Fonecta Oy:ltä tuli lasku 13,60 €. Laskussa oli teksti: Hyvä asiakkaamme, mikäli Teiltä on aiemmin veloitettu puhelinluettelotiedot puhelinlaskun yhteydessä, pyydämme huomioimaan, että laskuttajaksi on vaihtunut Fonecta Oy. Huomautuslasku on ulkoistettu Aktiv Kapital Finland Oy:lle. Tilaus on kestotilaus luettelotekstin julkaisuehtojen mukaisesti. Sitten tuli huomautuslaskukin ja otin yhteyttä eri tahoille.
Fonecta Oy:n kanssa en ole tehnyt sopimusta, Sonerasta ei osattu sanoa mitään muuta kuin, että he eivät enää ole paperisen luettelon kanssa missään tekemisissä.
Aktiv Kapitalista tuli tieto, että olen vuodesta 2002 maksanut luettelotekstistä, tarkistinkin, että tammikuussa 2008 Sonera veloitti saman suuruisen summan. Olen kestotilaaja ja mikäli haluan irtisanoa sopimuksen, voin tehdä sen vastaamalla sähköpostiin, mutta kyseinen lasku on maksettava. Sopimuksen siirto kolmannelle osapuolelle on puhelinluettelon julkaisuehtojen mukaista. Myös maksamalla aiempina vuosina luettelotekstiveloitukset, olette hyväksyneet tilauksen ehdot. Kirjallisia sopimuksia Fonectalta ei löydy, luultavasti ei enää Soneraltakaan.
Olen edelleen sitä mieltä, että en ole Fonectan kanssa sopimussuhteessa, jos heillä ei ole näyttää kirjallista sopimusta. Olen täyttänyt Kuluttajaviraston lomakkeen, lähinnä kai on kyse epäasiallisesta markkinoinnista.
Miten muut toimitte vai maksatteko kiltisti vaan?
DIRECTA OY:N LASKU
2
1281
Vastaukset
- Justnoista...
syistä. Kuulin asiakkailtani että mainitsemasi firmat olivat haastaneet oikeuteen ja alkaneet perimään laskuja. Yhdelle tuli kalliiksi. Siksi kannattaa yrittäjänä hankkia ilmaista oikeusapua kun kuuluu johonkin yrittäjä- seuraan. Ei maksa paljoa jos ei ota lehtiä. Ja muista vastedes: Joka vastaus aina puhelinmyynteihin tai haastatteluihin TAI "Tietojenne Tarkistamisiin" ON EI!!!
Ja jos olet normaali Kuluttaja ja et ole yrittäjä niin sitten kuluttaja- asiamiehelle...
p.s. Olet väärässä... olet sopimussuhteessa myös silloin, jos olet suullisesti puhelimessa vastannut yhteenkään kysymykseen myöntävästi. He ovat muotoilleet kysymykset niin että joudut sopimussuhteeseen. Ja he käyttävät oikeudessa nauhoitetta todisteena. Sinuna ottaisin nyt yhteyttä jompaankumpaan em instansseista. Koska muuten tulee maksamaan jotain ihan muuta...- Huijarit kuriin
Valitettavasti tai onneksi (?) olen kuluttaja ja saan Kuluttajavirastolta apua, vakuutuskin, mutta mahdollisesta oikeudenkäynnistä pitää hakea suostumus vakuutusyhtiöltä korvauksesta. Sen tiedän 100 % varmuudella, että mitään suostumusta en ole antanut suullisesti enkä kirjallisesti.
Kuluttajavirastosta tosiaan sain tietää, että muidenkin operaattoreiden asiakkaat ovat soittaneet samasta asiasta eli eivät pelkät vanhat Soneran asiakkaat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64165Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952293Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61989Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38861- 47854
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186850- 34821
- 36776
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119775Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772