Malesia, Langkawi

uusi matkakohde

Morientes matkaajat!

Tarvitsisin hieman tietoa, jotta pystyn suunnittelemaan matkaa etukäteen.
Eli matkan määränpää olisi Malesia ja tarkemmin Langkawi (ehkä myös Penang muutama päivä).
Sen verran olen lueskellut että Langkawilla oleskelu on ihan ok mutta aktiviteettäjä olisi hyvä olla. Ei jaksa koko aikaa rannalla maata... Olemme olleet useamman kerran Thaikkulassa (Phuket, Hua Hin, Bangkok) ja siellä aktiviteettejä ja tekemistä löytyy aika hyvin.

- Miten Langkawilta löytyy paikallisten järjestämiä reissuja (esim. päivä reissuja, island hoppingia yms.)?
- Voitteko suositella jotain tiettyä järjestäjää sukellus- tai kalastusreissuille? Mitä tällaiset on matkat on maksanut, jos olette olleet?
- Mitenkä tuolla Air Asialla lentäminen esim. Kuala Lumpuriin tai Singaporeen on onnistunut?
- Yleinen hintataso esim. ravintoloissa, oluessa, ruuassa? Löytyykö paikallisten pitämiä ravintoloita/pikku paikkoja. Näissä ainakin Thaimaassa oli järjestäen parhaat ruuat!
- Kannattaako tehdä niin, että ei ota suomesta juurikaan vaatteita mukaan vaan ostelee sitten kojuista/kaupoista halpoja(?) t-paitoja/shortseja/kenkiä? Tästä on kokemusta Thaimaassa... :)

Tässä nyt olisi "muutama" kysymys ja olisin ERITTÄIN kiitollinen vastauksista!

Muutenkin voi kirjoittaa kokemuksista ja ehdottaa tekemistä. Kaikki asialliset vastaukset on plussaa!

3

1118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monesti..

      Vaikka Langkawi on tax free aluetta niin siellä on kaikki törkeän kallista
      Thaimaahan verrattuna. No viina ja tupakka sitten on halpaa ;)

      Katuravintoloita löytyy mutta hinnat ihan törkeitä.
      Satay-vartaat on hyviä mutta muutama pikkunen varras
      maksaa sellaisen 10 euroa ja niitä satseja saa tilata vaikka
      kuinka monta nälkäänsä.

      Vaatetavara taas on kaikki tuontitavataa Thaimaasta eli
      Thaimaan hinnat kovat myyntikatteet päälle.

      Muutoinkin saari on todella tylsä paikka ja nähtävyyden näkee päivässä.

      Kannattaa mennä vaikka muutamaksi päiväksi Penangiin jossa nähtävää
      riittää ja jossa myös iso shoppailukaupunki Georgetown.

      Löhöilyyn ja oleiluun Langkawi on hyvä mutta aktiviteetit on kortilla.
      Itse tapaan sieltä käsin käydä myös Thaimaan puolella Hat Yaissa eli
      ensin lautalla Satuniin josta lavataksilla Hat Yaihin jossa huippuhalpaa
      shoppailua. Hat Yaissa on tavara halvempaa kuin missään muissa Thaimaan
      turistikohetissa koska siellä ei juurikaan käy länkkäreitä vaan lähinnä
      malesialaisia. Se on vähän sellainen "villin lännen" kaupunki jossa malaijit
      käy shoppailemassa halvalla ja ryyppäämässä ja rellestämäsäs kun allah
      eu näe ulkomaille ;)

      • ei tasan oo

        kyllä Langkawilla ruoka on aivan yhtä edullista kuin Thaimaassa, mutta paljon parempaa. Viina ja tupakka todellakin tosi halpaa, mutta kyllä Langkawillakin edullista shoppailtavaa löytyy, ja retkiä on joka lähtöön. Suosittelen ainaskin saarihyppelyä, ja mangrove retkeä. Langkawilla luonto on upea, hakkaa Thaimaan selvästi. Tykätään muuten tosi paljon Thaimaastakin. Langkawi oiva valinta lomakohteeksi, me menemme jouluksi Penangiin.


      • penang- langkawi
        ei tasan oo kirjoitti:

        kyllä Langkawilla ruoka on aivan yhtä edullista kuin Thaimaassa, mutta paljon parempaa. Viina ja tupakka todellakin tosi halpaa, mutta kyllä Langkawillakin edullista shoppailtavaa löytyy, ja retkiä on joka lähtöön. Suosittelen ainaskin saarihyppelyä, ja mangrove retkeä. Langkawilla luonto on upea, hakkaa Thaimaan selvästi. Tykätään muuten tosi paljon Thaimaastakin. Langkawi oiva valinta lomakohteeksi, me menemme jouluksi Penangiin.

        reissulla tuli vietettyä pari viikkoa helmi-maaliskuun vaihteessa. Oli todella antoisa reissu näin lapsiperheen näkökulmasta. Noita retkiä varailtiin paikallisilla, taksikuskit on kovia myymään. Käytiin tosin vain yhdellä sukellusreissulla joka varattiin Holiday Villa hotellin rannalla retiä myyneeltä miekkoselta, firman nimi oli Coral...jotain. Hyvä iso pika-alus vei saarelle, sisälsi myös lounaan.

        Ruoka oli mun mielestä kans halpaa niin Langkawilla kuin Penangilla, yhtenä iltana syötiin 4 aikuista ja yks 4vee 7e, että ei paha. Ja ruoka oli hyvää ja mä olen tosi nirso ruuan suhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe