Osanneeko kukaan

Selittää

Mistä johtuu tallennettujen ohjelmien katoaminen.

Siis aloitetaanpa alusta:

Olen silloin tällöin ostanut antennitalouksiin tarkoitetun Plus Tv kortin ja tallentanut myöhempää tai uusinta katsomista varten mm. sub-leffa ja Fakta kanavilta ohjelmia Topfield digi boxiini.
Hämmästyksekseni tallennetut ohjelmat katoavat levykkeeltä, kun kortin voimassa olo aika umpeutuu.
Tätä katoamista ei kuitenkaan tapahdu normaaleja kanavia tallennettaessa, kuten 1, 2, 3 jne.

Voisiko joku ystävällisesti valaista miksi ohjelmat häviävät.
Kerrottakoon vielä selvennykseksi, että tallenteet ovat onnistuneet ja olen myös katsonut ohjelmia tallenteina, joten "nauhoitus" ei ole epäonnistunut!

Mysteeri rassaa mieltäni!

Ps. Olen kysynyt asiaa myös Plus tv:n asiakaspalvelusta, mutta toistaiseksi ei ole vastausta kuulunut.

7

880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin onnistuu

      Yksinkertaista, salatut ohjelmat eivät näy tallenteinakaan jos salauksenpurku ei ole voimassa. Eli jos tallennat maksukanavalta ohjelman, niin sun täytyy purkaa se salaus, jos aiot katsoa sen jatkossa vaikka se PlusTV:n sopimus ei olisikaan voimassa. Jotkut digiboksit tekevät sen automaattisesti.

      Omalla Topfield 5100:lla pitää kopioida sen tallennettu ohjelma digiboksilla (eli laitat play ja sitten tallennus päälle) ja noin syntyy salaamaton kopio sen tallennuksen rinnalle. Toinen vaihtoehto on katsoa sen kanavanipun kanavaa samanaikaisesti kun tallennus on käynnissä niin boksi purkaa sen salauksen tallennuksen aikana.

      Monimutkaisesti selitetty, mutta toivottavasti ymmärrät.

      • vain Topfieldia

        kun muiden boksien omistajat ei ole kertoneet tuollaisesta ongelmasta, siis siitä että salattu tallenne pitää ottaa heti talteen ettei se mene kelvottomaksi jos esim. salausavain vanhenee tms.


      • ..kokemusta on..
        vain Topfieldia kirjoitti:

        kun muiden boksien omistajat ei ole kertoneet tuollaisesta ongelmasta, siis siitä että salattu tallenne pitää ottaa heti talteen ettei se mene kelvottomaksi jos esim. salausavain vanhenee tms.

        Sama juttu melkein kaikkien boksien kanssa, itselläni kokemusta 3 muustakin tallentavasta ja sama juttu kaikissa. Ja jokainen eri merkkiä.


      • ja miten tuo
        ..kokemusta on.. kirjoitti:

        Sama juttu melkein kaikkien boksien kanssa, itselläni kokemusta 3 muustakin tallentavasta ja sama juttu kaikissa. Ja jokainen eri merkkiä.

        ongelma on esiintynyt?

        Minä kokeilin Humaxin kanssa sellasta että otin kortin pois, maksukanavilta tallennetut näkyi silti. Eli Humax ainakin purkaa salauksen samantien tallennuksen yhteydessä.

        Ettet nyt vaan meinaa että jos olet tallentanut maksukanavilta ilman korttia?


      • merkkiä
        ja miten tuo kirjoitti:

        ongelma on esiintynyt?

        Minä kokeilin Humaxin kanssa sellasta että otin kortin pois, maksukanavilta tallennetut näkyi silti. Eli Humax ainakin purkaa salauksen samantien tallennuksen yhteydessä.

        Ettet nyt vaan meinaa että jos olet tallentanut maksukanavilta ilman korttia?

        Handan, Samsung ja Procaster... missään noissa ei tallenteiden salausta purettu, eikä tallenteet näkyneet enää maksukanavien päättymisen jälkeen.


      • tallennuksesta
        ja miten tuo kirjoitti:

        ongelma on esiintynyt?

        Minä kokeilin Humaxin kanssa sellasta että otin kortin pois, maksukanavilta tallennetut näkyi silti. Eli Humax ainakin purkaa salauksen samantien tallennuksen yhteydessä.

        Ettet nyt vaan meinaa että jos olet tallentanut maksukanavilta ilman korttia?

        Asiaa sen kummemmin tutkimatta olen ollut huomaavinani, että Topfieldissä ohjelma tallentuu purettuna (kokovihreä dollarisymboli), mikäli boksista on koko ohjelman ajan valittu kyseinen kanava. Jos katselee muuta kanavaa, näin ei tapahdu.


      • tallentava dvd
        tallennuksesta kirjoitti:

        Asiaa sen kummemmin tutkimatta olen ollut huomaavinani, että Topfieldissä ohjelma tallentuu purettuna (kokovihreä dollarisymboli), mikäli boksista on koko ohjelman ajan valittu kyseinen kanava. Jos katselee muuta kanavaa, näin ei tapahdu.

        Mulla on tavallinen boxi ja sen perässä tallentava dvd. Samalla tietty ei voi katsoa muuta jos tallentaa (meillä halpa kakkostv ja boxi lisänä akuuttiin katselutarpeeseen :-D) mutta saa leffan tms mitä nyt kukakin tallentaa suoraan dvd-levylle ja sitä voi sitten siltä istumalta katsoa vaikka tietokoneessa tai lainata kaverille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe