut laulettu.
        Ikääntyminen tasoittaa myös rock-tähteä ja ns. aito rock-elämä on kuluttavaa.
        Kun tulee ikää, on saanut jalansijaa rock-bisneksessä ja mahdoll. perustanut perheen ja saanut lapsia , niin eipä sitä ole halua viettää poikkitaiteellista rock-elämää.

        Hauskaa katsella, kun täällä Metallica-fanipojat puolustelevat omaa bändiään. Heti alkaa hirveä itku, jos kyseenalaistaa heidän mielipiteensä bändistä.

        Mutta enivei, itse kuuntelin Metallicaa pari vuotta, ja kuuntelen aina välillä vieläkin, vaikka nykyisin mm. Cacophony, Megadeth ym. tekniset yhtyeet ovat menneet ohi kiitämällä. Metallica on kuitenkin pirun hyvä bändi, jonka keikalle voisin jopa mennä, jos sattuisivat tulemaan Suomen maahan. Mutta sitä ei voi kukaan kiistää, että Mustan albumin jälkeen menivät surkeampaan suuntaan. Oikeastaan, kun Cliff kuoli, yhtyeellä alkoi jo silloin sievoinen alamäki. Myös Mustaine oli suuri tekijä Metallicassa, vaikka ei ehtinytkään olla yhtyessä kuin alle pari vuotta. Ymmärrän kuitenkin heitä jotenkuten, kelle ei raha kelpaisi.

        Voin hyvällä omatunnolla sanoa, että Metallica on pirun yliarvostettu bändi, vaikkakin hyvä sellainen.


    • Slayet666FFF

      Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Metallica on, ja tulee aina olemaan bändi, joka teki master of puppetsin ja muut kovat 80-luvun levyt. Metallica on myös bändi joka teki metallimusiikin suosituimman levyn, black-albumin. Metallica teki loadin ja reloadin. jotka ei edusta vanhaa metallicaa mutta on silti maailman suurimman metallibändin levyjä. Fuck Of!!!! Suureksi tekee suuruus. Metallica lyö ainoan kilpailijansa Iron Maiden suosiossa 100-0, ei yksittäinen mielipide sitä muuta. Jollekki varmaan lauri tähkä on suurempi kuin metallica mutta enemmistö liputtaa metallicaa...

      • Suiside & Redemption

        Juurikin näin! The Big Four kiertue oli aivan huippu, joka ei varmaan ole kokonaisuudessaan ohi.
        Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta yksi asia mitä en ymmärrä on se, että ihmiset jotka inhoaa Metallicaa, tulee tälle keskustelupastalle. Itselläni ei ole mitään tarvetta mennä jonkun inhoamani yhtyeen keskustelusivuille heittämään paskaa fanien niskaan. Mä en yksinkertaisesti näe sellaiseen tarvetta.
        Siispä, te jotka ette diggaa Metallican musiikista, kertokaa mulle MIKSI tulette tälle palstalle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe